Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Winged schreef:Eerlijk gezegd gaan mijn haren hier best wel van overeind staan, in niet zo positieve zin richting jou. Ja, je woont 150 km bij elkaar vandaan, maar serieus even een uurtje of wat zónder elkaar in dat weekend... Hoe moeilijk kan het zijn? Ik neem aan dat hij zichzelf ook wel kan vermaken in een middagje. Hoeft niet elk weekend zo te zijn, maar 1 keer in de zoveel tijd....
En verder: Ik zou vriendin 2 gewoon vragen hoe en wat. Geloof mij: Het is soms bloedirritant als je een vriendin alleen maar ziet als der vriend er standaard bij is.
) Maar dat je de situatie nu wat vervelend vindt. Betrek het op jezelf en niet op de ander.
Kostolany schreef:Tja gesloten of niet...hier is open vragen stellen de sleutel en doorvragen..niet bij als ze alleen ja en amen zegt laten zitten. Die geslotenheid bij haar is ook ergens in haar leven ontstaan bij haar ontwikkeling omdat het haar waarschijnlijk ooit eens ergens met een situatie iets gebracht heeft in het leven. EN daardoor vormen mensen hun karakter en mogelijkheden. En dat is waar we eens verder moeten kijken dan ons neus lang is. Ik doe dat zelf ook nog weleens een vooroordeel hebben over iemand omdat de houding dat zo uitstraalt..terwijl er soms iets heel anders achter schuil gaat en een zeer goede reden toen had om zo te worden. En daar leer ik nog steeds van! Want omgaan met mensen en mensen ook in hun waardes laten is het moeilijkste in het leven wat er is. Maar het uit de weg gaan kan niet. Dat je nooit met alle mensen 100% door een deur kunt is normaal daar is veel verschil voor. Maar...een normaal gezond gesprek en zeker omdat de vriendschap toch ergens ooit door ontstaan is...zou er toch een binding moeten zijn. Die wel eens even wat kan bekoelen maar niet hoeft te beteken dat het einde oefening is.
Ik denk dus juist...dat als je met haar een gesprek aan gaat en vraagt of ze echt eens open kaart wil spelen en open en eerlijk uit wil spreken wat ze nu voelt/denkt en wat er in haar omgaat..wat voor haar zeker niet makkelijk gaat zijn, je haar ook geholpen hebt een stukje meer open te worden in haar houding. En dat ze daardoor ook leert dat als ze zich wel uitspreekt het soms ook weleens anders uit kan pakken en er meer begrip is. Want blijkbaar kon ze zich wel uitspreken tegen de andere vriendinnen die het antwoord geven dat ze het niet op heeft met jou vriend. Vraag haar dan eens of dat waar is en waarom> Zodat ook daar begrip komt. Speculeren is misschien is er wel iets in haar verleden waarom ze daar moeite mee heeft:) En dat je het minste er mee hebt is omdat je tegenovergesteld bent waarschijnlijk. Maar het kan je veel opleveren van 2 kanten als het probeerd. Kan je tot hele nieuwe inzichten brengen:)
Dat heb ik pas geleden ook keihard ontdekt en dacht waarom heb ik dat jaren eerder niet leren zien.
Marie111 schreef:Even wat anders. Jij bent de enigste met een vriend? Is vriendin misschien een beetje jaloers?
En hoe moet dat in de toekomst als jullie allemaal een relatie hebben? Wordt het dan één grote vriendenclub?
Het is natuurlijk maar afwachten of straks iedereen met elkaar kan opschieten.
Jullie wonen nu 150 km bijelkaar vandaan. Al nagedacht over waar jullie straks willen gaan wonen?
In elk gevql vind ik dat je wel moet blijven investeren in je vriendinnen en ga dus met ze praten over wat ze dwarszit en hoe ze de toekomst zien.
Succes
SAKKIA schreef:Precies dit.
Mijn vriend meenemen naar een "middagje met de meiden" zal mij echt niet in dank afgenomen worden hoor. Andersom, als een van mijn vriendinnen dit zou doen, dus ook niet. Sterker nog de volgende keer dat mijn vriend er bij komt zitten op een wijndrinkavondje met mijn vriendinnen in ons huis, ga ik toch echt tegen hem zeggen of hij niet toevallig nog ergens naar toe moet![]()
Ik zou even met vriendin 2 in gesprek gaan en haar vragen waar de schoen precies wringt. Wellicht is het iets heel kleins en zijn jullie er zo uit. In een 1 op 1 gesprek wil dat vaak wel hoor, ook al is ze gesloten. Zorg dat je de vraag open en duidelijk stelt en geef aan dat ze eerlijk tegen je kan zijn, dat je niet boos bent of wat dan ook (en al helemaal niet dat je teleurgesteld bent) Maar dat je de situatie nu wat vervelend vindt. Betrek het op jezelf en niet op de ander.

gekkesies schreef:Ik snap écht dat je je vriend graag wil zien in die weekenden, maar beeld je de situatie eens van de andere kant in: "doordeweeks kan ik met jullie afspreken want dan is mijn vriend er niet, maar in het weekend moet hij mee anders kom ik niet". Daar zou ik persoonlijk ook slecht op reageren omdat ik me enorm op de tweede plaats gezet zou voelen.
Ik zou gewoon eens af en toe aan je vriend vragen of hij een weekendje niet/een dag later kan komen omdat je graag alleen met je vriendinnen iets wil doen zonder je schuldig te voelen omdat hij bij je ouders zit. Dat geeft ook een héél ander signaal af naar je vriendinnen toe. Een signaal waarin je niet alleen bereid bent om je vriend af en toe voorop te stellen maar óók je vriendinnen af en toe op de eerste plaats komen.
Op die manier zien ze wellicht dat zij ook van waarde zijn voor jou en dat ze niet alleen maar 'goed genoeg' zijn voor de momenten waarop je vriend er niet is.
Zo denkt vriendin 2 denk ik wel, de andere 3 niet maar die hebben dan ook geen moeite met hem.. Maar ik zal haar vanmiddag even mailen voor een x afspreken. Want zo komen we toch het verst!

Captain schreef:Nogmaals, mijn vriend gaat echt niet altijd mee, afgelopen jaar heeft hij ze maar 3x gezien. De andere keren hebben we doordeweeks afgesproken. 2 weekenden terug heb ik mijn vriend ook niet gezien omdat ik met vriendinnen had afgesproken zaterdag en zondag dus het is echt niet zo dat ze op de tweede plek staan. Jammer dat jullie denken dat we zo aan elkaar geplakt zijn. En nee KozieZ, die 5 keer heb ik niet afgezegd en ben ik gewoon gegaan maar dat was dan een avond doordeweeks.
. Blijkbaar ben je niet zo close met vriendin 2 als met vriendin 1 en als jij een paar keer niet mee wil omdat je vriend er is, dan nodigen ze je vanzelf niet meer uit. De energie die je er in steekt krijg je ook terug en het lijkt er nu niet echt op dat je er veel energie in steekt
.

. Misschien heeft het niets met jouw vriend te maken maar als jullie toch al niet close zijn (het klinkt alsof jullie eigenlijk geen vriendinnen zijn maar toevallig 'gedwongen' worden met elkaar om te gaan vanwege vriendin 1, 3 en 4) kan het ook zijn dat ze het prima vindt om gericht met z'n 4-en af te spreken maar geen behoefte heeft aan intensivering van jullie vriendschap. Je wilde excuses, die heb je gekregen. Wat wil je nog meer
? En als je iets wil zul je het toch met haar moeten uitspreken anders zul je het nooit weten en zij ook niet
.