Als ik naar Amsterdam ga parkeer ik altijd gratis in Amstelveen. Vanaf daar kun je met metro 51 en tram 5 verder, waarvan tram 5 ook op het Leidseplein stopt. De laatste tram gaat om 0.34u vanaf het Leidseplein terug naar Amstelveen. Naar mijn weten zijn concerten in Paradiso nooit later klaar dan een uur of half 12. In geval van nood gaat er altijd nog een nachtbus.
Bij mij voor de deur kun je inderdaad gratis parkeren. Echter, tram 51 rijdt deze zomer niet ivm de aanleg van de noord-zuidlijn. Wel gaat er een bus, duurt ongeveer 35 minuten en gaat rechtstreeks naar het leidseplein, ook 's nachts.
Ik parkeerde altijd gratis op de Asterweg in Noord, klein stukkie naar de pont lopen en je staat op cs. Vanaf CS kun je makkelijk een ov verbinding hebben van en naar Paradiso. Maar 's middags je shop dag beginnen vanaf CS is ook makkelijk. Wel handig om even te controleren of dat deel van Noord nog vrij parkeren is, ik heb geen auto meer (al jaren niet) dus ik weet niet hoe snel de betaaldparkeren rage is overgelopen.
Qua verbinding wel shadow. Het is nog geen drie minuten lopen vanaf daar naar de pont (gratis) en met die pont ben je met vijf minuten op Amsterdam CS, alwaar je je dagje Amsterdam meteen start. En anders de P+R bij Sloterdijk. Pak je vanaf dat station de trein naar CS (gaan er 5 of 6 in het uur als het niet meer is).
_Nelleke_
Geplaatst: 13-07-14 10:58
Amy, de pont die vanaf de Asterweg gaat, gaat alleen nog maar naar westerpark en niet naar CS. Vanaf de Asterweg naar de 'gewone' (buikslootpont) lopen is wel 10 minuten of meer.
Shadow0, nee, dat weeg niet op tegen p+r. Tenminste, niet als je naar leidseplein moet. Dat is gewoon het makkelijkste. Behalve als je zoals ik naast de bushalte en de metro woont, dan ga je niet eerst met de auto om vervolgens nog het OV te pakken. (Of de fiets )
'Vroeger' was het wel makkelijk om te parkeren in noord als je een dagje gaat winkelen. Dan parkeer je gratis en ben je in 10 minuten op CS met de (gratis) pont. Maar inmiddels kan je nergens meer bij de pont gratis parkeren.
Nelleke, dank voor je post! Goed dat ik dat nu dan ook weet . Jammer dat het allemaal zo verandert is, maar daar is niks aan te doen ghehe...
Dan toch inderdaad een P+R en daar zijn er ontelbare van in de stad. Denk erom Dat je bij het kiezen rekening houdt met tot hoe laat het OV rijdt? Dat je niet na het concert moet gaan lopen haasten en rennen. Een beetje napraten enzo is soms toch ook wel gezellig.
Jennyj01
Geplaatst: 13-07-14 11:11
Bij de bosbaan, ingang Amsterdamse bos kun je voor niks staan. De bus richting centrum stopt op 2 min lopen.
oh dat wist ik niet dat het in Noord niet meer kan, op de bosbaan lijkt me ook niet zo'n veilig idee, t is heel stil daar, Amstelveen lijkt me dan een betere optie, Sloterdijk kan ook, maar dan ben je nog wel even bezig voor je in het centrum bent.
Hilli
Geplaatst: 13-07-14 18:09
Jennyj01 schreef:
Bij de bosbaan, ingang Amsterdamse bos kun je voor niks staan. De bus richting centrum stopt op 2 min lopen.
Die parkeerplaats is sinds een aantal maanden wegens dit soort parkeren terwijl je er niet moet zijn dicht tussen 22:00 en 09:00.
Knakker
Geplaatst: 13-07-14 18:27
P+R is toch geen optie? zodadelijk loopt het concert uit en rijden er geen bussen of trams meer? Of heb ik het verkeerd?
De trams en bussen lijken nog tot behoorlijk laat te gaan, uur of 1 zeker zo te zien. Wel handig om dat even te checken, maar dan heb je wel aardig wat speelruimte. En zolang lopen de concerten volgens mij meestal niet uit.