Drugs, hoe denken jullie als ouder daar over?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:48

Ik heb ook nooit gewild dat mijn dochters dronken thuiskwamen na het stappen, ik vind niks zo erg als dronken meisjes. Jongens ook maar voor meisjes vind ik het nog erger maar misschien heb ik teveel gezien in mijn werk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:53

Danique_G schreef:
Verootjoo, wat bedoel je nou precies te zeggen?

Nou, precies wat er staat ;). Dat alcohol een harddrug is.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Drugs, hoe denken jullie als ouder daar over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:07

Ik heb zelf nooit drugs gebruikt en alcohol maar heel incidenteel en ik hoop dat mijn kind er ook verstandig mee om zal gaan.
Mijn ouders waren er niet op tegen, hebben het niet aangemoedigd maar ik heb er ook nooit de behoefte toe gevoeld om het te proberen.

Ik werk nu veel met jongeren en ik merk echt wel bij ze of er wel of geen drugs of overmatig alcohol geconsumeerd word, helaas maakt het meer kapot dan je lief is.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:08

billionache schreef:
Ik ben toch wel verbaasd over de reacties, zoveel mensen die drugs geprobeerd hebben en het ook nog absoluut oké lijken te vinden om harddrugs te proberen...

Idem..
Ik snap ook echt dat hele tolerantiebeleid tov softdrugs niet. Daarbij lijken heel veel mensen niet te beseffen dat één joint veel schadelijker is dan één sigaret. Sommigen denken zelfs dat het gezond is.. Snap echt niet waar die onwetendheid vandaan komt.

Overigens vind ik ook dat alcohol inderdaad zwaar onderschat wordt; imo is het zéker een harddrug zoals verootjoo zegt :j Als je weet tot hoe lang je hersenen nog in ontwikkeling zijn en hoeveel effect alcohol daar op heeft, is het eigenlijk vreemd dat de minimumleeftijd voor alcohol hier ook geen 21 is, zoals in de VS.

Maar om op je vraag te antwoorden. Neen, ik zou het absoluut niet oké vinden moesten mijn kinderen roken. Alleen zou ik hen ook niet bijvoorbeeld wekelijks op de kwalijke gevolgen van druggebruik wijzen. Ik zou hopen dat ik hen genoeg normen en waarden heb meegegeven dat ze zelf hierover de verstandige beslissing kunnen maken hier ver weg van te blijven.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:11

Een jongen uit mijn klas blowt ook. Aardige jongen hoor, heeft me zelfs een keer uitgenodigd :')

Vriendelijk nee gezegd natuurlijk. Het mag van zijn ouders wel 'als hij maar niet verslaafd wordt'. De jongen is 15. Mijn vader is psycholoog en had me precies verteld wat er allemaal in je hoofd omgaat bij bepaalde drugs en alcohol. Hoe dat allemaal werkt in je hersenen. Heb er nooit ook maar aan gedacht om één van beide te doen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:13

Hvelreki schreef:
billionache schreef:
Ik ben toch wel verbaasd over de reacties, zoveel mensen die drugs geprobeerd hebben en het ook nog absoluut oké lijken te vinden om harddrugs te proberen...

Idem..
Ik snap ook echt dat hele tolerantiebeleid tov softdrugs niet. Daarbij lijken heel veel mensen niet te beseffen dat één joint veel schadelijker is dan één sigaret. Sommigen denken zelfs dat het gezond is.. Snap echt niet waar die onwetendheid vandaan komt.

Overigens vind ik ook dat alcohol inderdaad zwaar onderschat wordt; imo is het zéker een harddrug zoals verootjoo zegt :j Als je weet tot hoe lang je hersenen nog in ontwikkeling zijn en hoeveel effect alcohol daar op heeft, is het eigenlijk vreemd dat de minimumleeftijd voor alcohol hier ook geen 21 is, zoals in de VS.

Maar om op je vraag te antwoorden. Neen, ik zou het absoluut niet oké vinden moesten mijn kinderen roken. Alleen zou ik hen ook niet bijvoorbeeld wekelijks op de kwalijke gevolgen van druggebruik wijzen. Ik zou hopen dat ik hen genoeg normen en waarden heb meegegeven dat ze zelf hierover de verstandige beslissing kunnen maken hier ver weg van te blijven.

_/-\o_
HIer kan ik me alleen maar bij aansluiten, mensen denken veel te licht over drugs en alcohol over het algemeen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:41

verootjoo schreef:
Danique_G schreef:
Verootjoo, wat bedoel je nou precies te zeggen?

Ja en nu? Mijn ouders zien liever dat ik drugs gebruik als mdma ofzo dan alcohol. Dus snap de toegevoegde waarde niet echt..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:44

De toegevoegde waarde is dat ze haar mening geeft...

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:45

En ze gaf bovendien een uitleg: Ze vertelde namelijk dat alcohol harddrugs is, en daarom erger dan softdrugs. Ze vulde je aan.
Gewoon goed toch? :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:49

Ik zou het vooral erg vinden als mijn zoon sigaretten ging roken, nicotine is zo verslavend en een echte sluipmoordenaar. In mijn ogen een stuk erger ( en helaas normaler) dan softdrugs en alcohol.

Hardrugs is vreselijk, ook heel andere orde.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:53

Danique_G schreef:
DewieDribbel schreef:
Mijn ouders vinden blowen niet erg, harddrugs wel... Laat ik harddrugs nou leuker vinden dat wiet :')

Mijn ouders hebben liever dat ik drugs gebruik dan alcohol. Alcohol richt meer schade aan. Gelukkig foe ik beide helemaal niet!

Als jij elk weekend drink en een keer in de 2/3 maanden een pilletje of een nakkie neemt is alcohol toch echt schadelijker

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:58

canela schreef:
die moeder zei ineens uit het niets ; 'jongens rook lekker een jointje dan maak ik zo kaasfondue en gaan we lekker wat eten. Dat is echt heerlijk met een vreetkick.'

Lachen... Belachelijk.. 8)7

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:02

Danique_G schreef:

Ja en nu? Mijn ouders zien liever dat ik drugs gebruik als mdma ofzo dan alcohol. Dus snap de toegevoegde waarde niet echt..[/quote]

MDMA durf ik dan weer niet := maar een X of Speed wel, ook met mate aangezien ik nergens tegen kan en met 9 uur stampen genoeg heb aan 1 hele over de dag verspreid :')

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:04

DewieDribbel schreef:
Mijn ouders vinden blowen niet erg, harddrugs wel... Laat ik harddrugs nou leuker vinden dat wiet :')

DewieDribbel schreef:
MDMA durf ik dan weer niet := maar een X of Speed wel, ook met mate aangezien ik nergens tegen kan en met 9 uur stampen genoeg heb aan 1 hele over de dag verspreid :')

>;) >;)

Sorry hoor maar ik snap niet dat jij zo lacherig kan doen om je reacties... Alsof je er nog trots op bent dat je aan de harddrugs zit ook... Ik zie dat je ook nog maar 16 bent? Waar gaat het heen met deze wereld :n

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:06

Mariett schreef:
En ze gaf bovendien een uitleg: Ze vertelde namelijk dat alcohol harddrugs is, en daarom erger dan softdrugs. Ze vulde je aan.
Gewoon goed toch? :)

Sorry! Denk dat ik wat meer beledigd klonk dan ik was. Maar dat kon ik er dus niet zo snel uit op maken maar nu snap ik hem :)

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:08

billionache schreef:
DewieDribbel schreef:

DewieDribbel schreef:

>;) >;)

Sorry hoor maar ik snap niet dat jij zo lacherig kan doen om je reacties... Alsof je er nog trots op bent dat je aan de harddrugs zit ook... Ik zie dat je ook nog maar 16 bent? Waar gaat het heen met deze wereld :n

Ik 'zit' niet aan de harddrugs. Alleen op gelegenheid. Dit is dus met hardcore feesten waar ik eens in de 3 of 6 maanden heen ga. Aan de harddrugs zitten is als je regelmatig gebruikt, dat is dit niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:09

Je kan het leuk vertellen, maar ook een af en toe gebruiker zit toch echt aan de harddrugs. Zeker op het moment dat je het gebruikt.. :=

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:11

Dat bedoel ik ook niet, maakt voor mij bij wijze van spreken niet uit of je weinig of veel gebruikt... Jouw reacties getuigen ervan dat je geen idee hebt wat de impact ervan is. Anders zou je niet gebruiken, en al helemaal niet lacherig verkondigen op het internet dat je lekker aan de speed zit. Al is dat maar een paar keer per jaar :n

Maargoed, misschien ben ik wel weer een ouderwets Belgisch tutje dat alleen maar zeurt ;)

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:12

Sammie schreef:
Je kan het leuk vertellen, maar ook een af en toe gebruiker zit toch echt aan de harddrugs. Zeker op het moment dat je het gebruikt.. :=

Dat is zeker waar! Het is ook niet zo dat ik het aanmoedig ofzo. Als iemand vraagt hoe het is e.d. Zeg ik dat je er niet aan moet beginnen. Ik heb levens/relaties en de mensen zelf helemaal naar het lazurus zien gaan erop. Mede hierom doe ik t heel soms en met mate.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:14

billionache schreef:
Dat bedoel ik ook niet, maakt voor mij bij wijze van spreken niet uit of je weinig of veel gebruikt... Jouw reacties getuigen ervan dat je geen idee hebt wat de impact ervan is. Anders zou je niet gebruiken, en al helemaal niet lacherig verkondigen op het internet dat je lekker aan de speed zit. Al is dat maar een paar keer per jaar :n

Maargoed, misschien ben ik wel weer een ouderwets Belgisch tutje dat alleen maar zeurt ;)

ik sluit me volkomen bij je aan, jammer dat er door sommige zo makkelijk over gedaan word..

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:14

billionache schreef:

Haha neehoor ik snap je reactie heel goed! En ik ken de impact echt wel. Weinig gebruiken maakt t ook niet goed, alleen kan ik niet 9/10 uur lang staan hakken en gek doen zonder 'iets' 5/6 uur wel maar ik ga anders echt neer.

Het is gewoon dom, dat weet ik zelf ook wel hoor

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:15

Waarom konden wij jaren geleden tot zes uur in de ochtend doorgaan zonder pilken? Ik snap echt niet waarvoor er die zooi geslikt moet worden, volgens mij kunnen ze niet meer gezellig doen zonder pilletje.

marionblo

canela schreef:
Mijn ouders zijden altijd, voor alles is een 1e x. Dat nam ik dan heel letterlijk en probeerde dan ook echt alles, maar helaas voor hun bleef het dan niet bij een 1e keer :')

Helaas voor jezelf bedoel je. Als je verslaafd raakt, zit jij met de gevolgen.

Ik ben in principe tegen alcohol, drugs, roken of wat dan ook. Ik snap echt niet dat je dat nodig hebt om meer lol te hebben. Dat anders je avondje uit saai zou worden ofzo.
Maar ik vertrouw mijn kinderen genoeg dat als ze het eens zouden uitproberen, het ook daarbij blijft. En ze mogen heus wel eens dronken zijn, maar dan ruimen ze hun eigen rotzooi op en ga ik ervan uit dat ze hun grenzen zo leren kennen, en die niet blijven opzoeken.

Furrow

billionache schreef:

Hier ook een ouderwets Belgisch tutje :')

Ik snap ook niet dat sommige ouders liever hebben dat hun kind aan de (hard)drugs zitten dan aan de alcohol.
Wat denk je aan geen van beiden als :o?

NatasjavE

Als moeder??? Nou,...never ever totdat ze het pand hier verlaten.
Met uiteraard de nodige voorlichting hierover. (wat doet het, wat zijn de gevaren en wat zijn de lange termijn gevolgen)
En de ogen open houden. (geloof me,..ik ben hier echt niet al te naief in. Heb genoeg gezien in het uitgaansleven.)En de dialoog open houden.