Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lrtj_ schreef:Het viel mij inderdaad al op dat de kinderen van de generatie na mij minder respect hebben.
Ik voel mij net een oud mens als ik dit zo zeg
Ze schelden gewoon random mensen uit en dan voelen ze zich stoer.
Wat mij opvalt is dat het de laatste jaren steeds meer om status en uiterlijk is gegaan.
De ouders van nu lijken ook veel vrijer en alles wel best te vinden.
Vroeger toen ik 13 was speelde ik nog buiten en fantaseerde ik over een eigen manege.
Tegenwoordig zijn ze al bezig met jongens en uit gaan.
Ik zie soms het verschil ook niet tussen iemand van 13 en van 18.
De jongeren van nu zijn te gefixeerd op wat anderen denken hoe ze gezien worden.

Citaat:“Onze jeugd heeft tegenwoordig een sterke hang naar luxe, heeft slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training… Jonge mensen staan niet meer op als een oudere de kamer binnenkomt. Zij spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap, … en tiranniseren hun leraren
chanicha schreef:Ik blijf erbij dat het komt doordat de kinderen geen grenzen kennen en dat is de schuld van de ouders. Tegenwoordig is het heel erg als je je kind een tik geeft, ze gaan liever urenlang in discussie met ze en een simpel nee nemen ze geen genoegen mee. Ik krijg er af en toe de griebels van hoe moeders ellenlang uitleggen dat hun kind niet mag schreeuwen in de supermarkt als ze hun zin niet krijgen. Mijn dochter heeft dat een keer gedaan en kon voor de deur wachten tot ik klaar was.

phormicola schreef:Dus omdat getinte kinderen en volwassenen e er ook wat van kunnen is het onzin dat dat soort termen bij volwassenen vandaan komen? het komt ergens vandaan, kinderen verzinnen die termen echt niet zelf.
Waar ze het dan oppikken en hoe ze er zelf uit zien doet er niet toe. Het komt altijd bij volwassenen vandaan.

Brainless schreef:chanicha schreef:Ik blijf erbij dat het komt doordat de kinderen geen grenzen kennen en dat is de schuld van de ouders. Tegenwoordig is het heel erg als je je kind een tik geeft, ze gaan liever urenlang in discussie met ze en een simpel nee nemen ze geen genoegen mee. Ik krijg er af en toe de griebels van hoe moeders ellenlang uitleggen dat hun kind niet mag schreeuwen in de supermarkt als ze hun zin niet krijgen. Mijn dochter heeft dat een keer gedaan en kon voor de deur wachten tot ik klaar was.
Dat zijn wel 2 dingen die niets met elkaar te maken hebben.
Ik heb nooit een tik gehad van mijn ouders maar kreeg echt niet (altijd) mijn zin en had echt wel respect voor hen.

) 
kesha1 schreef:Ik ben een heel beschermend iemand naar mijn vrienden toe dus als ik of mijn vrienden ruzzie hebben schiet ik ook altijd in de verdedeging. En ik er ook rustig oo los schelden een trappen alleen trappen doe ik pas als je bijv. De halfe dag al tegrn de hele klas vervelend doet
kesha1 schreef:Ik ben een heel beschermend iemand naar mijn vrienden toe dus als ik of mijn vrienden ruzzie hebben schiet ik ook altijd in de verdedeging. En ik er ook rustig oo los schelden een trappen alleen trappen doe ik pas als je bijv. De halfe dag al tegrn de hele klas vervelend doet
Mijn vrienden vonden dat zoooo stom van mij toen, maar nu ze ook grote mensen zijn snappen ze het volkomen en vinden ze het van zichzelf stom dat ze wel gingen terug vechten want het loste niets op. De meester loste het wél op.