Van der Valk, kledingvoorschift?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:36

Bij ons zijn er bijvoorbeeld ook geen kledingvoorschriften (waar ik werk).
Maar mannen zonder shirt worden niet geholpen en worden vriendelijk verzocht een shirt aan te doen.. :')

Lynn_Nikita

Re: Van der Valk, kledingvoorschift?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:39

Volgens mij is het echt afhankelijk welke vd Valk je gaat, of hier kledingvoorschriften zijn weet ik niet maar hier is het echt wel een net sjiek hotel, restaurant en ook theater

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:09

Bij Van der Valk is geen kledingvoorschrift, hoor. Bij de wat 'chiquere' locaties zou ik inderdaad de kleding aanpassen, maar wij hebben laatst onderweg iets gegeten bij Van der Valk Gilze, het (weg)restaurant aan de A58 vlakbij Tilburg, en zaten de meeste bezoekers gewoon in hun dagelijks kloffie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:44

Ik vind het wel raar om naar een restaurant te gaan met blote schouders, korte broek en slippers :=. Tenzij het een McDonald's is ofzo.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:56

Mijn vriend en ik zijn er ooit beland na een dronken nacht dwalen. :Y)
En ik heb daar als een sloeber ontbeten, ik had nml niets bij me qua make up remover of een haarborstel.

Ik denk dat het wel meevalt, zo chic is het daar niet hoor.. :n
Helemaal niet zelfs, vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:47

Die in Nieuwerkerk a/d IJssel vind ik wel erg chique sinds de verbouwing. En het eten erg lekker :9

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:02

Ik ben in chique en minder chique van der Valks geweest, maar over een mouwloos shirtje gaan ze heus niet moeilijk doen. Zolang je geen decolleté tot je navel hebt en een rok of broek die voor ondergoed konden door gaan vind ik dat je in de meeste restaurants wel gewoon naar binnen moet kunnen, en zeker de van der Valk restaurants :j in een sterren restaurant zou ik me chique kleden, maar verder :+

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:08

friesam schreef:
Onzin weet niet naar welke van der Valk je gaat maar zelfs "die chique" in Breukelen (dat chinese pand) heeft geen kledingvoorschrift er zitten massa's mensen in korte broek enz.

Daar heb ik laatst heel mooi even wat gegeten smiddags, in mn paardrijbroek:D

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:13

Ligt er aan naar wel van der valk je gaat.
Een mouwloos shirtje kan prima hoor.
Gewoon met een leuke 3 kwart of lange broek eronder en een set all-stars ofzo.
Een echte dresscode... Neeehj joh! Zolangs al het maar geen mac donalds outfit is, is het vaak goed.

Heb er eens met een stel motormaten gegeten, leren pak met bretels, dikke laarzen en helm met handschoenen in de hand.
Was geen probleem!
Ze hebben echt super lekker eten trouwens.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:19

Wij hebben alle van der valks van Nederland wel gezien en nergens staat echt kledingvoorschriften, echter zijn sommige wat chiquer qua aankleding waardoor het ook gepaster is om in nette kleding te komen

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 17:24

Ik werk zelf bij Van der Valk, maar ze hebben geen kledingvoorschriften hoor :)

Ik zie bij ons ook echt van alles voorbij komen, zolang je maar niet van boven naar beneden kan kijken is het echt wel goed :)

Nou werk ik zelf bij een wat oudere Van der Valk dus dat is niet zo chique als bijvoorbeeld Breukelen :P

Eet smakelijk! :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:34

Douraque schreef:
Wij hebben alle van der valks van Nederland wel gezien en nergens staat echt kledingvoorschriften, echter zijn sommige wat chiquer qua aankleding waardoor het ook gepaster is om in nette kleding te komen

Welke zijn dan chiquer? Miss dat ik het net niet goed getroffen had :+ (Ik was bij die in Breukelen, in dat vreselijke gebouw :P )

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:56

Bijv nieuwerkerk aan den IJssel sinds de verbouwing, schiphol, Ridderkerk

Breukelen vond ik niet chiq, vind het een afschuwelijk gebouw

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:04

De van der Valk in Harderwijk is toch ook wel chique hoor. Wij hebben er een aantal keer gegeten met het diner, maar daar zie je echt niemand lopen in een kloffie. Dat ik en mijn vriend er gingen eten had ik een jurk met hakken aan het hij een chino met blouse. Wij paste toen mooi bij de rest want iedereen was er wat chiquer gekleed.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:07

Douraque schreef:
Bijv nieuwerkerk aan den IJssel sinds de verbouwing, schiphol, Ridderkerk

Breukelen vond ik niet chiq, vind het een afschuwelijk gebouw

Het is inderdaad echt vreselijk lelijk :=

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:11

Ik werk ook bij een Van der Valk en zie ze hier nu ook met slippers, hempjes en korte broeken lopen hoor. Volgens mij geldt er niet echt een kledingvoorschrift.
Hotelgasten zie ik bij het ontbijt ook wel eens in hun joggingsbroek..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:24

Wij wonen in Spanje en logeren in Nederland eigenlijk altijd bij Van der Valk. Duiven, Houten, Assen, Emmen, Maastricht en nog wel meer. Je kan er gewoon in vrijetijdskkeding prima eten hoor, al is bijvoorbeeld Houten een hotel met voornamelijk zakelijke hotelgasten. Daar zat ik in februari tussen zo'n 300 hotelgasten van een groot modeconcern. Was wel erg hip allemaal :-)

Maar zelfs dan kan je best in een mouwloos hempdje met leuke slippers ( geen badslippers) en een nette korte broek. Het eten is trouwens de laatste jaren het niveau wegrestaurant wel voorbij.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:30

Bij de wat luxere Van der Valks zijn de mensen in het algemeen toch netter gekleed. Mensen gaan erheen om wat te vieren, voor zaken etc.
Ze zullen niet zo gauw iemand weigeren, maar als je in je rijbroek gaat laat je eigenlijk zien dat je of niet weet wat een beetje de bedoeling is of je houdt niet echt rekening met de omgeving/anderen.
Bij Van der Valk in Harderwijk kun je bijv echt niet in je rijkleren naar binnen .... ;) Persoonlijk zou ik in zo'n geval gewoon naar een Mac gaan, haha!

Maar TS, een net mouwloos shirtje kan prima als je verder ook netjes gekleed bent. :j

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:38

Wij hebben een keer voor het werk bij Van der Valk gezeten. Een stel monteurs in werkkleding, we zagen er niet uit en waren te smerig om met een tang vast te pakken maar hadden geen tijd meer om te douchen voordat de eetzaal ging sluiten. Bij een paar collega's waren de shirts en/ of broeken gescheurd maar we mochten er wel gewoon in, was geen enkel probleem.

Als je gewoon betaalt dan zijn ze er niet zo moeilijk.

Dat was trouwens ook Hengelo. Vond de openbare ruimtes niet zo bijzonder, maar de kamers waren wel behoorlijk chique.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:50

magda_90 schreef:
Vooral die in Sneek niet. Ze keken daar ons ook aan van wat die studenten daar moesten. :+
Die is daar behoorlijk chique en die kamers, wauw.

Sneek is chique idd, ben daar een paar keer voor m'n werk geweest en toen we een wedstrijd gewonnen hadden zijn we daar gaan eten, ze hadden een zaal voor ons afgehuurd en daar hebben we met de groep collega's gegeten, die taartjes als toetje alleen al :=
Wij kwamen toen net van Terschelling af en waren best brak, weer eens wat anders dan de mensen in pak en de rest in nette kleding.
Collega's die er nog nooit geweest waren hadden het vooral over de wc's, dat die zo mooi waren :')

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:53

Ik woon vlakbij een 3 sterren restaurant, waar mensen vanuit de parking met een golfkarretje (120 meter) naar de deur gebracht worden.
En zelfs daar zie ik regelmatig mensen met een short binnenwandelen, ik denk dat de regels tegenwoordig wel een beetje verminderd zijn. Zolang dat je deftig bent, is het al lang geen probleem.