Gescheiden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:54

sweetwendy schreef:
Hij reist met de trein. Hij heeft haar net leren kennen, heeft hij mij ook verteld. Hij kent haar nog maar 1,5maand hooguit.
Dus vind ik het te snel voor een logeerpartij bij een vriendin (?) met de kinderen

Dat ben ik met je eens. Of het nu een vriendin in de in van prille relatie is of niet, al was het een mannelijke vriend geweest, ik zou er ook niet blij mee zijn. Het lijkt mij voor de kinderen het belangrijkste dat ze eerst wennen aan twee huizen, twee bedden voordat ze überhaupt ergens gaan logeren ... als dat al nodig is.
Wat ik ook zou proberen is om het maar kort over dit incident te hebben om irritatie en verwijten te voorkomen en het meer te hebben over afspraken vanaf dit moment naar de toekomst toe.
Wellicht dat een mediator hem in kan laten zien wat in het belang van de kinderen is en waarom en wat niet.

vuurneon

Re: Gescheiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:55

Merk je ook dat die logeerpartij invloed had op de kinderen?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:59

Die invloed hoef je nu niet te merken, maar het is wel zo dat kinderen NU een bepaald beeld ontwikkelen van wat normaal is en wat hoort, als ze bv 12 zijn word dat dan geïnternaliseerd en verander je er niet meer zoveel aan.

Wat ze nu zien is wat ze later als normaal gaan beschouwen. Dus ja ik zou er ook een probleem mee hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:01

sweetwendy schreef:
Sowieso eerlijkheid tegenover mij en de kinderen en hij heeft deze vrouw nog maar net leren kennen sinds een paar weken geleden en ik vind het dan te snel om de kinderen daar te laten slapen terwijl het naar zijn zeggen niet zijn vriendin is.. Het is in een vreemde omgeving, andere provincie..

Ik snap dat het niet optimaal is hoor. Ben ik helemaal met je eens. Maar je ex is een borderliner, zeg je. Daar passen dit soort acties natuurlijk wel heel erg bij.

ik denk dat je moet afwegen waar je kinderen meer schade aan oplopen: aan dit soort acties of aan ouders die ruzie maken over dit soort acties.

Met borderliners: pick your battles.

Vandaar dat ik me afvroeg: waarom is het te snel? Voor jou of voor je kinderen? En wat maakt dat je denkt dat je kinderen dit niet aankunnen? Waar ben je precies bezorgd om?

En zou een nieuwe relatie misschien ook wat op kunnen leveren? Misschien een nieuwe stabiele factor in zijn leven?

Een kennis van me heeft ook kinderen met een borderline-ex en hij is altijd blij als ze weer een relatie heeft, want dan is ze veel rustiger en stabieler. Voor de kinderen ook veel fijner. Dat die relaties om de paar jaar uit gaan is wel rot voor de kinderen, maar hij zegt altijd: daar zijn ze onderhand wel aan gewend. Het is rot voor ze, maar ze moeten het doen met de moeder die ze hebben, haar psychische beperkingen incluis. En daar hoort dit bij. Twee vechtende ouders is uiteindelijk nog veel erger voor ze.

Ik heb daar ontzettend veel bewondering voor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:10

Gypsy schreef:
Die invloed hoef je nu niet te merken.

Ik vraag het ook aan de ts, want als de kinderen wel anders dan anders zijn dat je dat ook mee kunt nemen naar de mediator.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 13:12

Weet ik niet wat voor invloed het heeft. Ik haal ze straks van het station af.
Ik vraag sowieso morgen de advocaat om advies. En ik ga daarna wel even tegen hem zeggen dat dat niet de bedoeling is en wat zijn uitleg erover is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:16

Jennyj01 schreef:
Niet makkelijk om het op die manier te moeten accepteren en er achter te komen dat afspraken geen waarde hebben.

Waar zijn afspraken anders voor dan om nagekomen te worden? Als hij zich niet aan de afspraken houdt wat betreft de omgang met nieuwe vriendinnen, waarom zou jij de afspraak betreffende de omgangsregeling met de vader intact laten?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:19

Ik zou trouwens naar je kinderen toe wel echt leuk doen.. en het als een spannende/leuke logeerpartij benoemen en niet dat papa het niet mag doen... daar kunnen je meiden niks mee (en dat is voor ze nog erger straks voelen ze zich schuldig omdat ze een leuk weekend hebben gehad)
Wat je met je ex moet... geen idee... hij is psychisch ziek en hij kan zich slecht aan afspraken houden... maar je hebt er wel kinderen mee gekregen...

Heel erg veel sterkte en wijsheid toe gewenst.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 13:24

Dankjewel voor jullie steun.

Maar ik vind contact met je biologische vader wel erg belangrijk en hij is zelf wel goed met kinderen.
Ik vraag gewoon aan mijn dochtertje of ze het leuk heeft gehad en verder niet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:27

Verstandig om het niet naar de kinderen toe te uiten.

Ik hoop dat je hier met je ex uitkomt.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 13:30

Dankjewel.
Ik hoop het ook..

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:33

Precies, houdt het licht naar je kinderen toe. Met je ex kom je er vast wel uit, zeker met hulp van een onpartijdige derde.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 13:39

Pff ik haat hem..ik had hem al van te voren gezegd of hij op tijd hier in Groningen kan zijn ivm de verjaardag van mijn ouders..
Zegt hij ik ben tussen 4 en half 5 in Groningen want ik wil voetbal zien.
Terwijl ik de kids vorige week zondag naar hem toe heb gebracht voor een uurtje omdat hij dat wou tegen de afspraak in. Doe ik dat dus ook niet meer.. |o

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:42

Ik vraag me altijd af bij dit soort topic's of het wel slim is om dit op het net te gooien, je zegt zijn naam niet maar jou naam, leeftijd, woonplaats staat wel gewoon in je profiel en dan is één plus één twee.

Kan men zo achterhalen wie je vriend is, en dan kan je wel in de problemen komen als hij dit ontdekt.

En ook gewoon dat dit in beslotenheid moet opgelost worden, in eerste plaats voor je kinderen, wat als je kinderen dit lezen?
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 29-06-14 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:47

Cassidy schreef:
Jennyj01 schreef:
Niet makkelijk om het op die manier te moeten accepteren en er achter te komen dat afspraken geen waarde hebben.

Waar zijn afspraken anders voor dan om nagekomen te worden? Als hij zich niet aan de afspraken houdt wat betreft de omgang met nieuwe vriendinnen, waarom zou jij de afspraak betreffende de omgangsregeling met de vader intact laten?

Omdat hij de vader is? Of mag hij alleen de vader zijn als hij het doet zoals z'n ex wil? Zo werkt het niet natuurlijk.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 13:51

Mijn kinderen kunnen nog niet lezen.
Ik denk dat ik niet in de problemen kom want ik vraag om advies en tips en om mensen die ook een scheiding mee hebben gemaakt, hoe het voor hun was gegaan.

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:52

Ik ben ervaringsdeskundig, maar kan zeggen dat ik al ruim 10 jaar op een gelukkige manier gescheiden ben. Kinderen waren destijds bijna 4 en 6. Een paar dingen die ik je mee wil geven.
- Blijf met elkaar communiceren op een respectvolle manier.
- Ja, er gebeuren dingen waar je het niet mee eens zal zijn!! Uitspreken en vooruitkijken.
- NOOIT kwaad spreken over de andere ouder waar je kinderen bij zijn. Hoe hoog je frustratie ook zit. Zoek daarvoor een andere gesprekspartner.
- NOOIT iets afkraken van je ex-partner. Blijf respect voor elkaar hebben.
- Als kinderen aangeven de andere ouder te willen spreken, langs te willen gaan, geef ze die ruimte!
- Je kinderen hebben hier niet om gevraagd. Je zal dus regelmatig je eigen ego even opzij moeten zetten om het voor hun zo goed mogelijk te laten verlopen.
- Je kinderen hebben 1 vader en 1 moeder. Ga niet verlangen dat ze je nieuwe vriend of vriendin als vader of moeder gaan zien. Dat zijn ze niet en gaan dat nooit worden.
- Je kinderen zullen ALTIJD loyaal aan papa en mama blijven.
- Als je ex-partner zijn/haar leven weer op de rit heeft, probeer dat positief te benaderen. Je kinderen varen hier nl. wel bij.
- HOU NOOIT KINDEREN BIJ HUN VADER of MOEDER VANDAAN.
- Raak niet verbitterd, het leven biedt volop nieuwe kansen, dus kijk vooruit.
- Stel je pro-actief op en ga niet in de slachtofferrol. (Heel vervelend als je partner misschien is vreemd gegaan of gewoon zegt niet meer van je te houden etc., maar liefde kan nou eenmaal overgaan) De liefde van ouders voor kinderen blijft altijd bestaan!!

Mijn kinderen zeggen mij vaak. Mam, wij hebben het beter dan sommige kinderen waarvan de ouders nog bij elkaar zijn. Wij hebben ons NOOIT laten leiden door de meningen om ons heen en waren 10 jaar geleden vrij uniek met ons co-ouderschap. Het was niet mijn keuze om te scheiden destijds, maar wel mijn eigen keuze om er het beste van te maken. En geloof me, dat gaat niet over een leien dakje.

Je mag mij altijd een PB sturen.

Sterkte en veel wijsheid toegewenst.
Laatst bijgewerkt door silmitan op 29-06-14 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:52

sweetwendy schreef:
Nee helaas. Hij heeft borderline en is snel agressief en heeft me ook al paar keer bedreigt.
Ik probeer het nog netjes te houden maar ga het zeker weten morgen met de advocaat bespreken wat we het beste kunnen doen want ik wil inderdaad ook een vechtscheiding voorkomen

En jij laat je kinderen alleen met iemand die Borderline heeft en snel agressief is en jou bedreigd? Ik zou een omgangsregeling onder toezicht aanvragen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:55

Jennyj01 schreef:
Omdat hij de vader is? Of mag hij alleen de vader zijn als hij het doet zoals z'n ex wil? Zo werkt het niet natuurlijk.

En moeder heeft maar te pikken als vader het op zijn heupen haalt dat hij dingen anders doet dan is afgesproken? Moet de moeder het dan maar pikken omdat de vader de vader is?
Afspraak is afspraak. Van beide kanten. Alleen krijg ik zo de indruk dat de vader van de kinderen die afspraken aan zijn laars lapt. Ts heeft hierboven al aangegeven hem een keer eerder zijn zin te hebben gegeven.

Ik denk dat ts heel streng voor hem en voor zichzelf moet gaan worden. En als er een afspraak niet wordt nagekomen, zou dat voor de ex ook konsekwenties moeten hebben. Of je moet iedere keer maar toegeven omdat het zo vervelend is voor de kinderen als ze hun vader niet zien. Uiteindelijk heb je de kinderen ermee, maar ik zou me echt kneiterhard opstellen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:55

DewieDribbel schreef:
sweetwendy schreef:
Nee helaas. Hij heeft borderline en is snel agressief en heeft me ook al paar keer bedreigt.
Ik probeer het nog netjes te houden maar ga het zeker weten morgen met de advocaat bespreken wat we het beste kunnen doen want ik wil inderdaad ook een vechtscheiding voorkomen

En jij laat je kinderen alleen met iemand die Borderline heeft en snel agressief is en jou bedreigd? Ik zou een omgangsregeling onder toezicht aanvragen.

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Denk om je kinderen!

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 13:56

Bedankt voor je tips silmitan. Hier heb ik zeker wat aan!

Hij zou de kinderen nooit wat aan doen. Dat weet ik 100% zeker.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:56

sweetwendy schreef:
Mijn kinderen kunnen nog niet lezen.
Ik denk dat ik niet in de problemen kom want ik vraag om advies en tips en om mensen die ook een scheiding mee hebben gemaakt, hoe het voor hun was gegaan.

Nu nog niet maar dat komt wel hé, eens op het net, altijd op het net.

In je post staan continue dingen die je vriend "zou" gedaan hebben. Als je enkel tips wilt zou je dat er uit moeten halen.

Je plaatst hem in een soort slecht daglicht terwijl we enkel maar 1 kant van het verhaal horen, maar waardoor iedereen wel neigt om jou te geloven.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 29-06-14 13:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:58

sweetwendy schreef:
Dankjewel voor jullie steun.

Maar ik vind contact met je biologische vader wel erg belangrijk en hij is zelf wel goed met kinderen.
Ik vraag gewoon aan mijn dochtertje of ze het leuk heeft gehad en verder niet.

Super dat je, ondanks al je teleurstelling in hem, toch ook z'n positieve kanten blijft zien. Dat lijkt me niet makkelijk, want je zal best al het een en ander meegemaakt hebben met hem. En knap dat je er zo mee om gaat richting je kinderen. Ik denk dat er niets fijner is voor je dochter dan thuiskomen bij een moeder met een luisterend oor, in plaats van thuiskomen bij een moeder die boos en teleurgesteld doet over pappa.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 13:58

Ik zeg dat hij wel goed is voor de kinderen maar dat hij zich gewoon aan de afspraken moet houden..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:02

Maar hoe weten wij wat de afspraken zijn? Misschien is er wel iets anders afgesproken dan wat je hier schrijft?

Niet dat dat zo zal zijn, maar gewoon als voorbeeld dat men eigenlijk op die dingen niet zou mogen reageren omdat je de 2 kanten niet weet, en zodoende men een reactie geeft op een half verhaal.

Maar ik hoop dat er een goede regeling komt, die voor iedereen goed is.