Hond bijt konijn dood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:46

Kom je vaker in die buurt of ben je beide 'heren' weleens eerder tegen gekomen?

Ik zou wraak nemen en en hele verhaal op een mooie flyer plakken en die in die buurt verspreiden, met daarop een goede beschrijving van de hond en de mannen. Wat bereik je ermee? Nou vrijwel niets waarschijnlijk, maar wellicht herkent iemand in de buurt de mannen en met een beetje geluk worden ze dan een tijdje vuil aangekeken. Misschien was iemand zijn konijntje wel kwijt en dan is het dubbel zo sneu dat het diertje zo aan zn einde gekomen is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:52

Billy schreef:
Ik denk heel eerlijk gezegd dat het konijn los is gelaten, omdat ze hem zat waren....
En dan is een snelle dood te verkiezen boven een langzame...Het feit dat de hond hem zo kon grijpen zegt wel wat over de conditie van het diertje.

Waarom zegt dat wat over de conditie van het diertje? Een tam konijn is toch niet meer vergelijkbaar met een wild konijn? Mijn konijntje was ook helemaal gewend aan mijn hond, liepen gewoon samen los, geen probleem. Die zou ook niet meteen wegvluchten. En ja, het kan zijn dat het diertje al wat verzwakt was, maar gelukkig is er toch nog wel een hele weg te gaan tussen 'verzwakt' en 'beter af dood'.

Waarom zou een hond die aangemoedigd wordt in zijn bijtgedrag dat alleen doen met een fluffy konijntje? En niet met een fluffy hondje of het fluffy teddybeertje dat een kind langs zich heeft liggen of het kindje zelf? Het is natuurlijk niet 1 op 1 dat iedere hond overschakelt naar kinderen, maar je creëert wel een groter risico en waarom zou je dat willen? Jachthonden zijn strikt afgericht en eerlijk? Tussen een opgehitste meute jachthonden die weten hoe het is om een dier te doden (dus niet enkel pointers of snuffelaars) wil je ook geen kind hebben lopen hoor.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 23:53

Ik kom daar niet mega vaak, ik moest nu omrijden omdat er een weg opengebroken ligt. Maar ik ben niet van het 'wraak' nemen.

Politie zal hier niks mee doen, bij mijn vriend in de buurt heeft een man drie vrij agressieve honden die al meermaals andere honden hebben gebeten en aangevallen. Meldingen bij de politie leiden tot niets. De politie is één keer langs geweest bij de man en de man heeft toen gezegd dat de honden aan het vechten waren, dat het van beide kanten kwam. Ja dan kun je helemaal niks meer.
Dus een bericht over een konijn zullen ze wel helemaal niks mee doen ben ik bang.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:55

Albion schreef:
Ik kom daar niet mega vaak, ik moest nu omrijden omdat er een weg opengebroken ligt. Maar ik ben niet van het 'wraak' nemen.

Politie zal hier niks mee doen, bij mijn vriend in de buurt heeft een man drie vrij agressieve honden die al meermaals andere honden hebben gebeten en aangevallen. Meldingen bij de politie leiden tot niets. De politie is één keer langs geweest bij de man en de man heeft toen gezegd dat de honden aan het vechten waren, dat het van beide kanten kwam. Ja dan kun je helemaal niks meer.
Dus een bericht over een konijn zullen ze wel helemaal niks mee doen ben ik bang.

DB bellen en melding maken.

die kunnen een hond ook in beslag nemen. :j :j

Gini

Re: Hond bijt konijn dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:57

Toch zou ik melding maken. Voor alleen het konijntje zullen ze inderdaad niets doen, maar als ze meer meldingen krijgen (wat dus ook al is gebeurd als ik zo lees), dan zal de politie op den duur wel moeten optreden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:59

Billy schreef:
Ik denk heel eerlijk gezegd dat het konijn los is gelaten, omdat ze hem zat waren....
En dan is een snelle dood te verkiezen boven een langzame...Het feit dat de hond hem zo kon grijpen zegt wel wat over de conditie van het diertje.
Ik heb er eens een gevangen in een natuurgebied ...ook losgelaten van ga je maar redden. Hij was vel over been, en had allemaal bijtwondjes...

Dat "feit" zegt hélemaal niets! Een kerngezond konijn kan als reflex juist stilzitten...
Wij hebben zo ook tamme kerngezonde konijnen in de buurt kunnen vangen.
Ook 's avonds, als konijnen juist extra alert zijn, dan zetten we een grote koplamp op het konijn en konden hem zo pakken.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 00:47

Poeh als het nou een ongeluk was geweest..
Maar je hond er expres op afsturen is wel heel misselijkmakend..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:21

Stropers doen dat ook, de lamp erop.
En het konijn wat ik gevangen heb, een Japannertje, wat hartstikke tam, maar probeerde wel weg te komen...
Ik heb ook nergens gezegd dat het ok is om een hond moedwillig een konijn te laten grijpen.
Dat maken jullie ervan.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:27

ik zou hier zeker melding van maken bij de politie, omschrijving hond en personen. Zij zullen er wellicht nu niets mee doen maar wellicht in de toekomst. Als zij zo handelen zullen zij dit vaker gedaan hebben of nog doen.

Daarbij nu is het een konijn maar ook bij een kat die losloopt zo zal de eigenaar/hond zo reageren.

Hoe krijg je valse honden. ;(

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:28

:r hoe kunnen ze dit leuk vinden. _-:(

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:44

Melding maken, wat een achterlijke lui zeg. Die zouden ze de honden af moeten pakken....
Dat konijn niet weg rent hoeft niet zo gek te zijn, doet die van mij ook niet voor onze hond. Is maar net wat ze gewend zijn misschien.

En wat akelig om dat te moeten zien...

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:16

Jeetje! Dit bericht lezend begint mijn bloed langzaam te borrelen. Wat kan ik hier toch slecht tegen! :( Brr.. Akelig zulke mensen. Ik zou misschien zelfs, naast het inlichten van de politie, de kracht van sociale media inzetten en een oproep plaatsen op FB. Je bereikt er allicht een groter publiek mee, niet uit wraak maar juist als een waarschuwing.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:18

Bah
Dat zijn zieke geesten.. ;(

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:55

Zo dit zou ik dus echt ergens delen. Weet niet of je lid bent van een Facebook-groep "je bent Sassemer (bijv.) als..."? Echt heel asociaal Wat heb je toch een idioten!

Mijn hond (Chihuahua) wordt ook vaak voor konijn aangezien dus dit soort berichten maken me echt boos.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:59

Verschrikkelijk asociaal en onbeschoft. En dan die reactie van die mannen :\

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 11:04

Albion schreef:

Ik zou wel een melding maken ook al weet je dat ze er niets mee doen. Mogelijk dat het jou het gevoel geeft er alles aan gedaan te hebben.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:38

Billy schreef:
Stropers doen dat ook, de lamp erop.
En het konijn wat ik gevangen heb, een Japannertje, wat hartstikke tam, maar probeerde wel weg te komen...
Ik heb ook nergens gezegd dat het ok is om een hond moedwillig een konijn te laten grijpen.
Dat maken jullie ervan.

Het ging mij erom dat het heel goed kan dat het konijn stil bleef zitten terwijl het toch gezond was...
En dat het dus geen "uit het lijden verlossen van een ziek konijn" hoeft te betekenen omdat hij zich zo makkelijk door de hond liet vangen.
Jouw post wekte die indruk.

Zelf heb ik al een paar keer meegemaakt dat er een konijn ontsnapt was en de eigenaar (meestal was dat een kind) dolblij was het konijn weer terug te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:46

Pas je op TS, straks zijn ze zo malloot dat ze die hond ook wel even naar jou toe sturen...
Achterlijke gasten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:53

ach hier gebeurd het in de kampina zo vaak. wat is er nu anders hieraan als stropers? ik snap dat eerlijk gezegd niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:01

Stalnollie wie keurt hier stropen goed dan? ?
Alhoewel dat nog een nut heeft. ..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:23

waarom zou je stropen afkeuren en slachthuizen goed keuren

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:29

En als je zijn hond had dood geschopt waren ze natuurlijk boos geweest.

Dit bedoel ik natuurlijk niet zo dat je dat ook echt had moeten doen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:32

Het verschil tussen slachten en stropen is dat slachten heel snel gaat en bij stropen gaan ze vaak heel langzaam dood met hun poot in een klem.
Zo lastig is dat toch niet?

Je hond toestaan een ander dier dood te bijten is ronduit ASOCIAAL!!!!
Puur leedvermaak en machtsgeiligheid.
Moet ik nog meer zeggen?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:13

En daarenboven heb je bij slachten geen collateral damage. Het dier dat bedoeld is om gedood te worden, wordt gedood. Bij stropen is het maar afwachten wat uiteindelijk in de val gelokt wordt, ook beschermde diersoorten zijn vaak slachtoffer

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 19:16

volgens mij kan je hier idd een melding van maken.

het is immers een agressieve hond die ene slachtoffer heeft gemaakt. Bij 3x moet de hond worden gemuilkorfd... dit wordt bijgehouden volgens mij