Pech met huizen kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Melisding

Re: Pech met huizen kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 18:07

Oh jeetje wat een verhalen :oo ik schaam me er bijna voor dat ik dan nog zo loop te klagen. Idd huizenmarkt is bij lange niet meer slecht. Alleen de hele dure huizen blijven te koop staan in deze regio tenminste

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:11

Melisding schreef:
Oh jeetje wat een verhalen :oo ik schaam me er bijna voor dat ik dan nog zo loop te klagen. Idd huizenmarkt is bij lange niet meer slecht. Alleen de hele dure huizen blijven te koop staan in deze regio tenminste

Je hoeft je niet te schamen hoor zo klaag ik thuis ook. Wij hebben bijvoorbeeld vorige week een huis proberen te kopen zonder tussenkomst van een makelaar. We hadden ons verhaaltje klaar hoe we tot een bod waren gekomen, maar tijdens het gesprek kwamen we er al achter dat de eigenaar een dusdanig onrealistisch hoge prijs in zijn hoofd had dat we het bod niet eens hebben genoemd. Ik blijf ook maar braaf Funda checken elke dag pfff

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:00

Meld zich ^)

Eerste huis gaf te veel verbouwingskosten, na een heel onderzoek alsnog afgeblazen.
Tweede huis stond al een jaar te koop, we hadden hem wel op funda zien staan, maar pas
laat besloten even langs te rijden om te kijken. Toch onder de indruk en de makelaar gebeld;
net verkocht onder voorbehoud.
Nu weer een huis op het oog, staat al 2 jaar te koop. Wij bellen vandaag, is ie ook net ver-
kocht onder voorbehoud. Daar zakt je de broek toch van af?

Lichtelijk gefrustreerd nu... Ik wil zo graag van mijn flat af -O- :x

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:14

Ik denk echt dat je straks een huis vindt wat alle andere huizen overtreft :j Mijn vriend had altijd een bepaald huis die hij dolgraag wilde hebben. Gek genoeg kocht hij het niet toen het te koop kwam. Hij durfde niet, was nog jong, we hadden al een eigen koophuis waarvan we wisten dat die niet makkelijk verkocht zou worden.

2 jaar later overlijd de huidige eigenaar van dat betreffende huis en het huis komt opnieuw te koop. Bij een open huizen dag zijn we gaan kijken en we waren er beiden weg van. Eigen huis in de verkoop en binnen 4 weken was het verkocht. Dezelfde week was het nieuwe huis aangekocht en na 4 maanden was alles achter de rug en waren we verhuisd.

Wel nog wat ellede gehad met de verkoop van eigen woning, maar door op mijn strepen te gaan staan is dat een dag voor passeren toch allemaal nog goed gekomen en hebben we er uiteindelijk nog een schadevergoeding uit weten te slepen.
Al met al een hele stressvolle tijd en eigenlijk hoop ik nooit weer te gaan verhuizen :+

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:46

Shiloh schreef:
De huizenmarkt loopt helemaal niet meer zo slecht hoor. Sinds maart-april ongeveer trekt het flink aan. Dat begon in de goedkoopste secties, maar krijg nu ook echt de indruk dat het ook naar het gemiddelde/duurdere sigment doorslaat.

Dit is een vertekend beeld, lees mijn reactie boven die van jou :j

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:43

Wij hebben het ook gehad,leuk huis gezien,wezen kijken,thuis er even overgehad makelaar gebeld om bod uit te brengen huis verkocht.
Het ergste is dat het huis nu 5 jaar later nog steeds leegstaat en aan het veranderen is in een bouwval,het rietendak is helemaal aan het verpulveren.
Tweede keer een boerderijtje gezien wel meer werk aan dan we dachten,dus ik had een afspraak gemaakt op de bank tot hoever we konden bijlenen voor renovatie's.Kreeg vrij snel positief antwoord.Dus ik blij makelaar gebeld voor een bod,was het ook net verkocht :-(
Nu wonen wij zelf wel goed dus ik wil ook niet zomaar wat hebben,ik moet er zeker op vooruit gaan.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:57

Ik dacht al dat wij de enige waren.

Huis 1: Foto's waren mooier dan de werkelijkheid was echt bijna een bouwval.
Huis 2: Perfect, gesprek gehad met hypotheekadviseur we konden het doen. Gebeld voor 2e bezichtiging (binnen een week na 1e bezichtiging) verkocht...
Huis 3: Dit huis waren we direct weg van (kennen het huis), gebeld voor bezichtiging al bezig met kopers.

Heel veel succes iedereen met de huizenjacht. Ik vindt het nog niet meevallen!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:18

ladylay schreef:
Shiloh schreef:
De huizenmarkt loopt helemaal niet meer zo slecht hoor. Sinds maart-april ongeveer trekt het flink aan. Dat begon in de goedkoopste secties, maar krijg nu ook echt de indruk dat het ook naar het gemiddelde/duurdere sigment doorslaat.

Dit is een vertekend beeld, lees mijn reactie boven die van jou :j

Nee hoor, ik ken er genoeg die de afgelopen maanden gekocht hebben en geen enkele met geld van de ouders. Het trekt echt weer aan.

De recessie lijkt grotendeels voorbij, de huizenprijzen zijn enorm laag, mensen die al jaren afwachten omdat ze niet durven te kopen door de dalende prijzen, gaan nu kopen omdat het dieptepunt bereikt lijkt. Plus dat de rente momenteel echt heel laag is.

Hoe dat over een jaar is weet niemand, , maar nu loopt het gewoon goed. Makelaars hebben het druk en als je niet snel gaat kijken bij huizen die je interesseren dan vis je naast het net.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:50

Klopt helemaal hoor, de huizenmarkt is inderdaad aangetrokken. Kan best zijn dat het de vraag is of dat volgend jaar doorzet, maar dat zien we dan wel.
Ons huis heeft drie maanden te koop gestaan, de mensen die het nu hebben gekocht, hebben ook al een paar keer achter het net gevist. En sinds we er uit zijn met deze mensen, hebben we ook alweer een aantal mensen moeten teleurstellen, die bij ons aan de deur kwamen.

Zelf zijn we deze keer bij een huis teleurgesteld, de andere twee hebben we zelf laten schieten omdat er o.a. echt te veel aan moest gebeuren... maar nu hebben we na een intensieve onderhandeling, wel ons droomhuis kunnen kopen (voor de juiste prijs).
Meestal komt het uiteindelijk goed, gelukkig.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:59

helaas krijg je dan nu wel dan huiseigenaren niet graag willen zakken in prijs omdat ze denken het trekt weer aan. Ze blijven dan in onrealistisch hoge prijzen hangen. In ieder geval dat heb ik nu :(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:32

bliver, niet willen zakken of niet kunnen zakken in verband met de restschuld? Veel kopers denken er zo inderdaad over, maar vaak kunnen de verkopers niet anders.

En inderdaad trekt de huizenmarkt weer aan, dat zei onze hypotheekverstrekker ook, en niet enkel en alleen door die schenkingen. Denk dat hij het wel kan weten, hij weet wat er als hypotheken verstrekt worden.
Ook in mijn omgeving zijn er veel die een huis gekocht hebben en zonder schenking, zo ook wij. En we hadden binnen een week onze eigen woning verkocht, dat was echt het begin toen de markt begon aan te trekken, in oktober 2013.