Het gebruik van het zeepblok

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Het gebruik van het zeepblok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:23

Zelf koop ik ze niet, maar ik krijg ze wel eens cadeau en dan gaan ze idd op onder de douche. :j

Vooral die met olijfolie vind ik erg fijn. Maar voor dagelijks gebruik koop ik gel.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:24

DarkShines schreef:
Geniaal dit.

Ik was me gewoon met douchegel maar mijn vader gebruikt nog altijd een blok. Ik vind dat ding altijd maar vies, vooral als ze bijna op zijn en daarnaast droogt het m'n huid uit.
Over milieubelasting had ik nog niet nagedacht....is wel een goed punt eigenlijk. Is er ook blokzeep dat de huid niet uitdroogt?

Bedenk met net dat we in de keuken en bij het fonteintje in de wc wel blokzeep hebben liggen maar meestal gebruik ik gewoon het pompje dat ernaast staat.

http://www.werfzeep.nl Ik heb daarvan 2 blokken en het droogt mijn huid niet uit.

Hier dus ook een blokzeepgebruiker. Ik vind ze fantastisch. Ik heb ook een blok als shampoo, bij Lush gehaald.

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:25

Een blok zweep is in verhouding veeeeel goedkoper en heeft gewoon de zelfde werking als vloeibare. Ik zelf gebruik vloeibare, is maar met waar je van houd :)

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:25

_Nelleke_ schreef:
Ik gebruik wel van die zeepblokken van Lush. Beter voor het milieu, minder verpakkingsmateriaal, minder gewicht om te vervoeren etc. Ik vind het juist wel hip, zo'n zeepblok. :D

Edit: ter illustratie nog even een plaatje:

[ Afbeelding ]

En ze hebben ook hele fijne vaste shampoo.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:28

Rochiril schreef:
Jep heb er ook zo een.... maar inmiddels heb ik de zeepblok een keer vervangen door een fles douchegel, dat was ook prima ;) Dus daar is t bij gebleven. Die zeepblok gaf na een tijdje altijd van die derrie overal :P

Om deze reden heb ik een mooie zeepbakje van draadstaal en het hangt mooi buiten bereik van de waterstralen. Mijn zepen zijn allemaal perfect droog :)

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:34

MoonChloe schreef:
http://www.werfzeep.nl Ik heb daarvan 2 blokken en het droogt mijn huid niet uit.

Hier dus ook een blokzeepgebruiker. Ik vind ze fantastisch. Ik heb ook een blok als shampoo, bij Lush gehaald.

Leuke link, de scheerzeep is e leuk cadeautje voor mannen *\o/*
Hier hoofdzakelijk vloeibaar, maar vriendlief vind vast wel érg fijn. En Lush zepen zijn ook hier bekend.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:44

Ik heb een teatree zeep hier liggen die voor mijn huid te zacht was. Komt bij de tuinen vandaan.

Maar eigenlijk ben ik het meest weg van die van lush. Die ruiken zoooo lekker.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:46

Meer mensen ervaring met vaste shampoo blokken? ben erg gevoelig op mijn huid en krijg van bijna alle shampoo';s bulten op mijn hoofd van irritatie en erg vet haar. de enige waar ik op dit moment een beetje tegen kan is seba med.

Wil wel een keer zoiets bestellen maar vind ze wel best wel duur aangezien de kans dat ik er niet tegen kan best groot is. heb al heel veel producten na 1x gebruiken weg moeten geven omdat ik er niet tegen kan.

Iemand ervaring met het spul die mij wat meer informatie kan geven?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:48

Ik vind zo'n blok nou nooit echt heel hygiënisch :') Dus wij hebben alleen douchegel en zeep.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:50

Mijn vader gebruikt ook een zeepblok en de rest van het gezin ook vloeibaar.

Het blijkt wel dat een blok minder snel op gaat en dus langer mee gaat.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:53

MoonChloe schreef:
Rochiril schreef:
Jep heb er ook zo een.... maar inmiddels heb ik de zeepblok een keer vervangen door een fles douchegel, dat was ook prima ;) Dus daar is t bij gebleven. Die zeepblok gaf na een tijdje altijd van die derrie overal :P

Om deze reden heb ik een mooie zeepbakje van draadstaal en het hangt mooi buiten bereik van de waterstralen. Mijn zepen zijn allemaal perfect droog :)

Ik snij hem altijd in stukjes. 1 klein blokje in het mandje bij de douche en de rest van de stukjes in een zakje in me kledingkast. Voor het lekkere geurtje.

pluisje88 schreef:
Meer mensen ervaring met vaste shampoo blokken? ben erg gevoelig op mijn huid en krijg van bijna alle shampoo';s bulten op mijn hoofd van irritatie en erg vet haar. de enige waar ik op dit moment een beetje tegen kan is seba med.

Wil wel een keer zoiets bestellen maar vind ze wel best wel duur aangezien de kans dat ik er niet tegen kan best groot is. heb al heel veel producten na 1x gebruiken weg moeten geven omdat ik er niet tegen kan.

Iemand ervaring met het spul die mij wat meer informatie kan geven?

Heb je toevallig een winkel van lush in de buurt? Je kunt bij lush namelijk gewoon een proefje aanvragen. Ik bestel online en meestal zit er wel een klein stukje van het 1 en ander in.

Maar ik ben voor veel dingen allergisch en ik heb van de shampooblokken nooit last.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 13:57

Nee veulen helaas niet. Ze zitten allemaal erg ver weg helaas...

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:00

Nope hier niet... Ben veel te onhandig voor die stomme blokken :+
In je washandje ronddraaien om er zeep op te krijgen, voor ik genoeg zeep heb is dat ding al 3x tegen de grond geflikkerd.
Nee voor mij gewoon die vloeibare uit tubes :')

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:01

Ik zie inderdaad wel de voordelen van een blok. Maar dit plaatje zit zo erg in mijn hoofd vastgeroest, liggend naast een groezelig wasbakje in een willekeurige autogarage:
Afbeelding
:r

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:01

Mijn vader gebruikt nog wel een blokje zeep. Ik zie ze ook nog wel heel vaak bij wc's liggen, om je handen te wassen. Ikzelf gebruik gewoon vloeibare gel. Met een blokje zeep vind ik niks mis, alleen ik merk wel dat mijn huid er droger van wordt, dat is de reden waarom ik het niet gebruik.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:03

me vader gebruikt ook een zeepblok, vind die zeep zo stinken, gatverdamme.
die je in die zeepblok winkels kan kopen ruiken wel lekker

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:09

pluisje88 schreef:

Mijne zijn bijna op. Dus denk dat ik volgende week ofzo nieuwe ga bestellen. Dan kan ik wel een stukje voor je afsnijden.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:10

Veulen84 schreef:
pluisje88 schreef:

Mijne zijn bijna op. Dus denk dat ik volgende week ofzo nieuwe ga bestellen. Dan kan ik wel een stukje voor je afsnijden.

Oh dat zou helemaal super zijn!! Stuur je mij een pb als het zover is? Kosten komen we vast wel uit ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:12

Doe ik :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:14

toppie!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:15

pluisje88 schreef:

Weet je toevallig waar je allergisch op reageert?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:17

Nee dat heb ik nog niet kunnen ontdekken eigenlijk...

De ergste reactie krijg ik van zwitsal en Neutral (!!!) met name die laatste had ik dus niet verwacht. De seba med elke dag shampoo kan ik redelijk tegen. ben wel ingredienten aan het vergelijken geweest maar daar heb ik geen conclusie uit kunnen trekken tot nu toe. Maar moet ook zeggen dat ik geen verstand heb van ingredienten

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:19

Hier ook gewoon douchegel uit een fles. Een zeepblok doet me inderdaad denken aan zo'n uitgedroogd, maar ook sticky stukje zeep in een onfris zeepbakje....en met een verdwaalde haar eraan, YUK!!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:19

Angeliekje schreef:
Ik gebruik ook beide. Ik ben gek op de Marseille zeep, en die vind ik gewoon het lekkerste in blok vorm (weet ook uberhaupt niet of die in vloeibaar te krijgen is). Krijg dan ook geregeld zo'n (vierkant) blok kado :)

[ Afbeelding ]

Je hebt er meerdere soorten van, o.a. ook vloeibaar http://www.dezeepkist.nl/

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 14:21

vroeger had je zo'n groen zeepblok en daar zaten witte "lijnen" doorheen... Die rook zó heerlijk! Maar weet niet meer hoe die noemt...