Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
billionache schreef:Ik ben toch wel verbaasd over de reacties, zoveel mensen die drugs geprobeerd hebben en het ook nog absoluut oké lijken te vinden om harddrugs te proberen...
Als je weet tot hoe lang je hersenen nog in ontwikkeling zijn en hoeveel effect alcohol daar op heeft, is het eigenlijk vreemd dat de minimumleeftijd voor alcohol hier ook geen 21 is, zoals in de VS.
Hvelreki schreef:billionache schreef:Ik ben toch wel verbaasd over de reacties, zoveel mensen die drugs geprobeerd hebben en het ook nog absoluut oké lijken te vinden om harddrugs te proberen...
Idem..
Ik snap ook echt dat hele tolerantiebeleid tov softdrugs niet. Daarbij lijken heel veel mensen niet te beseffen dat één joint veel schadelijker is dan één sigaret. Sommigen denken zelfs dat het gezond is.. Snap echt niet waar die onwetendheid vandaan komt.
Overigens vind ik ook dat alcohol inderdaad zwaar onderschat wordt; imo is het zéker een harddrug zoals verootjoo zegtAls je weet tot hoe lang je hersenen nog in ontwikkeling zijn en hoeveel effect alcohol daar op heeft, is het eigenlijk vreemd dat de minimumleeftijd voor alcohol hier ook geen 21 is, zoals in de VS.
Maar om op je vraag te antwoorden. Neen, ik zou het absoluut niet oké vinden moesten mijn kinderen roken. Alleen zou ik hen ook niet bijvoorbeeld wekelijks op de kwalijke gevolgen van druggebruik wijzen. Ik zou hopen dat ik hen genoeg normen en waarden heb meegegeven dat ze zelf hierover de verstandige beslissing kunnen maken hier ver weg van te blijven.
Danique_G schreef:DewieDribbel schreef:Mijn ouders vinden blowen niet erg, harddrugs wel... Laat ik harddrugs nou leuker vinden dat wiet
Mijn ouders hebben liever dat ik drugs gebruik dan alcohol. Alcohol richt meer schade aan. Gelukkig foe ik beide helemaal niet!
Danique_G schreef:Nou, precies wat er staat. Dat alcohol een harddrug is.
maar een X of Speed wel, ook met mate aangezien ik nergens tegen kan en met 9 uur stampen genoeg heb aan 1 hele over de dag verspreid
DewieDribbel schreef:Mijn ouders vinden blowen niet erg, harddrugs wel... Laat ik harddrugs nou leuker vinden dat wiet
DewieDribbel schreef:MDMA durf ik dan weer nietmaar een X of Speed wel, ook met mate aangezien ik nergens tegen kan en met 9 uur stampen genoeg heb aan 1 hele over de dag verspreid
billionache schreef:DewieDribbel schreef:Mijn ouders vinden blowen niet erg, harddrugs wel... Laat ik harddrugs nou leuker vinden dat wietDewieDribbel schreef:MDMA durf ik dan weer nietmaar een X of Speed wel, ook met mate aangezien ik nergens tegen kan en met 9 uur stampen genoeg heb aan 1 hele over de dag verspreid
![]()
![]()
Sorry hoor maar ik snap niet dat jij zo lacherig kan doen om je reacties... Alsof je er nog trots op bent dat je aan de harddrugs zit ook... Ik zie dat je ook nog maar 16 bent? Waar gaat het heen met deze wereld

Sammie schreef:Je kan het leuk vertellen, maar ook een af en toe gebruiker zit toch echt aan de harddrugs. Zeker op het moment dat je het gebruikt..
billionache schreef:Dat bedoel ik ook niet, maakt voor mij bij wijze van spreken niet uit of je weinig of veel gebruikt... Jouw reacties getuigen ervan dat je geen idee hebt wat de impact ervan is. Anders zou je niet gebruiken, en al helemaal niet lacherig verkondigen op het internet dat je lekker aan de speed zit. Al is dat maar een paar keer per jaar
Maargoed, misschien ben ik wel weer een ouderwets Belgisch tutje dat alleen maar zeurt
billionache schreef:Dat bedoel ik ook niet, maakt voor mij bij wijze van spreken niet uit of je weinig of veel gebruikt... Jouw reacties getuigen ervan dat je geen idee hebt wat de impact ervan is. Anders zou je niet gebruiken, en al helemaal niet lacherig verkondigen op het internet dat je lekker aan de speed zit. Al is dat maar een paar keer per jaar
Maargoed, misschien ben ik wel weer een ouderwets Belgisch tutje dat alleen maar zeurt
canela schreef:Mijn ouders zijden altijd, voor alles is een 1e x. Dat nam ik dan heel letterlijk en probeerde dan ook echt alles, maar helaas voor hun bleef het dan niet bij een 1e keer