Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Nelleke_ schreef:Is er iets in zo'n droom wat je kan koppelen aan een bepaalde gedachte. Als het goed is heb je dat al een beetje geoefend met lucide dromen.
Ik kan bijvoorbeeld alleen lucide dromen als ik luchtzwem. Ik heb overdag ooit bedacht, als ik luchtzwem, dan weet ik dat ik droom, want in real life kan ik niet luchtzwemmen. Dit heb ik wekenlang 'herhaald', gewoon overdag/voordat ik ging slapen. Als ik nu toevallig in m'n droom luchtzwem gaat er gelijk een lichtje aan: 'heeee wacht 'ns even, ik droom…' en dan schakelt er een soort van knopje om en kan ik volledig m'n droom beheersen (dus helemaal lucide).
.
.DianXX schreef:_Nelleke_ schreef:Is er iets in zo'n droom wat je kan koppelen aan een bepaalde gedachte. Als het goed is heb je dat al een beetje geoefend met lucide dromen.
Ik kan bijvoorbeeld alleen lucide dromen als ik luchtzwem. Ik heb overdag ooit bedacht, als ik luchtzwem, dan weet ik dat ik droom, want in real life kan ik niet luchtzwemmen. Dit heb ik wekenlang 'herhaald', gewoon overdag/voordat ik ging slapen. Als ik nu toevallig in m'n droom luchtzwem gaat er gelijk een lichtje aan: 'heeee wacht 'ns even, ik droom…' en dan schakelt er een soort van knopje om en kan ik volledig m'n droom beheersen (dus helemaal lucide).
.
Wat bedoel je met luchtzwemmen?

Eerste stap is dan merken dat je droomt, als je bijv iets ziet wat niet kan of een gebied wat je niet kent oid. Wat ik dan deed is mn ogen 10 seconden lang heel hard dichtknijpen en dan opeens open doen. Dan werd ik in t echt ook wakker, wel meteen licht aan doen want je bent dan echt verschrikkelijk moe. 
mick75 schreef:Heb het wel af en toe dat ik echt de hele dag blijf hangen in een droom. Dan weet ik later nog precies wat ik gedroomd heb en kan de sfeer van die droom ook niet loslaten. Ben dan ook de hele dag een beetje van de wereld/ van slag. Geen idee hoe je daar uit moet komen, ik zit het maar gewoon uit en tegen de buitenwereld zeg ik dat ik mijn dag niet heb.

lieveli schreef:Het niet wakker kunnen worden uit een nachtmerrie is ontstaan in mijn late pubertijd/adolescentie. Misschien is het een hormonaal dingetje, ik weet het niet. Vanmorgen was de eerste keer sinds 3 jaar maar ik ben de hele dag al meh. Ik kijk zo'n 4 a 5 horrorfilms per week, maar daar heb ik nooit last van.
Linea schreef:lieveli schreef:Het niet wakker kunnen worden uit een nachtmerrie is ontstaan in mijn late pubertijd/adolescentie. Misschien is het een hormonaal dingetje, ik weet het niet. Vanmorgen was de eerste keer sinds 3 jaar maar ik ben de hele dag al meh. Ik kijk zo'n 4 a 5 horrorfilms per week, maar daar heb ik nooit last van.
Slik je sindsdien de pil? Nachtmerries kunnen soms ook als bijwerking optreden...
bloem12 schreef:jullie hebben allemaal dromen met geesten of wat dan ook
maar je moet die beelden ergens hebben gehoord of gezien misshcien helpt het om geen horrofilms te zien en niet meer horror boeken te lezen dan kom je er ook niet in aanraking door
DianneM schreef:Met slaapverlamming heb ik mezelf aangeleerd geluid te maken of mijn ademhaling aan te passen, zodat mijn man me wakker kan maken. Die heeft daar vaak nog moeite mee ook, want ik word daar niet makkelijk wakker uit! Na zo'n verlamming ben ik vaak nog een hele tijd naar. Ik ben gelukkig niet alleen wat dat betreft.
En net als nu, ik heb mijn slaap gehad, maar ik blijf wakker. Ik ga nu niet meer slapen, want dan ga ik raar dromen. Ik heb nogal eens dromen waarbij dat rotgevoel blijft hangen overdag. Meestal als ik op mijn rug slaap. Op mijn zij nergens last van.
Cyella schreef:Weet niet of het al gezegd is, maar misschien kan je reality checks intrigreren in je dagelijks leven? In een droom bestaat er geen tijd, als je bijvoorbeeld gewend bent om op je horloge te kijken dan zal je waarschijnlijk 'wakker' schrikken omdat het niet is wat je verwacht te zien.
http://www.world-of-lucid-dreaming.com/ ... hecks.html
Hier staat het uitgelegd
.
. Heb toen sochtends maar gevraagd of we ruzie hadden gehad.