Vriendje wordt niet geaccepteerd ,wat nu?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:16

Ben je nog student op het middelbaar? Of zit je al in hoger onderwijs?
Laat je paarden verkopen, ga op kot en maak dat je weg bent. Kun je eens in de zoveel tijd op bezoek bij pa om dan lekker terug naar je eigen plekje met ev vriendje die op je zit te wachten.

Maestroox3

Re: Vriendje wordt niet geaccepteerd ,wat nu?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 22:16

Middelbaar :-)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:17

Een snufje anti persoonlijkheid stoornis?

Verder verkoop een deel van je paarden en ga lekker op je zelf wonen

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 22:18

Ja , gelukkig heb ik nog een verzorger voor men paardjes, dan wordt al 'n deel terug betaald.
Ik heb het al overwogen,bedankt!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:19

Misschien toch tijd om wat meer je eigen leven te leiden, kan je ma dat ook gaan doen.
Je hoeft niet samen te gaan wonen natuurlijk, maar je bent 18 jaar, dus je eigen plan trekken en een leuk studentenhuis zoeken zou een enorme verrijking kunnen zijn. Ik denk dat je daar het meest gelukkig van wordt.

PS: Mijn bescheiden mening. Ik vind het heel intens kinderachtig overkomen dat je iedereen in je post 'liefje' 'papa' en 'mama' noemt. Je schrijft een algemeen verhaal op een forum, ik vind dat je er beter aan zou doen als je iets zakelijker zou schrijven, dus 'mijn vader' etc.

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 22:21

Ik zal eraan denken, kon er niet opkomen aangezien ik sommige woorden moeten aanpassen van 'vlaams naar nederlands' aangezien ik uit Belgie ben :-)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:21

Ik had het dan niet met mijn vader maar met mijn stiefmoeder,
Ik ben bij mijn vriend gaan wonen, mijn vader in tranen want die begreep er niks van en als ik het dan uitlegde overdreef ik en was het allemaal niet zo.

nu kunnen mijn vriend en mijn pa ook niet helemaal door een deur, niet vanwege mijn vriend zelf maar mijn vriend werkt niet (ook geen diploma's of opleiding) en heeft een uitkering omdat hij vroeger op het verkeerde pad zat.
Nu gaat het al ruim 3,5 jaar prima en wil hij echt wel werken maar vanwege zijn strafblad gaat dat nog best lastig. Ook ene opleiding volgen is voor hem een moeilijke optie omdat hij zijn middelbare school niet eens heeft afgemaakt.
Elke keer als mijn vader mijn vriend ziet is het: 'En heb je al werk?!'
Elke keer, en dan ook als er visite is even erin wrijven.
En dan waar hij bij zit ja het is zijn schuld dat jullie minder te besteden hebben omdat hij niet werkt.
Maar zijn uikering is hoger dan wat ik allemaal krijg maar daar zegt paps niks over want ik ga naar school en mijn vriend vergooit zijn leven maar een beetje omdat hij niet naar school gaat en niet werkt,

dus ik snap je helemaal, echter kan ik het wel prima met mijn vader vinden (mits stiefmoeders er niet bij is) want wat jou pa bij jouw moeder doet, doet zij bij mijn vader.
en het ergste is mijn vader ziet dat geeneens en als je hem erover aanspreekt is het nee is niet zo, oke dan niet, maar kan me niet voorstellen dat hij gelukkig is als ze elke dag ruzie hebben (om niks want zij zeikt overal om) en zij hem slaat en hij niks terug doet.

Snap dat het voor je vriend erg frustrerend is allemaal, mijn vriend bewaard ook de goede orde maar hij zegt ook wel eens ik weet niet hoelang ik dat nog volhoud.
en aan de ene kant geef ik hem gelijk als hij er een keer iets van zegt want het is erg irritand en het slaat nergens op.

Is jou vader ook niet bang om zijn kleine meisje te verliezen?
mijn vader keurde al mijn vriendjes af namelijk, en niet persee vanwege hun maarja dochters wordt groot en dat vond hij niet leuk

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 22:23

Ik weet het niet,als hij zo'n dingen soms durft zeggen over mij..écht geen flauw idee

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:28

Maestroox3 schreef:
Als ik bij andere ben ,ben ik gans anders.
Ik lach, ik doe alles met veel plezier terwijl ik thuis droevig wees en in niets zin heb.
Erg bedankt allemaal !

had ik ook, bleef zo lang mogelijk bij vrienden tot ik wel naar huis moest, na het eten ging ik meteen naar boven, zat bijna nooit beneden.
en als mijn stiefmoeder dan een avond weg was, had ik zo'n lol met mijn vader en zat ik met plezier beneden,
Jammer dat een ander persoon zo de sfeer kan bederven voor iedereen in huis

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:30

Maestroox3 schreef:
Ik weet het niet,als hij zo'n dingen soms durft zeggen over mij..écht geen flauw idee

misschien zit hij psygisch ook wel in de put,
aangezien ik eerder las dat hij geld uitgeeft wat hij eigenlijk niet heeft omdat er nog openstaande rekeningen zijn. geld kan ook een enorme last op een mens uitbrengen.
echter is dit geen reden dat hij zich op jou en je moeder zo afreageert.
als je moeder niet gelukkig is moet ze voor zichzelf kiezen (en jou) en bij hem weggaan.

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 22:31

Idem hier, ik zit ook constant boven. Soms beneden bij mama, maar als papa binnenkomt ben ik weg :-)

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 22:32

Strasshorse schreef:
Maestroox3 schreef:

aangezien ik eerder las dat hij geld uitgeeft wat hij eigenlijk niet heeft omdat er nog openstaande rekeningen zijn. geld kan ook een enorme last op een mens uitbrengen.
als je moeder niet gelukkig is moet ze voor zichzelf kiezen (en jou) en bij hem weggaan.

Dat kan inderdaad goed zijn .
Maar gho het zit wat in de familie. Zijn mama (mijn oma) heeft suikerziekte, heel veel overgewicht en heel zot van frietjes. Als mama zegt neen, dan belt ze naar iemand anders dat zij frietjes kunnen gaan halen heen én terug. Ze wil en zal haar goesting hebben,net papa..

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:32

Kun je niet proberen om een goed gesprek met hem te voeren, vragen of hij je uit wil laten praten en vooral gewoon respect tonen, misschien dat hij het dan begrijpt als je het goed uitlegt?

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 22:35

Hebben we al geprobeerd . Hij kan er niets opzeggen (volledige stilte) of loopt weg..

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:37

Strasshorse schreef:
Maestroox3 schreef:

Dat kan inderdaad goed zijn .
Maar gho het zit wat in de familie. Zijn mama (mijn oma) heeft suikerziekte, heel veel overgewicht en heel zot van frietjes. Als mama zegt neen, dan belt ze naar iemand anders dat zij frietjes kunnen gaan halen heen én terug. Ze wil en zal haar goesting hebben,net papa..[/quote]

vervelend inderdaad dat hij als een klein kind zijn zin door wilt drammen, mijn stiefmoeder net zo.
Gelukkig is dat geen familie van mij dus ik hoef in principe niks met haar te maken te hebben.
alleen ja zij is getrouwd met mijn vader en woont daar dus als ik op visite ga bij mijn pa, is zij er ook.voor die paar uurtjes trek ik het dan wel.
je moet maar een beetje om hem heen gaan leven, ja en amen zeggen en hem zoveel mogelijk mijden.
heeft mij toen wel geholpen want ertegenin gaan (zo ben ik, en deed ik ook altijd) maakte de situatie alleen maar erger.
Nu was ik niet alleen haar pispaaltje hoor want ik ben uit huis maar mijn broertje kan haar ook niet luchten.
Is het voor jou inderdaad geen optie om een appartementje te huren?
of op kamers?
er zijn ook zat mensen met een boerderij die een kamer verhuren, zo kunnen je paardjes mee

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:38

Maestroox3 schreef:
Hebben we al geprobeerd . Hij kan er niets opzeggen (volledige stilte) of loopt weg..

En als je het opschrijft en hem laat lezen?

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 22:38

Kan ik eens proberen..Werd op school me ookal aangeraden..

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:41

Ik raad jou en e moeder aan om weg te gaan bij die klootzak. Natuurlijk makkelijker gezegt dan gedaan.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:42

Als ik dit zo lees lijkt je vader een narcist.

Vind hem behoorlijk gestoord als ik het mag zeggen. Probeer zo veel mogelijk te sparen dat je weg kan. En ik hoop voor je moeder dat ze het oplossen of dat ze voor zichzelf kiest. We leven niet in de jaren 50...

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 22:50

Danku allemaal !
Heb wat plannen gemaakt. Ik maak mijn studie af ,terwijl spaar ik.
Eind volgend jaar kan ik dan pas weggaan. Binnekort heb ik mijn rijbewijs dan ben ik ook niet meer afhankelijk van hun. Eerst sparen , dan verdere stappen ondernemen :-)

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 22:50

én overleggen met mama natuurlijk

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:52

Heb je ook nog broers/zussen? Of ben je alleen?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:53

En negeren en veel bij hem thuis zijn. Je gaat je er nu juist aan irriteren.

Probeer het glad halfvol te zien. Succes ts

Maestroox3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 22:54

Ik heb een stiefbroer,langs papa's kant maar die heb ik nog NOOIT gezien..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:02

Je moeder zegt dat ze niet gaat voordat jij op jezelf bent, omdat ze jou niet bij hem wilt achterlaten. Jij zegt dat je niet wegwilt, omdat je je moeder niet bij hem wilt achterlaten...

Waarom gaan jullie niet samen?