vakantie? ik verveel me te pletter.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Re: vakantie? ik verveel me te pletter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:20

Ben je niet toevallig creatief?
Schilder je hond,of brei een sjaal?

Even denken...
Bezoek oude kennisen, zoek oude vrienden op bijv. facebook.

Ik ga ook wel eens op muziekzoektocht... typ een oud nummer in en rol zo in de 'ohja,die!!' momenten. :)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 23:31

Ik heb zojuist een rondje hardgelopen, dat is idd een nieuwe hobby :) en voordat ik weg ging een sollicitatie naar een vakantiepark gemaild dus het was een nuttige avond haha. Helaas zijn alle creatieve genen naar mijn zus gegaan en kom ik niet veel verder dan punniken. Het stomme is dus wel dat ik als ik weer fulltime werk mijn hobbies en bezigheden ontzettend leuk/relaxed/ontspannend vind, maar dat komt ook omdat ze niet zo tijdrovend zijn denk ik. Even langs mn pony ( ben ik als ik ga fietsen anderhalf uur aan kwijt ) lekker een uurtje met de hond naar t bos ( wat nu even twee maanden niet gaat door de dazen ) even een hoofdstukje lezen of een filmpje kijken, af en toe bij vrienden op de thee. In het onderwijs werk je ook veel thuis dus met mijn huidige hobbies past het precies, maar in die zes weken vakantie stellen ze dus niet zoveel voor. Dus inderdaad tijd voor nieuwe dingen, de sollicitatie is de deur uit en morgen bel ik naar het asiel of ze nog vrijwillegers zoeken. Zonee dan gaat de zoektocht weer verder.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:33

Omdat ik altijd erg tegen vakantie op zag en 'lege tijd', zit ik nu bijna 8 weken thuis om al m'n vakantiedagen op te maken (was verplicht voor september). O:)
Maar het valt mij 100% mee. Kom eigenlijk nog tot niks en daar geniet ik heerlijk van. Wat ik doe is;
- Familie bezoeken. Op de (race)fiets gezellig bij iedereen op de koffie.
- Sporten. Omgeving verkennen, tochtjes fietsen, nachtjes weg, fietsvakantie, skeelertochten...
- Solliciteren... >;)
- Vakantie en vrijwilligersvakantie
- Kamer verbouwen
- Terras inrichten
- Internet
- Lezen
Et cetera. Het helpt mij heel erg om in ieder geval wat actiefs te doen en zoveel mogelijk iedere dag een afspraak te plannen. Al is het maar bij je ouders/broer/zus langs gaan...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:35

Heb je geen vriendinnen? Ik studeer nog maar doe de lerarenopleiding, dus ook veel vakantie. Met mooi weer liggen we met een hele groep in het park en met slecht weer drinken we thee bij iemand of doen we iets anders indoor.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 23:46

Ik heb geen vrienden die in het onderwijs werken dus die hebben geen vakantie. Maar ik spreek af en toe met vrienden af, ik ben niet iemand die constant de deur plat loopt :D

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:40

Wat lijkt me dat afschuwelijk als je je verveelt..
Kan dat inhouden dat je je tijdens de niet vakanties een te druk schema hebt? waardoor je nu in een soort van gat van stilte valt? Er is altijd wel wat te doen denk ik dan, maar er zin in hebben is een ander verhaal :P
Zoals dat meertje wat je saai vind om dagelijks te doen met de hond..het wordt bloedheet, dus wellicht is dat tóch leuk om te doen, hond lekker afkoelen, jij boekje of puzzelboekje desnoods mee en wat te drinken en af en toe zelf ook wat pootje baden..heb je zo 2 uurtjes mee gevuld..voor de hond iig érg leuk, gezien het bos met die dazen niet haalbaar is? (heb je al de zelfgemaakte spray geprobeerd? die werkt echt heel goed hier, t stilt van de dazen en ik kan zeker een uur het bos door, met paard en hond en zelf blijf ik ook redelijk heel, haha).
Leuke nieuwe doelen maken, wat je graag zou willen voor de toekomst en hoe je dat kunt bereiken.
Langs campings etc, vragen of ze 2 uurtjes werk per dag voor je hebben, schoonmaken bv..verdien je toch lekker wat extra's :)

Moeilijk hoor..ik heb het geluk me nooit te vervelen..herken wel het gevoel, maar dan meer als ik op vakantie aankom en 4 dagen echt helemaal onthand ben, door het andere ritme, de drukte van thuis die er opeens niet meer is...maar dat is het denk ik niet he?

Succes en hopelijk heb je toch 4 heerlijke weken :)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:45

Zijn er geen concoursen in de buurt waar ze vrijwilligers zoeken?
Hier is het in de vakantieperiode een drama om alles rond te krijgen, dus mss is dat iets?

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:34

Heel herkenbaar Har66. Ook ik werk in het onderwijs en vindt het moeilijk om de zomervakantie te overbruggen, d.w.z. De weken dat mijn man wel moet werken. Er zijn weinig andere mensen om mee af te spreken: ze zijn of op vakantie of moeten werken... Natuurlijk klusjes genoeg om te doen, maar daar kan ik me moeilijk toe zetten ;-) gelukkig is mijn man vanaf volgende week vrij en gaan we lekker op vakantie!!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 15:35

Ah fijn om te horen dat ik niet de enige ben!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:37

har166 schreef:
Vakantie? Ik verveel me te pletter!

Met deze woorden maak ik vast veel mensen jaloers, maar helaas het is echt zo. Ik werk in het onderwijs en daarnaast volg ik een studie. De vakanties door de rest van het jaar zijn heerlijk en die heb ik ook nodig om bij te tanken maar die zomervakantie duurt me veel te lang. Ik sta op, laat de hond uit, kruip achter de laptop om iets aan de studie te doen en als dat klaar is weet ik niet meer wat ik moet doen. Het huis is schoon, de tuin opgeruimd, 'avonds laat ga ik een rondje fietsen of hardlopen, in het bos stikt van de dazen en daar wil ik me niet aan wagen met de hond en ponylief staat in de wei te groeien ( ze wordt over twee weken twee jaar en meer dan af en toe poetsen en eens een stukje wandelen doe ik daar niet mee ). Ik ben te oud voor een vakantiebaantje ( ik ben dertig ) en ik zit nog tegen vier weken vakantie met weinig budget aan te kijken -O-

Wat doen jullie graag in de vakantie??? Wie heeft er tips?????

Je mag mijn weide altijd komen onderhouden hoor :Y)

Lekker gaan wandelen in de natuur, picknicken, museumpje meepikken, een filmmarathon houden, het huis eens goed onder handen nemen van boven tot onder, je kleerkast uitmesten, ...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:38

har166 schreef:
Ik heb geen vrienden die in het onderwijs werken dus die hebben geen vakantie. Maar ik spreek af en toe met vrienden af, ik ben niet iemand die constant de deur plat loopt :D

Zorg dat ze bij jou de deur platlopen. :D

Ik heb een vriendin die in het onderwijs werkt en tijdens haar vakantie ga ik vaak vanuit kantoor bij haar eten. Heerlijk, kan ik zo aanschuiven na mijn werk. Super gezellig en komen we niet aan toe op tijden dat we beiden werken.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 15:43

Hahaah dan is gelijk mn salaris op als ik restaurant Har moet gaan spelen XD
Maar daarnaast is het ook wat djoeke zegt, veel vrienden werken of zijn op vakantie. Ik heb zelf geen geld om op vakantie o.i.d te gaan want door een foutje op mijn werk moet ik een hele smak belasting terug betalen. Ik zit nooit ruim met geld maar heb nu niks over om leuke dingen van te betalen zoals een dagje sauna, museum etc.. dat beperkt mijn bezigheden enorm.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:43

har166 schreef:
Helaas zijn alle creatieve genen naar mijn zus gegaan en kom ik niet veel verder dan punniken.

Als je kunt punniken, kun je ook haken. Schaf een bolletje wol aan en ga wat priegelen. Granny Squares zijn heel simpel en je haakwerk wordt dan ook niet zo groot. Alle kleine lapjes aan elkaar en uiteindelijk heb je een sprei. Of een deken voor de koele avonden.

Uitleg Granny Squares:

http://www.youtube.com/watch?v=xiuXWYc5dfE

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:49

Ik heb een hele leuke kantoorbaan die je wel een paar weekjes mag overnemen :))

har166

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 15:50

Haha waar werk je?

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:54

Is vrijwilligerswerk op een kinderboerderij niet iets? Wij kunnen zeker in de zomerperiode wel extra hulp gebruiken.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:06

Nergens mensen die op vakantie zijn en een hondenoppas zoeken? Ik zorg deze week voor de hond van vrienden, dat doe ik al een jaar zo nu en dan. Kruipt toch veel tijd in! 's Ochtends wandelen, dan naar mijn verzorgpaarden wei en stallen uitmesten, daar de hond uitlaten. Tegen dat ik thuis ben is het al weer half 1 (en het is echt niet ver). Na de middag ga ik met mijn hond naar de oppashond. En nu zit ik hier te typen terwijl ik net een duik in het zwembad genomen heb :D Na het avondeten (dat ik zelf maak, ouders allebei druk aan het werk) weer terug met mijn hond voor de avondwandeling :) En tussendoor de hond nog opvoeden want veel kent ze niet. Zo kom ik de dagen door deze week :D

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:12

Jeetje kan me er niets bij voor stellen. Ik heb straks 4 weken vakantie en dat is nog te kort. Werk nu 60 uur in de week en ben echt aan het aftellen.

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:14

Je mag mijn scriptie wel schrijven :D

Vind je het daarnaast niet leuk om te bakken of nieuwe recepten uit te proberen? Nu heb je de tijd om eens wat nieuws uit te proberen!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:19

Ik verveel me niet gauw met vakantie, maar ja, ik heb dan ook maar 3 weken in de zomer.
Daarvan zijn we 2 tot 2,5 week weg en de rest heb ik nodig om alles in te pakken en daarna weer uit te pakken/wassen.

Onze dochter lag dag 1 zich volgens mij al te vervelen, maar die is nu op ponykamp.
Normaal gesproken gaat ze de 1e vakantieweek weg met Scouting, dan 1 week ponykamp, dan met ons een paar weken naar Oostenrijk en dan nog 1 week Kinder(tiener)vakantieweek. Zo krijgt ze haar tijd wel redelijk goed om :D

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:21

Ga lekker hersenwerken met je hond! Zie de site of de actieve fb groep.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:27

Pff, daar kan ik me niet zoveel bij voorstellen. Ik heb zoveel te doen, ook in m'n vakantie. Zoals nu kan ik vanalles doen, wat eigenlijk ook moet, maar ben gewoon lekker doelloos aan het internetten.
Misschien kun je met je pony alvast wat "enge dingen" oefenen? Hoeft niet lang en intensief, maar een paraplu in de wei, afsponzen, over een kleedje lopen, door een vliegengordjin, etc. Ben je genoeg tijd kwijt met dingen zoeken en maken. Hoef je heus niet mega creatief voor te zijn.
Ik kan onze beestenboel nog verzorgen, boom uit de tuin snoeien, ponywei uitmesten, met de hond wandelen, eten koken, bakken, grasmaaien, groentetuin bijhouden, op de manege een hele hoop klusjes, met de pony's bezig zijn, m'n hoofdstel verven, onkruid wieden, auto wassen, kamer opruimen, de was doen, foto's van vroeger digitaal maken (inscannen). Dus als je hier nog in de buurt komt... :=

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:29

ppfff ik verveel me ook overdag , sta vroeg op om alle paarden thuis gedaan te hebben maar overdag is het veel te warm voor de beestje, langs klanten ga ik meestal savond maarja wat doen je overdag vakantie werk is lastig aan te komen hier, ik heb voor school alles al gedaan, oude vrienden opzoeken doe ik tussen door ook nog maar dan houd het gauw op... mn kamer heb ik al 5x op geruimd op 2wkn tijd dus ik heb het wel gehad met mijn vakantie... wie heeft een ideee?

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:31

Bij mij thuis de tuin bijhouden :Y)

Uitgebreid koken, spullen invetten, fotoalbums maken, auto wassen.... ik heb nog wel weken vakantie nodig, dus jaloers? Ja zeker!

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:32

Ik verveel me ook dood hoor..
je bent niet de enigste.