Mijn weg terug omhoog? (depressie)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveChamp

Re: Mijn weg terug omhoog? (depressie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:15

Wat een gedoe toch TS :(:) Vind het erg om te lezen dat het nog niet helemaal wil lukken maar het doet mijn goed om te zien dat ze toch meedenken en ze er wel mee bezig zijn :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:11

Misschien heb ik het verkeerd gelezen, maar je hebt er toch zelf voor gekozen om ergens anders te gaan slapen? Ik snap niet zo goed hoe je je uit huis hebt 'laten pesten'. Je kunt toch ook op je eigen kamer gaan zitten? Er is toch wel genoeg ruimte voor je zus en jou?

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:30

DeMolenhoek schreef:
1. Het leven is oneerlijk. Ik heb dan ook dik het sch**t aan mensen die zeggen dat er veel afhangt van hoe je zelf in het leven staat. Dat je in alles iets positief moet proberen zien.

DeMolenhoek schreef:
2. Om, als 21 jarige met een verkloot zelfbeeld, met een verkloot liefdesleven en zonder vertrouwen in wie dan ook, tot nog verantwoordelijk te nemen? Ten koste van u zelf? Wetende dat, door dagen en nachten te zoeken achter jouw zus, je enkel dieper de put in gaat.

DeMolenhoek schreef:
3. Ik heb dus nog in allerijl mijn rugzak bij elkaar geschraapt en ben dus bij vrienden van mijn ouders gaan slapen. Het was dat of de zus die met veel drama op straat ging blijven. Dag rustig avondje, dag eigen bedje. Ben er dus duidelijk verre van mij opgezet hoe mevrouw weer denkt gewoon heel de boel te kunnen claimen.

DeMolenhoek schreef:
4. Nee, mijn tijd komt niet meer. Er is te veel kapot gemaakt en er is te veel verloren gegaan. Ik ben 21 en niet meer in staat om nog gelukkig te zijn.

Cayenne schreef:
Misschien heb ik het verkeerd gelezen, maar je hebt er toch zelf voor gekozen om ergens anders te gaan slapen? Ik snap niet zo goed hoe je je uit huis hebt 'laten pesten'. Je kunt toch ook op je eigen kamer gaan zitten? Er is toch wel genoeg ruimte voor je zus en jou?

Hoi TS, waarschijnlijk wil je dit helemaal niet horen (zie je eerste quote) maar ik wil toch even reageren op het berichtje van Cayenne.

Ben jij bekend met het ABC van RET-? dit is een (ook zelf) hulp therapie waarin gesteld wordt dat niet de gebeurtenissen (Aanleiding) ons leven en manier van reageren (C=consequenties) bepalen maar de manier waarop we naar deze gebeurtenissen kijken (B=Bril).

Hierbij hebben mensen (alle mensen niet alleen jij!) zogenaamde irrationele basisideeën (bril) waarmee ze naar een bepaald probleem kijken.
Basis idee nr 10 is bv "Ik moet me de moeilijkheden van anderen altijd zo veel mogelijk aantrekken" m.a.v. "ik ben verantwoordelijk voor de moeilijkheden van een ander". In je eerste post (2e quote) gaf je hier ook een voorbeeld van.

Als jij met die "bril" naar de situatie kijkt van je zus voel jij je verantwoordelijk voor het feit dat je zus misschien de hele nacht op straat blijft lopen.

Bij de D en E van Ret stel je je (irrationele) ideeën ter Discussie met mogelijk een ander Effect.

Je zou dan kunnen bedenken dat je zus er zelf voor kiest (met drama of niet) om die nacht op straat te blijven en dat dat HAAR keuze is en dat jij daar niet verantwoordelijk voor bent.

Ik begrijp dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan, en dat je het misschien niet wilt horen maar soms helpt het om eens door de bril van een ander te kijken. Of zelf een andere bril op te zetten :)

Dit bericht heb ik absoluut niet gepost om je even te vertellen hoe het allemaal beter kan en moet maar omdat ik in een eerste post ook een berichtje las (Quote 4) wat overeenkomt met irrationeel basisidee nr 9 "Mijn leven wordt voor het grootste deel bepaald door mijn verleden" m.a.v."Ik kan niet meer veranderen".
En ik kan me goed voorstellen dat het zo machteloos voor je voelt maar je kunt als mens je hele leven blijven leren en veranderen (anders nadenken over wat er gebeurt met jezelf en om je heen).

"Je kunt de golven niet stoppen, maar je kunt wel leren surfen"

En ik hoop voor jou dat je iets met dit mini surf lesje kunt.
Er is echt een tijd voor jou.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:39

wouw mooi verwoord! Deze houd ik in mijn achterhoofd als iets niet gaat zoals gehoopt!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:53

Cayenne schreef:

Zoals gezegd wou ze helemaal alleen thuis zijn. Zelfs mijn aanwezigheid op mijn kamer was genoeg dat ze een hele nacht buiten zo lopen.

Jetm: Bedankt, ik kijk hier morgen verder naar. Heb met veel moeite een volle dag gewerkt dus ben nu echt (mentaal) doodop.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:11

Wat een lastige situatie TS!

Ik heb het gevoel dat ik niet veel kan zeggen om je te helpen, behalve dat je niet alleen bent in deze strijd. Helaas herken ik veel van wat je in je OP beschrijft, en het deed me pijn om dit allemaal te lezen -O-

Ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen, ik hoop echt dat je hier uitkomt! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:02

Nou, heb op dit moment een hele zware dip. Mis mijn ex enorm, voel me beroerd en heel eenzaam :( Al enkele mensen gevraagd om met mij weg te gaan maar ze willen niet :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:03

Hup, zelf actie ondernemen en iets leuks gaan doen. Je laat je geluk toch niet afhangen van derden? Uiteindelijk moet je het zelf doen in het leven en dat geldt ook bij dit soort situaties :(:)
Dus kom op en geef jezelf die skup onder je achterwerk en ga iets leuks doen :)

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:18

Ga lekker een ijsje halen, kijk naar de zonsondergang en bedenk hoe mooi deze wereld is! Helpt bij mij altans

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:27

Wat bovenstaande zeggen.
Hup zelf actie ondernemen :D
Ik heb ook vaak een dip en ga gewoon met mijn Shetlander in het gras zitten en weet ik het, naar de Zon kijken.
Of naar de shet zelf Hoe intens ze geniet van gras eten en gewoon losloopt terwijl ze weg kan als ze wil een toch bij mij in de buurt blijft ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:28

Kom je naar hier? Uiteraard mag je ook wel slapen, het is wel een beetje ver :P
Het is dat ik geen verstand heb van hoe dingen in België werken, anders had ik je graag geholpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:38

Je weet niet hoe graag ik zo willen! Maar heb nog 3 werkdagen voor de boeg. Moet er binnen een kleine 5 uur al weer uit.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:39

Snel de oogjes toe dan! En als je wel een keer tijd hebt, of het gaat echt niet meer, altijd welkom!

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:56

heel veel succes morgen op je werk TS :) slaap lekker x

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:03

Heeft belgie niet een soort vakantieveilingen? Als ik een slechte dag heb, kijk ik vaak daarop en koop iets goedkoops wat ik prima in mijn eentje kan doen. Werkt vaak! En anders even lekker naar de bios ofzo, iets doen wat je leuk vind. Maakt jou het uit dat niemand mee wilt!

Jammer dat je zo ver weg woont, anders had je zo langs mogen komen.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:15

jeetje, wat ontzettend naar :(:) ontzettend veel sterkte!

ik blijf meelezen, hoop snel wat positieve berichten van je te horen, die heb je wel verdiend :*

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:31

DeMolenhoek schreef:
Nou, heb op dit moment een hele zware dip. Mis mijn ex enorm, voel me beroerd en heel eenzaam :( Al enkele mensen gevraagd om met mij weg te gaan maar ze willen niet :(

Mocht je graag gezelschap willen dan wil ik zeker wel eens afspreken met je en ervoor zorgen dat je je vermaakt.
Ik woon niet ver van je (Geraardsbergen), heb ook veel te kampen gehad met depressies..nu nog steeds maar het is onder controle na hele jaren geen grip op gehad te hebben,dus wil altijd een luisterend oor en er voor je zijn en je helpen moest het nodig zijn,weet namelijk hoe je je voelt.
Je mag altijd pb'en als je het ziet zitten!

maar echt waar alles gaat oké komen,maar het zal tijd en verwerking nodig hebben,vooral tijd maar je komt eruit en sterker als eerst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:08

Ik denk dat ik zo meteen mijn boel pak en hier gewoon vertrek. Ik kan simpelweg niets meer goed doen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:27

Waar ga je dan heen ts? Spreek eens met eleio af.
Super meid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:38

Gelukkig een lichtpuntje. Een jaar geleden had ik een paard verkocht. Opeens neemt die vrouw contact op. Ze zag dat het niet goed ging en wou me steunen. Dus als ze nu merkt dat het niet super loopt krijgt ik opeens een berichtje met steunende woorden. Gek hoe je opeens zoveel kunt hebben aan een "vreemde"

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:02

Jeetje, ik (twee jaar jonger) lees dit nu pas. Wat heftig.. :(:) Ik zit in hetzelfde schuitje als jij al een paar jaar. Wat GOED dat je nu hulp hebt gezocht!!! Als ik het goed heb loop je nu bij een psycholoog tot je naar een psychiater kan? En is het al zeker dat je naar een psychiater kan of hoor je dat 4 augustus?

Hoe kijk je aan tegen medicijnen? De psychiater gaat het vast met je overleggen als hij de ernst van je situatie in ziet. Zelf zit ik nu een jaar aan de anti-depresiva geloof ik, en het is zo fijn.. In mijn geval ook tegen paniekaanvallen enz. Hoop dat je daar een beetje open voor staat.

En je kan me altijd een pbtje sturen, als je vragen hebt, of iets wilt delen. Ik ben wel wat gewend en ben open over mijn eigen problemen :)

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:23

DeMolenhoek schreef:
Gelukkig een lichtpuntje. Een jaar geleden had ik een paard verkocht. Opeens neemt die vrouw contact op. Ze zag dat het niet goed ging en wou me steunen. Dus als ze nu merkt dat het niet super loopt krijgt ik opeens een berichtje met steunende woorden. Gek hoe je opeens zoveel kunt hebben aan een "vreemde"

Super fijn :) Kan je dat paardje niet een keer opzoeken misschien doet dat je goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:28

Ik zie het paardje zondag op de keuring :)

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 22:33

DeMolenhoek schreef:
Ik zie het paardje zondag op de keuring :)

Super heel veel plezier zondag dat verdien je :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:45

Weer een redelijke dip. Mijn ex, die vrienden wou blijven en misschien nog van gedachte ging veranderen over ons, is me van de 1 op de andere dag beginnen negeren. Snap er niets meer van |(