Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tivoli schreef:Helaas is 'G' één van de ergst verslavende drugs die er zijn.
Het is ook haast een epidemie dat veel mensen ineens een probleem hebben met G.
Zelfs na herhaaldelijk afkicken met professionele hulp vervallen de meesten toch weer in hun 'out gaan' patroon.
Verschrikkelijk om mensen in je omgeving zo achteruit te zien rennen en niks te kunnen doen.
Het klinkt vervelend,maar de enige die iets kan veranderen is hij zelf....
(volgens mij ken ik je,trouwens)
Boompje1985 schreef:Succes wat je keuze ook is, maar besef wel dat je te maken hebt met een ziekte niet alleen een persoon!
Joolien schreef:Ik druk je op het hart om dit topic eens door te lezen. Dan zul je merken dat hem helpen en proberen hulp te zoeken niet zinvol is en dat de kans dat je hart gebroken wordt vrij groot is...
[MWS] Wat kan ik als laatste persoon nog doen?

ga vanavond als ok terug ben van stal eventjes verder informatie zoeken!
.leonie87 schreef:Ik heb niet alle reacties van iedereen gelezen maar ik heb in een soort gelijke situatie gezeten.
Loslaten doe je niet zomaar, hij zal je nog vaak kwetsen voor je op het punt komt dat je het helemaal kan doen. Bij mij is de vriendin in kwestie uiteindelijk toen ze echt iedereen kwijt was in een ziekenhuis terecht gekomen waar ze zwanger bleek. Dat is haar uitweg geweest. Maar hiervoor moest ze dus eerst inzien dat ze alles en iedereen kwijt was.
Hopelijk gaat jou maatje niet die weg op want het is zo verdomde moeilijk om dat te zien gebeuren. Zorg dat je er bent (als je dit wil) als hij echt echt wil. Tot die tijd, kan jij echt heel weinig voor hem betekenen helaas.
Sterkte!