Vrouwen logica is niet bepaald logisch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:56

Hihihi ja ző herkenbaar!

XxLMMxX

Re: Vrouwen logica is niet bepaald logisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:02

klinkt bekend.
Nu een vriend met autisme.
Dan leer je wel dat hints niet werken.
Ik communiceer dus nu maar duidelijk.
Blijk ik meer aan te hebben :,).

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:04

Hahaha te herkenbaar. Mn vriend prikt er ondertussen aardig doorheen maar ik blijf soms gewoon te onredelijk :P

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:09

Hahaha oeps ik herken me hier echt heel erg in... Dat met dat boos weglopen en hopen dat die dan achter me aan komt is zelfs een keer gebeurd.. :')

Edit: Ik heb nu wel, nu we een jaar samen zijn, dat dit echt nog zelden voorkomt.. Eerst was het denk ik mijn onzekerheid maar nu kan ik gewoon zeggen wat ik denk en vind zonder dat er ruzie ontstaat en dan komen we er gewoon uit :)
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 14-07-14 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:10

Oh dit is zo herkenbaar :oo Ik heb daar echt veel last van hoor. Ik wil dat zelf uiteraard helemaal niet, maar het lijkt soms wel of ik gewoon niet redelijk meer kan zijn. Later heb ik spijt natuurlijk, maar dan ben ik weer te koppig om het toe te geven :n
Dit zorgt echt weleens voor conflicten. Ik heb trouwens nooit dat mijn vriend zegt: Is er iets?? :+ Dat ziet hij echt niet hoor, of ik moet ineens in een vreselijke huilbui uitbarsten, maar alles daarvoor valt hem niet op volgens mij :')
Geeft ook verder niet, moet ik maar duidelijker zijn :j

Ben ook ooit een keer kwaad het huis uitgelopen. Had er alleen geen rekening mee gehouden dat het stervenskoud was :+ Keukenraam stond nog open en meneer stond zingend de afwas te doen. OOOooooh wat voelde ik me dom toen ik terug kwam :+

Maar ik kan me soms echt een bitch voelen en me daar dus ook naar gedragen. Dat verdient mijn vriend eigenlijk helemaal niet en ik heb echt geen idee waarom ik het doe :+
Dus als iemand de oplossing weet dan hoor ik het graag.

Hoewel het soms ook wel een keer fijn is om gewoon een beetje te bitchen :o

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:20

Zoooo herkenbaar!

Mijn vriend is de laatste tijd veel weg om te helpen bij familie en ik was daar boos om geworden dat ie altijd maar weg was. Laatst was ie wel een paar avonden thuis en dan wilde ik liever dat ie weer ging (heb het niet hardop gezegd) maar dan denk ik ook bij mezelf wat wil ik nou?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:24

Hahaha, heel erg herkenbaar. :')
Gelukkig huil ik snel als ik vind dat m'n vriend stom doet, dan is dat ook gelijk weer duidelijk. :D

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:24

ElineS schreef:
Ik heb namelijk een goede vriend die heel rationeel is. We zien elkaar elke dag. Maar zijn dus twee grote uitersten qua hoe we met dingen omgaan. Dat is soms best lastig, maar we leren wel van elkaar. Ik heb nu dus geleerd om als er iets is niet meer te zeggen dat alles goed is en maar te hopen dat hij ziet dat het niet goed is (wat hij toch niet ziet) en dan later alles eruit te gooien en hem te verwijten... Als het niet goed is, zeg ik dat (bijna altijd) meteen. Hij heeft meer geleerd om dingen met mij te delen en meer over dingen te praten. Daar zag hij de meerwaarde nooit van. Maar net zoals dat hij mijn gedachten niet kan lezen, kan ik dat van hem ook niet. Ik heb in principe zijn eigen argument tegen hem gebruikt haha :P. Maar hij zegt nu meer wat hij voelt en hij merkt dat hij dat ook wel fijn vind. We ontmoeten elkaar een beetje in het midden.

Dit! Dit heb ik ook met mijn vriend :)

Gelukkig ken hij mij nu langer dan vandaag en als ik ook maar iets bedrukt of chagrijnig kijk vraagt hij gelijk of er wat is. Meestal is er dan niets, maar soms is er wel iets. In al mijn vrouwenlogica zeg ik dan dat er niets is en hoop ik dat hij merkt dat er wel wat is. Als hij dan niet gaat merken dat er wel iets is wordt ik boos op hem omdat hij niets merkt en tegen de tijd dat hij dan merkt dat er wel iets is ben ik bozer over het feit dat hij er nu pas achter komt dan om hetgene waar ik eigenlijk mee zat :+
Dus nu als ik zeg dat er niets is blijft hij een paar minuten doorvragen of er ECHT niets is :') hij leert wel :D Tis een schat <3

En inderdaad als hij vraagt of het goed is dat hij weggaat, naar huis of vrienden, zeggen "ja is goed, je moet doen wat je wilt" en vervolgens een tijd daarna mokken omdat hij weg is gegaan :+
Laatst bijgewerkt door Janneke93 op 14-07-14 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:26

9 van de 10 keer zeg ik gewoon wat ik wil inderdaad 'ik heb liever dat je thuis blijft ipv de stad in gaat' maar als ik erg moe ben, ziekig of ongesteld dan tja... Kan ik rustig stampvoetend boven aan de trap staan of boos weglopen om niets :')
Zou wou mijn vriend een bbq houden en ik zeg 'tja... Gezellig....' Hij begreep; a leuk, ze wil! Dus bezoek was weg en die arme jongen kreeg een volle laag vrouwenlogica over hem heen :')
Ik hoor hem nog zeggen; 'waarom zei je niet gelijk dat je er geen zin in had?'
Nou gewoon omdat! -:(- |o _-:(

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:37

Herkenbaar... Maar waarom toch? Ik snap mezelf op zulke momenten niet eens.. Emotionsoverload

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:48

Zoo herkenbaar! Haha

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:56

Mannen moeten gewoon niet alles zo letterlijk vatten :)*

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:00

Springs schreef:

Soms ook weer wel, dan bedoelen we het juist letterlijk :+

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:07

janntjuh schreef:
Springs schreef:

Soms ook weer wel, dan bedoelen we het juist letterlijk :+

Dat was weer even mijn vrouwenlogica :')

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:07

Zo herkenbaar.. en zo vervelend!! :') :(

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:09

Haha heel herkenbaar. Mijn vriend hoort aan mijn stem wel, wat ik écht vind (de toon die de muziek maakt :p). Dit gaat via de app weleens mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:24

Mag ik even vragen of jullie dit soort dingen bij jezelf kunnen houden? Vind dit soort stereotypen zó vermoeiend.....

Ik bedoel, prima verder, lijkt mij lastig om zo te communiceren, maar het geldt niet echt voor alle vrouwen. Er zijn meer verschillen tussen vrouwen en mannen onderling dan tussen de seksen. Het geldt voor jou. Laat het daar. Generaliseren schiet niemand wat mee op.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:28

Yamcha schreef:
Mag ik even vragen of jullie dit soort dingen bij jezelf kunnen houden? Vind dit soort stereotypen zó vermoeiend.....

Ik bedoel, prima verder, lijkt mij lastig om zo te communiceren, maar het geldt niet echt voor alle vrouwen. Er zijn meer verschillen tussen vrouwen en mannen onderling dan tussen de seksen. Het geldt voor jou. Laat het daar. Generaliseren schiet niemand wat mee op.

Sorry, ik ben verder niet bij deze discussie (is dat het eigenlijk?) betrokken, maar ts houd het toch wel degelijk bij haar zelf? Ze vraagt of er meer mensen zijn die dit perongeluk wel eens doen? Ja, ze zegt erbij dat dit vrouwen logica is, maar ze zegt niet dat alle vrouwen deze logica hebben. Het is meer het gezellig kletsen over hun eigen niet handige manier van communiceren. Waarom voel jij je zo aangevallen, er word nergens gezegd dat er vanuit gegaan word dat elke vrouw zo denkt? :)
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 14-07-14 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:28

Ik denk eerlijkgezegd dat de insteek van dit topic niet zó letterlijk is, en dat dit meer ervaringen delen is dan generaliseren.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:30

Grinnn ik ben echt geen vrouw blijkbaar... Mijn man is veel vrouwelijker in doen en laten dan ik. Dat is wel komisch omdat wij dus soms ruzieën en dan denk ik.. wie is hier nu de man en wie de vrouw. Ik kan heel laconiek zijn, maak me niet zo gauw druk om dingen waar de meeste vrouwen zich normaal gesproken juist wel druk om maken. Tis hier gewoon de omgekeerde wereld.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:30

Volgens mij schrijft iedereen vooral over zichzelf Yamcha, en lees ik het topic ook met een flinke dosis humor. En mensen generaliseren nu eenmaal graag, want als sociale wezens willen we graag ergens bij horen, in dit geval het clubje van de vrouwenlogica! ;-)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:31

Wow ik net zeggen. Ik heb alleen maar dingen gezegd die op mezelf slaan...... en die dus blijkbaar herkenning oproepen, beide kanten op.

Vind je post ook nogal aanvallend... :=

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:37

Blijkbaar ben ik geen typische vrouw en herken het ook niet. Zeker niet van mezelf maar zie het ook niet bij andere vrouwen.Wel grappig om te lezen. Volgens mij heeft mijn vriend meer last van dat gedrag haha.
Ik werk voornamelijk met mannen en oh wat kunnen die mutsen. Ik ben redelijk direct maar wel met gevoel(volgens mijn collega's en vrienden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:37

Mijn lief is bij tijden zo. Ik vind het erg onpraktisch. Maar 'k zal hem vertellen dat hij een vrouw is :')

Denk dat ieder mens mannelijke en vrouwelijke kanten heeft, ik heb gewoon de pest aan genderessentialisme.

of je mijn post aanvallend vindt zegt meer over jou dan over mij denk ik. Het gebruik van woorden als vrouwen logica vind ik misogyn eerlijk gezegd. Zo communiceren is niet specifiek voor een bepaalde sekse namelijk.

Dus vandaar de vraag om het bij jezelf te houden en niet generaliseren naar een bepaalde sekse.

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:38

Wel laat mij me dan maar bij het groepje aansluiten die deze logica hebben.
Wanneer ik ruzie heb reageer ik net zo zoals je omschrijft.
Ik denk soms dat het aan mezelf ligt, dat ik het ideale wil zoals in de films (want geef toe, in de films lopen de knappe mannen toch altijd achter je aan wanneer je boos weg wandelt :D ).