Andermans hond als wekker elke ochtend....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:49

Ik hoop dat je er uit komt met die mensen en ze begrip voor je situatie kunnen opbrengen. Maar ik kan me voorstellen dat je even moed wil verzamelen en nadenken hoe je het aanpakt. Wel blijf ik erbij dat het dier gerust opgevoed kan worden. Dit gedrag moet toch echt gecorrigeerd worden, want die hond voelt zichzelf ook niet lekker bij zulk neurotisch gedrag.
Ik denk eerlijk gezegd dat deze hond gewoon de tuin ingezet wordt omdat dit de makkelijkste oplossing is in hun ogen. Dat rennen en blaffen langs het hek is gewoon verkeerd gedrag waar ze mee aan de slag moeten. Maar als ze dat zelf niet inzien is het een heel lastig verhaal..

woofie

Re: Andermans hond als wekker elke ochtend....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 05:53

Beetje asociaal van die eigenaren! Je kan je hond gewoon binnenhalen als hij/zij begint te blaffen.
Heb zelf altijd meteen mijn honden naar binnen gehaald als ze uit hun plaat gingen.
Je wil als eigenaar toch niet dat je buren last hebben van jouw hond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:44

Manda schreef:
Je weet niet wat die hond heeft meegemaakt waardoor die een poot mist... misschien is die wel gestoord geworden waardoor die dat gedrag vertoont (continu blaffen en heen en weer rennen langs het hek), misschien is uitlaten ook wel te prikkelrijk aangezien die dus ook reageert op werkelijk echt alles aan de andere kant van het hek... ik weet het niet... heb van alles in gedachte erover naar aanleiding wat ik zo hier en daar opving... Maar we gaan zeker deze week een gesprek aanknoppen alleen even moed verzamelen en goed bespreken hoe we dit gaan aanpakken zonder op hun tenen te trappen. Het lijkt namelijk wel of de hele buurt het gewoon wel pikt om wat voor reden dan ook en alleen wij er kennelijk een probleem van gaan maken....

Nee het zijn geen mensen op leeftijd... Ze hebben kleine kinderen en ik trof ze een keer bij zwemles, we raakten in gesprek en toen zei ze dat ze echt voor 7 uur moesten opstaan om de kinderen klaar en optijd op school te krijgen. Toen was ik zo 'slim' om te zeggen dat wij zeker tot 7:45 zouden kunnen slapen en dan nog relaxt en optijd zouden zijn met de kids aankleden/eten en naar school. Toen stom genoeg ingeslikt dat we helaas voor die tijd altijd al wakker worden door een blaffende hond.... stom stom... was het ideale moment om het erover te hebben.....
Maar wel duidelijk dat hun dus altijd zo vroeg opstaan en dat gewend zijn en kennelijk normaal vinden ... Alleen in de weekenden gooien ze de hond ook sochtends vroeg naar buiten, dat begrijp ik dat weer niet want je wil zelf toch ook wel eens uitslapen?

Het lijkt me aannemelijker dat die hond gefrustreerd is omdat hij niet uitgedaagd wordt. Maar goed dat blijft gissen. Maar het blijft simpel, buren hebben gewoon rekening met elkaar te houden wat betreft geluidsoverlast, het is dus gewoon niet netjes van ze dus ik zou daar niet al te terughoudend over zijn.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:57

Ik snap niet dat hondeneigenaren zolang naar het geblaf van hun eigen hond kunnen luisteren.
Ik wordt al gillend gek als die van mij eens aanslaan..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:04

De meeste honden kunnen prima lopen op 3 poten. Als hij langs het hek kan rennen, kan hij ook aan een riempje lopen. Dus ze kunnen hem prima om 7uur even een rondje lopen en dan vanaf een uur of 9 even in de tuin. Volgens mij hebben ze er gewoon geen tijd voor omdat de kids etc klaar moeten voor school en dan pleur je voor het gemak effe je hond in de tuin. Dat hij een voorpoot mist is in dit geval wel hun geluk, want het is een mooie smoes.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:07

Mijn moeder had een probleem met haar hond en heeft toen een honden trainer erbij gehaald. In 5 minuten had hij het probleem opgelost. Volgens mij zijn zulke dingen best af te leren als je er maar iemand bij haald die er verstand van heeft.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:29

Ongeacht wat die hond heeft, behoort hij jullie niet elke ochtend tot overlast te zijn. Je kunt hem bijvoorbeeld ook een snuitje omdoen zodat hij wel kan drinken, maar alleen binnensmonds kan blaffen. (Dat scheelt toch alweer de helft van de herrie)

Aangezien het ook een moeder betreft denk ik dat ze best mee willen denken als je zegt dat je kind niet genoeg slaap vat door hun hond. 's Ochtends vroeg wakker gemaakt, 's middags gestoord in het middagdutje etc.

En ook voor een gehandicapte hond is het geen fijne situatie: in de tuin worden gegooid om een half uur te stressen. Dan kunnen ze beter een half uur met de hond in de tuin gaan zitten, aangelijnd en hem kalm houden.

Maar probeer eens te kijken waar het hem in zit. Hebben ze geen tijd de hond te trainen of weten ze misschien niet hoe?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:32

En ben je al tot een oplossing gekomen met de buren TS..

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 20:52

We waren van plan langs te gaan maar ze zijn al een week op vakantie en laten nu een ander de hond een paar keer per dag in de tuin blaffen -O-
Het is nu wel sochtends meestal wat later, maar langer uitslapen als 8 uur zit er niet in..... We irriteren ons vreselijk maar kunnen de oppas er nu natuurlijk niet op aanspreken. Wel kwamen we laatst in gesprek met de directe buren en die zijn het eigenlijk ook helemaal zat, dus de afspraak is dat zodra ze terug zijn van vakantie er zeker een goed gesprek gaat komen hierover.....

Het is echt een uitermate irritante harde constante blaf die je zelfs een paar huizen verderop dwars door een dicht huis (we moeten onze ramen al dicht houden om het geluid wat te dempen) en dwars door wax oordopjes heen hoort ....zodra ik de eerste blaf hoor ben ik al klaar wakker van irritatie -:(-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:35

Als je samen met de andere buren met hun gaat praten dan heb je in ieder geval wat steun, succes want dit kan echt niet, hoe leuk de mensen ook zijn.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 13:32

Nou we zijn langs geweest hoor. Super goed gesprek en ze schaamde zich werkelijk heel erg, tig keer sorry gezegd, volgens mij hadden ze het zelf niet eens door wat een overlast het veroorzaakte.. .. We hebben ze uitgenodigd om gauw eens bij ons langs te komen op de koffie en hopelijk blijven we goede buren en gaan ze echt wat veranderen nu.....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 14:48

Zo zie je maar weer, waarschijnlijk alles opgelost.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 17:31

Soms kan het zo simpel zijn in het leven, gewoon goede communicatie :D
Zoals ik begreep had nooit eerder iemand dit zo duidelijk tegen hun gezegd, terwijl er echt heel wat buurtbewoners over klagen....Wij hadden ook eerder langs moeten gaan bedenk ik me achteraf...apart wat men dan zo tegenhoudt eigenlijk hè. .....
Maargoed, nu afwachten. ....ik heb hem sinds het gesprek nog geen een keer gehoord dus ik denk dat ze echt goed geschrokken zijn. We hebben wel aangegeven dat het natuurlijk echt niet erg is als die af en toe aanslaat maar dat vooral sochtends 20 minuten a half uur lang achter elkaar blaffen wel erg vervelend is......

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:49

Gelukkig dat het allemaal opgelost is.. en op zo'n fijne manier..

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:22

Wat fijn dat het zo opgelost is!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 14:38

Nou de hond is vandaag dood gegaan ;(
We voelen ons wel echt wat vervelend, vele maanden lang het geblaf aangehoord, zeggen we er wat van gebeurt kort daarna dit, over slechte timing gesproken....

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:20

Ach.. dat is sneu.. Dat is inderdaad een rottige samenloop van omstandigheden.

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:29

heel vervelend, misschien een idee om dit ook zo uit te spreken naar de buren zodat ze zien dat jullie het absoluut niet kwaad bedoelen en dat jullie meeleven.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 16:51

Had je soms een doodswens uitgesproken naar die hond? :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:26

Oh dat is naar zeg.. Wil je alleen een rustige nacht, krijg je dit..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:35

oei dat is wel naar inderdaad, maar goed het was jullie goed recht om er wat van te zeggen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:38

:= Hoe is de hond dood gegaan? Wat hij ziek?
Wel een vervelend einde zeg :\

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 20:51

Erg hè. ....
Het was ook wel een oude hond, dacht rond de 13, volgens mij was ze ziek geworden, uiteraard heb ik al een bericht gestuurd en we gaan zeker nog langs.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:56

Ach, misschien zullen ze niet nog eens zo'n blafbak aanschaffen en is jullie klacht alsnog niet voor niets geweest, misschien als tip een inbraakalarm aanschaffen? :)*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 01:51

Aryana schreef:
Ach, misschien zullen ze niet nog eens zo'n blafbak aanschaffen en is jullie klacht alsnog niet voor niets geweest, misschien als tip een inbraakalarm aanschaffen? :)*

Zo, hij hebt ook het inlevingsvermogen van een baksteen. :n

Kan jij ook niet helpen TS, dat het dier nu overleden is. Hoef je je niet rot om te voelen.