geld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Valerie

Re: geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:02

NOU!
Ik had ook zo'n situatie met mijn eerste rij-instructrice.

Ik werd helemaal gek van dat mens in de auto en ik betaald bij haar ook losse lessen.
Na vier lessen ben ik overgestapt naar een andere rijschool. Vijf maanden na de overstap besloot ze actie te ondernemen. Aangezien ze mij een keer bij mijn tante had opgehaald vond ze het nodig daar aan de deur te gaan schreeuwen. Alleen ik had geen belletje of berichtje ontvangen.
Ik heb het toen een week laten rusten en ik heb haar daarna via de email vriendelijk verzocht om
mijn familie met rust te laten en mij dus een specificatie te sturen van de niet betaalde lessen.
Daarop kreeg ik een email in CAPSLOCK geschreven waarin stond dat ik nog tien lessen moest betalen.
Wederom heb ik haar gemaild om een specificatie en ben zelf verder rustig gebleven.
Ik heb daar toen nooit meer wat van gehoord maar ik kom haar nog wel eens tegen in de supermarkt.
Ze zegt nooit iets.. Heel vreemd..

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 10:48

Axel_Valerie schreef:
NOU!
Ik had ook zo'n situatie met mijn eerste rij-instructrice.

Ik werd helemaal gek van dat mens in de auto en ik betaald bij haar ook losse lessen.
Na vier lessen ben ik overgestapt naar een andere rijschool. Vijf maanden na de overstap besloot ze actie te ondernemen. Aangezien ze mij een keer bij mijn tante had opgehaald vond ze het nodig daar aan de deur te gaan schreeuwen. Alleen ik had geen belletje of berichtje ontvangen.
Ik heb het toen een week laten rusten en ik heb haar daarna via de email vriendelijk verzocht om
mijn familie met rust te laten en mij dus een specificatie te sturen van de niet betaalde lessen.
Daarop kreeg ik een email in CAPSLOCK geschreven waarin stond dat ik nog tien lessen moest betalen.
Wederom heb ik haar gemaild om een specificatie en ben zelf verder rustig gebleven.
Ik heb daar toen nooit meer wat van gehoord maar ik kom haar nog wel eens tegen in de supermarkt.
Ze zegt nooit iets.. Heel vreemd..

pff, bijzondere mensen zijn t :-p

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 22:16

Zojuist mail ontvangen. Hierin staat alleen vermeld dat er volgens hem 4 onbetaalde lessen zijn, of ik deze nog even wil overmaken. Met daarna tussen haakjes 'eerste herinnering'.

ik heb terug gemaild dat ik graag specificaties van de onbetaalde lessen wil. Dus op welke data, tijdstip en welk bedrag.

Toen kreeg ik terug dat hij de specificaties wel wil geven, als ik dit ook doe. (echter ben ik dit niet van plan aangezien hij geld eist). Hij meld daarbij als ik de specificaties niet geef hij de agenda's doorstuurt naar het incassobureau.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:22

Ik zeg rechtswinkel om precies je rechten uit te laten zoeken. Dit neigt naar chantage.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 22:31

Zo voelt het inderdaad, waar kan ik die rechtswinkel vinden?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:36

Het Juridisch Loket Leeuwarden
Bezoekadres / postadres
Zuidersingel 2
8911 AV Leeuwarden

Telefoonnummer 0900 8020

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:47

Mjelle_G schreef:
Toen kreeg ik terug dat hij de specificaties wel wil geven, als ik dit ook doe. (echter ben ik dit niet van plan aangezien hij geld eist). Hij meld daarbij als ik de specificaties niet geef hij de agenda's doorstuurt naar het incassobureau.

Welke specificaties zou jij moeten geven? Hij is toch degene die moet zeggen "op die en die datum heb je les gekregen en niet betaald?"
Of moet hij misschien weten wanneer je ook weer les hebt gehad omdat hij dat helemaal niet meer weet, en hij bij een paar contante betalingen kan zeggen "oh dat is niet waar, die had je niet betaald"?

Dat zaakje stinkt toch hoor. Alleen dat hij onmiddellijk met incasso's gaat lopen dreigen voordat hij gewoon heeft gemeld over wat het precies gaat is al vreemd. Doet mij denken dat hij jouw gewoon schrik wil aanjagen en hoopt dat je daardoor snel zonder nadenken het geld gaat overschrijven. Als jij weet dat je die lessen toen betaald hebt moet hij het maar bewijzen dat je dat niet hebt gedaan, niet jij.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 22:49

purny schreef:
Het Juridisch Loket Leeuwarden
Bezoekadres / postadres
Zuidersingel 2
8911 AV Leeuwarden

Telefoonnummer 0900 8020

thanks! Ga morgen informeren!

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 22:54

Kwanyin schreef:
Mjelle_G schreef:

Welke specificaties zou jij moeten geven? Hij is toch degene die moet zeggen "op die en die datum heb je les gekregen en niet betaald?"
Of moet hij misschien weten wanneer je ook weer les hebt gehad omdat hij dat helemaal niet meer weet, en hij bij een paar contante betalingen kan zeggen "oh dat is niet waar, die had je niet betaald"?

Dat zaakje stinkt toch hoor. Alleen dat hij onmiddellijk met incasso's gaat lopen dreigen voordat hij gewoon heeft gemeld over wat het precies gaat is al vreemd. Doet mij denken dat hij jouw gewoon schrik wil aanjagen en hoopt dat je daardoor snel zonder nadenken het geld gaat overschrijven. Als jij weet dat je die lessen toen betaald hebt moet hij het maar bewijzen dat je dat niet hebt gedaan, niet jij.

precies en daarom ben ik ook wel wat gefrustreerd. Hij wil graag dat ik met het leskaartje kom waar de data op staat wanneer ik lessen heb gehad. Echter kan ik het leskaartje niet meer vinden :-(

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:57

Hij eist geld. Hij moet het bewijzen. Is 'ie nou helemaal mal. Van jou geld eisen maar te beroerd zijn om te vertellen over welke keren het gaat.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:58

Waarom zou jij dat moeten? Als hij weet dat jij hem nog geld verschuldigd bent, dan heeft hij toch weet van wanneer die lessen waren? :P

Zou een mooie boel worden als ik morgen telefoon krijg van mijn internetprovider dat ik vorig jaar tien euro te weinig zou betaald hebben op een factuur en ze vragen of ik die er even bij wil gaan zoeken :P .

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:09

Zou inderdaad rechtsbijstand inschakelen. Collega van mij heeft ook veel gezeur gehad met verschillende rijscholen. Waaronder ook over een geld zaakje

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:53

Ik zou er na die laatste reactie helemaal klaar mee zijn en en het handige knopje "blokkeer contact" gebruiken. Je probeert het netjes op te lossen, hij doet raar en vervolgens wil hij dat jij met de datums komt... Da-haaaag :evaw:

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:13

NIET zeggen dat je het kaartje niet meer hebt.
Wie eist bewijst dus hij moet jou info geven. Zal hij vast niet kunnen.
Maar als jij zegt het kaartje niet meer te hebben zal hij daarop inspelen.
Dus gewoon zeggen dat hij met de data, tijden en bedrag moet komen en dat jij het dan nakijkt en het idee geven dat je alles op orde hebt en er van overtuigd bent het zo te kunnen bewijzen.

Incassogebeuren is loos dreigen. Ook die moeten op jouw verzoek dan gaan aangeven waar hij niet mee kan komen. ;-)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:21

Niks betalen hoor, hij mag het eerst bewijzen dat je een aantal lessen niet hebt betaald.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat ie platzak is, en dat ie geld wilt hebben om evt nog wat te kunnen redden.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:25

Ben je al bij het loket geweest?

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 13:24

Heb ook niet gezegd dat ik het kaartje niet kan vinden, duidelijk vermeld dat volgens mijn gegevens ik wel alle lessen heb betaald en hij met de gegevens moet komen.

hij mailde terug dat ik onregelmatig betaalde en dat dat onbegonnen werk is en waarom ik de agenda's niet bij elkaar wil leggen. Heb hier niet meer op gereageerd.

Ik ben nog niet bij het juridisch loket geweest. Als ik zo tijd heb om erheen te fietsen ga ik, of ik bel zo even.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:26

Als het onbegonnen werk is, hoe weet hij dan wat je nog zou moeten betalen?

Je kan inderdaad ook bellen naar het Juridisch Loket, maar voorlopig hoor ik nog niks om je druk over te maken. Ook tegen een incassobureau kan je zeggen dat er volgens jou niks aan de hand is, dat je eerder al om de onderliggende stukken hebt gevraagd maar dat die niet zijn overgelegd. Een bona fide incassobureau gaat liever ook niet trekken aan een dood paard.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 13:32

Ik zie net dat het maar tot 13:00 open is. Dan wordt het bellen.

en inderdaad, als hij zegt dat het onbegonnen werk is, hoe komt hij er dan bij dat er onbetaalde lessen zijn? Ik heb ook sterk het gevoel dat het dreigementen zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:38

Mjelle_G schreef:
Ik zie net dat het maar tot 13:00 open is. Dan wordt het bellen.

en inderdaad, als hij zegt dat het onbegonnen werk is, hoe komt hij er dan bij dat er onbetaalde lessen zijn? Ik heb ook sterk het gevoel dat het dreigementen zijn.

De incasso inschakelen is waarschijnlijk echt een dreigement, verdiep je eens even in hoe die rijschool draait, kan maar zo zijn dat hij een beetje moeilijk zit. En hij moet met bewijzen komen , niet jij, hij eist. Dus stuur maar netjes een mail terug dat hij maar moet bewijzen wat je hem nog schuldig bent aangezien hij het niet kan aangeven welke les je niet betaald zou hebben. Kijk ook je eigen bankafschriften na hoeveel lessen je per bank hebt voldaan en daarnaast je contante opnames in de weken waarbij geen geld is overgeboekt, daaruit kun je veel opmaken.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:42

Heb je al eens op zijn naam/rijschool ge googled?
Misschien zijn er wel meer klachten over hem op internet verschenen, en kan je erachter komen of hij dit misschien vaker probeert.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:52

Kwanyin schreef:
Waarom zou jij dat moeten? Als hij weet dat jij hem nog geld verschuldigd bent, dan heeft hij toch weet van wanneer die lessen waren? :P

Zou een mooie boel worden als ik morgen telefoon krijg van mijn internetprovider dat ik vorig jaar tien euro te weinig zou betaald hebben op een factuur en ze vragen of ik die er even bij wil gaan zoeken :P .

Dit dus _O-

Wat een rare gang van zaken zeg, lekker laten hangen, hij komt eerst maar met specificaties. Gewoon niet meer reageren op zijn andere mails

Ondertussen vraag ik mij inderdaad ook af of er niet al meer klachten over deze persoon online te vinden zijn. Je broertje mag ook wel oppassen met zo'n figuur.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 14:46

Ik heb hem al even op Google opgezocht. Ik kan echter geen klachten over hem vinden. Wel heb ik ervaren dat hij erg op vrouwen gericht is en hier ook graag opmerkingen over maakte. Daarnaast betaalde ik voor 120 minuten les. Waarvan er een kwartier werd besteed aan koffiedrinken. Want dan bleef je helder tijdens de lessen. Echter heb ik voor hem gekozen omdat zijn slagingspercentage erg hoog is. Ik snap nu ook waarom, hij laat mensen namelijk langer, soms veel langer lessen voordat hij examen wil aanvragen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:53

Grote kans dat dit blijft bij een beetje dreigen. Als hij zelf geen bewijzen kan overleggen zal de incasso hier ook niets mee doen.

Lekker afwachten dus :)

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 15:16

Oke, net even gebeld met het juridisch loket. Zij gaf aan dat hij met bewijs moet komen, dus data, tijd en bedrag. Als hij dit niet doet ben ik niet verplicht tot betalen en kan hij het incassobureau niet inschakelen. Omdat het om een dienst gaat is het inderdaad 5 jaar geldig.

Daarnaast heb ik nog even op mijn donder gekregen dat ik NOOIT meer contante betalingen moet doen zonder kwitantie. Aangezien ik nu niet kan bewijzen dat ik heb betaald, maar hij ook niet kan bewijzen dat ik heb betaald.