Weet niet wat ik hiermee moet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:24

Super irritant als je vriendin ineens geen tijd meer voor je heeft omdat ze aan haar vriend moet plakken. Ken dit heel goed uit eigen ervaring en begrijp je vriendin dan ook volledig..

Ik heb zelf al jaren een vriend maar daar hebben mijn vriendinnen nooit onder geleden. Ben gek op mijn vriend maar doe ook graag eens iets zonder hem. Sterker nog, wil hem er niet eens bij hebben als we een meidenfilm gaan kijken of gaan high tea-en en dat wil hij zelf ook niet.

Tip: blijf tijd vrij maken voor je vriendinnen, zijn minstens net zo belangrijk!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:25

Maar je gaf zelf al aan je dan maar voor een uurtje gegaan was. Dan zou ik persoonlijk het gevoel hebben gehad dat je het als een ongewenste verplichting zag en had ik je ook niet uitgenodigd, want ik zou niet het gevoel hebben gehad dat je graag naar mijn verjaardag toe was gekomen en dat zou mij ook een onprettig en onzeker gevoel hebben gegeven.

Gewoon eens een goed gesprek met die vriendin aangaan en maar eens haar visie aanhoren. Ik denk dat je daar heel wat meer mee opschiet dan wat je nu doet; je afvragen waarom je vriendin zo heeft gehandeld.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:28

Als ik met mijn vriendinnen afspreek om een high tea te doen of een avondje uit, hoef ik ook niet als enige met mijn vriend aan te komen hoor. Je kletst toch heel anders als vriendinnen onderling, of als er een vriend bij is. Zeker gezien je maar eens in de 2/3 maanden iets met ze afspreekt, begrijp ik dat zij het vervelend vinden als jij dan elke keer je vriend mee neemt. Die 4 uur die het max duurt...

Het is niet netjes van je vriendin om je dan maar niet uit te nodigen, maar vind jouw kant van het verhaal ook niet netjes. Als je toch niet was gegaan maakt het uiteindelijk weinig verschil of je nu wel of niet uitgenodigd was. Bij beide situaties was je niet gegaan.

En daarbij hoeft een vriendin je vriend ook niet leuk te vinden toch. Fijn als het wel zo is, maar jullie zijn toch vriendinnen, daar staat hij toch grotendeels los van? Ik zou er gewoon met haar over praten. Uitleggen wat jij vervelend vond en haar dan ook de kans geven om uit te leggen hoe zij naar de situatie kijkt.

Als ik het goed begrijp hebben jullie 8 keer iets gehad, 3x is hij mee geweest, dus je hebt 5x afgezegd?

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:31

Tja gesloten of niet...hier is open vragen stellen de sleutel en doorvragen..niet bij als ze alleen ja en amen zegt laten zitten. Die geslotenheid bij haar is ook ergens in haar leven ontstaan bij haar ontwikkeling omdat het haar waarschijnlijk ooit eens ergens met een situatie iets gebracht heeft in het leven. EN daardoor vormen mensen hun karakter en mogelijkheden. En dat is waar we eens verder moeten kijken dan ons neus lang is. Ik doe dat zelf ook nog weleens een vooroordeel hebben over iemand omdat de houding dat zo uitstraalt..terwijl er soms iets heel anders achter schuil gaat en een zeer goede reden toen had om zo te worden. En daar leer ik nog steeds van! Want omgaan met mensen en mensen ook in hun waardes laten is het moeilijkste in het leven wat er is. Maar het uit de weg gaan kan niet. Dat je nooit met alle mensen 100% door een deur kunt is normaal daar is veel verschil voor. Maar...een normaal gezond gesprek en zeker omdat de vriendschap toch ergens ooit door ontstaan is...zou er toch een binding moeten zijn. Die wel eens even wat kan bekoelen maar niet hoeft te beteken dat het einde oefening is.

Ik denk dus juist...dat als je met haar een gesprek aan gaat en vraagt of ze echt eens open kaart wil spelen en open en eerlijk uit wil spreken wat ze nu voelt/denkt en wat er in haar omgaat..wat voor haar zeker niet makkelijk gaat zijn, je haar ook geholpen hebt een stukje meer open te worden in haar houding. En dat ze daardoor ook leert dat als ze zich wel uitspreekt het soms ook weleens anders uit kan pakken en er meer begrip is. Want blijkbaar kon ze zich wel uitspreken tegen de andere vriendinnen die het antwoord geven dat ze het niet op heeft met jou vriend. Vraag haar dan eens of dat waar is en waarom> Zodat ook daar begrip komt. Speculeren is misschien is er wel iets in haar verleden waarom ze daar moeite mee heeft:) En dat je het minste er mee hebt is omdat je tegenovergesteld bent waarschijnlijk. Maar het kan je veel opleveren van 2 kanten als het probeerd. Kan je tot hele nieuwe inzichten brengen:)

Dat heb ik pas geleden ook keihard ontdekt en dacht waarom heb ik dat jaren eerder niet leren zien.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:32

Even wat anders. Jij bent de enigste met een vriend? Is vriendin misschien een beetje jaloers?

En hoe moet dat in de toekomst als jullie allemaal een relatie hebben? Wordt het dan één grote vriendenclub?
Het is natuurlijk maar afwachten of straks iedereen met elkaar kan opschieten.

Jullie wonen nu 150 km bijelkaar vandaan. Al nagedacht over waar jullie straks willen gaan wonen?

In elk gevql vind ik dat je wel moet blijven investeren in je vriendinnen en ga dus met ze praten over wat ze dwarszit en hoe ze de toekomst zien.

Succes

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:33

Winged schreef:
Eerlijk gezegd gaan mijn haren hier best wel van overeind staan, in niet zo positieve zin richting jou. Ja, je woont 150 km bij elkaar vandaan, maar serieus even een uurtje of wat zónder elkaar in dat weekend... Hoe moeilijk kan het zijn? Ik neem aan dat hij zichzelf ook wel kan vermaken in een middagje. Hoeft niet elk weekend zo te zijn, maar 1 keer in de zoveel tijd....

En verder: Ik zou vriendin 2 gewoon vragen hoe en wat. Geloof mij: Het is soms bloedirritant als je een vriendin alleen maar ziet als der vriend er standaard bij is.

Precies dit.
Mijn vriend meenemen naar een "middagje met de meiden" zal mij echt niet in dank afgenomen worden hoor. Andersom, als een van mijn vriendinnen dit zou doen, dus ook niet. Sterker nog de volgende keer dat mijn vriend er bij komt zitten op een wijndrinkavondje met mijn vriendinnen in ons huis, ga ik toch echt tegen hem zeggen of hij niet toevallig nog ergens naar toe moet :Y)

Ik zou even met vriendin 2 in gesprek gaan en haar vragen waar de schoen precies wringt. Wellicht is het iets heel kleins en zijn jullie er zo uit. In een 1 op 1 gesprek wil dat vaak wel hoor, ook al is ze gesloten. Zorg dat je de vraag open en duidelijk stelt en geef aan dat ze eerlijk tegen je kan zijn, dat je niet boos bent of wat dan ook (en al helemaal niet dat je teleurgesteld bent :+ ) Maar dat je de situatie nu wat vervelend vindt. Betrek het op jezelf en niet op de ander.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 11:34

Nogmaals, mijn vriend gaat echt niet altijd mee, afgelopen jaar heeft hij ze maar 3x gezien. De andere keren hebben we doordeweeks afgesproken. 2 weekenden terug heb ik mijn vriend ook niet gezien omdat ik met vriendinnen had afgesproken zaterdag en zondag dus het is echt niet zo dat ze op de tweede plek staan. Jammer dat jullie denken dat we zo aan elkaar geplakt zijn. En nee KozieZ, die 5 keer heb ik niet afgezegd en ben ik gewoon gegaan maar dat was dan een avond doordeweeks. :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 11:38

Kostolany schreef:
Tja gesloten of niet...hier is open vragen stellen de sleutel en doorvragen..niet bij als ze alleen ja en amen zegt laten zitten. Die geslotenheid bij haar is ook ergens in haar leven ontstaan bij haar ontwikkeling omdat het haar waarschijnlijk ooit eens ergens met een situatie iets gebracht heeft in het leven. EN daardoor vormen mensen hun karakter en mogelijkheden. En dat is waar we eens verder moeten kijken dan ons neus lang is. Ik doe dat zelf ook nog weleens een vooroordeel hebben over iemand omdat de houding dat zo uitstraalt..terwijl er soms iets heel anders achter schuil gaat en een zeer goede reden toen had om zo te worden. En daar leer ik nog steeds van! Want omgaan met mensen en mensen ook in hun waardes laten is het moeilijkste in het leven wat er is. Maar het uit de weg gaan kan niet. Dat je nooit met alle mensen 100% door een deur kunt is normaal daar is veel verschil voor. Maar...een normaal gezond gesprek en zeker omdat de vriendschap toch ergens ooit door ontstaan is...zou er toch een binding moeten zijn. Die wel eens even wat kan bekoelen maar niet hoeft te beteken dat het einde oefening is.

Ik denk dus juist...dat als je met haar een gesprek aan gaat en vraagt of ze echt eens open kaart wil spelen en open en eerlijk uit wil spreken wat ze nu voelt/denkt en wat er in haar omgaat..wat voor haar zeker niet makkelijk gaat zijn, je haar ook geholpen hebt een stukje meer open te worden in haar houding. En dat ze daardoor ook leert dat als ze zich wel uitspreekt het soms ook weleens anders uit kan pakken en er meer begrip is. Want blijkbaar kon ze zich wel uitspreken tegen de andere vriendinnen die het antwoord geven dat ze het niet op heeft met jou vriend. Vraag haar dan eens of dat waar is en waarom> Zodat ook daar begrip komt. Speculeren is misschien is er wel iets in haar verleden waarom ze daar moeite mee heeft:) En dat je het minste er mee hebt is omdat je tegenovergesteld bent waarschijnlijk. Maar het kan je veel opleveren van 2 kanten als het probeerd. Kan je tot hele nieuwe inzichten brengen:)

Dat heb ik pas geleden ook keihard ontdekt en dacht waarom heb ik dat jaren eerder niet leren zien.

Heb je gelijk in, ik ken haar al 9 jaar zo eigenlijk maar ik denk dat een gesprek wel het beste is ja.

Marie111 schreef:
Even wat anders. Jij bent de enigste met een vriend? Is vriendin misschien een beetje jaloers?

En hoe moet dat in de toekomst als jullie allemaal een relatie hebben? Wordt het dan één grote vriendenclub?
Het is natuurlijk maar afwachten of straks iedereen met elkaar kan opschieten.

Jullie wonen nu 150 km bijelkaar vandaan. Al nagedacht over waar jullie straks willen gaan wonen?

In elk gevql vind ik dat je wel moet blijven investeren in je vriendinnen en ga dus met ze praten over wat ze dwarszit en hoe ze de toekomst zien.

Succes

Ja ik ben de enigste, rest heeft nog nooit een vriend gehad (vriendin 3 wel) of gezoend dus ze vinden het ook allemaal wat onwennig denk ik.
En we gaan zijn kant op wonen, tussen Amsterdam en Noord-Holland in.

SAKKIA schreef:
Precies dit.
Mijn vriend meenemen naar een "middagje met de meiden" zal mij echt niet in dank afgenomen worden hoor. Andersom, als een van mijn vriendinnen dit zou doen, dus ook niet. Sterker nog de volgende keer dat mijn vriend er bij komt zitten op een wijndrinkavondje met mijn vriendinnen in ons huis, ga ik toch echt tegen hem zeggen of hij niet toevallig nog ergens naar toe moet :Y)

Ik zou even met vriendin 2 in gesprek gaan en haar vragen waar de schoen precies wringt. Wellicht is het iets heel kleins en zijn jullie er zo uit. In een 1 op 1 gesprek wil dat vaak wel hoor, ook al is ze gesloten. Zorg dat je de vraag open en duidelijk stelt en geef aan dat ze eerlijk tegen je kan zijn, dat je niet boos bent of wat dan ook (en al helemaal niet dat je teleurgesteld bent :+ ) Maar dat je de situatie nu wat vervelend vindt. Betrek het op jezelf en niet op de ander.

Ja, jullie hebben samen een huis. Je hebt je eigen ding, dat is het punt dat hebben we niet. Wonen beide nog thuis en zien elkaar alleen in de weekenden, dan is het toch logisch dat ik die weekenden vooral voor hem wil houden en doordeweeks voor vriendinnen?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:39

Ik zou wel gewoon contact houden met de meiden die nog wel leuk doen. Je kan haar een keer direct vragen wat het probleem is, misschien komt er dan wat uit. Maar je moet geen energie steken in iets wat je alleen maar verdriet doet. Wel normaal blijven doen tegen haar en haar gewoon wel uitnodigen, dan hou jij de deur open voor haar en ziet ze zelf maar of ze komt of niet.

Heb ook zoiets meegemaakt. Ik kreeg een vriend en 2 van mijn studievriendinnen deden ineens heel raar op de verjaardag van studievriendin 3 toen ik daar met hem was (we waren een kliekje met zijn vieren). Heb aan vriendin 3 gevraagd wat er aan de hand was, zij zei dat de andere 2 niet meer met mij wilden afspreken, maar kreeg er niet uit waarom niet. Tegen mij spraken ze gewoon ineens helemaal niet meer. Snap het nog steeds niet.
Dat was natuurlijk heel moeilijk, maar ik ga niet trekken aan een dood paard dus dan zoeken ze het maar uit. Ben gewoon normaal tegen ze blijven doen en heb ze nog 2 of 3x uitgenodigd, maar dan kwamen ze niet. Dus heb t maar losgelaten, wordt er anders alleen maar ongelukkig van.
Vriendin 3 had en heeft nu 6 jaar later nog steeds zelf ook een vriend. Dus spreken we nog steeds af met zijn 4'en, hartstikke gezellig.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:43

Nou ja nee dus.......... En wij wonen natuurlijk ook niet onze hele relatie al samen. Wij waren ongeveer eerst 5 jaar bij elkaar toen we samen gingen wonen dus die fase met vriendinnen en eigen hobby's e.d. hebben wij ook allemaal gehad.

Nu ben ik wat socialer ingesteld dan mijn vriend en heb ik ook gewoon meer vrienden en het wat drukker op sociaal vlak. Ja daar had hij weleens moeite mee idd en heel eerlijk ik ook. Maar nooit, echt nooit is bij mij de gedachte opgekomen dat ik mijn vriend mee zou nemen naar vriendinnen op een vriendinnenavond. Ik vraag me trouwens af hoe leuk je vriend dat eigenlijk vindt, hight tea-en met de vriendinnen van zijn vriendin?

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:45

Ik snap écht dat je je vriend graag wil zien in die weekenden, maar beeld je de situatie eens van de andere kant in: "doordeweeks kan ik met jullie afspreken want dan is mijn vriend er niet, maar in het weekend moet hij mee anders kom ik niet". Daar zou ik persoonlijk ook slecht op reageren omdat ik me enorm op de tweede plaats gezet zou voelen. :=

Ik zou gewoon eens af en toe aan je vriend vragen of hij een weekendje niet/een dag later kan komen omdat je graag alleen met je vriendinnen iets wil doen zonder je schuldig te voelen omdat hij bij je ouders zit. Dat geeft ook een héél ander signaal af naar je vriendinnen toe. Een signaal waarin je niet alleen bereid bent om je vriend af en toe voorop te stellen maar óók je vriendinnen af en toe op de eerste plaats komen.

Op die manier zien ze wellicht dat zij ook van waarde zijn voor jou en dat ze niet alleen maar 'goed genoeg' zijn voor de momenten waarop je vriend er niet is.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 11:46

Je leest verkeerd SAKKIA, ik neem hem niet mee naar vriendinnenavonden want dat is voor vriendinnen, niet voor vrienden. Hij is bij 2 verjaardagen geweest, (mijn verjaardag dus logisch dat hij daar bij was, en verjaardag van vriendin 1 die hem expliciet heeft uitgenodig want dat vond ze gezellig) dat zijn geen vriendinnenavonden en een keer als kennismaking bij mij thuis. De andere vriendinnen dingen dan gaat hij niet mee en ga ik dus alleen omdat we dat meestal 's avonds doordeweeks doen.
Laatst bijgewerkt door Captain op 09-07-14 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 11:47

gekkesies schreef:
Ik snap écht dat je je vriend graag wil zien in die weekenden, maar beeld je de situatie eens van de andere kant in: "doordeweeks kan ik met jullie afspreken want dan is mijn vriend er niet, maar in het weekend moet hij mee anders kom ik niet". Daar zou ik persoonlijk ook slecht op reageren omdat ik me enorm op de tweede plaats gezet zou voelen. :=

Ik zou gewoon eens af en toe aan je vriend vragen of hij een weekendje niet/een dag later kan komen omdat je graag alleen met je vriendinnen iets wil doen zonder je schuldig te voelen omdat hij bij je ouders zit. Dat geeft ook een héél ander signaal af naar je vriendinnen toe. Een signaal waarin je niet alleen bereid bent om je vriend af en toe voorop te stellen maar óók je vriendinnen af en toe op de eerste plaats komen.

Op die manier zien ze wellicht dat zij ook van waarde zijn voor jou en dat ze niet alleen maar 'goed genoeg' zijn voor de momenten waarop je vriend er niet is.

Heb je gelijk in! :j Zo denkt vriendin 2 denk ik wel, de andere 3 niet maar die hebben dan ook geen moeite met hem.. Maar ik zal haar vanmiddag even mailen voor een x afspreken. Want zo komen we toch het verst! :j

Almighty

Re: Weet niet wat ik hiermee moet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:07

Het blijft speculeren wat de ander wel niet denkt;) Een gesprek aan gaan kan het oplossen dat je niet meer hoeft te denken voor de ander:)

Mens eigen om heerlijk te gaan speculeren wat de ander er wel niet van zal denken of vinden;) Doe het zelf ook:) We maken het soms veel moeilijker of groter dan het is en uiteindelijk ontstaan daar misverstanden door. EN kost het energie.

Al wordt het daarna nooit meer wat het moet zijn of is zelfs heel de vriendschap gebroken..beter uit gesproken hebben..dat lucht 2 kanten op:)

En op zien dat je het moet voorstellen en gaan doen is normaal. Waarschijnlijk als je het voorstel doet krijgt de ander ook de kriebels dat het moet. Maar...wat ik zeg..het helpt. En kijk daarin ook kritisch naar jezelf. Soms is het zoeken naar een middenweg. Vraag ook wat de ander van jou verwacht...

Het is niet zo moeilijk maar we maken het ons zo moeilijk en vaak is er ook veel ruis. Bij Jorretje zie je dat ook: Ze vraagt niet aan haar vriendinnen die avond waar het probleem zit..maar gaat naar vriendin 3 om verhaal te halen?? Waarom niet bij de personen waar je het gevoel bij hebt dat er iets niet klopt? En als ze niet willen praten of zeggen..waren het nooit je vriendinnen. Want zeker vriendinnen moeten toch kunnen praten na jaren vriendschap ook al is het moeilijk om te zeggen wat je echt zelf vind.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:09

Captain schreef:
Heb je gelijk in! :j Zo denkt vriendin 2 denk ik wel, de andere 3 niet maar die hebben dan ook geen moeite met hem.. Maar ik zal haar vanmiddag even mailen voor een x afspreken. Want zo komen we toch het verst! :j

+:)+

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:05

NIVEA: Niet Invullen Voor Een Ander. Gewoon het gesprek aangaan dus :-)
Zo jammer om 9 jaar vriendschap zomaar op te geven. Dat zou je eventueel altijd na het gesprek nog kunnen doen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:57

Captain schreef:
Nogmaals, mijn vriend gaat echt niet altijd mee, afgelopen jaar heeft hij ze maar 3x gezien. De andere keren hebben we doordeweeks afgesproken. 2 weekenden terug heb ik mijn vriend ook niet gezien omdat ik met vriendinnen had afgesproken zaterdag en zondag dus het is echt niet zo dat ze op de tweede plek staan. Jammer dat jullie denken dat we zo aan elkaar geplakt zijn. En nee KozieZ, die 5 keer heb ik niet afgezegd en ben ik gewoon gegaan maar dat was dan een avond doordeweeks. :)

Oh dat is al heel anders. Maar je schreef dat je naar dingen niet ging als hij niet mee mag... Hoevaak heb je ze dan afgezegd omdat hij niet mee mocht?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 14:12

1 keer, dat was die keer dat we gingen high tea-en wat in mijn ogen ook een middag doordeweeks kon maar ze wilden het per se op zaterdag doen. :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:21

TS, ik snap eigenlijk wel dat jouw vriendin je niet heeft uitgenodigd :o. Blijkbaar ben je niet zo close met vriendin 2 als met vriendin 1 en als jij een paar keer niet mee wil omdat je vriend er is, dan nodigen ze je vanzelf niet meer uit. De energie die je er in steekt krijg je ook terug en het lijkt er nu niet echt op dat je er veel energie in steekt :o.

Zó erg is het toch niet om eens in de zoveel tijd niet het hele weekend maar alleen op zondag af te spreken met je vriend?

Gewoon uitpraten met vriendin 2, je bent niet voor niets al zo lang bevriend met haar. De vriendengroep 'opsplitsen' moet je niet willen in mijn ogen.

Succes!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 14:23

Ben ik ook niet, ik ben alleen close met vriendin 1. :)
De rest spreek ik alleen op die avonden zelf, heb zelfs niet eens het nummer van iedereen. En ik heb 1x een afspraak afgezegd dus niet een paar keer. :)
Overigens steek ik meer energie in haar dan zij in mij hoor, ik ben meestal degene die iedereen weer uitnodigt om een keer te komen. Van haar kant is dat nog nooit gekomen, maakt ook niet uit want zo zit ze niet in elkaar dat is ook helemaal niet erg.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:50

TS, nou ja zo denk ik er over ;). Misschien heeft het niets met jouw vriend te maken maar als jullie toch al niet close zijn (het klinkt alsof jullie eigenlijk geen vriendinnen zijn maar toevallig 'gedwongen' worden met elkaar om te gaan vanwege vriendin 1, 3 en 4) kan het ook zijn dat ze het prima vindt om gericht met z'n 4-en af te spreken maar geen behoefte heeft aan intensivering van jullie vriendschap. Je wilde excuses, die heb je gekregen. Wat wil je nog meer :o ? En als je iets wil zul je het toch met haar moeten uitspreken anders zul je het nooit weten en zij ook niet ;).

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 15:42

Ik heb nauwelijks excuses gehad, van vriendin 2 tenminste. Maargoed dat zal wel uitgepraat worden als we wat afspreken. En nee gedwongen is het niet hoor, want ik vind haar een hele leuke meid en kan ook goed met haar lachen, heb alleen geen behoefte met haar persoonlijk af te spreken omdat ze erg gesloten is en ik geen zin heb constant aan het woord te moeten zijn.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:07

Vind het een heel vreemd verhaal.
Uit je verhaal lijkt het serieus alsof je elk weekend reserveert voor je vriend en je met moeite dan misschien ergens een uurtje alleen heen wilt maar daarna weer snel terug naar je vriend. Hij moet of mee, of je blijft thuis, dat staat er letterlijk.
Nu in je daarop volgende posts geef je aan dat het allemaal echt niet zo klef is :?
Anyway, ik vind helemaal niet dat vriendin 2 d'r excuses aan hoeft te bieden. Als iemand excuses aan moet bieden ben jij het. Je vult ten eerste voor haar in waarom ze je niet uitnodigt, ten tweede is het haar goed recht uit te nodigen wie ze zelf wil of niet wil dus, daarnaast ben je (ineens) toch niet (meer) zo close met haar en heb je met haar het minste, uhm... wat is je probleem dan? Wilde je wel gaan dan?

Ik vind het heel raar dat je hier een probleem van maakt, en ik zou serieus wat minder gefocust zijn op zo geforceerd je aandacht verdelen tussen vrienden en vriend. Gaan ze iets leuks doen in het weekend en je hebt zin om mee te gaan? Doen! Waarom nadenken over het feit dat je vriend dan bij jou is?? Gewoon aangeven dat je wat leuks gaat doen met de meiden en of hij later wil komen of een andere keer?
Vriendinnen (als ze dat echt zijn, gezien je niet eens van iedereen het nummer hebt) heb je voor het leven, daar moet je op verschillende manieren energie insteken, niet alleen door tijd en plannen, maar ook door begrip, luisteren en communiceren.

Volgens mij ben jij hier in dit verhaal de gene die een probleem heeft met vriendin 2, of zij uberhaupt een probleem heeft met jou of je vriend weet je niet eens. 1 simpel telefoontje kan dit alles ophelderen...als je haar nummer hebt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 17:10

Pardon? Ik vul helemaal niet voor haar in waarom ze mij niet uitnodigt, dit heeft ze zelf toegegeven.
Maargoed, blijkbaar zal ik wel heel erg vreemd en buitenaards denken ofzo.
Ik heb overigens met niemand een probleem, en iedereen heeft wel iemand in zijn vriendengroep waar die minder close mee is, lijkt me logisch.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:22

Ik kan in je posts niet vinden dat ze dat zelf heeft toegegeven??
Ik vind zeker dat je vreemd denkt.
Je wordt 1 keer niet uitgenodigd en je overweegt de vriendschap te beeindigen?!

Ik snap het niet hoor, op het moment dat je dat hoort pak je de telefoon op en bel je vriendin 2 op "meid, ik hoor dat je je verjaardag viert en aangezien je me niet uitgenodigd heb, wil ik even checken of alles nog ok is tussen ons" et voila... je gesprek is gestart, gesloten persoon of niet, ze zal iets terug zeggen... ze zal je of zeggen waarom niet en dan kun je erover praten, of als ze zo gesloten is en dat niet durft, zal ze je alsnog uitnodigen waarschijnlijk. Aan jou om dit dan eventueel proberen alsnog bespreekbaar te maken of het zo te laten.

Je hebt met niemand een probleem?? Waarom dan deze post en waarom dan de overweging een vriendschap te beeindigen?? Volgens mij heb je dan toch een probleem met iemand...