Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ElineS schreef:Ik heb namelijk een goede vriend die heel rationeel is. We zien elkaar elke dag. Maar zijn dus twee grote uitersten qua hoe we met dingen omgaan. Dat is soms best lastig, maar we leren wel van elkaar. Ik heb nu dus geleerd om als er iets is niet meer te zeggen dat alles goed is en maar te hopen dat hij ziet dat het niet goed is (wat hij toch niet ziet) en dan later alles eruit te gooien en hem te verwijten... Als het niet goed is, zeg ik dat (bijna altijd) meteen. Hij heeft meer geleerd om dingen met mij te delen en meer over dingen te praten. Daar zag hij de meerwaarde nooit van. Maar net zoals dat hij mijn gedachten niet kan lezen, kan ik dat van hem ook niet. Ik heb in principe zijn eigen argument tegen hem gebruikt haha. Maar hij zegt nu meer wat hij voelt en hij merkt dat hij dat ook wel fijn vind. We ontmoeten elkaar een beetje in het midden.
Yamcha schreef:Mag ik even vragen of jullie dit soort dingen bij jezelf kunnen houden? Vind dit soort stereotypen zó vermoeiend.....
Ik bedoel, prima verder, lijkt mij lastig om zo te communiceren, maar het geldt niet echt voor alle vrouwen. Er zijn meer verschillen tussen vrouwen en mannen onderling dan tussen de seksen. Het geldt voor jou. Laat het daar. Generaliseren schiet niemand wat mee op.