Van school verwisselen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:47

Goof schreef:
kimberly1995 schreef:

Sorry, maar ik heb ervaring met een soortgelijke situatie en dat heeft echt wel invloed op je persoonlijke prestaties. Bij mij in ieder geval. Wellicht bij TS ook. Misschien bij jou niet.

Klopt, maar in the end is dat niet waar docenten naar kijken.
Ik ga, als mentor, mijn leerlingen niet een niveau hoger plaatsen terwijl de resultaten daar niet naar zijn.
Kan ik wel denken:"Ah, arm kind zat in een drukke klas, ze kan het misschien wel", maar daar heeft niemand iets aan en het voldoet niet aan de protocollen. Dan kunnen we iedereen wel gaan plaatsen waar we willen.

Tuurlijk, maar om het daarom maar op de inzet te gooien gaat me wat te ver. Dit heeft namelijk niks te maken met het eventueel ontbreken van inzet. Dat zou je als mentor zijnde wel moeten weten, vind ik.

faunty

Re: Van school verwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 07:22

Ik vind dat het in de brugklas nog wel moet kunnen hoor , als het echt niet gaat kan ze toch in de 2e terug ?zeker met alle factoren van de 1e :nieuw , drukke klas ,alleen , enz .

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 08:35

kimberly1995 schreef:
Goof schreef:

Klopt, maar in the end is dat niet waar docenten naar kijken.
Ik ga, als mentor, mijn leerlingen niet een niveau hoger plaatsen terwijl de resultaten daar niet naar zijn.
Kan ik wel denken:"Ah, arm kind zat in een drukke klas, ze kan het misschien wel", maar daar heeft niemand iets aan en het voldoet niet aan de protocollen. Dan kunnen we iedereen wel gaan plaatsen waar we willen.

Tuurlijk, maar om het daarom maar op de inzet te gooien gaat me wat te ver. Dit heeft namelijk niks te maken met het eventueel ontbreken van inzet. Dat zou je als mentor zijnde wel moeten weten, vind ik.

Juist dan! Als de inzet er is, maar de resultaten vallen tegen moet je al helemaal niet iemand over plaatsen ;)
En zeker niet 'omdat de klas zo druk was afgelopen jaar'.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:51

Goof schreef:
kimberly1995 schreef:

Juist dan! Als de inzet er is, maar de resultaten vallen tegen moet je al helemaal niet iemand over plaatsen ;)
En zeker niet 'omdat de klas zo druk was afgelopen jaar'.

Dan wil ik jou toch nog wel even wat op het hart drukken.. In de brugklas zat ik ook op de havo na een flink pestverleden op de basisschool. In de brugklas wist ik niet goed wat ik met mezelf moest en werd ik nog steeds gepest. Ik maakte altijd braaf mijn huiswerk en leerde goed. Echter had ik geen 5 meer moeten hebben of ik was bespreekgeval. Inmiddels heb ik mijn havo en vwo diploma.