Kind van de buren huilt de hele dag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Kind van de buren huilt de hele dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:54

Als ik me niet vergis zit TS in een buitengebied, dat is wat anders dan wanneer je in een stad zit. :)
Maar ik had zelf wel cursussen genomen maar ik leer graag andere talen. :))

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 15:58

Hier is ook zo een kindje, heel de dag wenen en nooit hoor je iemand het kind troosten.
Al met de ouders gaan praten enz. Heb er best medelijden mee :)

Ts, hopelijk is dit een vakantiehuis en geen voltijdse woning, anders :=
Laatst bijgewerkt door Furrow op 26-07-14 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:01

Ayasha schreef:
Dan nog, als je ergens tien jaar regelmatig komt dan ga je toch een keer een beetje de taal leren?

Ik kom al 17 jaar 2 x per jaar in Oostenrijk; ik spreek geen Duits.
Ik kom ook al 7 jaar 2 x per jaar in Egypte; ik spreek ook geen Arabisch.

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:06

Toch wel grappig dat als er een hond een paar keer blaft heel bokt vind dat er geklaagd mag worden en dat er bij een kind zelfs oppas aangeboden moet worden?

Jammer dat een gesprek niet mogelijk is, enige manier zou dan nog zijn om de radio wat harder te zetten of oordopjes in te doen maar dat schiet ook niet echt op..
Hopen dat ze er overheen groeit dan maar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:17

Vuur met vuur bestrijden; heel hard terugkrijsen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:18

Doanique schreef:
Ayasha schreef:
Dan nog, als je ergens tien jaar regelmatig komt dan ga je toch een keer een beetje de taal leren?

En je hebt daar ook een huis?
Ik begrijp dat niet. Als ik zo vaak in een land zou komen zou ik op zijn minst een basis van de taal willen kennen.
En terug krijsen... Dat gaat vast helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:19

In Oostenrijk wel ja, een appartementje tijdens de skivakanties. In Egypte heb ik onderhand m'n vaste hotelkamer.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:27

Herkenbaar.

Mijn beneden buren hebben 2 kinderen.
Begon al met nummer één die het presteerden dag en nacht te janken.

Niet veel later werd nummer 2 geboren en ook die kan er wat van en al helemaal samen.

Volgens mijn buren zijn het huilbaby's en kunnen ze er niks aan doen (kinderen zijn inmiddels al een paar jaar oud maar nog steeds huilbaby's naar hun zegge).

Ik ben het één keer zo spuugzat geworden ook omdat hun gerust midden in de nacht tegen de kinderen gaan lopen schreeuwen en ik vaak genoeg nachten uit mijn slaap ben gehouden (kinderen slapen ook nog is precies onder mij.).
Maar kreeg toen een bak woorden over me heen :n

Nu het zomer is spelen ze zo "heerlijk" in de tuin.
Lees ze krijsen de heele buurt bij elkaar.

Ze zeggen al heel lang te willen gaan verhuizen , de dag dat dat gebeurt hangen denk ik al buren de vlag uit :))

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:34

Doanique schreef:
In Oostenrijk wel ja, een appartementje tijdens de skivakanties. In Egypte heb ik onderhand m'n vaste hotelkamer.

En je hebt niet de nood om een beetje basis-Duits of basis-Arabisch te leren?
Ik ging 1 keer voor een vakantie van 2 weken naar Griekenland en ik maakte mij al wat woordjes Grieks eigen. Maar goed, ik hou ook van talen leren en dat is ook eigenlijk het onderwerp van dit topic niet. :+

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:34

Een gesprekje zou je, als je de taal had gesproken, aankunnen gaan.
Maar dan nog denk ik dat er niks aan te doen is. Je kan ze moeilijk een sok in de mond stoppen
Kinderen huilen nu eenmaal, de een meer dan de ander.
En geloof me, ik denk dat de ouders nog liever dan jij willen dat de kinderen eens even niet huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:38

Gini schreef:
Doanique schreef:

En je hebt niet de nood om een beetje basis-Duits of basis-Arabisch te leren?
Ik ging 1 keer voor een vakantie van 2 weken naar Griekenland en ik maakte mij al wat woordjes Grieks eigen. Maar goed, ik hou ook van talen leren en dat is ook eigenlijk het onderwerp van dit topic niet. :+

Ik kan mezelf best wegwijs maken in het Duits maar iemand vragen of z'n kind alsjeblieft z'n kop kan houden wordt lastig hoor. En ik ht Arabisch helemaal :+

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:40

en dan nog als dat je woorden zouden zijn dan zal dat kind echt niet stiller worden en heb je er waarschijnlijk nog een stel schreeuwende ouders bij

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:47

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 16:51

Goed idee Shirley! Ga ik ook eens proberen bij onze buur-luchtalarmpjes! Probleem is dat het bij onze buurkinderen werkelijk aan de ouders ligt; als opa en oma er zijn hoor je ze nauwelijks. Mams is nog geen half uurtje thuis en jawel hoor..... -:(-
Als dochterlief op de 2e verdieping loopt te krijsen en stampen, roept pap doodleuk vanuit de tuin: 'ik zit hier' (eventjes stil - gestommel door het huis) en vervolgens gaat het kind op 3 meter afstand van hem verder met de scene die ze boven was opgestart.
Opvoeden is een kunst...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:00

Gillbo schreef:
en dan nog als dat je woorden zouden zijn dan zal dat kind echt niet stiller worden en heb je er waarschijnlijk nog een stel schreeuwende ouders bij

Ah je weet best wat ik bedoel joh :+ Niet zo serieus.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:15

Haha ja juist daarom ;-) Dan zal je wensen dat je alleen een schreeuwend kind als buren had

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:25

Ik vrees dat je er niet zoveel aan kunt doen, of je nu wel of niet hun taal spreekt en ze wel of niet Engels spreken.

Een van onze buurkinderen heeft van jongs-af-aan veel gehuild, gegild, gekrijsd en geëisd en speelde altijd luidruchtig, en nu, 8 jaar later, wordt het eindelijk wat minder *\o/* , hoewel ze luidruchtig blijft. De ouders zijn vriendelijk en absoluut heel goede ouders, hoewel ook de vader een erg luide stem heeft, maar het meisje is simpelweg niet makkelijk van karakter. Als het me echt te gek werd/wordt vroeg/vraag ik het meisje zelf wel eens of het wat minder kan, dan schrikt ze en dimt wat, maar dan werkt pas nu ze wat ouder is.

Als de ouders Engels spreken zou je eens een vriendelijk gesprekje kunnen aanknopen en het punt aanstippen, dan zijn ze zich in elk geval bewust van wat jullie ervaren, maar verder vrees ik dat je het ermee zult moeten doen voorlopig :) . Als het de beroemde en beruchte peuterpubertijd is zal het met de tijd wel minder worden, zeker als het kind naar school gaat.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:29

Apochewinta schreef:
Mams is nog geen half uurtje thuis en jawel hoor..... -:(-
Als dochterlief op de 2e verdieping loopt te krijsen en stampen, roept pap doodleuk vanuit de tuin: 'ik zit hier' (eventjes stil - gestommel door het huis) en vervolgens gaat het kind op 3 meter afstand van hem verder met de scene die ze boven was opgestart.
Opvoeden is een kunst...

ik denk eerder dat van oma veel mag (daar ben je oma voor) en dat ouders opvoeden waardoor het kind tegen grenzen aanloopt en op standje luchtalarm gaat om haar zin te krijgen

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:37

[[/quote]
ik denk eerder dat van oma veel mag (daar ben je oma voor) en dat ouders opvoeden waardoor het kind tegen grenzen aanloopt en op standje luchtalarm gaat om haar zin te krijgen[/quote]

Tuurlijk liggen die verhoudingen anders. Maar als opa / oma de kinderen de hele dag rustig kunnen houden, vraag ik me af wat er mis gaat als het bij de ouders structureel en langdurig is.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:39

klinkt als een gevalletje peuterpuberteit..

ik zou gewoon heel eerlijk zijn naar je buren toe:

'joh, ik merk dat je kleine nogal veel huilt.. Is ze ziek, of hebben we het hier over peuterpuberteit. niet dat het iets zal uitmaken voor het resultaat maar dan weet ik gewoon waar het vandaan komt en heb ik er zelf meer rust onder.. loop mij nu constant af te vragen wat er aan de hand is'..

op die manier komt het niet als verwijt over en oordeel je niet over de ouders..
En als het peuterpuberen is, dan weet je dat het over een poosje klaar is
Is het medisch, dan denk ik dat je er zelf 'minder last' van hebt, omdat je weet dat het kindje er zelf ook echt niets aan kan doen.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:39

Doanique schreef:
Ayasha schreef:

pfff, het is waar maar je blij mee bent,

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:44

Verzuipen?? :D

Nee even serieus, ik zou echt met de ouders gaan praten. Hoe vervelend het ook voor hun is, ik vind niet dat een kind van een ander jullie last mag bezorgen.

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:45

Tja elenaMM77 - wij vermoeden ook wel zoiets.
Afwachten maar; ze worden vanzelf groot :j
Het gesprek aangaan met die buren hebben we eenmaal voor iets anders geprobeerd (iets met feesten, niet voor rede vatbaar en veel bier) maar we liepen toen tegen een 'sociale beperking' aan, dus dat gaan we zeker geen 2e keer opzoeken.
Volgens mij is het altijd nog zo geweest dat je als ouders terug krijgt wat je hebt gegeven, dus wij wachten de pubertijd met gepaste belangstelling af :o

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:49

Kennen jullie iemand die zowel Zweeds als Nederlands/Engels spreekt en voor jullie zou willen tolken? Zou eventueel ook via de telefoon kunnen.

PS Als ik jou was, zou ik gewoon weer lessen Zweeds gaan volgen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:51

Als de ouders er niets aan [willen] doen heb je gewoon pech.Hier 2 deuren verderop gaat ook élke dag het luchtalarm af,en ze hebben een Privé camping in de tuin.Ze hebben 2 jonge kinderen,en dan komen de neefjes en nichtjes ook nog gezellig mee krijsen,net als de ouders.Praten helpt ook niet,al gedaan,ze zijn gewoon aso,en dan bedoel ik ook écht aso.[als je niet eens 1 min,stil kan zijn op 17 Juli?].
Laatst bijgewerkt door gohya op 26-07-14 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt