chazzie schreef:Hai Bokkers,
Ik ben bezig mij te oriënteren voor een nieuwe auto, maar de keuze is best moeilijk!
Laatst heb ik met mijn huidige auto Toyota Aygo van 2011) een ongeval gehad, waardoor ik mijn auto in wil gaan ruilen na reparatie (was voornamelijk blikschade).
Ik rijdt per jaar 15000 tot 20000 km (woon-werk-verkeer), vooral op de snelweg.
Nu gaat mijn interesse uit naar de Kia Picanto-Comfortline, Mitsubishi Space Star-Inform, VW Up-Move up en Toyota Aygo-X-play.
Ik ben nu erg benieuwd of jullie misschien ervaring hebben met deze auto's qua wegligging op de snelweg of misschien nog een goed alternatief weten. 2e hands wil ik niet aan beginnen, mijn vorige auto was een jonge 2e hands en heb daar zoveel ellende mee gehad...
Uiteraard ben ik van plan om proefritten te gaan maken, maar dan moet eerst mijn huidige auto terug zijn.
Kia Picanto niet. Die heb ik vorig jaar een week als vervangauto gehad. Eerste half uurtje dacht ik, goh leuke auto! En daarna begonnen er mij steeds meer dingetjes te irriteren. Ik weet nog niet eens meer precies was, maar wel dat ik heel blij was toen ik hem terug mocht inleveren.
Volkswagen nooit. Vreselijke wagens, snel mankementen en ik vind ze te duur voor hun geld. Weinig luxe, en (kwestie van smaak) ik vind ze niet mooi.
Toyota die je noemt ken ik zo eigenlijk niet. Dus ik zou dan voor die Mitsubishi gaan. Daar heb je redelijk veel ruimte in en het is een stabiel merk waar niet zo snel iets aan mankeert.