Een huisvlieg prikt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 09:35

PenP2014 schreef:
Gewone vliegen steken niet. Maar het kan best zijn dat je wat voelde "prikken" toen ie op je zat. Dat zijn gewoon de pootjes die hij net even verkeerd neerzette :+

Huisvliegen niet nee. Stalvliegen daarentegen dus wel! Ik heb die meer in huis dan de huisvlieg...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 09:40

Yep, en die steekvliegen zijn trouwens net iets lichter van kleur dan gewone huisvliegen.'t Scheelt niet veel en je moet goed kijken, maar toch. Ook niet alle mieren zijn onschuldig, er zitten er tussen die dol zijn op blote voeten. En zelfs lieveheersbeestjes en spinnen kunnen bijten...Lastpakken. >;) (al waren die laatste twee mijn eigen schuld, had ik ze maar niet moeten stangen :o )

tanjaatjuhh

Re: Een huisvlieg prikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 09:43

Ze prikken vooral als er regen op komst is. Merk ik op mijn werk tussen de koeien. Als het wil regenen prikken ze mij ook en anders laten ze mij met rust.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 09:55

Kentaro schreef:
De laatste kon ik niet. De tweede herken ik. De eerste absoluut niet..... Die krengen steken zich rot op hele warme dagen (lijken wel gek op zweet :+ )

iedereen denkt dat je muggen/vliegen aantrekt door het licht aan te laten en het raam open.
dat is niet zo, ze komen op zweetgeur af.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 09:56

Pluizebolpum schreef:
Yep, en die steekvliegen zijn trouwens net iets lichter van kleur dan gewone huisvliegen.'t Scheelt niet veel en je moet goed kijken, maar toch. Ook niet alle mieren zijn onschuldig, er zitten er tussen die dol zijn op blote voeten. En zelfs lieveheersbeestjes en spinnen kunnen bijten...Lastpakken. >;) (al waren die laatste twee mijn eigen schuld, had ik ze maar niet moeten stangen :o )

je hebt me nieuwsgierig gemaakt _O-

Denise1984

Re: Een huisvlieg prikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:07

Toevallig werd ik gisteren ook continu geprikt door die rotbeesten tijdens de stallen mesten en zat ook al raar te kijken omdat het een "normale" vlieg was. Ik heb mezelf maar ingespoten met vliegenspray want na 3 keer gestoken te zijn was ik het wel zat.