Situaties wanneer je hulp nodig had...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

othelloster

Re: Situaties wanneer je hulp nodig had...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:05

Ik zet even een stipje, zet morgen mijn verhaal hier neer

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 00:05

Oké is goed. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:17

Herkenbaar... keer met paard rn al gevallen, paard viel bovenop mij. Ze schrok van een man met een hond die uit de bosjes kwam, in het bos. Ik lag daar naar lucht te happen en hij deed helemaal niks. Toen ik uiteindelijk toch ben opgestaan vroeg ik of hij een telefoon bij zich had (ik niet, was n goeie les) en toen zei hij alleen maar nee. Toen vroeg ik welke kant mijn paard op was gegaan en toen zei hij weet ik veel, en iets over een onbetrouwbaar paard. Terwijl.ze schrok van zijn hond! Toen ben ik maar gaan strompelen tot ik andere mensen tegen kwam die wel een telefoon hadden.. zijn ze me komen halen van stal en toen zagen we een meisje lopen met mn paard.. paardlief helemaal over dezeik maar wel teruggelopen naar de plek waar ik was gevallen!
Die man kon ik achteraf wel wat doen joh. .. hoe kan je iemand gewoon laten liggen...

_Kelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:21

Ik vond het vooral hard dat ik daar hulpeloos lag, en mijn opa zo in paniek was. Hoe ik alles voor hem ben, is hij ook alles voor mij, en haat ik het om hem in fysieke en/of emotionele pijn te zien, zeker als ik niets kan doen op dat moment.
Maar, gelukkig is het goed afgelopen, en hij was de keer daarna gelijk beschermers en een helm voor mij gaan kopen haha

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 00:21

Ik zou me kapot schamen als iemand van zijn paard valt door mijn schuld.. Dan nog gewoon nors doen ook. :=

Kan ik geloven Kelley..

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:22

Laatst een video van een test gezien van mensen in de Verenigde Staten. Een grote jongen bedreigde een andere jongen, allemaal gespeeld natuurlijk, om te zien hoe voorbijgangers zouden reageren.
Echt werkelijk waar niet te geloven hoe sommige mensen zich snel uit de voeten maken. Misschien wel 90% van de mensen loopt het gewoon voorbij, staart het misschien nog een beetje schaapachtig aan. Terwijl het toch duidelijk is dat die jongen echt niet tegen die grotere opkan en er waarschijnlijk snel klappen kunnen gaan vallen.

Ik heb een soortgelijke situatie (gelukkig!) nog niet mee gemaakt. Ik ben zelf ook niet bijzonder groot of sterk, maar ik zou er denk ik toch wel tussen springen om de boel te kalmeren. Samen sta je sterker, dus probeer altijd zo veel mogelijk mensen te verzamelen. En als het echt uit de hand loopt en je kan er niets tegen beginnen zou ik toch 112 bellen. Een van de ruziezoekers zal maar een mes of zo bij zich hebben. Dat zou toch echt ongelovenloos fout kunnen gaan.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 00:24

Die heb ik ook gezien inderaad... Zou ik toch wel iets moeilijker vinden aangezien het twee jongens zijn.. Maar zou toch zeker de politie bellen./=

_Kelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:25

Ongelovelijk, en waarschijnlijk had die vent gewoon wel z'n telefoon bij, dat zal je zo zien :n
Wel fijn dat dat meisje je paard heeft meegenomen, en niet gewoon heeft laten weglopen!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:25

Toen mijn ex in een park mij te lijf ging en mijn brommer stuk trapte. Riep om hulp bij een groepje mensen dat langskwam, maar ze liepen snel door. Uiteindelijk zelf naar een huis gerend en met moeite daar hulp gekregen.
Onbegrijpelijk dat mensen niks doen, nieteens de politie bellen, gewoon je over laten aan je lot. Echt teleurstellend :n.
ik zou zelf ook echt niet in een gevecht springen als vrouw zijnde maar wel de politie bellen, altijd.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 00:27

Bah Lies...)= Ik zou echt plaatsvervangende schaamte krijgen...Gewoon omdat je niet geholpen wordt.)= Had ik daarnet dus ook, vroeg me echt af hoe mensen gewoon konden toekijken...

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:29

Omdat veel mensen alleen om hun eigen hachie denken, heeft de ervaring mij geleerd :j

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 00:32

Ja, dat heb ik ook gemerkt../=
Ikzelf heb nu ook niet veel gedaan of kunnen doen (buiten dat ik haar weg probeerde te trekken, ze vertelde me daarnet dat ze dus blijkbaar wel wat aan de kant getrokken werd :p ) maar geen denken aan dat ik wat verder zou zijn gaan staan om toe te kijken...Ookal kreeg ik zelf klappen./=

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 00:34

Ik meld me!
Een keer flauwgevallen na bloed doneren, terwijl ik bij het stoplicht stond te wachten (was te voet). Ik weet niet hoelang ik er heb gelegen, maar het was nogal een druk kruispunt. Ik was wel enigszins verontwaardigd dat niemand stopte. Ik was half overeind gekrabbeld toen er mensen die op de stoep aan het lopen waren mij zagen. Zij hebben me thuisgebracht want ik was echt van de wereld. :+: dus het viel uiteindelijk mee. Ik begrijp dat je ook niet zomaar met je auto kan stoppen.
Andere keer was ik me erg aan het verslikken aan tafel met mijn huisgenoten. Ze zaten me schaapachtig aan te kijken terwijl ik dacht dat ik erin zou blijven. De gedachte dat ik dood zou gaan was echt even reëel aanwezig. Heel naar. Achteraf zeiden ze dat ze de ernst niet door hadden en niet goed wisten wat ze moesten doen. Best begrijpelijk maar op zo'n moment niet leuk natuurlijk.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 01:01

Hier helaas op mijn werk te vaak mee gemaakt als beveiliger,.. Op feestjes, voetbal en als BHV er helaas mensen wie je aan spreekt. Om 112 te bellen die gewoon niet Weer kome!

Het ergste was dat mijn collega enn ik op truckstar waren ingehuurd door extern bedrijf, mijn collega betrokken bij knok partij, ik als enigste vrouwelijke beveiliger rug aan rug met mijn collega elkaar te beschermen terwijl er. Paar meter verder op een paar bomen van beveiligers stonden te kijken! Uiteindelijk met gebroken sleutelbeen en mncollega gescheurde jukbeender er weg gekomen! Vn je collega's mort je het hebben!

En hb nog zooo veeeel situaties mee gemaakt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:07

Waar wonen jullie in godsnaam? Wat erg.

Kijk ik werd eens niet geholpen toen ik in elkaar geslagen werd terwijl veel mensen langs liepen, maar dat was omdat er ruim 15 jongens om ons heen stonden (de ene helft bang voor de andere helft dus ze hielpen me verdedigen maar 'durfde' niet meer dan dat, logisch, anders was het een groot gevecht geworden) en ik werd eens niet geholpen toen de ketting van mijn fiets gevallen was, maar als mijn paard langs de drukke weg (berm van 7/8/9 m breed) een flinke bok geeft zijn er al 2 auto's die omkeren bij de eerst volgende rotonde/kruispunt om naar me toe te komen om het in de gaten te houden. :')

Ik hoef maar een keer 'Auwa' te zeggen als ik naast het paard loop en er zijn al mensen die me aankijken, "Hulp nodig?".

Nu weet ik natuurlijk niet hoe die mensen reageren als iemand flauw valt of in het water valt, maar heb het gevoel dat vrijwel iedereen hier wel helpt als er iets gebeurd.

Wat een heftige situaties hier trouwens... ;(

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:49

xSlvna schreef:
Waar wonen jullie in godsnaam? Wat erg.

Kijk ik werd eens niet geholpen toen ik in elkaar geslagen werd terwijl veel mensen langs liepen, maar dat was omdat er ruim 15 jongens om ons heen stonden (de ene helft bang voor de andere helft dus ze hielpen me verdedigen maar 'durfde' niet meer dan dat, logisch, anders was het een groot gevecht geworden) en ik werd eens niet geholpen toen de ketting van mijn fiets gevallen was, maar als mijn paard langs de drukke weg (berm van 7/8/9 m breed) een flinke bok geeft zijn er al 2 auto's die omkeren bij de eerst volgende rotonde/kruispunt om naar me toe te komen om het in de gaten te houden. :')

Ik hoef maar een keer 'Auwa' te zeggen als ik naast het paard loop en er zijn al mensen die me aankijken, "Hulp nodig?".

Nu weet ik natuurlijk niet hoe die mensen reageren als iemand flauw valt of in het water valt, maar heb het gevoel dat vrijwel iedereen hier wel helpt als er iets gebeurd.

Wat een heftige situaties hier trouwens... ;(

hahaha, ik was een keer op vakantie, en die mensen daar waren zo vriendelijk :wow: we hadden een lekke band onderweg en wat voetgangers hielpen ons meteen naar de dichtsbijzijnde garage enzo _O-

Ik ben ook een x in elkaar geslagen in een speeltuin. Toen was ik denk ik 7? Waren een paar meisjes rond de 13/14. Ik weet niet meer waar het om ging maar volgens mij zaten wij op ''hun'' plek. Het enige dat ik nog weet is dat ik ergens vanaf gesleurd ben, aan mn haar ben getrokken & ben geschopt. Dus ik lag daar. Ik was met mijn nicht maar die was wat jonger en zou gewoon niks kunnen doen. Maar er waren ook nog andere mensen, die deden ook niks.. Na een minuut of 5 kon ik gelukkig wel weer normaal naar huis toe lopen.

Wat heftig hier allemaal zeg! :oo

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 09:55

Ik ben een keer over de kop gegaan met mijn fiets.
Keihard op mijn rug gevallen op de stoeprand.
Zelfs een non liep gewoon door, iedereen fietste en liep gewoon om mij heen.
Uiteindelijk zware kneuzingen aan mijn rug gehad en ruim een half jaar moeten revalideren.
Daardoor ook mijn baan kwijt geraakt.

Belachelijk hoe sommige mensen gewoon doorlopen.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:00

Bij ons in het "kroegenstraatje", stel je asjeblieft er niet te veel van voor, werd een vrouwelijke agente in elkaar geslagen door 5 jongemannen van ik denk begin twintig. Haar collega was nergens te zien en er stonden ik weet niet hoeveel mensen omheen te kijken maar niemand deed iets. Samen met nog twee vrienden er op af gerend en haar geprobeerd te verdedigen, te helpen en daar weg te krijgen. Ik ben nog nooit zo blij geweest met dat ik ooit van een bevriende militair trukjes heb geleerd.
Uiteindelijk haar een restaurant een eindje verderop in gekregen waar de eigenaar de aanvallers heeft bedreigd zodat ze niet naar binnen kwamen.
Het heeft me een blauw oog en een stel gekneusde ribben gekost. Zij had meerdere kneusingen maar gelukkig niks gebroken.
De hele stad stond vol en niemand deed wat, op wij drieen en de eigenaar van het restaurant na.

Ik ben dan wel een meisje en geen grote, maar dit kon ik niet over mijn kant laten gaan.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:02

ik heb ook een keer hul nodig gehad.

Was met mijn auto in de slip geraakt en op een diepgevroren brede sloot tot stilstand gekomen.
Gelukkig ben ik een stresskip en heb rustig 0900-8844 gebeld want ja spoed vond ik het niet.
Had enkel een bloedneus en zere nek.

Ik heb 20 minuten op de politie moeten wachten en er zijn 12 auto's gepasseerd.
niemand maar dan ook niemand is gestopt terwijl ik nog in de auto zat. je voelt je dan echt hulpeloos.
Ik durfde er echt niet uit bang dat het ijs wel zou breken.

Sindsdien stop ik altijd als er iemand met pech of weet ik wat staat.
Wat heb ik me toen hulpeloos gevoeld. 1 iemand begon zelfs te lachen -O-

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:18

Randweg achtig iets, voor verkeerslichten. 1 baan linksaf, 2 banen rechtdoor, 1 baan rechtsaf. Op rechterbaan voor rechtdoor staat een klein koekblikkie met pech. Jonge vrouw erin, klein kind erbij. Gezellig midden in de spits. Heb mijn auto er stukkie achter geparkeerd en alarmlichten aan. Vrouw om hulp gevraagd en we wilden de auto in veiligheid in de berm duwen. Hoeveel mensen er langs gescheurd zijn, al toeterend en boos. Maar niemand die even de baan voor rechtsaf blokkeerde of de twee duwense dames kwam helpen om de weg vrij te maken. Nou, dikke veter, deze mevrouw ging met autootje en kind wat mij betreft ruim de berm in. Daar stonden ze veilig(-er dan midden op de rijbaan) en als de rest dan geen minuut kan wachten... Mevrouw erg blij en uiteindelijk weg weer vrij en veilig.

En toen ik een stervende man in een auto vond heb ik proberen aandacht te trekken van voorbijgangers vanuit die auto. Is niet gelukt. Wellicht hebben ze mij niet begrepen. Achteraf gezien had het die man toch niet geholpen, maar je voelt je knap verlaten.

Overigens is het heel makkelijk oordelen over hoe je zult reageren als je in een bepaalde situatie komt. Het probleem is, dat weet je niet. Ik was ook nogal van de "freeze"-acties, dacht ik. Dan bevries je en kun je gewoon niet helder nadenken. Heeeeeeel vervelende voor mensen die wel actie kunnen en durven ondernemen, maar je kunt er gewoon weinig aan doen. Helaas.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:44

Daarom áltijd iemand persoonlijk aanspreken als je hulp nodig hebt. "Jij daar in die rode trui, bel 112!" of iets dergelijks. Zolang iemand zich niet verantwoordelijk voelt om in actie te komen of niet weet wat hij moet doen, is de kans op een bystander effect ontzettend groot.

Ik heb het zelf ook meegemaakt, maar dan als toeschouwer. Op nog geen twee meter afstand waren twee mannen flink aan het vechten, midden in een drukke winkelstraat. Het was heel bizar, want ik besefte dat dit zo'n moment was dat niemand wat deed, en dat ik voor mezelf ook al excuses aan het bedenken was om niks te doen (wat kan ik nu inbrengen tegen twee grote kerels?). Gelukkig liep het goed af, maar het was voor mij wel een eye opener dat het zó gemakkelijk gaat om jezelf in te praten dat je niks hoeft te doen. Echt vreselijk. Ik hoop dat ik in situaties die minder bedreigend voor mijzelf zijn wél uit de groep durf te springen..

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 10:49

Ik hoor dat mensen dus niks doen? Wat is er mis met je? Ik heb een keer een oude man in elkaar geslagen zien worden door 6 'toevallig' Marokkaanse jongens. Dacht dat ik flipte. Ben nog nooit zo over de rooie gegaan, ertussen gesprongen en geschreeuwd. Ook mensen die niks deden... Voorbijliepen... Toen ik had gepraat met de jongens, gingen ze weg, heb ik 112 gebeld en de man naar een terrasje geholpen waar hij even kon zitten. Hij was me ontzettend dankbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:18

Ik ben een keertje bijna gestikt op zo'n napoleon snoepje. We waren op visite bij mijn moeders collega's, allemaal van de politie. Stond dus meteen drie man om een 7 jarig kind heen om die bal uit mijn keel te krijgen. Moet er niet aan denken dat het op straat was gebeurd...

Het valt me op in het bovenstaande filmpje dat het voornamelijk kleine tengere meisjes zijn, en als er 1 ingrijpt komen er meer...

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:19

Als er een schaap over de dam is volgen er meer, helaas komt die eerste vaak niet. Egoïstisch vind ik het

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 11:25

DewieDribbel schreef:
Als er een schaap over de dam is volgen er meer, helaas komt die eerste vaak niet. Egoïstisch vind ik het

:j -O-

Dat die ene jongen ging filmen is op zich nog wel oké, je hebt in ieder geval een motief van de dader als je toch het idee hebt dat je die andere jongen niet kan helpen. Je kan hem dan wel achteraf helpen, enige wat je nog moet zien te voorkomen is dat ie die jongen niet doodschopt...

Net als met die zinloos geweld filmpjes toch laatst, die ook op internet zijn gekomen.