Suiker wax

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 13:53

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:53

ilaan schreef:
Ja? Heb het al meerdere keren moeten maken omdat de bak toch echt leeg was. Waarom iets maken wat je toch niet gebruikt.

Snap je vraag eigenlijk totaal niet aangezien ik al aan had gegeven dat ik het bij mij iedere keer lukt.

Ben je ongesteld? Wat een nare aanval van jou. Ik heb nergens gelezen je ervaringen over het gebruik. Alleen over hoe je het maakt en dat jou het gelukt is. Ik was benieuwd naar de pijn.

Maaan, wat een zeer vervelende aanval van jou. Bah. :n

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 13:56

Men zegt dat waxen meer zeer doet als je ongesteld bent.
Om het maar ontopic te houden. Hehehe *\o/*

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:04

eenitraM schreef:
ilaan schreef:
Ja? Heb het al meerdere keren moeten maken omdat de bak toch echt leeg was. Waarom iets maken wat je toch niet gebruikt.

Snap je vraag eigenlijk totaal niet aangezien ik al aan had gegeven dat ik het bij mij iedere keer lukt.

Ben je ongesteld? Wat een nare aanval van jou. Ik heb nergens gelezen je ervaringen over het gebruik. Alleen over hoe je het maakt en dat jou het gelukt is. Ik was benieuwd naar de pijn.

Maaan, wat een zeer vervelende aanval van jou. Bah. :n

Hoezo een aanval? Geef alleen aan dat ik je vraag gewoon niet snap? Het was in ieder geval niet zo bedoeld. Mijn excuses. Gelukkig niet ongesteld *\o/* (wel helaas heel wat anders, maar bedoelde het absoluut niet als aanval)

Maar ja ik heb het dus getest. En nee ik vind het eigenlijk helemaal geen pijn doen. Je moet het wel in 1x doen en niet twijfelen. Mocht je een snel geïrriteerde huid hebben of het echt teveel pijn vinden doen kun je was talkpoeder (van bijv zwitsal) ervoor op doen. Gewoon een klein beetje. Daar de wax overheen en hetzelfde doen als normaal.
Door het poeder plakt het iets minder en doet het minder zeer. Heeft verder geen effect op het waxen zelf.

Maar nooit twijfelen! Niks is erger als een strip die er half is afgetrokken....... Of eentje die er langzaam afgaat..

_RMHorse_

Re: Suiker wax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:25

Ik wil het ook weer proberen te maken, wil het dan wel op de koude manier gebruiken, dus met een bolletje.

Is dat iemand al gelukt?

Weet dat die van die site erg duur is maar mij lukt het niet

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:28

Dan moet je wax echt goed zijn. In het filmpje van beautygloss die hier is gepost word dat ook uitgelegd. Uit elkaar trekken totdat het een beetje gelig is (of iig lichter). Niet te lang vasthouden. Als het te zacht is werkt het niet en kun je het stukje bij beetje van je huid af trekken. Dat doet echt zeer (hoezo ervaring mee :'))

Gewoon proberen.. als het je lukt doet het wel veel minder zeer als gewoon warm waxen! :)

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:30

Ik vind dit persoonlijk echt duizend maal minder erg dan waxen met strips. Als je het goed doet en snel trekt doet het eigenlijk geen pijn.

@Kana, hij is wel wat aan de donkere kant, maar ik heb er nu ook zo een staan en die werkt toch nog prima, misschien iets harder als hij afgekoeld is wel.

Voor de mensen die ervaring hebben met de koude suikerwax: doen jullie het telkens met kleine stukjes wax, of gebruiken jullie de volledige bol?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 14:35

Poeky schreef:
@Kana, hij is wel wat aan de donkere kant, maar ik heb er nu ook zo een staan en die werkt toch nog prima, misschien iets harder als hij afgekoeld is wel.

Helaas. Hij is nu afgekoeld en zo hard dat ik er er geeneens wat uitkrijg. 1 blok beton.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:41

In dat filmpje van beautygloss ziet het er super makkelijk uit! Hoe lang kan je die wax bewaren?

Ik heb dan wel een epilady, maar voor m'n bovenbenen ziet dit er net even wat prettiger uit :P

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 14:58

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:02

Kana schreef:
Volgens mij is het nu weer te licht.
Waarom lukt het me niet om suiker en water normaal te koken. Dikke faal. :')

Het gaat bij mij van heel lang wit naar licht geel naar BAM donkerbruin. }:0

http://oi62.tinypic.com/e5foe9.jpg
http://oi57.tinypic.com/15z3v2x.jpg

Beter :)
Denk dat deze goed te gebruiken is. Scheelt niet veel van mijne hoor. En dat omslag punt is lastig. Ineens is het te donker en mislukt :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:03

Ik heb het ook al zelf proberen te maken maar lukte niet. Heb er dan maar gekocht, koste maar 5euro voor een pot die ik 4-5 keer kan gebruiken. Valy mee dus.
Vind dit een veel fijnere methode van ontharen dan scheren idd.

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:11

Aria_zz schreef:
Ik heb het ook al zelf proberen te maken maar lukte niet. Heb er dan maar gekocht, koste maar 5euro voor een pot die ik 4-5 keer kan gebruiken. Valy mee dus.
Vind dit een veel fijnere methode van ontharen dan scheren idd.

Van welk merk?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:18

http://www.hellocoton.fr/comparaison-de ... et-6864413

Nectar of nature, ik heb die met kamille extract. Ik denk niet dat dat erg veel verschil maakt maar goed. Zitten strips bij, een van de redenen waarom ik het kocht, als ik dan zelf nog eens probeer suiker wax te maken, kan ik die strips gebruiken.
De strips zijn handig uit te wassen, gewoon in wat koud water laten weken en na een uurtje of zo zijn ze proper.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:35

Dit ga ik ook eens proberen op een druilerige zondag!
Zal me wel niet lukken,ik ben echt een kneus met zulke dingen.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:50

ambre schreef:
Dit ga ik ook eens proberen op een druilerige zondag!
Zal me wel niet lukken,ik ben echt een kneus met zulke dingen.

Dat is inderdaad de juiste instelling! *\o/* :o

Ik heb net ook een pannetje gemaakt, staat nu in een bakje af te koelen. Ik ga voor het balletje :P

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 15:58

ilaan schreef:
Kana schreef:
Volgens mij is het nu weer te licht.
Waarom lukt het me niet om suiker en water normaal te koken. Dikke faal. :')

Het gaat bij mij van heel lang wit naar licht geel naar BAM donkerbruin. }:0

http://oi62.tinypic.com/e5foe9.jpg
http://oi57.tinypic.com/15z3v2x.jpg

Beter :)
Denk dat deze goed te gebruiken is. Scheelt niet veel van mijne hoor. En dat omslag punt is lastig. Ineens is het te donker en mislukt :')

Te plakkerig. Het blijft aan mijn been plakken en gaat er nu niet meer af. Bovendien zitten al mijn vingers eronder want het blijft bij 'bij elkaar'.

Ik geef op. :/

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:04

Moet je het dan niet langer laten afkoelen? Of kneden voordat je het gebruikt?

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 16:06

Het is helemaal afgekoeld. Zodra ik het ga kneden smelt het. En word het weer vloeibaarder waardoor het overal zit behalve bij elkaar.
Ik heb het op mijn been gesmeerd maar het is zo plakkerig dat het niet eraf kan zoals in de filmpjes. Als je eraan trekt blijft alles zitten :') Ik moet het zo onder de douche maar eraf wassen met heet water.

Ik snap er echt helemaal niks van haha.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:07

Hmm.. ik wacht mijn probeersel nog even af, maar als ik het zo lees, is het toch nog moeilijker dan ik dacht..

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 16:08

Ja. Ik ben benieuwd of de jouwe beter lukt. En zo ja, zou je dan een foto van de kleur willen maken voor mij?

Misschien stop ik het gewoon in de magnetron totdat het bubbelt zodat het donkerder wordt. :=

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:12

Komt dat niet omdat het nu buiten ook heel warm is? Mijn handen zijn nu warmer dan normaal!

0_saskia_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:19

Ik heb weer moed gekregen door dit topic! Ik had het eerder al een keer gemaakt maar toen bleef het te plakkerig.. dus ik ga nu poging 2 doen, hopen dat het lukt :)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:20

Mijne is inderdaad wel nog een slag donkerder, maar niet heel veel hoor. Je kunt 'm nog even terug in het pannetje doen om 'm wat bij te kleuren.

Ik heb 'm nu in een bakje staan en dat bakje weer in het pannetje met daarin koud water. Ik roer 'm regelmatig door, zodat niet alleen de buitenkanten afkoelen, maar ook de binnenkant *heb ook geen geduld. Zo komt er ook meteen wat lucht bij, dit gebeurt in één van de filmpjes ook (op het aanrechtblad, maar dat durf ik dan weer niet aan!).

Het lijkt nu de goede kant op te gaan met de mijne, maar we zullen zien..

Edit: Elinebakker, wellicht eerst je handen even onder een koude kraan (en dit met regelmaat, zodat ze niet te warm worden?

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:30

Ik heb ook een pannetje pruttelen.. ben benieuwd! Maar ik ben zo ongeduldig, dat ik bang ben dat ik 'm er te vroeg vanaf ga halen.

Erg eigenijk, ongeduldig om op pijnlijke wijze haren uit m'n benen te trekken :')