rondzwervers, natuurliefhebbers en vogelvrijen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: rondzwervers, natuurliefhebbers en vogelvrijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:02

Hier een helaas bijna ex schooier, door een handicap lukt het niet meer zoals ik vroeger deed. Eten en drinken mee en uren rndbanjeren door de natuur. En nog vroeger met pony soms dagen rondkeutelen. Nu doe ik het op bescheiden nivo zover en lang als mijn lijf toelaat. Bij heel mooi weer gaat er nog steeds eten en drinken mee, hondjes inladen en plof ik elke paar honderd meter neer om te rusten. Of ik zoek een rustig plekje op en blijf daar lang zitten genieten van de natuur. Wat ik het meest mis is lange dagtochten door de bergen, de mooisten gemaakt in Andorra voor je gevoel aan het eind van de wereld.

Nektosha wat sneu voor je hond, die was toch niet zo oud nog? Heb je de tent daarna nog gebruikt eigenlijk? Leuke oppashond.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:51

Wat een gave ervaringen allemaal en wat ontzettend balen dat je niet meer kan gaan en staan waar je wilt zeg Karuna!
Bah!

Mijn hond was op 2 weken na 10, maar haar nieren begaven het...
We zijn een aantal keer samen wezen kamperen, maar de drempel om nu alleen te gaan is heel groot :(

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 19:06

Babeth schreef:
Hier iemand die als "nomade" leeft. Heerlijk. :) Ik wil de hele wereld rond en ben nog lang niet klaar met reizen en de prachtige natuur die je onderweg tegen komt.
Ik heb in Nederland alles opgegeven, huis, spullen etc. Het enige dat ik heb is mijn backpack, een tent en een matrasje.

dat klinkt extreem.
maar wel extreem leuk, kun je er iets meer over vertellen?
hoe je erbij kwam, wat je aan het doen bent etc.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:11

Babeth, heb ook interesse in een achtergrond verhaal, als je dat wilt delen natuurlijk!

Ik ben in de afgelopen 4 jaar vooral heel veel verhuisd tussen 4 landen, en heb in Nederland ook niks meer. Wat spullen bij m'n ouders, maar geen auto, relatie, paard, meubels.. niets. Nu bijna klaar met m'n master en volgend jaar ook een weer een nomaden-jaar ingepland. Dus inspiratie is welkom :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:16

Heerlijk! In de vakantie zoeken wij ook altijd de vrije natuur op. :j In september weer eens naar de westkust van Schotland, prachtig wild en ruig <3

En ga er natuurlijk ook graag met het paard op uit, het liefst 's ochtends vroeg.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:06

Voor degenen die erom vroegen, ik heb vorig jaar besloten om mijn droom achterna te gaan en de wijde wereld in te trekken. Ik had het gehad met het huidig systeem, de vrijheid die beperkt wordt en besloot dus alles op te geven en erop uit te trekken. Ik ben begonnen in Australie en Azie en op dit moment ben ik in Denemarken. Om mijn bestaan als "nomade" te bekostigen, werk ik af en toe wat maandjes ergens om vervolgens weer door te trekken. Nu werk ik op een stoeterij in Denemarken en hierna wil ik weer een aantal maanden gaan rondtrekken tot de portemonnee weer leeg begint te raken en ik weer wat zal werken om alles te kunnen bekostigen. Ik bespaar vooral veel geld door te liften, couchsurfen en wildkamperen. Ook ben ik bezig mezelf te verdiepen in eten uit de natuur, gewoon omdat ik dit machtig mooi vind.
Ik houd ook een reisblog bij, waar ik uiteindelijk centjes aan wil verdienen zodat ik niet meer steeds wat maanden hoef te werken ergens, want ik vind het verschrikkelijk om te lang op 1 plek te blijven.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:40

Jeetje wat vreselijk gaaf!!! Dat is een droom voor mij :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:48

Mijn man kan ook zo uren rondzwerven. Wel altijd in nl, voornamelijk biesbosch.
Www.wildgroei.eu

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 23:40

Wat een mooie foto's en verhalen komen er voorbij, heerlijk. IJsland is echt zeker de moeite waard, ben er 2 jaar geleden geweest en wil absoluut nog terug!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:08

Mijn droom is om nog eens en paar weken te gaan backpacken op Hawaii, en eiland hoppen :D
Ze hebben daar hele mooie natuur campings :j

Maar een heerlijke foto's komen voorbij <3

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:31

Nou ik vertrek zondag weer richting de wildernis, ik zal foto's plaatsen :D

Babeth, wat heerlijk! Hoe jij leeft heb ik tot nu toe alleen maar een paar weken achter elkaar gedaan, nooit langer dan dat. Maar dat is dus ook mijn plan voor volgend jaar. Reis je altijd alleen of heb je af en toe reismaatje? Herken trouwens je gevoel van nooit ergens langer dan een paar maanden willen blijven.. en volgens mij zou dat niet de enige overeenkomst tussen ons zijn als ik je zo hoor :=
Ik ga je reisblog lezen!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:45

Hier nog iemand die graag rondzwerft en van de natuur geniet.

Lang gekoesterde droom is om te paard enkele maanden door te trekken. Helaas momenteel niet de beschikking over het juiste dier.

Mijn oudste zoon (bijna 6) vind het ook heerlijk om in de natuur te verblijven. Dus mijn intentie voor aankomend jaar is om hem geregeld mee te nemen naar mooie plekjes en spontaan een nachtje te kamperen. Eerst dichter bij huis, en als hij wat groter is ook verder weg van huis.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:06

Hier nog iemand al is het jaren geleden dat ik rondtrok! Nu ben ik een tijd "boer" en heb me gevestigd. Maar al een tijdje ben ik bezig te organiseren dat ik weer kan trekken. Ik heb een jaar per fiets rondgetrokken tot aan Nepal. Daarna nog een tocht met in Turkijke gekochte paardjes. Heerlijk!
Inderdaad, het enige wat er dan toe doet is eten, drinken en een veilige plek voor de nacht.
Nu zoek ik eigenlijk iemand voor hier op de boerderij waardoor wij geregeld met paard een periode weg kunnen! Daarna mag zij weer bij haar kudde hier en zijn wij weer een tijd in Nederland.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:42

Wat ontzettend mooi Babeth. Ik zou graag willen rondzwerven, maar op dit moment is dat nu niet mogelijk vanwege werk e.d. Of ik moet het gewoon de lef hebben en doen :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:28

Wij zijn een paar dagen geleden weer gegaan! Heb die dag meer dan 1000 km en zo'n 10-12 uur gereden. :=

De heenreis :=
Afbeelding

Afbeelding
worth it :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:31

Ik wandel ook graag door de natuur heen samen met mijn hond. Kan echt uren wandelen dan.

Maar ook met de motor (zit nu nog achterop) komen we vaak langs mooie plekken natuur. Echt genieten :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 10:59

Wat een superverhalen allemaal weer :)

Hier zijn de voorbereidingen voor de trektoch in volle gang. naja, hoofdzakelijk wegdromen om dan last minute alles in een tasje te gooien.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:11

Babeth schreef:
Voor degenen die erom vroegen, ik heb vorig jaar besloten om mijn droom achterna te gaan en de wijde wereld in te trekken. Ik had het gehad met het huidig systeem, de vrijheid die beperkt wordt en besloot dus alles op te geven en erop uit te trekken. Ik ben begonnen in Australie en Azie en op dit moment ben ik in Denemarken. Om mijn bestaan als "nomade" te bekostigen, werk ik af en toe wat maandjes ergens om vervolgens weer door te trekken. Nu werk ik op een stoeterij in Denemarken en hierna wil ik weer een aantal maanden gaan rondtrekken tot de portemonnee weer leeg begint te raken en ik weer wat zal werken om alles te kunnen bekostigen. Ik bespaar vooral veel geld door te liften, couchsurfen en wildkamperen. Ook ben ik bezig mezelf te verdiepen in eten uit de natuur, gewoon omdat ik dit machtig mooi vind.
Ik houd ook een reisblog bij, waar ik uiteindelijk centjes aan wil verdienen zodat ik niet meer steeds wat maanden hoef te werken ergens, want ik vind het verschrikkelijk om te lang op 1 plek te blijven.

Stoer!