Het leven tussen de 20 en 30 gaat zo snel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:02

Gucci_ schreef:
De tijd gaat helaas snel vind ik ook. Ik word dit jaar alweer 22, zou willen dat ik nog 18 was.
Reizen kan altijd nog :) Ik wil nog wat meer landen ontdekken, maar heb nog geen geschikte partner en alleen wil ik ook niet.
Ik zou pas na mijn 40e ofzo een huis willen kopen, lijkt me erg saai om voor altijd in hetzelfde dorp te wonen.
Wat maakt het uit dat je nog geen kinderen hebt of koophuis of veel hebt gereisd, alles komt vanzelf wel denk ik dan.

Ook een huis kun je te koop zetten en elders gaan wonen he ;). Je hoeft dan niet je hele leven in t zelfde dorp...

Reizen in je eentje is trouwens heel fijn!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:05

Ik heb het idee dat het almaar sneller gaat :-( In mijn hoofd ben ik nog in mijn 20-tigs maar de kalender zegt iets anders....
Tijd vliegt en ik heb inmiddels geleerd dat als je iets wil je het moet doen, voor je het weet is het moment voorbij.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 22:31

Dat denk ik dus ook. In dit huis past echt geen baby dus verhuizen moet sowieso. Maar op je 30e pas gaan proberen. Dan heb ik het idee dat als het niet lukt en je een heel traject in gaat je opeens misschien alweer 2 jaar verder bent. Dan zou je bij de 2e alweer misschien 35 zijn:-p. Zijn toch dingen waar je aan gaat denken. Terwijl ik ook juist aan de andere kant graag met mn carrière bezig ben.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:32

Haha, herkenbaar. Dit jaar word ik 35, en ik begin me te beseffen dat een meisje van 16 waar ik wel eens contact mee heb, jong genoeg is om de dochter te zijn van mijn man en mij. Heel apart.
Maar he, ik leef nog, ik ben gezond en ik geniet! Dat is toch ook wel een zegen (ik ben echt totaal niet religieus, maar weet niet hoe ik dit anders moet zeggen) en ik geniet eigenlijk iedere dag.
Dan maar snel, dan maar oud wijf, maar wel de moeite waard.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:34

Gucci_ schreef:
De tijd gaat helaas snel vind ik ook. Ik word dit jaar alweer 22, zou willen dat ik nog 18 was.
Reizen kan altijd nog :) Ik wil nog wat meer landen ontdekken, maar heb nog geen geschikte partner en alleen wil ik ook niet.
Ik zou pas na mijn 40e ofzo een huis willen kopen, lijkt me erg saai om voor altijd in hetzelfde dorp te wonen.
Wat maakt het uit dat je nog geen kinderen hebt of koophuis of veel hebt gereisd, alles komt vanzelf wel denk ik dan.

Hoezo reizen kan altijd?
Mijn vader had altijd de wens om na zijn pensioen te gaan reizen. Helaas is hij maar 43 geworden.
Nee, het kan niet altijd. Niets kan altijd.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 22:38

Ik wil liever ook niet wachten tot mn pensioen met reizen. Als ik straks misschien moet werken tot mn 70e is mn lichaam daar gok ik ook te oud voor of je zou in ieder geval niet meer alles kunnen wat je nu wel kunt.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:41

Mooie toevoeging aan Wendy, hierboven, ik ben 19 en word 3aug 20, ik heb een soort 2e familie, ben dik met ze bevriend, met de vrouw lol als 2 pubermeiden samen, maar ook een moeder-dochter band. Zij word 2 augustus 45. Voelt ook heel bijzonder :) ook omdat ik een dag na haar jarig ben. De man is echt mn papa, zo voel ik het ook, ben bij hun veel veiliger en vertrouwder dan mn echte ouders. Als ik later "ouder" ben, zou ik graag kinderen adopteren

Susanne100

Re: Het leven tussen de 20 en 30 gaat zo snel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:49

Ik ben 32, woon 6 jaar samen in een koophuis maar ben ruim 2,5 jaar ziek geweest waardoor ik voor mijn gevoel wat achter lig. Heb nu geen behoefte aan kinderen, wil gewoon lekker werken, paardrijden en genieten van de rest van de dieren. Als ik tegen de tijd dat ik er klaar voor ben geen kinderen meer kan krijgen, is het jammer dan. Gelukkig denkt mijn vriend er net zo over.
Maar ik snap dat TS vind dat de tijd te snel gaat. Het lijkt wel alsof je van de ene op de andere dag geen tiener meer bent.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:52

In m'n hoofd ben ik anders nog 18 >;)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:56

Hoe ouder je wordt, hoe sneller het lijkt te gaan.
Dus maak je borst maar nat :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 00:11

phormicola schreef:

ik ook...alleen in de spiegel niet :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 09:21

geerke schreef:
phormicola schreef:

Hahaha, nou hier werd laatst in de AH nog om mijn legitimatie gevraagd hoor. :D
Mijn dag kon niet meer stuk. :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 09:23

Hier ook nog, ik hou van dat soort kassa meisjes :')

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 09:28

Zo herkenbaar! De tijd gaat zo hard... Mijn vriend en ik kennen elkaar van de middelbare school en dit jaar zijn we gaan samenwonen en hebben we een huisje gekocht. We zijn nu allebei 22 en focussen ons momenteel vooral op onze carrière en studie. Komend jaar begin ik met het laatste jaar van mijn studie en daarna begint het echte leven zeg maar. Toch voel ik mij ondanks dat nog heel kinds. Af en toe verlang ik ook wel naar een "pauze" knop.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 09:36

Hier juist sinds mijn dertigste veel meer rust, een soort van innerlijke berusting. Een soort vrede met wie ik ben en hoe ik ben. Allerlei inzichten gekregen en een andere kijk op het leven en mijn rol daarin.
Klinkt heel zweverig maar ik ben als twintiger juist niet gelukkig geweest. Een hele turbulente periode in mijn leven is dat geweest. Begin twintig zijn eerst al mijn toekomstdromen ingestort, daarna overleed mijn vader, daarna een kindje gekregen en daarna een zeer moeilijke periode met het verbreken van een relatie en de nasleep. Ik was mezelf echt compleet kwijt. Mijn persoonlijkheid was afgebroken tot 0,1 en vanuit daaruit ben ik weer gaan groeien. En daar is een heel ander persoon uit voortgekomen. Dit was nodig denk ik om te komen tot wie en waar ik nu ben.

Maar inderdaad; de tijd gaat heel hard. Ik hoop de dertiger jaren fijner en bewuster te beleven dan de twintiger jaren.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 09:41

Mijn ID word hier eigenlijk altijd nog gevraagd! Ben bijna 29 pfff

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 09:42

Tooske schreef:
Mijn ID word hier eigenlijk altijd nog gevraagd! Ben bijna 29 pfff

:D
Ik word dit jaar 33. :D

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 09:44

Ik vind het vreselijk.. Word volgende maand 27 en wil totaal niet trouwen en heb niks met kinderen.. Mijn vriend heeft er toch ene en ik pasme er wel op aan, maar dat hele thuosblijven als het slaalt enzo.. Vreselijk.. Ik snap niet wat mensen daar nou leuk aan vinden.. Hele vrijheid is weg.. Gedeelte van je vriendenkring valt weg ivm trouwen, verhuizen, noem maar op.. Dus idd.. Er verandert veel te veel tussen je twintigste en je dertigste.. Can i be 17 again please? :)

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 09:46

Vroeger zei ik altijd dat ik op mn 21e wou trouwen en op mn 23e een kindje wou. Nu ben ik op mijn 25e werkelijk getrouwd, twijfel ik over van alles en heb ik nu op mn 28e nog geen kind. Vind ik het lastig dat ik richting de 30 ga en niet weet wat ik verder met mijn leven wil.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 09:46

nine1987 schreef:
Ik vind het vreselijk.. Word volgende maand 27 en wil totaal niet trouwen en heb niks met kinderen.. Mijn vriend heeft er toch ene en ik pasme er wel op aan, maar dat hele thuosblijven als het slaalt enzo.. Vreselijk.. Ik snap niet wat mensen daar nou leuk aan vinden.. Hele vrijheid is weg.. Gedeelte van je vriendenkring valt weg ivm trouwen, verhuizen, noem maar op.. Dus idd.. Er verandert veel te veel tussen je twintigste en je dertigste.. Can i be 17 again please? :)

Dat is niet verplicht he? Je moet helemaal niks. Je hoeft niet thuis te gaan zitten. En je hoeft niet te trouwen en kinderen te krijgen. Het is jouw leven en je moet doen wat jou gelukkig maakt.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 09:52

Helaas.. Vriendlief is internationaal chauffeur, dus door de weeks veel van huis.. Maar toch os er veel druk van buitenaf.. Goh, wil je zelf niet blabla.. Nope, thanks, but no thanks.. :)

Zeg niet dat ik een slecht leven heb.. Zeker niet.. Heb alles wat mijn hartje begeert.. Goede gezondheid, vaste baan, lief vriendje, mooi paard, nieuwe trailer (ook belangrijk :p) en een paar goede vrienden..

Maar omdat iedereen nu kids aan het krijgen is, of verhuisd is naar far, far away, is het hele spontane weg.. Terrasje pikken? Ja hoor.. Prik maar een datum, maar het liefst twee weken vantevoren gepland.. Ja maar.. NU schijnt de zon en is het warm.. Aaaaaargh..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 09:59

Veel vrienden om ons heen hebben ook een koophuis of zijn getrouwd en er zijn nu 2 stellen met kinderen. Ik zie mezelf echter nu dus nog niet als moeder. Maar als ik het geld had zou ik heel graag volgend jaar gaan trouwen. Me vriend wilt hier uiteraard aan bijdrage maar dan zou ik moeten wachten tot ik minimaal 28 ben:-P. Er zijn ook oudere vrienden die nog verder "achterlopen". Ach eigenlijk hoef je jezelf ook niet te vergelijken met andere maar moet je vooral denken aan wat voor jezelf het beste is.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:00

Daar heb je nou eens helemaal gelijk in!! :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:13

Pffff herkenbaar hoor. Mag de tijd even op pauze?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:16

geerke schreef:
phormicola schreef:

Om het over alle officiële papieren met geboortedatum maar niet te hebben _-:(

Ik ben inmiddels bijna 32 en ja de tijd gaat hard. Toch kan er een heleboel gebeuren in een jaar tijd. Zo ben ik gaan samenwonen, zijn we getrouwd en geëmigreerd naar Frankrijk. Dat je het half 20 nog niet hebt wil dus niets zeggen over wat je op je 30ste hebt.