Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
friesam schreef:Ik krijg gewoon heel erg het gevoel dat ze in mijn schoonzus de dochter heeft gevonden die ze wil en ik niet ben.
Ik hou nou eenmaal niet zo van jurkjes en tasjes enz.
friesam schreef:De namen lijken totaal niet op elkaar en de meiden ook niet![]()
Buitenlandse schoonzus (klein en vrij donker) en lange Nederlander.
Mijn vriend zei gelijk waar het hart van vol is loopt de mond van over
Doubtless schreef:friesam schreef:De namen lijken totaal niet op elkaar en de meiden ook niet![]()
Nou hup, zelfmedelijden aan de kant zetten en maak er werk van.
Je bent ontevreden met deze situatie en je hebt één heel groot voordeel: Je hebt er zelf een boel invloed op om deze te verbeteren!
Als jij een betere band en meer contact wil; benader je ouders dan wat vaker. Je kunt toch zelf contact met haar zoeken & activiteiten voorstellen?

friesam schreef:Kinke schreef:Tuurlijk, het kan zijn dat ze zich 'vergissen', maar dat weten we niet.
De namen lijken totaal niet op elkaar en de meiden ook niet![]()
Mjetterd schreef:Ik denk dat het probleem anders ligt dan dat jij in de beginpost schrijft.
Je voelt je achtergesteld omdat jij denkt dat je moeder gekker is met haar schoondochter.
Om te beginnen, kom eens uit de slachtofferrol en benader de hele situatie eens wat positiever.
friesam schreef:Kinke schreef:misschien als open vraag stellen? Dat je het idee hebt dat ze geen interesse in je hebben en of dit klopt en zo ja, waarom dan?
Ben zo bang dat ik ze dan tegen me in krijg en er helemaal geen contact meer is. Het is nu al allemaal zo gemaakt gezellig.
En wil graag kinderen en kinderen met 2 opa's en oma's.
friesam schreef:Mjetterd schreef:Ik denk dat het probleem anders ligt dan dat jij in de beginpost schrijft.
Je voelt je achtergesteld omdat jij denkt dat je moeder gekker is met haar schoondochter.
Om te beginnen, kom eens uit de slachtofferrol en benader de hele situatie eens wat positiever.
Heb dat gevoel niet alleen mijn oma (moeder van moeder) zei het ook al en mijn vriend, meer mensen om me heen.
Deed er zelf nooit zo moeilijk over maar andere spreken me er op aan en dat zet me aan het denken.
Mjetterd schreef:friesam schreef:
Nog even inhaken op de vraag in je topicstart: 'Hoe krijg ik ze geinteresseerd in mij?'
Een relatie tussen 2 mensen komt van 2 kanten. Je kan niet verwachten dat mensen geinteresseerd in jouw zijn terwijl jij dat niet in hun bent. Dus wees geinteresseerd in je ouders, dan komt dat ook allemaal weer terug jouw eigen kant op.
fargo schreef:Kom je ook in ander topic tegen waarvoor je naar ZH moest, misschien is dat juist iets om aan je moeder voor te leggen en je zorgen te delen?? Daar is ze toch ook jouw moeder voor .. Veel succes en sterkte in ieder geval in het contact maken én openstellen![]()
![]()
By the way, dat wisselen van namen dat heeft persé veel te betekenen, mijn moeder verhaspelt de namen van mijn nichtjes naar mij (dochters van mijn zus) en mijn naam juist weer richting mijn nichtjes .. dus dat heeft niet persé wat te betekenen. En mijn zus doet dat ook richting haar dochters en mij, die namen wisselen
fargo schreef:Dan denk ik dat je dat aan moet grijpen om aan te geven dat je het heeeeeel fijn zou hebben gevonden als ze mee was gegaan omdat je onzeker en nerveus van te voren was. Dat mag ze best horen immers .. zo stel je je open en kun je het gesprek aangaan en vragen of jullie ergens koffie kunnen gaan drinken oid??
joyce83 schreef:Ik zou juist wel eens je oma een opmerking laten maken naar je moeder. Jij hoort het toch ook van anderen hoe het voor buitenstaanders uit ziet waarom zou het jouw moeder niet aan het denken kunnen zetten?
friesam schreef:joyce83 schreef:Ik zou juist wel eens je oma een opmerking laten maken naar je moeder. Jij hoort het toch ook van anderen hoe het voor buitenstaanders uit ziet waarom zou het jouw moeder niet aan het denken kunnen zetten?
Opzich wel maar mijn oma heeft het woord subtiel niet in haar woordenboek staan
Als jij je moeder een cadeaubon geeft voor een uitje, zodat jullie wat leuks kunnen doen, je dit ook aan haar vertelt en ze neemt vervolgens je schoonzus mee, dan mag het best wat directer worden
friesam schreef:Mjetterd schreef:Ik denk dat het probleem anders ligt dan dat jij in de beginpost schrijft.
Heb dat gevoel niet alleen mijn oma (moeder van moeder) zei het ook al en mijn vriend, meer mensen om me heen.
Deed er zelf nooit zo moeilijk over maar andere spreken me er op aan en dat zet me aan het denken.
Heb ze al verschillende keren uitgenodigd (zijn in alle jaren pas 2x bij ons geweest) voor BBQ etentjes enz maar meestal hebben ze een reden om nee te zeggen of later af te bellen.
Mijn moeder met moederdag een high tea bon gegeven (met de woorden kunnen we wat leuks doen) maar die heeft ze ook met mijn schoonzus opgemaakt.
ach, ik vind het wel humor want dat zeg ik gelijk: 'volgende halte, bejaardentehuis!'
of 'hier begint het aftakelen al mee...'Evelijn schreef:Vraag waar je hier geen antwoord op hoeft te geven... maar die misschien wel interessant is om voor jezelf te beantwoorden.
Je schrijft namelijk over je oma. Hoe is de relatie tussen je moeder en je oma (haar moeder)? Nu en in het verleden. Heeft moeder nog broers/zussen... en hoe is die relatie (en ook weer met je oma)
Soms herhalen familiepatronen zich.