Hoe maken jullie je huiswerk van school?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2000

Re: Hoe maken jullie je huiswerk van school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:08

Ik las een keer ergens dat een meisje voor elke vraag die ze goed beantwoorde over dat hoofdstuk, die ze had geleerd, een snoepje nam of iets lekkers. Blijkt ook te helpen..

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:09

nathalie2000 schreef:
Ik las een keer ergens dat een meisje voor elke vraag die ze goed beantwoorde over dat hoofdstuk, die ze had geleerd, een snoepje nam of iets lekkers. Blijkt ook te helpen..

Kun je beter wat gezonds nemen haha. Veel suiker heeft geen goede invloed op je leerprestaties..

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:10

Hmm, niet over nagedacht.. Misschien een lekker stuk fruit dan? :') :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:24

Meloen <3! Ga ik ook eens proberen, volgende week testweek!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:34

Ik heb last van Dyslexie en heb moeite met teksten, daarom is mijn concentratie ook erg slecht. Mij helpt het als mijn moeder mij helpt. Voor woordjes gebruik ik WRTS. Kan je niet evt. Aangeven bij je docent dat je moeite hebt met de aantekeningen? Of misschien bij een klasgenoot kijken? En plannen, dat vind ik zelf erg fijn, ik raak snel in paniek als ik het overzicht moet hebt :o En zeg geen leuke dingen af, dan zit je daar steeds mee in je hoofd, "ik was dan nu.....".

Ikzelf ben gelukkig gezegend met een goed geheugen, ik onthoud super veel van de stof die een docent heeft verteld.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:37

Interessant topic.!

Ik zit in het 2e jaar van HBO. ik ben onwijs aan het falen met mijn propedeuse vakken.
Ik heb er nog 2 en de tijd begint serieus te dingen. Afgelopen maandag had ik wat ik dacht een laatste kans te zijn van een van de 2 en was er iets fout gegaan met het inschrijven voor de tentamens en zou ik het niet mogen gaan maken. 3 kwartier later en een zenuwinzinking verder mocht ik toch beginnen. Wat natuurlijk onwijs onwijs boffen was. Maar helaas was ik zo over mij toeren dat ik de 1e 20 min nog niet 1 + 1 uit kon rekenen. uiteindelijk heeft het opgeleverd dat ik een onvoldoende had. Ik dacht dat de hoop op gegeven was voor het andere vak dus niet begonnen met leren.
Maar met wat heen en weer appen met een klasgenootje over opties en die opties door mailen naar leraren bleek er toch nog een kans te zijn. Maar om die kans te krijgen moet ik wel het andere vak goed maken.
Laat dat vak nu net mijn moeilijkste vak zijn (zelfs op het MBO laten vallen omdat ik er niet voldoende voor kon komen). Nu zit ik dus echt in een race tegen de tijd. En om het nog slechter te maken ben ik nog flink ziek aan het worden ook.

Mijn planning is elke keer een half uur te blokken en dan kwartiertje pauze. Ik heb dyslexie en probeer dit zo te doen om mijn concentratie zo goed mogelijk te houden maar ik merk dat ik echt opgebrand raak. Maandag ochtend heb ik het tentamen en ik moet nog de helft van de stof behandelen (8 hoofdstukken). Het is vooral allemaal zeer saaie droge kost helaas.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 16:51

Was het topic uit het oog verloren maar staan echt fijne tips tussen! Als iemand nog tips heeft, graag!