Verkeerde naam op boardingkaart, dit meen je niet...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vanPrinster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:17

Oei.. Vervelende zaak, helaas heeft een vriendin van mij dit ook meegemaakt. Ze moest betalen en dit was voor haar 100 euro en dat was aan t begin van de dit jaar. Ook bij het reizen in de EU wordt er gecontroleerd op paspoort!
En ze kijken extra naar namen, ergens willen ze hier ook gewoon geld op verdienen.. Hoop dat je het kan veranderen :) succes!!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:17

Jeetje TS, ik hoop voor je dat het makkelijk en vooral goedkoop wordt opgelost. Ik heb daar nog nooit over nagedacht, mijn roepnaam is mijn enige naam. Dat is dus erg handig in dit geval. :D

Voor de mensen die niet zo gecharmeerd zijn van de service van Ryan air, dat is toch wel een beetje logisch? Je vliegt bijna voor niks. Dat kan alleen als alles super gestandaardiseerd is en er niet van regels afgeweken wordt. Lopende band in plaats van handwerk zeg maar. Daar hoort dus ook bij dat je moet betalen voor elke wijziging etc) anders kunnen ze nooit hun huidige prijzen handhaven.

Maar ik snap de frustratie wel. Nogmaals, hoop dat het makkelijk en goedkoop wordt opgelost TS!
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 01-07-14 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:18

Dit is trouwens iets van alle vliegmaatschappijen, niet alleen van Ryan Air, en ze checken allemaal je ticketnaam tegenover je paspoort of ID-kaart. Dus ja, je kunt het beste je ticket zo snel mogelijk laten wijzigen.

Lienek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:20

Tja, beetje eigen risico denk ik dan.
Het is algemeen wel bekend dat je je voornamen die op je paspoort staan moet invoeren.
Ik hoop dat ze coulant voor je zijn en het bij een waarschuwing blijft.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:20

Ik ken het probleem. Mijn roepnaam is mijn tweede naam en niet mijn eerste naam. Ik ga naar de VS, dus ik wil alles perfect hebben. Heb de persoon die de tickets ging boeken echt tig keer gezegd dat hij mijn namen goed moest overnemen. Gelukkig is dat goed gegaan. Maar ik gok dat ik de VS echt niet in zou komen met een verkeerde naam op het ticket.
Het kan zijn dat ze binnen europa soepeler zijn, maar die garantie durf ik je niet te geven.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 11:21

Lienek schreef:
Het is algemeen wel bekend dat je je voornamen die op je paspoort staan moet invoeren.

Waarschuwing? Ik moet gewoon dokken hoor, het moet gewijzigd worden want ik ga het er niet op gokken dus betalen moet ik zowiezo. De vraag is alleen of dat 15,- word of 110,-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:21

Lienek, maar als je nooit vliegt, weet je dit ook niet waarschijnlijk. Ik heb 2 keer eerder gevlogen en alle 2 de keren was alles voor mij geregeld.
Typisch zoiets van 'Verdorie, dat wist ik niet!'

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:21

Ik heb inderdaad wel eens gevlogen met iemand die frans op z'n ticket had staan en Franciscus in zijn paspoort. Dit was ook een probleem, echter hebben ze het uiteindelijk (op het vliegveld) kosteloos omgezet. Wellicht omdat zijn naam op zijn paspoort naam leek?

Anyway, hopen dat het helpt omdat je nog binnen de ,24 uur zit. Succes!

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:23

Mijn moeder heeft dat ook gehad toen wij naar Dublin(met Ryanair) vlogen, zij heeft compleet andere voorletters als voornaam. Echter werd er bij ons alleen een aantekening bij gemaakt dat de naam anders was. We hebben niets hoeven te betalen, apart := !

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:23

Ik hoop dat je het nog kan wijzigen. Een collega van mij heeft dit ook ghad en die kon weer naar huis. Het kon niet meer aangepast worden. Ik wens je succes

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:24

Dat is wel heel streng Ievie :j In geval van TS snap ik het nog wel naam wijkt echt af, maar frans is toch duidelijk een verkorting van fransiscus

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 11:25

SuzieQ schreef:
Mijn moeder heeft dat ook gehad toen wij naar Dublin(met Ryanair) vlogen, zij heeft compleet andere voorletters als voornaam. Echter werd er bij ons alleen een aantekening bij gemaakt dat de naam anders was. We hebben niets hoeven te betalen, apart := !

Ik lees inderdaad ook dat de reactie's op deze pagina:
http://www.reisaddict.nl/verkeerde-naam ... een-boete/
Bij iedereen anders is. Niet echt een sterk beleid dus van Ryan air. Bij iedereen beslissen ze weer wat anders. Is zeker maar net hoe ze de pet hebben staan en wie er aan de telefoon hangt.

magriet schreef:
Ik hoop dat je het nog kan wijzigen. Een collega van mij heeft dit ook ghad en die kon weer naar huis. Het kon niet meer aangepast worden. Ik wens je succes

Dit zal vast geweest zijn omdat ze buiten de 24uur viel, dan kun je inderdaad niets meer en kun je een nieuw ticket boeken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:26

Giolli schreef:
Lienek schreef:

Waarschuwing? Ik moet gewoon dokken hoor, het moet gewijzigd worden want ik ga het er niet op gokken dus betalen moet ik zowiezo. De vraag is alleen of dat 15,- word of 110,-

Die 15E is voor een tikfoutje (dus bv 1 letter vergeten/verwisseld), 110E als een volledige (voor)naam moet worden gewijzigd.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:26

Chocobroodje, ik heb me wat ingelezen toen ik er zaterdag achterkwam en geloof me, wij hadden ook een probleem gehad terwijl onze beide namen vergelijkbaar zijn met het Frans-Franciscus verhaal. Gelukkig kwamen wij er op tijd achter, nadat ik een topic op Bokt las. :o

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Verkeerde naam op boardingkaart, dit meen je niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 11:27

Brainless: Oh geweldig... Doei spaargeld. :+

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:28

Hoeveel kost een nieuw ticket? Vaak is dat nog goedkoper dan je naam wijzigen. Ik heb dit best vaak met data gehad, dat ik eigenlijk had moeten omboeken maar dat helemaal een nieuw ticket kopen gewoon goedkoper was. Sowieso zou ik wel mijn naam veranderen/nieuw ticket boeken en het niet zo laten, want hoogstwaarschijnlijk kom je het vliegtuig zo niet in.
Zelf heb ik ook een andere roepnaam dan de namen in mijn paspoort, ben er ook altijd erg alert op dat ik niet per ongeluk mijn roepnaam invul. :P

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:29

Roosch schreef:
Lienek, maar als je nooit vliegt, weet je dit ook niet waarschijnlijk. Ik heb 2 keer eerder gevlogen en alle 2 de keren was alles voor mij geregeld.
Typisch zoiets van 'Verdorie, dat wist ik niet!'

Sorry, maar ik blijf het toch eigen fout vinden. Het is toch logisch dat je je moet identificeren met je paspoort/ ID-kaart en dat dat dan wel overeen moet komen met je boarding pass?

Anders kan je je wel laten boarden onder Pietje Hansje Klaasje terwijl op je paspoort Mohammed staat, bij wijze van.

Wel extreem banketstaaf natuurlijk.. dus ik leef wel met je mee TS en hoop dat je maar €15,- hoeft te betalen, maar inderdaad zit de kans erin met zo'n prijsvechter als Ryanair dat je meer betaald voor zulke banketstaaf dingen. Puur administratie, maar ja.
Overigens zelf wel eens met Ryanair gevlogen, ik vind er weinig mis mee hoor. Veel service hoef je inderdaad niet te verwachten maar om eerlijk te zijn, dat hoef je tegenwoordig bij de meeste maatschappijen niet meer. Sta af en toe raar te kijken van alle 'extra' euro's die je moet bijbetalen naast je ticket (tot aan inchecken aan toe als je dat eerder wilt doen dan 24 uur van tevoren, en dat terwijl je hen werk uit handen neemt).

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:30

Ir111 schreef:
Jeetje TS, ik hoop voor je dat het makkelijk en vooral goedkoop wordt opgelost. Ik heb daar nog nooit over nagedacht, mijn roepnaam is mijn enige naam. Dat is dus erg handig in dit geval. :D

Voor de mensen die zo gecharmeerd zijn van de service van Ryan air, dat is toch wel een beetje logisch? Je vliegt bijna voor niks. Dat kan alleen als alles super gestandaardiseerd is en er niet van regels afgeweken wordt. Lopende band in plaats van handwerk zeg maar. Daar hoort dus ook bij dat je moet betalen voor elke wijziging etc) anders kunnen ze nooit hun huidige prijzen handhaven.

Maar ik snap de frustratie wel. Nogmaals, hoop dat het makkelijk en goedkoop wordt opgelost TS!

Dus als iets goedkoop is hoef je geen enige vorm van service oid te verwachten? Nee verwacht geen eten ofzo aan boord maar even de volgende situatie:

Ik reis met een heel gezelschap van Edinburgh naar Weeze. Ik ben als ENIGE vrouw en als ENIGE met een kleine tas handbagage. Het was een vierkante tas en de jongens hadden een grote weekend tas. Nu gingen er heel veel mensen aan boord met absoluut grotere tassen dan die van mij die absoluut niet in dat akelige formaat mandje passen. Je raadt het al ik werd er tussenuit geplukt. Mijn tas paste qua inhoud makkelijk in dat mandje maar was net een halve cm te diep omdat hij vierkant was ipv rechthoekig. Aan de andere zijde van het mandje had ik nog minstens 3 cm over. Ik zou 135 (!) pond boete moeten bijbetalen omdat ik de tas niet had ingecheckt en niet in het mandje paste. Ik heb daar een hele discussie gevoerd en helaas waren de mannen die voor mij liepen al aan boord. (die vroegen al af waar ik bleef) Ik mocht er niet in OF moest ter plekken betalen bij het grondpersoneel.

Ik heb er uiteindelijk voor gezorgd dat die tas heeft gepast. Of neem dat het mandje past rond om mijn tas :D Mijn vriend kwam toen net terug lopen om mij te zoeken en ziet mij dus woest die tas in dat mandje drukken en mijn tas slopen (was een goedkoop ding) :=

Ik was had met dezelfde tas al vier keer gevlogen en werd er uit gepikt omdat ik als kleiner, rustig vrouwtje best wel zou betalen.

Ryanair is niet bepaald rechtlijnig met dit soort dingen en zoeken echt naar extra inkomen.

was de hele vlucht zo woest, je wil niet weten wat ik tegen die kwal van een steward heb geroepen met zijn krasloten :')
Laatst bijgewerkt door Salsa op 01-07-14 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:31

Oei, lastig.. Ik denk dat je eventueel een gok moet wagen. Gewoon laten bellen, vriendelijk navragen, en je zult het wel zien. Maar als ze dan zeggen: "Nù betalen" zou je er nog over na kunnen denken dat niet te doen en het op het vliegveld te regelen.

Stewardessen hebben namelijk vaak veel meer medelijden met passagiers in de problemen dan klantenservice personeel. Ik dacht ook een keer dat ik ruimbagage geboekt had, bleek niet zo te zijn. Sta je dan met je koffer! Stewardess heeft hem heel lief gratis ingecheckt, ipv. mij de (flinke!) boete van 10 euro per kg. te laten betalen :)

In ieder geval een leermomentje voor de volgende keer.. Houd je ons op de hoogte hoe dit afloopt? Succes!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:34

@Dirnl
TS is al ingecheckt, ze moet alleen nog door de douane, en die zijn nog minder makkelijk dan de stewardessen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 11:36

Dirndl schreef:
Oei, lastig.. Ik denk dat je eventueel een gok moet wagen. Gewoon laten bellen, vriendelijk navragen, en je zult het wel zien. Maar als ze dan zeggen: "Nù betalen" zou je er nog over na kunnen denken dat niet te doen en het op het vliegveld te regelen.

Stewardessen hebben namelijk vaak veel meer medelijden met passagiers in de problemen dan klantenservice personeel. Ik dacht ook een keer dat ik ruimbagage geboekt had, bleek niet zo te zijn. Sta je dan met je koffer! Stewardess heeft hem heel lief gratis ingecheckt, ipv. mij de (flinke!) boete van 10 euro per kg. te laten betalen :)

In ieder geval een leermomentje voor de volgende keer.. Houd je ons op de hoogte hoe dit afloopt? Succes!

Ik durf er niet op te gokken dat ze op het vliegveld coulant zullen zijn. Die reis is voor mij heel belangrijk en zenuwslopend, ik vlieg voor het eerst alleen en ik wil gewoon rustig kunnen vliegen en op alles voorbereid zijn. (Ik ben 18 jaar) Ik ga dus nergens op gokken...

Ik bel straks gewoon Ryanair, als ik echt 110,- moet betalen is dat heel jammer, maar een nieuw ticket kost nu 110,- (terwijl mijn ticket 56 was) en dan moet de bagage van 50,- er ook nog bij!

Ik hoop gewoon dat het geregeld kan worden, eigen schuld en jammer geld, maar ik wil wel gewoon donderdag vliegen.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 01-07-14 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:37

Ik zou eerst even het gesprek afwachten. Ik vloog vorig jaar met 2 vriendinnen naar Krakow met Ryanair. Een vriendin van mij heeft ook een andere roepnaam dan de naam die op haar ID staat. Zonder erbij na te denken de roepnaam ingevuld. Wij kwamen er gelukkig ook op tijd achter en ze hebben het bij haar ook nog kosteloos om willen zetten. Het is ook een beetje geluk hebben met wie je aan de telefoon hebt denk ik dan..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 11:38

AnniekSolana schreef:
Ik zou eerst even het gesprek afwachten. Ik vloog vorig jaar met 2 vriendinnen naar Krakow met Ryanair. Een vriendin van mij heeft ook een andere roepnaam dan de naam die op haar ID staat. Zonder erbij na te denken de roepnaam ingevuld. Wij kwamen er gelukkig ook op tijd achter en ze hebben het bij haar ook nog kosteloos om willen zetten. Het is ook een beetje geluk hebben met wie je aan de telefoon hebt denk ik dan..

Dat denk ik ook. Misschien zelfs als ze vragen om 110,- zeggen dat je dat niet doet, telefoongesprek beëindigen en nogmaals bellen in de hoop dat je iemand anders aan de telefoon krijgt.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:41

Erg vervelend probleem. Maar heb je nog nooit gevlogen? Want het is toch eigenlijk wel bekend dat je naam moet overeen komen met de namen op je ID/paspoort. Hier staat indien je dus andere doopnamen hebt je roepnaam niet eens op. Maar ik hoop voor je dat het goedkomt succes!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 11:43

Lisette1990 schreef:
Erg vervelend probleem. Maar heb je nog nooit gevlogen? Want het is toch eigenlijk wel bekend dat je naam moet overeen komen met de namen op je ID/paspoort. Hier staat indien je dus andere doopnamen hebt je roepnaam niet eens op. Maar ik hoop voor je dat het goedkomt succes!

Ik heb heel vaak gevlogen, maar toen boekte mijn ouders gewoon altijd de reis. Ik heb zelf geboekt en mijn moeder heeft gister ingecheckt. Niet wetende dat ik B.ernadet had ingevuld (roepnaam)
Daar kwamen we pas achter toen ik mijn boardingkaart had uitgeprint (en dus al had ingecheckt)