Blanket schreef:PeelSlowly schreef:Ja, iedereen.
Ik zie er eigenlijk niet zo veel spiritueels in. Je kan een klik met iemand hebben, op uitstraling, uiterlijk, maar ook kleding, afkomst, situatie, noem het maar op... volgens mij heeft iedereen dit wel, ik herken het wel en vind het niks bijzonders of bovennatuurlijks. Het is juist heel aards om contact te leggen met mensen.
Hier ga ik in mee. Ik zie hier absoluut niks spiritueels aan. Je bent jong, weet waarschijnlijk je gevoelens nog niet te plaatsen maar voelt wel een dergelijke aantrekking. Dat je het met je allerbeste vriend niet voelt is waarschijnlijk te danken aan het feit dat jij je niet (seksueel) tot hem aangetrokken voelt. En ook de verlegenheid past in dat verliefde straatje. De natuur heeft een sterke motivatie ingebouwd, in de vorm van onbewuste beïnvloeding door hormonen, een grote gevoeligheid voor geur. De natuur helpt ook een handje mee om te bepalen wie we aantrekkelijk vinden, of niet. Door de geur van een ander herkennen we met wie we nu het best voor nageslacht kunnen zorgen. Door geur kunnen we iemand zeer aantrekkelijk vinden, of juist niet. Ongeacht zijn of haar uiterlijk, die zijn immers subjectief. Het is een chemisch proces, imho niets spiritueels aan.
Ik snap wat je bedoeld, maar veel van die mensen vind ik echt helemaal niet aantrekkelijk. Het is meer van: Ik voel mij thuis bij jou, bij jou is het veilig. Maar ik voel me verder vaak niet seksueel aangetrokken tot die mensen.

)