Opzichte ook wel slim natuurlijk, anderen jou 'klusjes' laten opknappen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en inderdaad, als je het niet wilt weten, klik je het niet aan
no offence naar die bokkers! Maar vind het zo nutteloos haha. Kan ik ook wel topics openen als Help, ik heb een grijze haar' of 'help, wat moet ik eten vanavond?'
maar ach, sommige mensen vinden het leuk om een topic over dat onderwerp te maken of hebben geen idee wat voor termen ze moeten gebruiken om te zoeken dus dan gun ik het hen wel. Je merkt vanzelf wel of je reactie krijgt, toch?
Nayomie schreef:Het kost me minder moeite om in Google "dieet nijlpaard" in te typen dan dat het me kost om naar Bokt te gaan, na te moeten denken over waar ik mijn topic het beste kan plaatsen (nijlpaarden zijn immers ook paarden, maar misschien is 'Beestenboel' toch beter), naar het betreffende subforum te navigeren, op de knop 'Nieuw onderwerp' te klikken en "hoi, ik heb een vraagje: weet iemand hier wat nijlpaarden precies eten?" in te typen.Het is maar wat je zelf wil.
Wat betreft slim zijn, ik denk dat het wel degelijk met slimzijn te maken heeft. Door zelf de pootjes niet uit het kooitje te zetten denkt men 'ach, dat kan een ander wel voor mij doen, zijn vast wel mensen die dat doen. Dat scheelt mij weer tijd en energie'.
In dat opzichte vind ik het ook weer deels slim.

En 9 van de 10 keer als je op paardgerelateerde dingen zoekt is Bokt een van de eerste hits, dus sla je twee vliegen in één klap: je hoeft zelf geen topic aan te maken en Google heeft meestal sneller de juiste topics te pakken dan de zoekfunctie van Bokt zelf. _Summerly_ schreef:Maar zo word je natuurlijk nooit handig met Google.En 9 van de 10 keer als je op paardgerelateerde dingen zoekt is Bokt een van de eerste hits, dus sla je twee vliegen in één klap: je hoeft zelf geen topic aan te maken en Google heeft meestal sneller de juiste topics te pakken dan de zoekfunctie van Bokt zelf.
_Summerly_ schreef:Nayomie schreef:Het is maar wat je zelf wil.
Wat betreft slim zijn, ik denk dat het wel degelijk met slimzijn te maken heeft. Door zelf de pootjes niet uit het kooitje te zetten denkt men 'ach, dat kan een ander wel voor mij doen, zijn vast wel mensen die dat doen. Dat scheelt mij weer tijd en energie'.
In dat opzichte vind ik het ook weer deels slim.
Overigens is het inderdaad niet alleen de jeugd die dingen snel vraagt. Hoe vaak ik wel niet door m'n moeder opgetrommeld wordt als er iets misgaat met de wifi/iPad/camera/telefoon/noem-uw-elektronische-object, terwijl ik er ook geen verstand van heb, maar in elk geval niet te bedonderd ben om gewoon te googlen of zelf even op wat knopjes te drukken.

_Summerly_ schreef:Toch wel degelijk, want als je niet de gewenste resultaten krijgt, doe je toch iets niet goed. Het klopt dat je inderdaad alleen maar hoeft te kunnen typen, maar bepaalde denkstappen zijn wel vereist wil je effectief kunnen zoeken. Als ik wil weten wat mijn nijlpaard moet eten en ik typ alleen 'nijlpaard' of 'dieet' in, kan ik inderdaad lang zoeken.
_Summerly_ schreef:Toch wel degelijk, want als je niet de gewenste resultaten krijgt, doe je toch iets niet goed. Het klopt dat je inderdaad alleen maar hoeft te kunnen typen, maar bepaalde denkstappen zijn wel vereist wil je effectief kunnen zoeken. Als ik wil weten wat mijn nijlpaard moet eten en ik typ alleen 'nijlpaard' of 'dieet' in, kan ik inderdaad lang zoeken.
papagroom schreef:O damn, ze eten dus geen kattenbrokjes._Summerly_ schreef:Toch wel degelijk, want als je niet de gewenste resultaten krijgt, doe je toch iets niet goed. Het klopt dat je inderdaad alleen maar hoeft te kunnen typen, maar bepaalde denkstappen zijn wel vereist wil je effectief kunnen zoeken. Als ik wil weten wat mijn nijlpaard moet eten en ik typ alleen 'nijlpaard' of 'dieet' in, kan ik inderdaad lang zoeken.
http://fantastischebeesten.blogspot.nl/2011/02/hoeveel-eet-een-nijlpaard.html
LOL....
Nayomie schreef:_Summerly_ schreef:
Overigens is het inderdaad niet alleen de jeugd die dingen snel vraagt. Hoe vaak ik wel niet door m'n moeder opgetrommeld wordt als er iets misgaat met de wifi/iPad/camera/telefoon/noem-uw-elektronische-object, terwijl ik er ook geen verstand van heb, maar in elk geval niet te bedonderd ben om gewoon te googlen of zelf even op wat knopjes te drukken.
Je wil niet weten hoevaak ik van dat soort klusjes voor anderen (dan heb ik het over ouderen) kan gaan doen