6 persoons huisje gehuurd maar 7 personen erin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 20:55

probleem opgelost, ik heb iemand anders laten bellen, dat we zgn in september huisje willen boeken maar 1 persoon niet zeker meekan, dus dat we 6 pers vast boeken en 1 twijfel.

park gaf aan dat in ons huisje standaard 7e bed staan en alleen maar bijbetaald hoeft te worden voor binnenbad

dus lekker meenemen zonder gedoe,

vuurneon

Re: 6 persoons huisje gehuurd maar 7 personen erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:57

Fijn dat het zo kan! :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:57

Je had ook gewoon eerlijk kunnen zijn natuurlijk :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:02

Sssst sammie, niet de meest logische weg kiezen als het anders kan :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:07

Wij hebben ooit met vrienden een huisje gehuurd.
Omdat een vriendin en ik nog wat verplichtingen hadden besloten wij om een huisje te huren voor 6 man.
Wij zijn later gekomen en gewoon blijven overnachten...
We hebben niks aangegeven en iemand heeft iets gemerkt.
Wij zaten in het laagseizoen dus in het hoog seizoen zouden ze het helemaal niet moeten merken denk ik :+

Leuk detail, die vakantie is de liefde tussen mij en mijn vriend opgebloeid :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:09

Ontzettend dom om dit niet te melden..
Wij lieten dit enkel toe na melding.
Zie dat je al contact hebt opgenomen..verstandig :)

In verband met veiligheid... Als er brand uitbreekt... Weten ze dat er niet 6 maar 7 mensen in het huisje zitten.

Puur veiligheid...
Melden dus. En als het niet mag? Boek je een groter huisje. :)

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:19

Lol, je hebt het zelf toch ook wel door als er met brand iemand mist? Wel erg dramatisch :P

Daarbij vind ik het altijd onzin als je voor een aantal personen moet betalen in plaats van voor een huisje, dat ding staat er toch al, en het is ook niet alsof je geld terug krijgt als je zuinig bent met water of zo dus ja :P

Wel zo eerlijk om bij te betalen, maar anders is het ook geen ramp hoor :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:20

BlackDancer schreef:
Lol, je hebt het zelf toch ook wel door als er met brand iemand mist?

Zou je denken, hé.. En als je met zn zeven al uitgeschakeld ligt? Dan heb je niks door.

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:22

Dat is waar, maar alsnog vind ik het een beetje een overdreven dramatisch scenario.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:12

Maar wat te denken van mensen die wel gewoon netjes betalen voor elke persoon die mee gaat. Of is fatsoen dan ineens niet nodig. Weet niet waar jullie werken, maar als je bij de pomp voor 1 auto betaald.. mag de andere dan gratis ? Boodschappen doen, tweede pak gratis ? Enz.
Ronduit aso imo, helemaal als je bedenkt dat je nu al weet dat je het zo gaat spelen. Je gunt die jongen een vakantie maar wel te beroerd om er miss extra voor te betalen dus :')

Edit: over nagedacht dat er wellicht ook een schoonmaakster langs komt. En ja dat valt ze wel op ;)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:16

Nou zeg, belachelijk dat dat hier gewoon echt gedaan word.
Bij ons als je het vraagt hoef je maar een heel klein beetje bij te betalen en dan is het oké.
Maar als de toeristenbeslasting komt controleren als er een persoon mer in het huisje zit hebbben
wij de poppen aan het dansen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:28

_Mondy_ schreef:
Edit: over nagedacht dat er wellicht ook een schoonmaakster langs komt. En ja dat valt ze wel op ;)

Nee, hoor. Die weten niet hoeveel personen in zo'n huisje zaten :)

Het zit hem in de calamiteiten en de belastingen. Als dit gewoon fatsoenlijk meldt zorgen ze voor extra linnen, beddegoed e.d. (als dat er bij zit) en je zal meestal wel een klein bedrag moeten betalen, maar dat is amper wat. Iig toeristenbelasting.

Ik snap dan ook echt niet waarom hier zo geheimzinnig over gedaan moet worden :')

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:32

Ik zou er niet vanuit dat ze het niet weten ;)
Bij ons weten ze exact hoeveel er wel of niet zitten.
Maarja... dat daar überhaupt over nagedacht moet worden snap ik al niet :n

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:34

BlackDancer schreef:
Dat is waar, maar alsnog vind ik het een beetje een overdreven dramatisch scenario.

Totdat het echt gebeurt. En dan zal je echt de eerste niet zijn die zoiets niet verwacht.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:42

_Mondy_ schreef:
Ik zou er niet vanuit dat ze het niet weten ;)
Bij ons weten ze exact hoeveel er wel of niet zitten.
Maarja... dat daar überhaupt over nagedacht moet worden snap ik al niet :n

Ik heb een aantal jaar als schoonmaakster van vakantiehuizen gewerkt en nog een seizoen staancaravans en ik heb never nooit geweten hoeveel man er in het huisje zat dat ik moest schoonmaken. :+ Dat is voor een schoonmaker ook compleet irrelevant om te weten ook. Dus ja ik ga er voor 100% vanuit dat een schoonmaakster dit standaard niet weet. Diegene die bedlinnen rondbrengt wel, want die heeft een lijst en dumpt dan de juiste hoeveelheid bedlinnen in het huisje.

Daarnaast ben je er al schoonmaker alleen als iedereen weg is. Je hebt er niks te zoeken als er mensen in zitten, tenzij er om een tussentijdse schoonmaak is gevraagd of als nawacht ga je een klacht oid afhandelen. Maar zelfs dan nog ga je geen hoofden tellen als je daar bent. En ook als na- of weekendwacht nooit geweten hoeveel man er in het huisje hoorden te zitten.

ts gaat trouwens twee weken. Afhankelijk van het soort park heb je wel kans dat je tussentijds nog nieuw linnen kan krijgen. Ik vind dit echt ontzettend dom om dit op zo'n manier te doen. Als het nou om een weekendje ging, maar twee weken(!)... Ze zeggen heus geen nee, hoor en kunnen ook met oplossingen komen. Mogelijk zelfs een groter huisje voor een kleine meerprijs oid.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 03-07-14 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 22:45

_Mondy_ schreef:
Maar wat te denken van mensen die wel gewoon netjes betalen voor elke persoon die mee gaat. Of is fatsoen dan ineens niet nodig. Weet niet waar jullie werken, maar als je bij de pomp voor 1 auto betaald.. mag de andere dan gratis ? Boodschappen doen, tweede pak gratis ? Enz.
Ronduit aso imo, helemaal als je bedenkt dat je nu al weet dat je het zo gaat spelen. Je gunt die jongen een vakantie maar wel te beroerd om er miss extra voor te betalen dus :')

Wie zegt hier dat ik niet bij wil betalen waar baseer je dat op , ooit aangedacht dat alles vol zit en dus niet zomaar een groter huisje mogelijk is,

belachelijk zo'n reactie

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:49

Je wil iemand twee weken stiekem laten slapen... Waarom? De enige angst dat alles vol zit? Kom.. ze gaan je echt niet weigeren op zo'n moment. Een extra bed is zo geplaatst (of ze ruilen.. genoeg mogelijkheden).. En zelfs na het bellen met een smoes geef je niet aan dat je daadwerkelijk met een zevende persoon komt. Dan krijg ik ook het idee dat het je om het geld te doen is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:40

BlackDancer schreef:

Geloof me...je wilt dat niet meemaken....

Het is gewoon een regel...simpel!
Heb op meerdere parken gewerkt..en we houden niet voor niets een nachtregister bij...voor de brandweer!

Je denkt dat het je niet overkomt...maar t zal je maar overkomen..dan piep je wel anders...als ze ff je moeder of je zoontje uit een brandend huisje vergeten te halen omdat ze volgens de papieren "compleet" zijn...

Doe toch eens niet zo belachelijk...dekk eens na....

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:47

Sammie schreef:
Je wil iemand twee weken stiekem laten slapen... Waarom? De enige angst dat alles vol zit? Kom.. ze gaan je echt niet weigeren op zo'n moment. Een extra bed is zo geplaatst (of ze ruilen.. genoeg mogelijkheden).. En zelfs na het bellen met een smoes geef je niet aan dat je daadwerkelijk met een zevende persoon komt. Dan krijg ik ook het idee dat het je om het geld te doen is.

Dit dus ;)
Er zal echt niet moeilijk worden gedaan om een extra bed bij te zetten als alles vol zou zitten. Wel is de kans aanwezig dat je meer moet betalen.

Weet je wat belachelijk is? Dat volwassen mensen het nodig vinden om stiekem te doen. Ik werk nl in een hotel... en kan je zeggen dat er altijd weer mensen zijn die denken dat ze boven de rest staan door niet eerlijk te zijn. Betalen voor 1 persoon en dan toch stiekem hun scharrel mee naar binnen, hond stiekem door de achterdeur naar binnen en noem t maar op.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 00:05

_Mondy_ schreef:
Sammie schreef:

Dit dus ;)
Er zal echt niet moeilijk worden gedaan om een extra bed bij te zetten als alles vol zou zitten. Wel is de kans aanwezig dat je meer moet betalen.

Weet je wat belachelijk is? Dat volwassen mensen het nodig vinden om stiekem te doen. Ik werk nl in een hotel... en kan je zeggen dat er altijd weer mensen zijn die denken dat ze boven de rest staan door niet eerlijk te zijn. Betalen voor 1 persoon en dan toch stiekem hun scharrel mee naar binnen, hond stiekem door de achterdeur naar binnen en noem t maar op.

wat een onzin jullie baseren antwoorden op eigen conclusies, ik heb nergens aangegeven nie tte willen betalen, weet wel dat heel het park vol geboekt is en uit eerder ervaring is gewoon de regel 6 persoons blijft 6 persoons en wordt e ronder geen beding een extra bed geplaatst.

Als ik vandaag te horen had gekregen dat het echt nie tmocht dan had ik idd het stiekem gedaan waarom omdat ik of hem thuis moet laten want ik kan slechts annuleren omdat het huisje te klein is of ik neem hem mee en dan maar stiekem

nu heb ik wel gebeld onder andere naam lijkt me logisch ik moet toch eerst zeker weten dat het mag zo niet dan weten ze iig niet dat ik mevrouw x ben die toch met een extra persoon op die bepaalde aankomstdag arriveert, nu is er een extra bed dus dan kan ik volgende week de boeking aanpassen.

sommige mensen doen wel erg kinderachtig hoor alsof ik het park "benadeel"ammehoela betaal 2500 euro voor twee weken en mijn man is er bijna niet overdag dus snap het gezeur over die extra persoon niet zo.

IIg probleem is opgelost dus de echte zeurders kunnen weer rustig slapen

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:15

Jolliegirl schreef:
BlackDancer schreef:

Geloof me...je wilt dat niet meemaken....

Het is gewoon een regel...simpel!
Heb op meerdere parken gewerkt..en we houden niet voor niets een nachtregister bij...voor de brandweer!

Je denkt dat het je niet overkomt...maar t zal je maar overkomen..dan piep je wel anders...als ze ff je moeder of je zoontje uit een brandend huisje vergeten te halen omdat ze volgens de papieren "compleet" zijn...

Doe toch eens niet zo belachelijk...dekk eens na....

Lol ik denk best eens na hoor ;)
En ik vind de belachelijkheid best meevallen, als je altijd van het ergste uit gaat dan kom je helemaal nergens meer. En natuurlijk begrijp ik ook wel dat het handig is om in dat register te staan als er brand is ;)

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:17

Noem het maar zeuren... ik noem het fatsoen ;)
Dan had je eerst moeten informeren of het wel mogelijk was voor je het aanbood.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:23

Ik trek mijn conclusie op basis van jouw antwoorden en mijn conclusie is dat ik het hele gebeuren raar vindt.

Als het valse telefoontje een nee opgeleverd (met een kans van 0,0 procent dat dat zou gebeuren) dat je die 7de persoon alsnog meegenomen. Dat geef je zelf al toe.. En in de OP eindig je zelf al met:
Citaat:
WIE HEEFT OOK WEL EENS IEMAND STIEKEM LATEN SLAPEN EN HOE IS DAT AFGELOPEN?

Dus in eerste instantie had je helemaal niet de intentie om ofwel vals te bellen ofwel gelijk goed te bellen. Die keuze heb je waarschijnlijk gemaakt nav een aantal reacties in dit topic. En daar ben ik alleen maar blij om dat je je toch even achter je oren krabt, maar ik vind het persoonlijk erg vreemd dat je na zo'n zin nog durft te zeggen dat je vindt dat je het park niet benadeeld. Je benadeeld niet alleen het park (en dat is mijn minste zorg nog) je breng jezelf en de groep ook nog eens in gevaar. (hoe klein die kans ook is). Laten we hopen dat dat scenario niet zal uitkomen.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:33

Ja wij ook in 6 persoonshuisje 7 mensen.
gewoon als je terrein op rijd diegene laten bukken deden wij tenminste en verder dekens bij receptie halen enzo en nergens last van gehad :)

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 00:50

Sammie schreef:
Ik trek mijn conclusie op basis van jouw antwoorden en mijn conclusie is dat ik het hele gebeuren raar vindt.

Als het valse telefoontje een nee opgeleverd (met een kans van 0,0 procent dat dat zou gebeuren) dat je die 7de persoon alsnog meegenomen. Dat geef je zelf al toe.. En in de OP eindig je zelf al met:
Citaat:
WIE HEEFT OOK WEL EENS IEMAND STIEKEM LATEN SLAPEN EN HOE IS DAT AFGELOPEN?

Dus in eerste instantie had je helemaal niet de intentie om ofwel vals te bellen ofwel gelijk goed te bellen. Die keuze heb je waarschijnlijk gemaakt nav een aantal reacties in dit topic. En daar ben ik alleen maar blij om dat je je toch even achter je oren krabt, maar ik vind het persoonlijk erg vreemd dat je na zo'n zin nog durft te zeggen dat je vindt dat je het park niet benadeeld. Je benadeeld niet alleen het park (en dat is mijn minste zorg nog) je breng jezelf en de groep ook nog eens in gevaar. (hoe klein die kans ook is). Laten we hopen dat dat scenario niet zal uitkomen.

nee hoor, was benieuwd hoe en of mensen dat wel eens doen, conclusies trekken kunnen bokkers erg goed en zelf heel braaf zijn ook, hemeltje waar maak je je toch druk over. Hoef me zel fnie tachter de oren te krabben naar aanleiding van reacties ben gelukkig zelf wel in staat te overzien wat of hoe te handelen, maar dat wil niet zeggen dat ik niet benieuw ben naar ervaringen van anderen.

en idd had ik hem bij een nee gewoon meegenomen, al dat geneuzel over dat je een park tekort doet het park zal alleen maar meer verdienen zoals de ijsjes en snacks en etentjes die er waarschijnlijk genuttigd zullen worden en nee dan is het niet om een paar tientjes te besparen op dat extra bed maar gewoon dat er bij een nee geen andere optie is of jawel dan laat ik die lieve jongen toch lekker thuis.

Nee laat mij dan maar een paar dagen heel stout zijn en hem toch meenemen, foei!

Dat die jongen meegaat was immers niet gepland anders hadden we daar een ande rhuis kunnen boeken nu kan dat niet dus dan moet je he tdoen met wat er op dat moment mogelijk is.

gelukkig is he tnie teens nodig zoals ik vermeld heb is er een 7e bed in het huisje.