Maar ik had zelf wel cursussen genomen maar ik leer graag andere talen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Doanique schreef:Ayasha schreef:Dan nog, als je ergens tien jaar regelmatig komt dan ga je toch een keer een beetje de taal leren?
Ik kom al 17 jaar 2 x per jaar in Oostenrijk; ik spreek geen Duits.
Ik kom ook al 7 jaar 2 x per jaar in Egypte; ik spreek ook geen Arabisch.
Doanique schreef:In Oostenrijk wel ja, een appartementje tijdens de skivakanties. In Egypte heb ik onderhand m'n vaste hotelkamer.
Gini schreef:Doanique schreef:In Oostenrijk wel ja, een appartementje tijdens de skivakanties. In Egypte heb ik onderhand m'n vaste hotelkamer.
En je hebt niet de nood om een beetje basis-Duits of basis-Arabisch te leren?
Ik ging 1 keer voor een vakantie van 2 weken naar Griekenland en ik maakte mij al wat woordjes Grieks eigen. Maar goed, ik hou ook van talen leren en dat is ook eigenlijk het onderwerp van dit topic niet.
Dan zal je wensen dat je alleen een schreeuwend kind als buren had
, hoewel ze luidruchtig blijft. De ouders zijn vriendelijk en absoluut heel goede ouders, hoewel ook de vader een erg luide stem heeft, maar het meisje is simpelweg niet makkelijk van karakter. Als het me echt te gek werd/wordt vroeg/vraag ik het meisje zelf wel eens of het wat minder kan, dan schrikt ze en dimt wat, maar dan werkt pas nu ze wat ouder is.
. Als het de beroemde en beruchte peuterpubertijd is zal het met de tijd wel minder worden, zeker als het kind naar school gaat. Apochewinta schreef:Mams is nog geen half uurtje thuis en jawel hoor.....![]()
Als dochterlief op de 2e verdieping loopt te krijsen en stampen, roept pap doodleuk vanuit de tuin: 'ik zit hier' (eventjes stil - gestommel door het huis) en vervolgens gaat het kind op 3 meter afstand van hem verder met de scene die ze boven was opgestart.
Opvoeden is een kunst...
Doanique schreef:Ayasha schreef:Dan nog, als je ergens tien jaar regelmatig komt dan ga je toch een keer een beetje de taal leren?
Ik kom al 17 jaar 2 x per jaar in Oostenrijk; ik spreek geen Duits.
Ik kom ook al 7 jaar 2 x per jaar in Egypte; ik spreek ook geen Arabisch.