Goed zo! Ik ben echt heel benieuwd hoe dit zal aflopen. Goed dat je niet zo over je heen laat lopen, zoals de meeste mensen zouden doen Houd je ons wel op de hoogte?
gedwongen winkelnering "verplichting om in een bepaalde winkel te kopen; centrale dienstverlening; de verplichting geldt om bepaalde voorzieningen, diensten, producten en expertise bij een daartoe aangeduide partij af te nemen." http://www.encyclo.nl/begrip/gedwongen%20winkelnering
Ik zoek op dit moment nog naar de bijbehorende wet en eventuele jurespredentie (gelijksoortige zaken waarin er uitspraak is gedaan) om de situatie wat kracht bij te zetten.
Geeft de instelling een reden waarom ze je willen verplichten studiemateriaal via school af te nemen?
Anoniem
Geplaatst: 08-07-14 13:21
Er zit wel een verschil omdat dit een particuliere instelling is.
Ja, maar ook dan dienen ze zich te houden aan de geldende wetten en normen voor organisaties met winst-oogmerk. Wat ik nu zomaar even aanneem bij deze particuliere school.
Grote verschil tussen particulier en regulier is dat die eerste meestal wel en de tweede meestal geen winstoogmerk hebben.