mannen/vrouwenrollen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:55

Iinge_ schreef:
LovingTweety schreef:

Uhmmmm nee, dat doe ik gewoon zelf. :P Daar heb ik geen vent voor nodig.

Precies, bedden, kasten, zolang het bij de IKEA vandaan komt kunnen we het best zelf :D

Ook als t niet van IKEA vandaan komt hoor :D . En ik ben ook zo'n zeur dat het alleen perfect is, als ik het zelf gedaan heb. Wanneer iemand anders iets aan de muur hangt en het is scheef, dan ben ik echt pissed.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:17

Paisano schreef:
Wat een stoere vrouwen allemaal, dat soort dingen laat ik toch echt door mijn vriend doen :o Scheelt ook dat hij het leuk vind om af en toe te klussen en ik het nooit echt geleerd heb. Mijn vader wilde het als man ook altijd allemaal zelf doen, als ik wilde helpen mocht ik alleen maar drinken halen :P

_O-
Zo herkenbaar dit :')

Mijn vriend en ik wonen allebei nog thuis (18 & 17 dus niet heel gek) Maar toen ik daar een keer was wist hij niet een hoe hij thee moest maken :? Dus daar moet nog een hoop opvoeding aan te pas komen!

Anoniem

Re: mannen/vrouwenrollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:33

Ik kan geen kleine reparaties doen aan kleding, wel jammer. Maar koken kan ik wel. :Y)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:34

Op zich waren we best ouderwets met zijn tweeën maar dat is al lang niet meer zo.
Ja ik kook, smeer zijn broodjes voor de volgende dag en doe grotendeels het huishouden, maaaaaaaaarrrr dat komt gewoon omdat ik minder werk dan hij. Ik werk dan wel fulltime, maar hij maakt, vooral in de zomer, toch weken van zó'n 70 uur. En ik ga echt niet op hem zitten wachten met eten koken hoor, als ik thuis kom uit het werk dan heb ik gewoon trek en wil ik eten :+ Over dat ik zijn brood smeer krijg ik best vaak commentaar. Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal. Ik smeer mijn eigen brood, dus haal brood uit de vriezer e.d. En dan moet ik dat van hem maar laten zitten? Kleine moeite toch om voor hem ook even zijn brood klaar te maken?

Eigenlijk hebben we de taken zo verdeeld dat hij alles buitenom doet en ik alles binnen, behalve in de winter dan moet hij mij helpen want dan is er geen werk buiten om.

In klussen ben ik absoluut beter dan hij. Klein voorbeeldje: Ik heb de laatste twee dagen alle kozijnen op de bovenverdieping geverfd, appeltje eitje en zit er super strak in. Niks geen geknoei met verf en niks afgeplakt ook. Bij de achterdeur moest er nog even wat in de grondverf gezet worden, dat zou hij dan wel even doen. Kom ik vanmorgen beneden om het te schuren en verder af te lakken. Zitten er allemaal druppen verf op de mat e.d. Ik vraag me toch steeds af hoe hij dat voor elkaar krijgt. Met klussen is hij gewoon te wild. Hij heeft het in zijn hoofd en gaat het doen. Ik denk eerst eens na hoe ik dat het beste aan zou kunnen pakken e.d. Met als resultaat dat ik vaak netter EN sneller werk.

Ik heb nu vakantie, dus dan doe ik bijna alles, dus ook het grasmaaien e.d. Behalve kantje maaien, dat kan ik gewoon niet en na weer een paar happen uit het gras heb ik het maar opgegeven :')
In de winter is hij een paar weken thuis geweest en dan staat het eten klaar als ik thuis kom, heeft hij mijn brood gesmeerd en hoef ik me geen zorgen te maken over het huishouden.
Het is gewoon, degene met de meeste tijd, die doet ook het meeste en eigenlijk ben ik dat altijd :+

En reparaties aan kleding kan ik ook niet, kan nog net een knop aanzetten. Voor al het andere breng ik het naar mijn moeder :+

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:41

Ja hier net hetzelfde! Mijn moeder is van maandag tot vandaag aan zee met haar moeder. Nu verwacht mijn vader en broer van mij dat ik kook, afwas, opruim, stofzuig, het huis netjes hou, hond eten geef boodschappen doe, vader zijn boterhammen smeren voor zijn werk....
Daar boven op moet ik ook nog paarden voeren, uitmesten, rijden,... en dan nog een extra klussenlijstje opgelegd door vader met de meest onozele klusjes.
Als ik dan vraag dat iedereen zijn eigen bord, bestek en glas afwast en de tafel opruimt als hij/zij boterhammen heeft gegeten wordt ik door broer uitgescholden dat ik niet zo lui moet zijn en het zelf maar moet doen, dan doe ik ook een keer wat ( meneer kruipt trouwens gewoon terug in bed om TV te kijken ). En vader werkt de hele dag en vindt dat ik dat ook maar moet doen.

Het is maar 3 dagen, maar ik ben het kotsbeu dat de 'vrouw' altijd wordt opgetrommeld voor dit werk. Wij hebben ook werk en genoeg te doen hoor.
Als ik er wat van zeg wordt ik beschreven als lui en moet ik me niet aanstellen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:47

_mexx_lady_ schreef:
Ja hier net hetzelfde! Mijn moeder is van maandag tot vandaag aan zee met haar moeder. Nu verwacht mijn vader en broer van mij dat ik kook, afwas, opruim, stofzuig, het huis netjes hou, hond eten geef boodschappen doe, vader zijn boterhammen smeren voor zijn werk....
Daar boven op moet ik ook nog paarden voeren, uitmesten, rijden,... en dan nog een extra klussenlijstje opgelegd door vader met de meest onozele klusjes.
Als ik dan vraag dat iedereen zijn eigen bord, bestek en glas afwast en de tafel opruimt als hij/zij boterhammen heeft gegeten wordt ik door broer uitgescholden dat ik niet zo lui moet zijn en het zelf maar moet doen, dan doe ik ook een keer wat ( meneer kruipt trouwens gewoon terug in bed om TV te kijken ). En vader werkt de hele dag en vindt dat ik dat ook maar moet doen.

Het is maar 3 dagen, maar ik ben het kotsbeu dat de 'vrouw' altijd wordt opgetrommeld voor dit werk. Wij hebben ook werk en genoeg te doen hoor.
Als ik er wat van zeg wordt ik beschreven als lui en moet ik me niet aanstellen

Wow, echt gewoon Wow. Ik zou het hier toch eens met je moeder over hebben als ze straks weer thuis is want ik vind het van je vader ook gewoon niet normaal hoor.

Mijn vader moest thuis altijd 1 keer in de week koken (altijd macaroni :') ) en strijken omdat hij de meeste strijkgoed produceerde.

Maar eerlijk ben ik wel een beetje bang voor als mijn schoonmoeder komt te overlijden. Mijn schoonvader is namelijk idd zo'n man die nog niet eens weet hoe hij het gas aan moet steken of de magnetron aan moet zetten :n We hebben hem al eens gezegt dat hij een keer moet leren koken, maar dan kijkt ie je beledigd aan.
Nou hier komt ie niet te eten :o 1 keer in de week hooguit en eigenlijk vind ik zelfs dat nog te veel. Zo moeilijk is het toch niet om gewoon een weekje met je vrouw mee te kijken hoe het moet?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:49

Hopeloos ouderwets die broers van jou, ik zou ook niet voor ze gaan koken als ze zo doen.

Mijn vader kookt alleen op vakantie, mijn broertje is echter echt goed in de keuken!

Mijn vriend en ik hebben t beetje verdeeld op voorkeur denk ik. Ik kook altijd en doe de boodschappen. Hij stofzuigt t huis, klust en doet de tuin. De was is ene beetje om het even wie dat doet. Prima verdeling aangezien we het allebei super druk hebben. Hij kan overigens best koken, dus als t moet dan maakt hij wel wat.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:53

Net zoals dat heel veel mannen ineens in actie komen als het ge-bbqd gaat worden :roll:
Dan kunnen ze ineens wel een stukje vleesbakken en moeten de vrouwen maar gewoon zitten, want zij zijn de man en dus zij zorgen voor de bbq :+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:55

Grappige broers heb jij TS! Ik ging uit huis voordat mijn broertje alleen thuis bleef tijdens de vakanties dus die verdeling liep iets anders. Meestal wist hij zo sneu te doen dat hij iedere avond bij mensen kon gaan eten en anders werd het de friettent, pizzaboer of shoarmatent :=

Qua rolverdeling zijn vriend en ik hopeloos ouderwets. Niet omdat ik mijzelf minder "waard" zou vinden, maar gewoon omdat ik niet zou weten wanneer die arme jongen iets in huis moet doen. Hij is doordeweeks vaak niet voor 22:00 uur thuis en moet gewoon weer lekker op tijd op. Ook gaat hij 6 dagen per week naar kantoor en werkt 's avonds plus de 7de dag thuis. Hij werkt zo hard, niet alleen voor zichzelf maar vooral voor ons! dat ik het echt niet erg vind om zijn maaltijd te koken, ons huis te poetsen en zijn overhemden te strijken.

Wel heeft hij sinds wij verhuisd zijn de tuin onder zijn hoede genomen en is zijn enige vrije ochtend bezig met snoeien, schoffelen etc. :D

Natuurlijk baal ik soms, ik werk ook gewoon fulltime en heb twee paarden + hond die zeker ook aandacht nodig hebben. Maar dat zijn keuzes die je maakt.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:57

Wij hebben het niet verdeeld maar doen het op basis van de hoeveelheid tijd die we allebei hebben :)). Werken allebei FT en ik vind het niet meer dan normaal dat je dan allebei ook voor het huishouden zorgt.
Ik maak wel altijd ons weekmenu en zet dat op de iPad, inclusief een link naar het recept. Zo kan degene die het eerst thuis is beginnen met koken.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 13:08

Zo ken ik inderdaad ook mensen die de regel hadden, wie als eerst thuis is kookt. Leek mij altijd de perfecte regel! Maar als je allebei gewoon nog de taken kunt verdelen is het ook super!

Mexx lady dat is wel heftig, is het geen idee om ook gewoon een paar keer buiten huis te eten en het ze zelf te laten uitzoeken? Plus natuurlijk een goed gesprek met je moeder.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:12

Wie als eerste thuis is kookt, zo deed ik dat ook met mijn ex, dat werkte altijd prima!

Sakkia, dat bbq verhaal klinkt herkenbaar :+

Als de taken maar een beetje verdeeld zijn vind ik het prima.. maar goed behalve koken en boodschappen doen ben ik ook echt een heeeeeele slechte huisvrouw!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:24

Plien91 schreef:
Wij hebben het niet verdeeld maar doen het op basis van de hoeveelheid tijd die we allebei hebben :)). Werken allebei FT en ik vind het niet meer dan normaal dat je dan allebei ook voor het huishouden zorgt.
Ik maak wel altijd ons weekmenu en zet dat op de iPad, inclusief een link naar het recept. Zo kan degene die het eerst thuis is beginnen met koken.

Kijk dat is nou nog eens een goede tip. Als ons nieuwe huis straks klaar is ga ik dat ook maar eens instellen. Wellicht helpt het :o :Y) .

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:29

Interessante discussie dit. Ik vind dingen als koken/schoonmaken/was doen niet vervelend, en ik leef nou eenmaal graag in een opgeruimd huis (en mijn mannelijke huisgenoten vinden dat nou eenmaal niet zo belangrijk := ). Wat ik ook weer heerlijk vind is klussen: dingen in elkaar zetten, gaten in de muur boren, schuren, lakken, noem maar op. Tevens doe ik ook een technische "mannenstudie", waar ik gewoon in de minderheid ben.
Dus ik vind zowel 'mannendingen' als 'vrouwendingen' leuk, en begin het pas vervelend te vinden als men me erop aan gaat kijken à la "Dat hoor jij ook leuk te vinden" of "Maar dat is helemaal niet jouw taak/ recht".

Verder heb ik gelukkig geen vriend waar ik me druk om moet maken, en mijn huisgenoten bestellen maar een pizza als ik een avond niet gekookt heb :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:44

Mijn vader is vroeger met vervroegd pensioen gegaan. Dus vanaf mijn groep 3 had ik altijd mijn vader thuis die zorgde dat de was gedaan werd, de vaat, het schoonmaken en koken.

Helaas is mijn broer ergens in blijven hangen ofzo, die heeft onze Noorwegen met de familie vakantie compleet verziekt, kwamen echt de raarste dingen uit zijn mond. Hij is toen naar huis gestuurd :').

Dezelfde broer heeft toen hij eenmaal uit huis was nog drie dagen zijn was bij mijn ouders gebracht... Totdat mijn vader al zijn dure overhemden in een kookwas had gemieterd (expres).

Mijn vriend en ik verdelen de klussen in huis gewoon. Degene met de meeste tijd doet ook het meest in huis.

En in ben meubelmaker/ interieurbouwer. Dus om iets te maken of te klussen hoef ik echt niet een man lief aan te kijken hoor... Tenzij er elektriciteit bij komt kijken. Ik heb nogal de neiging mezelf te elektrocuteren.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:52

Oh ik hou ook echt van klussen :j Dat schilderen van de afgelopen twee dagen... Heerlijk, zo lekker ontspannen, verstand op nul, beetje meezingen met de radio en kwasten maar :+

Ik ben ook niet zo goed in elektriciteit hoor, dus dat besteden we uit. Vriendlief heeft ooit, nadat hij met de heggeschaar het snoer doorknipte, geprobeerd het weer aan elkaar te maken terwijl het stroom er nog op stond :') Hij kreeg geen schok, maar er kwam toch wel wat vuur van af. Das dus ook een no go.

Ik ben trouwens ook van het opgeruimde hoor, wat ik weggooi brengt mijn vriend met dezelfde vaart weer terug in huis. Echt wij hebben zoveel rotzooi. Ik heb nu vakantie, hij niet. Als hij weet wat er op dit moment allemaal in de container verdwijnt krijgt ie spontaan een hartverzakking denk ik :+

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:53

Ik kook of samen met mijn vriend of hij kookt alleen... Thuis bij mijn ouders kookt mijn moeder eigenlijk altijd omdat ze geen werk heeft en echt op vakantie gaan m'n ouders niet echt... Mijn broer kookt nooit, behalve gebakken of gekookte eieren. Als hij alleen eet dan is t ook altijd fastfood...

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:56

Bij mij thuis werden alle taken verdeeld al is mijn vader niet goed in opruimen (strijken en de vaatwasser inruimen is hij een kei in).
Met mijn vriend en mij is het niet anders. Meestal doen we dingen samen en anders wie het meeste tijd heeft. We hebben beide ook wel onze voorkeursdingetjes, opruimen is niet zijn sterkste kant (goh net als bij mijn vader). Hij mag alleen absoluut niet mijn kleren wassen (ivm hoe heter hoe beter). Klussen laat ik meestal aan mijn vriend over wat alles met het ego-van-de-man te maken heeft want ik kan zelf prima klussen. Aan de ene kant vindt hij het heel stoer dat ik veel zelf kan, aan de andere kant vindt hij het soms heel fijn om de redder in nood te spelen.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:58

Ha, ts, dan ging ik lekker alleen voor mezelf koken, zodat ik er precies genoeg aan heb.
Ik ben ook wel een beetje lui, maar deze week is mijn vriend de hele week aan het werk en ik he vakantie, dan doe ik wel alles thuis. Mijn vader kan ook gewoon koken, stofzuigen, strijken, de was, de wc en douche schoonmaken, etc. Mijn schoonvader doet daarentegen helemaal niks in huis en kan absoluut niet koken. Verbaasde me echt toen ik dat hoorde, wat ouderwets! Verwacht ook wel van mijn vriend dat als we beide evenveel thuis zijn, ook beide evenveel doen.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:03

mannen jagen, vrouwen koken, toch? XP

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:12

SAKKIA schreef:
Net zoals dat heel veel mannen ineens in actie komen als het ge-bbqd gaat worden :roll:
Dan kunnen ze ineens wel een stukje vleesbakken en moeten de vrouwen maar gewoon zitten, want zij zijn de man en dus zij zorgen voor de bbq :+

Hahaha, dat klopt! Maar als we thuis een stukje biefstuk oid hebben, laat ik het ook door mijn vriend bakken hoor :D

VrolexLover schreef:
Paisano schreef:
Wat een stoere vrouwen allemaal, dat soort dingen laat ik toch echt door mijn vriend doen :o Scheelt ook dat hij het leuk vind om af en toe te klussen en ik het nooit echt geleerd heb. Mijn vader wilde het als man ook altijd allemaal zelf doen, als ik wilde helpen mocht ik alleen maar drinken halen :P

_O-
Zo herkenbaar dit :')

Mijn vriend en ik wonen allebei nog thuis (18 & 17 dus niet heel gek) Maar toen ik daar een keer was wist hij niet een hoe hij thee moest maken :? Dus daar moet nog een hoop opvoeding aan te pas komen!

Ohhh wat erg :x Mijn vriend was al een paar jaar het huis uit, dus die stond al lekker op zijn eigen benen :D Al smeer ik wel elke avond zijn bammetjes voor de volgende dag, maar dat is omdat ik dat zelf lief vind <3

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:14

Ik was vroeger blij als mijn vader thuis was hij kon mijn haar mooi vlechten en mijn moeder liet me altijd als een slons (kind van 8 zelf staart laten maken) naar school gaan.

Mijn vader had vroeger altijd shetlanders keurings klaar gemaakt en kon dus vlechten haha

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:19

Tsja.. ik kook gewoon veel lekkerder dan de meeste mannen dus doe het graag zelf :+

En als ik aan het eten ga beginnen zeg ik meestal: Ik ga nu aan het eten beginnen, kan jij/ kunnen jullie ondertussen even de hond uitlaten/ stofzuigen/ meubels afnemen/ enz.. Zonder te overleggen wie waar verantwoordelijk voor is wordt het zo meestal erg goed geregeld. :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:08

Ik kom geloof ik uit een vreemd gezin wat dit betreft. Mijn moeder doet het hele huishouden en mn hele jeugd heb ik moeten zien hoe dat haar frustreerde en hoe ze mijn vader moest bedanken als hij iets had gedaan, wat ze vervolgens weer continu moest bekritiseren. Mijn vader is dan weer degene die kookt want dat is zijn hobby. Mijn moeder is degene die klusjes doet want mn vader krijgt nog geen spijker in de muur. Ook de tuin is domein van mn moeder. Eigenlijk doet mn vader dus niet meer dan werken en koken, al het andere is voor mn moeder.
Ik vond dit altijd zo vreselijk irritant, dat ik mezelf al jong heb voorgenomen om dit vooral niet te accepteren. Het stomme is, dat ik dus wel merk dat dit patroon in mijn systeem zit. Ik heb continu het gevoel dat ik 'mijn' huishouden beter op orde moet hebben en mn vriend moet bedanken als hij iets doet. Mijn vriend vind dit altijd belachelijk want het is ONS huishouden. Het enige waar we wel tegen aan lopen, is dat hij weigert om echt goed schoon te maken. Even een doekje ergens langs is prima, maar het grondige schoonmaakwerk vind hij overbodig en dat is dus echt mijn taak. Maar verder? Hij pakt eerder de stofzuiger dan ik... Dus aan mn vent ligt het niet, maar toch die constante druk voelen.
Ik moet ook zeggen dat ik bij vreselijk veel vrouwen zie wat ik bij mijn moeder zag: klagen dat ze alles moeten doen in het huishouden, maar tegelijk zeuren dat mannen het toch nooit goed doen dus dan maar liever zelf doen. Dan houd je het ook zelf in stand!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:43

Mijn ouders koken samen, mijn broers koken lekkerder dan ik :') Schoonmaken doet mijn moeder het meest, maar dat komt omdat mijn vader het fysiek niet meer kan. Mijn ouders zijn allebei vrij technisch en kunnen het meeste wel repareren. Ik denk niet dat ik echt uit een heel traditioneel gezin kom :=