hoe kan ik dit het beste vertellen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JenW

Re: hoe kan ik dit het beste vertellen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 00:23

Dat klopt zeker.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 00:24

succses TS :(:)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 00:25

Succes meid, als je wilt kunnen we verder praten via PB, wil graag een luisterend oor bieden :(:)

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 00:34

Dankjewel!
Zal je wel even een pb sturen met se thuissituatie is het iets duidelijker voor jou ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 00:40

Ik weet niet wat je thuissituatie is. Maar zonder specifiek over die situatie te spreken (als zijnde de/een reden) Wellicht iets in de trant van het volgende?:

''Pap/mam ik wil graag even met jullie praten. Ik ben ondertussen 19 en ik weet dat mijn studie opzich niet heel ver reizen is, maar ik vind het wel fijn om op kamers te gaan. Gewoon volwassen worden en zelf verantwoordelijk leren te zijn. ''

Je hoeft niet meteen te zeggen dat je al een kamer hebt, je zou eventueel kunnen zeggen dat je er wel naar gekeken hebt en dat *naam beste vriendin* een kamer vrij heeft.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 01:25

Ik denk dat je het zelf het beste in kan schatten, maar ik weet niet of het heel verstandig is dat je je ouders verteld waar je gaat wonen ivm de dingen die er nu al allemaal gaande zijn. Maar dit is natuurlijk helemaal aan jou of je het wel vertelt of niet.

Sterkte en succes met de keus hoe je het gaat vertellen en de latere verhuizing!

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 01:31

ben zelf weggelopen van huis wegens omstandigheden, maar heb alle achter moeten laten, m'n verzorgpaarden, enz enz. heb m'n zorgverzekring zelf moeten regelen. maar woon nu samen met vriendlief en ben heel erg gelukkig en heb geen contact meer met mijn ouders!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 01:46

Dit klinkt toch wel heftig, ik zou voor je eigen veiligheid en gevoel kiezen!

Gewoon eerlijk zijn tegen je ouders, eerlijkheid duurt het langst en anders hadden ze je maar beter moeten behandelen!!

Als je bang bent dat het ergens p uitdraait zou ik idd ervoor zorgen dat je het gesprek aangaat met iemand erbij, misschien een man erbij of iemand die nog een stukje ouder is?!

Evt. Kun je je spullen ophalen als ze aan het werk zijn, dan wachten tot ze thuis komen, het mededelen en dan vertrekken?!

Het zijn maar opties hoor, ik weet niet hoe heftig het is, en dat. Vertel je alleen via pb heel goed!!

Misschien heb je er wat aan en verder, heeeeeel veel succes gewenst meid!!

Je kunt evt. Ook naar de huisarts stappen voor advies, of maatschappelijk werk in de buurt?! Je bent niet gek he als je hulp vraagt, dat getuigt in mijn ogen juist van lef!!

Als ik je een luisterend oog kan bieden, kun je altijd pb-en!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 06:42

Ik neem aan dat je ouders de spanningen ook voelen? Dan zou ik het erop gooien dat jullie gezin kapot gaat als het zo doorgaat en dat het beter is om allemaal wat afstand te nemen. En dat je naar je vriendin gaat. Ik zou wel eerst even alle kosten op een rij zetten. Je moet je dan thuis uitschrijven en op je nieuwe adres inschrijven. Daar komen extra kosten bij (denk aan belastingen die je ouders nu betalen, verzekeringen etc). Zoek eerst eens uit wat je per maand kwijt bent en wat je inkomsten zijn. Heb je al werk? Dat kan in onze omgeving namelijk lastig zijn ivm je leeftijd of je moet echt in Nijmegen kijken voor studentenbijbanen in de kroeg of callcenter bijvoorbeeld. Daarna kun je kijken of je geld overhoudt voor je leasepaard etc. Je moet natuurlijk ook brood op de plank hebben om van te leven. Sterkte ermee

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 07:38

kies voor jezelf! ook voor dit kun je huur zorg toeslag krijgen als je daar officieel ingeschreven staat bij de gemeente.

paarden zullen er heel je leven blijven!, zoek om niet in een te groot gat te vallen een verzorg paard/ pony. dan maar geen leaspaard en cross lessen.
je opleiding is als het goed is al betaald voor dit jaar en komend jaar, misschien heb je spaargeld of er een jaartje tussenuit en gewoon gaan werken?

over de spanning en reakties van je ouders dat hoort er ook bij en je zult er wel gewoon doorheen moeten hoe moeilijk lastig en zwaar ook! Maar vertel ze wel hoe en wat en waarom daar hebben ze recht op.

ik wens je welgemeend het beste,sterkte met de hele situatie :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 11:37

Ik ben eigenlijk gewoon vaker en vaker bij mijn vriend gebleven (inmiddels man) en heb de keren dat ik thuis kwam (om spullen op te halen) het gescheld over me heen laten gaan. Toen ik zei dat we verloofd waren nog een scheldpartij gehad en daarna is het gekalmeerd voor een tijdje. Nu zie ik het opnieuw mis gaan maar ben er klaar mee, dan gaat het maar def. Mis. Is wel een keuze die je moet willen/kunnen/durven maken. Hond en paarden betaalde ik al zelf dus daar kon ze me niks maken.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:18

Zorg er in ieder geval dat je belangrijke documenten als bankpassen, paspoort, eventueel diploma's etc al daar hebt liggen. Ook je schoolspullen inpakken, want stel het escaleert en je wordt zonder pardon op straat gezet en je hebt die spullen niet dan kun je ook niet fatsoenlijk verder. succes!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:19

Oh ja en wijzig alvast wat belangrijke adressen voor de bank en verzekeringen naar je nieuwe adres. Geldt ook voor je stufi, zorg dat je dat al om hebt.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 00:50

En heb je het al verteld?

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 00:54

nee.. zit erg dwars met het punt van mijn opleiding, en dat studifinanciering er volgend jaar uitgaat.

dus alles op een rijtje zetten is erg lastig..
omdat ik niet kan inschatten hoeveel ik volgend jaar betaal en hoe veel der binnen komt..

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 00:56

Ik snap je ts, heel veel succes het komt vast wel een keertje!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 00:57

ik hoop het,
ik heb begin schooljaar weer gesprekken met de maatschappelijk werkster op school, ik hoop dat die mij meer kan helpen met alles op een rijtje zetten en de stap naar het vertellen :)

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 01:00

Dan kan je altijd een lening krijgen voor je studie.
Als het goed is, en je dus de secundaire levensbehoefte achterwege laat, kan je dat redelijk snel afbetaald hebben.
Maar je gaf aan dat je je ouders zou kunnen aangeven, hieruit maak ik op dat er enige vorm van mishandeling gaande is.
Geestelijk of lichamelijk, dat doet er nu niet toe.
Wat er wel toe doet ben jij.
Je word volwassen en moet voor jezelf gaan zorgen, wees er weg voordat je met een eeuwig trauma zit.
Misschien word de band alleen maar beter door weg te gaan, of misschien is het contact verbreken beter.
Daar kom je achter als er wat tijd verstrijkt.
En met dat geld, veel en hard werken is de oplossing.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 01:02

Erg vervelend allemaal TS en ik weet precies hoe je je voelt alleen mijn moeder zette mij buiten toen ik 19 was en ik kon het uitzoeken.

Je mag mij wel een PB sturen wat er allemaal is gebeurd. Maar het enigste wat ik kan zeggen als het mogelijk is blijf thuis wonen net zo lang tot het kan. Probeer je anders terug te trekken en alleen maar thuis te komen voor slapen of iets.

Ik ben inmiddels 23 heb moeten stoppen met school omdat het gewoon echt te duur was zit nu met schulden te kijken van een studie die ik niet heb kunnen afmaken. Bij een vriendin wonen lijkt heel leuk maar het is maar de vraag hoe lang zoiets goed gaat.

Ik denk dat ik je kan helpen en ik wil je ook graag helpen je woont ook nog redelijk in de buurt zie ik. Als je mijn hulp advies of wat dan ook wilt stuur me maar een PB.

Heel veel succes.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 01:04

Als je er behoefte aan hebt mag je mij altijd pb-en. Ik ben ook maatschappelijk werker.