Truitje met 69 als print.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:32

liedje89 schreef:
Ik vraag me toch af of de meeste mensen die associatie nu maken als een meisje van 13 zo'n shirtje draagt, als ze het wel doen zegt het imo meer over die mensen dan over zo'n kind.

Je hebt vast ook mensen die gniffelen als ze het getal 69 in een wiskunde boek tegen komen >;) , maar ik denk dat het voor de meeste mensen maar gewoon een getal is eigenlijk :o?

Niet voor pubers <<) veel denken bij alles "door" :roll: en als ze het door hebben is het vette lol natuurlijk, ik weet niet of dochter dat zo leuk vindt

MarlindeRooz

Re: Truitje met 69 als print.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:38

Ik ben echt geen doordenker, maar ik denk wel in beelden helaas. :+ Maar bij een kind denk je toch niet aan dat standje? :?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:38

Normaal gesproken zeggen ouders toch altijd dat je je niets moet aantrekken van wat een ander over je uiterlijk en je kleding zegt :(:) .

Als dochterlief het na een of twee opmerking trouwens vanzelf in de kast laat hangen hoef je ook niet de boeman te zijn, of denk ik nu te makkelijk :o?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:39

Ik zou mijn dochter niet eens rond laten lopen in kleren van de CC, vind het sowieso een goedkope uitstraling hebben. Voor de echt kleine kinderen leuk, maar zodra ze iets ouder zijn (middelbare school)...?

Maakt niet uit wat er op staat.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:40

MarlindeRooz schreef:
Ik ben echt geen doordenker, maar ik denk wel in beelden helaas. :+ Maar bij een kind denk je toch niet aan dat standje? :?

Een kind?
Ze is 13.

Wat is ook alweer de gemiddelde leeftijd waarop kinderen in de pubertijd raken en volop bezig zijn met seks?

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:40

Heb je misschien een foto van het shirt? Ik denk dat het namelijk ook heel erg van het model afhankelijk is of ik het vind kunnen voor een dertienjarige. Zou het wel even aan dochter vertellen dat het daarmee geassocieerd kan worden en haar toch een paar tips voor gevatte antwoorden geven.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:42

liedje89 schreef:
Normaal gesproken zeggen ouders toch altijd dat je je niets moet aantrekken van wat een ander over je uiterlijk en je kleding zegt :(:) .

Kleding kan wel degelijk iets uitstralen en dat is de bedoeling ook. Het heeft een signaalfunctie. Een directiesecretaresse zal andere kleding dragen dan een prostituee. En helaas heeft ook kleding, als hij door bepaalde groeperingen vaker gedragen wordt, ineens een heel andere mening. Kan ik nog zo eigenwijs met een Lonsdale trui willen rondlopen, je krijgt wel onbedoeld een stickertje.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:43

Iris82 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Een kind?
Ze is 13.

Wat is ook alweer de gemiddelde leeftijd waarop kinderen in de pubertijd raken en volop bezig zijn met seks?

Naja kind... Dat verschilt ook weer per 13 jarige. Met 13 jaar was ik nog echt een meisje terwijl mijn zusje toen al volop aan het roken etc was. :=

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:44

Ik heb dit truitje ook, in het oranje. Heb het nooit doorgehad totdat ik dit topic tegen kwam en is ging kijken wat er op mijn truitje staat :')
Nu ben ik wel 19 en geen 13, maargoed toch niet erg prettig. Al moet ik zeggen dat alle keren dat ik hem heb gedragen, er eigenlijk nog nooit iemand een opmerking over heeft gemaakt. Nu is het wel op de oranjevariant niet echt duidelijk leesbaar, bvb de zwarte is wel wat duidelijker, dus kan me voorstellen dat mensen het dan eerder opmerken.

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:44

De pubers van tegenwoordig zijn dubbelzinniger dan je denkt.. ze gniffelen zeg maar al als je een banaan eet. Ik zou je dochter gewoon zeggen wat het nummer betekent en misschien wil ze het dan niet meer aandoen :)

xZiva_

Re: Truitje met 69 als print.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:47

Bij Summer 69 denk ik niet aan de hele zomer in dat standje liggen te krikken, maar aan de zomer van het jaar '69. En daar verwijzen ze ook naar in dat liedje wat ik beschreef, ze verwijzen niet naar dat standje :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:47

Ik zat pas foto's te kijken van toen ik nog op de basisschool zat... Toen zag ik dus ook foto's waarop ik een trui aan had, met 69 erop -O- Foto was in de klas gemaakt.... :')

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:48

Iris82 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Een kind?
Ze is 13.

Oh komop! Op mijn 13e wilde ik niks met seks of wat dan ook te maken hebben.. Op mijn 13e speelde ik nog lekker buiten!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:49

Hihi sommige zijn hier wel heerlijk naïef. Tuurlijk suggereert 69 naar dat ene standje. Net als het nr Summer of 69 ;) En ja iedere puber jongen denkt daar aan :D

Geeft niet maar mijn dochter zou hem niet aankrijgen

Cassidy

Goudlokje1 schreef:
Oh komop! Op mijn 13e wilde ik niks met seks of wat dan ook te maken hebben.. Op mijn 13e speelde ik nog lekker buiten!

En hoe lang is dat geleden? :D

Iris82

MarlindeRooz schreef:
Naja kind... Dat verschilt ook weer per 13 jarige. Met 13 jaar was ik nog echt een meisje terwijl mijn zusje toen al volop aan het roken etc was. :=

Ik ook hoor. :)

Maar het gaat er niet alleen om hoe 'puber' dochterlief is, maar ook vooral wat de vervelende puberjongetjes in haar omgeving gaan zeggen. Tis gewoon niet leuk om continu opmerkingen naar je hoofd krijgen of iets uit te stralen wat je helemaal niet wil zijn.

Blubje11

Wauw, zoveel negativiteit om een shirt met bepaald nummer.
Het begint nu een beetje op het "but she was asking for it" verhaal te lijken, wat dus onzin is.
Je kan het vertellen aan je dochter wat het betekent, maar als ze het wil dragen kan je haar beter laten.
Je wilt vast ook niet dat ze kleding naar de winkel terugbrengt omdat haar ouders het mooi vinden.

Toevoeging.
Het lijkt nu misschien alsof ik alles okee vind wat kleding betreft, wat dus niet waar is. Ik vind het grootste gedeelte van coolcat kleding ordinair. Maar dan nog hangt het er heel erg vanaf hoe iemand zich kleed en welke uitstraling ze hebben.
Ik denk alleen dat een shirt met nummer 69 erop niet het einde van de wereld is. Er is kleding die veel meer suggereert, of er hoerige'r uitziet.
Laatst bijgewerkt door Blubje11 op 08-07-14 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:50

Cassidy schreef:
Goudlokje1 schreef:

En hoe lang is dat geleden? :D

Voor mij geldt het zelfde en dat is 5 jaar terug!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:50

Volgens mij had de ts het al opgelost met dochter :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:51

Cassidy schreef:
Kleding kan wel degelijk iets uitstralen en dat is de bedoeling ook. Het heeft een signaalfunctie. Een directiesecretaresse zal andere kleding dragen dan een prostituee. En helaas heeft ook kleding, als hij door bepaalde groeperingen vaker gedragen wordt, ineens een heel andere mening. Kan ik nog zo eigenwijs met een Lonsdale trui willen rondlopen, je krijgt wel onbedoeld een stickertje.

En precies die vreemde sticker krijg je (in mijn ogen) met onderandere het rondlopen in kleding van Coolcat.

http://www.coolcat.nl/nl/dames/t-shirts/crop-top-15717

Dit is het topje, en nahja, heel goedkoop ziet het niet uit maar mijn ding is het niet. Ik zou ook echt niet van mijn moeder naar buiten mogen met zo een kort topje op die leeftijd. Heb er nu zelf 2 van maar ik heb wel écht écht een platte, bruine buik en draag het altijd met een jasje erover of het moet snik heet zijn.
Ik weet het niet, vind het 9 van de 10 keer echt typisch uitzien voor een bepaalde groep mensen, sorry. :+

Maar dat komt meestal ook door wat ze erbij dragen. Zo een topje kán niet met een korte broek en teenslippers bijvoorbeeld. Met een lange broek, dichte schoenen en een jasje vaak wel.

Ieder zijn eigen mening, maar dat is hoe ik en veel andere jongeren er over denken.

MelanieB

Goudlokje1 schreef:

De tijd staat niet stil hè...
Tegenwoordig is 13 heel normaal om seksueel actief te zijn (helaas).

IKbenEllen

xZiva_ schreef:
ik moest meteen denken aan dat liedje waar ze zingen: in the Summer of 69.

Verrassing: dat liedje gaat ook niet over 1969 :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:52

Britta31 schreef:
Mijn dochter zegt nu dat ze het truitje als pyjama gaat gebruiken.En onder het truitje zou ook een hemdje komen dus ze ging toch niet half bloot over straat.

Goede oplossing, hier zouden ze het ook niet aanmogen hoor, helemaal niet raar van je!

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:54

Ik zou het met haar bespreken, en kijken wat zij ervan vindt. Misschien wil ze het zelf al niet meer aan. Ikzelf zou er geen probleem mee hebben om het shirtje te dragen als het mooi was, en ik ben 13. Maar iedereen is anders natuurlijk :)

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:54

Oh my god... waar je je druk om kan maken... ja 69 is een standje, maar 13 ook... en ik denk dat deze 69 echt niks betekend hoor :')