Vrouwen complimenten geven: ja en nee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Re: Vrouwen complimenten geven: ja en nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:37

Ik kan complimenten nooit zo waarderen omdat ik dan meteen twijfel aan de waarheid ervan.
Ik ben een heel onzeker persoon en denk dan meteen dat de ander mij in de maling probeert te nemen, me voor schut wil zetten of gewoon ronduit keihard tegen me liegt(voor de lol).
Dus meestal áls ik al eens een compliment krijg zeg ik dankjewel en loop weg/draai me om en maak me dan de rest van de dag druk over mezelf, dus nee dankje, geen complimentjes voor mij.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:43

Ik kreeg pas op bokt in een ander topic een compliment dat ik sterk was en positief en dat had ik zelf nooit zo ingezien. Heb de hele dag een smile op m'n gezicht gehad.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:49

Saar4 schreef:
Ik zeg altijd dat het moment waarop bouwvakkers niks lomps meer naar je roepen, het moment is waarop je officieel over the hill bent. :+

Bouwvakkers zullen dat niet veel meer doen omdat veel bedrijven zulke dingen verbieden. Bij mijn vorige werkgever kon je aan de zaak komen en kreeg je een officiele waarschuwing als ze er achter kwamen als je dat dus wel deed, Zelfde als het werken met ontbloot bovenlijf, dat mag ook bijna nergens meer :Y)

Verder probeer ik altijd beleefd te zijn maar schijnen veel vrouwen tegenwoordig te denken dat je er als man meteen andere bedoelingen mee hebt als je ze een complimentje geeftg :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:00

Saar4 schreef:
Het is de toon die de muziek maakt. Laatst kwam iemand op een feestje naar me toe en zei dat hij me een ontzettend mooie vrouw vond. Nou, dank je! Erg aardig.

Aan de andere kant hoor ik hier op straat (Utrecht) regelmatig dat ik een kankulekkuh wijf ben. Nou, laat dan maar..... Of halfdronken debielen die in je oor lispelen dat je zulleke mooiuh oguh hebt.

Of iemand bijbedoelingen heeft kan me niks schelen. De meneer die zei dat ik een mooie vrouw was had het vast niet erg gevonden als ik mee naar huis was gegaan. Prima, dat mag hij willen. Het gaat om de manier waarop iets gezegd wordt. Als iets netjes en gemeend gebracht wordt vind ik het prima.

Juist :j Heb een keer te horen gekregen van een man dat hij mij de mooiste en meest fascinerende vrouw vond die hij ooit had gezien. Of hij kans maakte op mijn nummer.
Dat was zo lief dat ik blozend heb gezegd dat ik getrouwd ben. Vond het echt rot voor 'm dat ik hem moest afwijzen!

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:02

BarryPlopper schreef:
Saar4 schreef:
Ik zeg altijd dat het moment waarop bouwvakkers niks lomps meer naar je roepen, het moment is waarop je officieel over the hill bent. :+

Bouwvakkers zullen dat niet veel meer doen omdat veel bedrijven zulke dingen verbieden. Bij mijn vorige werkgever kon je aan de zaak komen en kreeg je een officiele waarschuwing als ze er achter kwamen als je dat dus wel deed, Zelfde als het werken met ontbloot bovenlijf, dat mag ook bijna nergens meer :Y)

Verder probeer ik altijd beleefd te zijn maar schijnen veel vrouwen tegenwoordig te denken dat je er als man meteen andere bedoelingen mee hebt als je ze een complimentje geeftg :')

Meh -O- Nooit meer hinnikende mannen als ik in rijbroek langs fiets....

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:02

Waarom zou je een vrouw geen complimenten mogen geven? Is toch hartstikke leuk? Moet wel een hele rare/ preutse griet zijn als ze stom reageert. Net alsof één complimentje direct betekend dat je met haar naar bed wil. Sommige vrouwen nemen zichzelf veel te serieus. :')

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:06

ik zal wel vaak de verkeerde vrouwen complimenteren :P

Ik: "Je ziet er leuk uit"
zij: "ik heb al een vriend"
Ik: "dus? ik vind de kat van mijn ouders ook leuk maar daar ga ik toch ook niet mee daten?"

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:08

Maar hoe vinden jullie het dan om een compliment van een andere vrouw te krijgen? Zoek je daar ook gelijk iets achter? Ik kan namelijk best wel eens vinden dat iemand waanzinnig mooi haar/ogen/figuur/uitstraling/whatever heeft en zeg dat gerust. Heb daar alleen blije reacties op gekregen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:09

Lara_Silver schreef:
Waarom zou je een vrouw geen complimenten mogen geven? Is toch hartstikke leuk? Moet wel een hele rare/ preutse griet zijn als ze stom reageert. Net alsof één complimentje direct betekend dat je met haar naar bed wil. Sommige vrouwen nemen zichzelf veel te serieus. :')

Like!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:11

BarryPlopper schreef:

Ik: "dus? ik vind de kat van mijn ouders ook leuk maar daar ga ik toch ook niet mee daten?"

_O-

Saar4 schreef:
Maar hoe vinden jullie het dan om een compliment van een andere vrouw te krijgen? Zoek je daar ook gelijk iets achter? Ik kan namelijk best wel eens vinden dat iemand waanzinnig mooi haar/ogen/figuur/uitstraling/whatever heeft en zeg dat gerust. Heb daar alleen blije reacties op gekregen.

Leuk, en dat doe ik ook regelmatig.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:12

phormicola schreef:
Juist :j Heb een keer te horen gekregen van een man dat hij mij de mooiste en meest fascinerende vrouw vond die hij ooit had gezien. Of hij kans maakte op mijn nummer.

Dat vind ik persoonlijk zo over de top dat ik dat echt niet serieus zou kunnen nemen. Als iemand zo onder de indruk van mij zou zijn dan zou hij zoiets nooit durven zeggen. Ik zou zoiets dus ook niet als compliment ervaren, maar als trucje.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:17

BarryPlopper schreef:

:')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:24

LindyH schreef:
phormicola schreef:

Dat vind ik persoonlijk zo over de top dat ik dat echt niet serieus zou kunnen nemen. Als iemand zo onder de indruk van mij zou zijn dan zou hij zoiets nooit durven zeggen. Ik zou zoiets dus ook niet als compliment ervaren, maar als trucje.

Dit dus, ik ben echt veeeeel te nuchter om dat overdreven gezwets leuk te vinden.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:25

pas stond ik op de parkeerplaats van het ziekenhuis en kon niet in de auto door een defecte slagboom stond een gezin naast mij en een meisje van 10-12 jaar zei dat ik (ook vrouw) er leuk uit zag. Toch anders dan wanneer een man dat zegt.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:34

Dat zijn altijd de mooiste, complimenten van kinderen. Daarna van vrouwen en homoseksuele mannen, en daarna pas van hetero mannen. :D

Daarom snap ik ook niet dat sommige mannen zo'n studie maken van het geven van complimentjes. Dat is een terrein waar vrij weinig winst te behalen is.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:38

Mijn man geeft ook complimenten en niet alleen aan mij, ik vind dat charmant en als een vrouw daar gelijk wat achter zoekt is dat haar probleem.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 13:44

SuperAssie schreef:
Ik kan complimenten nooit zo waarderen omdat ik dan meteen twijfel aan de waarheid ervan.
Ik ben een heel onzeker persoon en denk dan meteen dat de ander mij in de maling probeert te nemen, me voor schut wil zetten of gewoon ronduit keihard tegen me liegt(voor de lol).
Dus meestal áls ik al eens een compliment krijg zeg ik dankjewel en loop weg/draai me om en maak me dan de rest van de dag druk over mezelf, dus nee dankje, geen complimentjes voor mij.

Wauw dit had ik zelf kunnen schrijven :-)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:02

SharonIndezz schreef:
SuperAssie schreef:

Wauw dit had ik zelf kunnen schrijven :-)

zo denk ik er dus ook over,vind het vreselijk om complimentjes te krijgen,vooral over mijn uiterlijk dan denk ik" lieg niet" .
ik denk dat veel mensen het doen uit beleefdheid niet omdat ze het menen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:10

Om het wat breder te trekken: ik leerde tijdens een opleiding dat Nederland geen complimentencultuur is. Zowel mannen als vrouwen vinden het in tegenstelling tot sommige andere culturen lastiger om complimenten geven en te ontvangen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:14

colunder schreef:
zo denk ik er dus ook over,vind het vreselijk om complimentjes te krijgen,vooral over mijn uiterlijk dan denk ik" lieg niet" .
ik denk dat veel mensen het doen uit beleefdheid niet omdat ze het menen.

mijn eerste (inwendige) reactie is meestal
Wat mot ie van me (als het een onbekende man/vage kennis is)
of
wat moet je nuuuuuuuuuuuuu weer van mij (als het mijn eigen vent betreft)

zooo achterdochtig hier haha..

complimenten werken alleen als de timing ook goed is denk ik.

voor de mannen onder ons ook nog even een waarschuwing:
vrouwen voelen feilloos aan als je compliment gebaseerd is op helemaal niets

als je je vrouw dus complimenteert met 'wat heb je je haar leuk gedaan', of ' wat zit je jurkje leuk'
weet dan ook zeker dat ze net druk bezig is geweest met haar haar (en niet loopt te balen omdat haar leuke kapsel net door orkaankracht 10 en alle rukwinden uit de wijde omgeving vernietigt is tot een ragebol).

een slecht getimed compliment of een compliment dat geen basis heeft kan situaties uitlokken die geheel afhangen van het temperament van vrouwlief (diepe stiltes, hormonaal gevoede tranendalen, tot vliegend serviesgoed)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:16

Nou nu vraag ik me het volgende af:

Heb een mannelijke collega die altijd iets te veel complimentjes geeft en te gretig kijkt. Hij houd de deur standaard open (ik denk getsie gaat ie naar mn kont kijken) Zegt oh wat kan jij goed achteruit inparkeren (dan denkik ja jij niet sukkel) Ik vind het een grote griebel maar probeer toch vriendelijk te zijn op een afstandelijke manier. Hoe los ik dat op Dr. Nutter?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:20

Nutter schreef:
Maureen95 schreef:
Ja maar zoiets zie ik mezelf niet iedere dag doen :+ En ik let er gelukkig niet zo heel erg op. ]

Je gaat van "vind ik moeilijk" direct door naar "ik let er niet zo heel erg op".
Geweldig, we have a winner!

*\o/*

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:22

Contextgerelateerde complimentjes zijn het beste, kan niet missen. Bv, goh, dat truitje staat leuk bij je ogen...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:33

LindyH schreef:
phormicola schreef:

Ik had 'm al een aantal weken overal en nergens gezien voordat hij wat zei. Daarnaast kan ik prima ruiken of iemand iets echt meent. In tekst komt dat natuurlijk heel anders over :)

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 14:47

LindyH schreef:
Dat zijn altijd de mooiste, complimenten van kinderen. Daarna van vrouwen en homoseksuele mannen, en daarna pas van hetero mannen. :D

Daarom snap ik ook niet dat sommige mannen zo'n studie maken van het geven van complimentjes. Dat is een terrein waar vrij weinig winst te behalen is.

Bedoel je mij?
Moet je kijken wat een mooi topic er uit voortgekomen is.
Allerlei heel verschillende meningen.
Mooi toch?

Trouwens, de meeste tips komen van de dames hier, dus of de mannen er nou zo'n studie van maken...