Afstudeerscriptie; een grote ellende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 08:03

Dat is een vervelende situatie dan. Heel erg hard hopen dat ze er dinsdag uitkomen en het allemaal goedkomt.

Gebeurt dat niet, dan zou ik direct een gesprek plannen met je stagecoordinator. Een punt wat goed is om te weten; hoelang wisten zij dan al dat je tweede begeleider er in principe geen voldoende aan ging geven? Want als ze dat al lange tijd wisten is het niet eerlijk dat jij 't nu pas hoort. Daarnaast ook jammer dat jouw eerste beoordelaar daar niets van wist, of als die het wel wist, er niets over gezegd heeft. Dat is wel een erg vervelende communicatiefout - dus inderdaad, alle emails van jouw eerste beoordelaar en eventuele andere mensen die jou gecontacteerd hebben in deze periode, allemaal opslaan en bewaren.

Qua inschrijving; tja, wat gebeurd is, is gebeurd en als je toch je diploma wilt hebben vermoed ik dat er weinig anders meer opzit. Om af te studeren zul je toch een inschrijving moeten hebben... Wanneer heeft jouw school vakantie? Je streven zou zijn dit voor die tijd geregeld te hebben maar vermoedelijk hebben we het dan over nog maar een week of hooguit 2? :(:)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:30

Ik heb niet alle berichten doorgelezen maar jij moet toch gewoon beoordeeld worden vanuit het curriculum waarin je gestart bent met de opleiding?
Dat was bij mijn opleiding altijd het geval :-) anders krijg je inderdaad dit soort problemen. Ik zou dat toch eens navragen

Janine1990

Re: Afstudeerscriptie; een grote ellende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 12:35

Na morgen drie dagen, Hanmar :(

Zal vanavond even op de rest reageren, ben nu op mijn werk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 22:15

zap schreef:
Heb je direct de vraag teruggemaild waarom blijkbaar achter de schermen 'iedereen' weet dat het onvoldoende is en je eigen begeleider blijft zeggen dat het goed genoeg is?

Over dat inschrijven. Je zal wel moeten. Je moet ingeschreven staan om te kunnen afstuderen...

Nope, heb ik niet gedaan... Ik neem aan dat de stagecoördinator ook echt pas vrijdag is ingelicht.

milatje schreef:
Ik heb niet alle berichten doorgelezen maar jij moet toch gewoon beoordeeld worden vanuit het curriculum waarin je gestart bent met de opleiding?
Dat was bij mijn opleiding altijd het geval :-) anders krijg je inderdaad dit soort problemen. Ik zou dat toch eens navragen

Om welke school en opleiding gaat het hier? Heb je eventueel nog reglementen oid?

Verder Hanmar en Zap, is me zojuist afgeraden om op dit moment ook maar ergens tegenin te gaan. Niet door school hoor. Maar dit te bewaren tot ik mijn diploma heb. Gewoon omdat ik mogelijk al een 'kruisje' achter mijn naam heb staan en het weinig zinvol is om tegen zo'n systeem in te gaan.

Dus betalen en later terugvragen, mocht het nodig zijn.

Morgen een spannende dag!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 17:47

Helaas is mijn scriptie wel afgekeurd.
Het goede nieuws is dat het maar een paar kleine aanpassingen zijn, die ik morgen ga overleggen met mijn stagebegeleidster (goddank heb ik een superfijne werkgever en collega's die me hier alle tijd en ruimte voor geven). Zij gaat zondag op vakantie. Volgende week begin ik er aan te werken. En als ze terugkomt op 5 augustus hebben we nog twee weken om er over te sparren. Want de tweede beoordelaar vond het ook wel sneu en die heeft gezegd dat ik het 18 augustus mag inleveren en dan de week er op (dus nog voor 1 september) mijn gesprek heb.
Stagebegeleidster gaat me morgen ook nog wat tips geven waar hij over viel en mogelijk vragen over gaat stellen op het gesprek. :)

Dus ik voel me weer een stuk geruster. Ik heb de afgelopen drie maanden namelijk alles gelaten voor school, gaf mezelf eigenlijk geen tijd voor leuke dingen. Dan de angst dat het veel verbeterwerk is en dat je weer veel leuke dingen moet laten, is niet tof. Volgens mij is dat niet nodig dit keer :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:34

Niet fijn dat het is afgekeurd, maar het lijkt zo inderdaad prima opgelost te kunnen worden. Succes! Nog even een paar weekjes bikkelen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 21:38

Thanks Zap! Ben blij dat er bij voorbaat zo wordt meegewerkt, had ik echt niet verwacht!

Ik kan volgens mij redelijk rustig aan doen, ze heeft me telefonisch verteld wat er verbeterd moest worden. Nou, dat is echt maar weinig werk.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:22

Janine; wel raar dat je zo weinig moet verbeteren om een voldoende te krijgen. Is het verschil dan zo klein?

Succes igg met de laatste loodjes!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 21:22

Het is écht heel erg weinig.
Ik heb een aantal uitkomsten van mijn onderzoek beoordeeld met sterren, dat is te relatief. Dus moet ik daar meer duidelijkheid over gaan geven. Dat gaan dus +, - en +/- worden.
Daarnaast was mijn stukje evaluatie te weinig, dat waren maar een paar zinnen, omdat het niet echt duidelijk in het beoordelingsformulier stond en ik een groot deel al in de onderzoeksopzet had besproken. Maar de tweede beoordelaar vond het toch te weinig...