Bruiloft dilemma: stel nou dat...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:25

Ik zou als bruidspaar in dit geval aanbieden om de jurk te betalen, ik vind namelijk dat als je voor iemand beslist wat 'ie aan moet, je daar ook zelf voor moet opdraaien. Had jouw vriendin het jurkje geweldig gevonden en hem veel vaker willen dragen dan had ze het zelf kunnen betalen of de kosten kunnen delen, maar in dit geval vind ik het echt niet kunnen dat ze het zelf moet betalen.

Heeft ze al met haar vriendin gepraat hierover? Als ze zulke goede vriendinnen zijn kan niet me niet voorstellen dat hier geen oplossing voor te vinden is waar beide partijen relatief happy mee zijn!

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:25

vriendelijk bedanken als bruidsmeisje

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:28

O wacht, ik moet die jurk ook zelf aanschaffen? Nee dan ga ik er echt niet inlopen. Wil best een tint erbij zoeken die er goed bij kan passen hoor maar als ik een paarse jurk moet dragen (met nadruk op moet) dan weiger ik. Het is een bruiloft, geen Engelse kostschool met verplicht tenue :=

Beetje bruidspaar kan zich dat neem ik aan wel voorstellen en staat open voor meningen, maar je hebt er wel bridezilla's tussen :=

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:29

Poeh, das een lastige.
Ik snap dat ze de bruidsmeisjes graag in het geheel in een bepaalde passende kleur willen hebben.
Maar lijkt mij dat als je ze daadwerkelijk als bruidsmeisje aanstelt, je daar dam ook aan mag bijdragen als bruidspaar.
Als 'gewone' gast zou ik doen wat je beschrijft, nl eigen jurkje met assecoires/details in de goede kleur.
Maar als bruidsmeisje zou ik verwachten dat als er stricte eisen aan de kleding gesteld worden, het bruidspaar daar aan mee betaalt

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:32

Aryana schreef:
Misschien een idee om een jurk te huren? Of een jurk bestellen en na de bruiloft terugbrengen/sturen binnen de retourtermijn?

Dat vind ik echt onbeschoft!! Jurk naar een feestje aan en dan weer terug brengen na de winkel kan je echt niet maken. Moet je voorstellen dat jij daarna na die winkel gaat en dus een jurk (voor volle prijs!) koopt en die is door iemand anders al een dag gedragen bah. En ook naar de winkel toe die moeten ook hun brood Op marktplaats verkopen prima dan weet je dat je 2e hands koopt...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:32

Dit topic doet me denken aan Say Yes to the Dress: Bridesmaids :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:34

Cayenne schreef:
Dit topic doet me denken aan Say Yes to the Dress: Bridesmaids :P

Idd! Daar schikken de meeste 'lastige' bruidsmeisjes zich uiteindelijk toch wel in de wensen van de bruid, en de resultaten zijn altijd schitterend.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 19:35

Interessant om te lezen hoe de meningen uiteen lopen.

Ik heb zelf ook zoiets van, als je dan perse een bepaald iets zoekt voor je bruiloft, moet je het ook zelf financieren. Of in ieder geval een deel mee betalen.

Ik snap wel waarom ze liever niet een super goedkoop ding haalt bij de H&M, dergelijke kwaliteit valt echt wel op tussen de wat chiquere kleding van de andere gasten.

Ik heb haar ook aangeraden het nog eens bespreekbaar te maken of ze niet tot een compromis kunnen komen. Of, een eigen kleur jurk met bijvoorbeeld een jasje erover in de kleur van het huwelijk. Of dat ze meefinancieren aan de jurk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:36

Ben ik nu zo raar dat ik vind dat de kleding van de bruidsmeisjes moet betaald worden door het trouwende koppel? Hier is dat normaal...
In verschillende trouwprogramma's zie je dit ook vaak. Ik zou geen geld willen uitgeven aan een verplicht kleur om dan toch maar ergens te laten liggen omdat ik het lelijk vind.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:37

Er zijn zoveel tinten van een bepaalde kleur, dus als je daar al vrijheid in kan krijgen scheelt dat enorm; zachtroze of neonroze maakt een groot verschil, al is het beide roze.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:37

Kringloop winkel een idee?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:38

Een jurk in die kleur kopen en daarna weer via marktplaats proberen te verkopen. Dan haal je er vast wel weer een deel van het geld uit!
Het is hun dag en ach, als jij die jurk weer verkoopt... maakt toch niets uit. Beter als in de kast laten hangen haha

Zou ik doen in ieder geval.

Edit
Je hebt toch ook verschillende outlet-stores? Misschien daar eens kijken. Zag laatst een bruidsjurken outlet waar ze bruisjurken voor 250 euro verkochten (en best mooie nog). Misschien ook zoiets voor bruidsmeisjes jurken oid?
Laatst bijgewerkt door ilaan op 10-07-14 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:38

ben ook wel benieuwd om wat voor speciale kleur het dan gaat :)

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:40

Marktplaats....
Kan je het daarna eventueel weer verkopen ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:42

Moet het naast een bepaalde kleur ook echt een bepaalde tint van die kleur zijn? Want dan wordt het nog lastiger...

Ik zou dit ook best moeilijk vinden want er zijn heel veel kleuren die ik echt niét kan hebben (ivm mijn haar/huidskleur) en waar ik nog niet dood in gevonden wil worden. Ik zou er ook niet om staan te springen als het zo'n kleur zou zijn... en als je dan ook nog krap bij kas zit... Vind het vreemd dat zij het dan niet betalen, zij willen toch dat jij die kleur aan trekt?
Afhankelijk van de kleur zou ik of op zoek gaan naar iets goedkoops of aanbieden een andere kleur te dragen die wel bij het geheel past.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:43

Ik vind 250 euro uit een outlet store nog best veel geld eigenlijk :o Ik zou het idd bespreekbaar maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:44

Ook nog iets om rekening mee te houden: Wat voor model heeft de vriendin? Een standaard maatje kan je weer kwijt raken, maar zodra je al iets dikker/dunner en kleiner/groter bent is het ook nog wat.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:45

Ik maak me niet zo druk om een kleur, dat zou ik dan wel over hebben voor de bruiloft van een goede vriendin. Maar financieel is soms lastiger op te lossen, als je het niet kunt missen kun je het nou eenmaal niet missen.
Je zou een gesprekje aan kunnen gaan met het bruidspaar dat een nieuwe jurk kopen die je daarna nooit meer draagt geen optie is.
Of je duikt de kast in van vriendinnen/familie die misschien wel iets in de juiste kleur hebben :)

Fenrir

Re: Bruiloft dilemma: stel nou dat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:47

Ik ben overigens wel heel benieuwd welke kleur het dan is? :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:48

Say yess to the dress Bridemaids kijken :+

Mrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:49

ehhh oproepje op bokt zetten aangezien er al veel reactie zijn :) misschien heeft iemand wel een jurkje te leen in de juiste kleur :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:51

Ik zou ze laten kiezen, ze krijgen geen cadeau en ik koop het jurkje en zet hem vervolgens weer op MP. Zij kopen het jurkje, krijgen een cadeau en kunnen daarna beslissen wat er met het jurkje gebeurt. Ik trek iets aan wat ik mooi vind en me prettig in voel en ze krijgen een cadeau.

Ik ga niet.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:54

hengstveulen schreef:
Ik vind 250 euro uit een outlet store nog best veel geld eigenlijk :o Ik zou het idd bespreekbaar maken...

Da's dan voor een bruidsjurk en niet voor een bruidsmeisjesjurk en dan valt €250,- heel erg mee. En in say yes to the dress bridesmaides worden de jurken volgens mij ook door het bruidspaar betaald.

Ik zou inderdaad ook proberen nogmaals in overleg te gaan en aan te geven dat ze het financieel allemaal niet kan opbrengen en kijken of ze dan tot een compromis kunnen komen. Blijft toch altijd lastig zoiets.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:55

Nee hoor, de bruidsmeisjes moeten in dat programma zelf betalen. Dat is regelmatig onderdeel van discussie, iemand die het gewoon niet zo breed heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:56

Overleggen met het bruidspaar lijkt me de enige manier vooruit :)
Misschien dat een jurk in een neutralere basis kleur (beige, lichtgrijs?) met een patroon in de door het bruidspaar gewenste kleur je wel leuk staat?