En ze kijken extra naar namen, ergens willen ze hier ook gewoon geld op verdienen.. Hoop dat je het kan veranderen
succes!! Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
succes!! 
Lienek schreef:Tja, beetje eigen risico denk ik dan.
Het is algemeen wel bekend dat je je voornamen die op je paspoort staan moet invoeren.
Ik hoop dat ze coulant voor je zijn en het bij een waarschuwing blijft.
SuzieQ schreef:Mijn moeder heeft dat ook gehad toen wij naar Dublin(met Ryanair) vlogen, zij heeft compleet andere voorletters als voornaam. Echter werd er bij ons alleen een aantekening bij gemaakt dat de naam anders was. We hebben niets hoeven te betalen, apart!
magriet schreef:Ik hoop dat je het nog kan wijzigen. Een collega van mij heeft dit ook ghad en die kon weer naar huis. Het kon niet meer aangepast worden. Ik wens je succes
Giolli schreef:Lienek schreef:Tja, beetje eigen risico denk ik dan.
Het is algemeen wel bekend dat je je voornamen die op je paspoort staan moet invoeren.
Ik hoop dat ze coulant voor je zijn en het bij een waarschuwing blijft.
Waarschuwing? Ik moet gewoon dokken hoor, het moet gewijzigd worden want ik ga het er niet op gokken dus betalen moet ik zowiezo. De vraag is alleen of dat 15,- word of 110,-
Roosch schreef:Lienek, maar als je nooit vliegt, weet je dit ook niet waarschijnlijk. Ik heb 2 keer eerder gevlogen en alle 2 de keren was alles voor mij geregeld.
Typisch zoiets van 'Verdorie, dat wist ik niet!'
Ir111 schreef:Jeetje TS, ik hoop voor je dat het makkelijk en vooral goedkoop wordt opgelost. Ik heb daar nog nooit over nagedacht, mijn roepnaam is mijn enige naam. Dat is dus erg handig in dit geval.
Voor de mensen die zo gecharmeerd zijn van de service van Ryan air, dat is toch wel een beetje logisch? Je vliegt bijna voor niks. Dat kan alleen als alles super gestandaardiseerd is en er niet van regels afgeweken wordt. Lopende band in plaats van handwerk zeg maar. Daar hoort dus ook bij dat je moet betalen voor elke wijziging etc) anders kunnen ze nooit hun huidige prijzen handhaven.
Maar ik snap de frustratie wel. Nogmaals, hoop dat het makkelijk en goedkoop wordt opgelost TS!
Mijn vriend kwam toen net terug lopen om mij te zoeken en ziet mij dus woest die tas in dat mandje drukken en mijn tas slopen (was een goedkoop ding) 
Dirndl schreef:Oei, lastig.. Ik denk dat je eventueel een gok moet wagen. Gewoon laten bellen, vriendelijk navragen, en je zult het wel zien. Maar als ze dan zeggen: "Nù betalen" zou je er nog over na kunnen denken dat niet te doen en het op het vliegveld te regelen.
Stewardessen hebben namelijk vaak veel meer medelijden met passagiers in de problemen dan klantenservice personeel. Ik dacht ook een keer dat ik ruimbagage geboekt had, bleek niet zo te zijn. Sta je dan met je koffer! Stewardess heeft hem heel lief gratis ingecheckt, ipv. mij de (flinke!) boete van 10 euro per kg. te laten betalen![]()
In ieder geval een leermomentje voor de volgende keer.. Houd je ons op de hoogte hoe dit afloopt? Succes!
AnniekSolana schreef:Ik zou eerst even het gesprek afwachten. Ik vloog vorig jaar met 2 vriendinnen naar Krakow met Ryanair. Een vriendin van mij heeft ook een andere roepnaam dan de naam die op haar ID staat. Zonder erbij na te denken de roepnaam ingevuld. Wij kwamen er gelukkig ook op tijd achter en ze hebben het bij haar ook nog kosteloos om willen zetten. Het is ook een beetje geluk hebben met wie je aan de telefoon hebt denk ik dan..
Lisette1990 schreef:Erg vervelend probleem. Maar heb je nog nooit gevlogen? Want het is toch eigenlijk wel bekend dat je naam moet overeen komen met de namen op je ID/paspoort. Hier staat indien je dus andere doopnamen hebt je roepnaam niet eens op. Maar ik hoop voor je dat het goedkomt succes!