Iets waar ik al 10 jaar mee zit, wie helpt mij verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:07

Blanket schreef:
PeelSlowly schreef:
Ja, iedereen.
Ik zie er eigenlijk niet zo veel spiritueels in. Je kan een klik met iemand hebben, op uitstraling, uiterlijk, maar ook kleding, afkomst, situatie, noem het maar op... volgens mij heeft iedereen dit wel, ik herken het wel en vind het niks bijzonders of bovennatuurlijks. Het is juist heel aards om contact te leggen met mensen.

Hier ga ik in mee. Ik zie hier absoluut niks spiritueels aan. Je bent jong, weet waarschijnlijk je gevoelens nog niet te plaatsen maar voelt wel een dergelijke aantrekking. Dat je het met je allerbeste vriend niet voelt is waarschijnlijk te danken aan het feit dat jij je niet (seksueel) tot hem aangetrokken voelt. En ook de verlegenheid past in dat verliefde straatje. De natuur heeft een sterke motivatie ingebouwd, in de vorm van onbewuste beïnvloeding door hormonen, een grote gevoeligheid voor geur. De natuur helpt ook een handje mee om te bepalen wie we aantrekkelijk vinden, of niet. Door de geur van een ander herkennen we met wie we nu het best voor nageslacht kunnen zorgen. Door geur kunnen we iemand zeer aantrekkelijk vinden, of juist niet. Ongeacht zijn of haar uiterlijk, die zijn immers subjectief. Het is een chemisch proces, imho niets spiritueels aan.

Ik snap wat je bedoeld, maar veel van die mensen vind ik echt helemaal niet aantrekkelijk. Het is meer van: Ik voel mij thuis bij jou, bij jou is het veilig. Maar ik voel me verder vaak niet seksueel aangetrokken tot die mensen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: Iets waar ik al 10 jaar mee zit, wie helpt mij verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:29

Ik kan me er iets bij voorstellen, maar zoek zelf de verklaring ook in het meer nuchtere, aardse. Het kan zoveel zijn volgens mij.
Ik ben zelf heel gevoelig voor nonverbale communicatie. Ik ben van nature al erg gevoelig en merk daardoor snel dingen aan anderen op, maar ik vermoed dat mn leven zelf er meer invloed op heeft gehad. Ik ben erg onveilig opgegroeid en heb daardoor al een leven lang ervaring met mensen analyseren op nonverbale communicatie. Ik kan mensen dus ook heel goed lezen en zonder ze te kennen weet ik al veel over deze personen. Weinig mensen beseffen dat het grootste deel van onze communicatie nonverbaal is en hier kan je echt veel uit afleiden, zowel bewust als onbewust.
Als ik naar mezelf kijk, gebeurt het me vaak dat ik een vaag gevoel heb, bijv dat diegene die daar staat niet te vertrouwen is. Als ik dan bewuster kijk, zie ik signalen waar ik dat uit af kan leiden, geleerd uit ervaring. Maar omdat ik dit mn hele leven al continu doe, is het een onbewust proces geworden en dat gaat zo snel, dat ik het zelf niet door heb en alleen dat gevoel heb. Dit is ook waarom ik denk dat dit soort ingevingen, gevoelens, vibes, hoe je het maar wil noemen, dus een logische verklaring kunnen hebben en niks te maken hebben met energie of ander zweverig gedoe.

Sowieso zijn we als mens van nature op zoek naar 'ons soort' mensen. We delen iedereen in in twee kampen: zij en wij. Dit is intuitief, niet bewust. Dit kan ook op allerlei gebieden: overeenkomstige kleur ogen, lichaamsbouw etc maar ook dingen die we niet bewust waarnemen zoals feromonen. We zijn sociale wezens en dus altijd op zoek naar soortgenoten waarmee we de beste kansen hebben.
Er gebeurd echt zo vreselijk veel in ons lijf en hersenen en we weten daar maar het topje van de ijsberg van.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:43

Resistance schreef:
Dat er verschillende "soorten" mensen zijn, en dat je allemaal bij je eigen soort hoort. En dat iedere "soort" zijn eigen kenmerken heeft. Het is een heel vaag verhaal, maar zo voelt het een beetje.

Dat gevoel had een bepaalde meneer met een snorretje uit Duitsland ook trouwens. :')

Ik geloof best dat er zoiets is als aura's aanvoelen en sommige zullen je meer aanspreken dan andere. :)

branka16

Re: Iets waar ik al 10 jaar mee zit, wie helpt mij verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:55

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:05

Blijheid schreef:
Dit klinkt vast heel raar, maar ik denk wel eens dat mensen denken dat ik dat iets heb :+
Ik heb geregeld wildvreemden die naar me toekomen met zo'n soort verhaal en die dan hun complete levensverhaal bij me uitstorten. In de trein gebeurt dat wel vaker, maar ook op wedstrijd heb ik het wel eens gehad, altijd met mensen die ik nog nooit gezien heb en daarna ook nooit meer zie.

Maaar....ik heb dat iets niet, volgens mij. Ik voel er zelf in elk geval niks bijzonders bij. Alleen andere mensen dus wel bij mij, blijkbaar.

Weet niet of en in hoeverre dit jou verder helpt, maar het lijkt me wel interessant om uit te zoeken of die andere mensen met Iets dat hetzelfde ervaren als jij. En dan niet alleen door je eigen waarneming(iemand die je in de gaten houd op het vliegveld, leraar die je aardig vind, het zóu ook toeval kunnen zijn), maar door zo iemand er eens op aan te spreken.

Ik trek ook aan dat mensen hun hart uitstorten bij me. :+ betwijfel of dat iets te maken heeft met het "iets". (snap je'm nog? :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:13

Ayasha schreef:
Ik trek ook aan dat mensen hun hart uitstorten bij me. :+ betwijfel of dat iets te maken heeft met het "iets". (snap je'm nog? :D)

Ja, ik snap m :j
De reden dat ik dit verbind met het 'iets' van TS, is omdat die mensen zelf zeggen dat ze iets bijzonders bij me voelen en daarom hun verhaal komen vertellen :)

Wat nogal vreemd is als je zelf geen 'iets' voelt en het liefst gewoon je boekje wil lezen in de trein :')