Kinderen tegenwoordig..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:43

Ze kunnen nog zoveel horen op de tv of op straat maar het is dan alsnog aan de ouders om hun kinderen op te voeden. Mijn man is half Indonesisch en die werd ook nog weleens die zwarte genoemd. Het ligt er ook aan hoe het gezegd wordt en door wie, onder vrienden is hij die pinda of bamibal en daar heeft hij totaal geen probleem mee.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:46

fourseasons schreef:
Nee, iemand van mijn school kent die ouders en hij is zeker weten niet ouder dan 9. (Was het maar zo, dan was het nog een tikkeltje normaler..)

Jeetje, wat moet dat dan worden later -O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:48

lrtj_ schreef:
Het viel mij inderdaad al op dat de kinderen van de generatie na mij minder respect hebben.

Ik voel mij net een oud mens als ik dit zo zeg

Ze schelden gewoon random mensen uit en dan voelen ze zich stoer.
Wat mij opvalt is dat het de laatste jaren steeds meer om status en uiterlijk is gegaan.
De ouders van nu lijken ook veel vrijer en alles wel best te vinden.
Vroeger toen ik 13 was speelde ik nog buiten en fantaseerde ik over een eigen manege.
Tegenwoordig zijn ze al bezig met jongens en uit gaan.
Ik zie soms het verschil ook niet tussen iemand van 13 en van 18.
De jongeren van nu zijn te gefixeerd op wat anderen denken hoe ze gezien worden.

Ik blijf erbij dat het komt doordat de kinderen geen grenzen kennen en dat is de schuld van de ouders. Tegenwoordig is het heel erg als je je kind een tik geeft, ze gaan liever urenlang in discussie met ze en een simpel nee nemen ze geen genoegen mee. Ik krijg er af en toe de griebels van hoe moeders ellenlang uitleggen dat hun kind niet mag schreeuwen in de supermarkt als ze hun zin niet krijgen. Mijn dochter heeft dat een keer gedaan en kon voor de deur wachten tot ik klaar was.

_Floortje

Re: Kinderen tegenwoordig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:50

Het valt ook mij op, en ik ben pas 13. Ik kon gewoon een tik verwachten als ik gek deed toen ik klein was. Ook nu als ik het heel bont maak..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:51

Ah, weer zo'n topic :+

Natuurlijk kunnen kinderen heel onbeschoft zijn, maak het zelf ook mee. Ben zelf 16, maar kinderen van een jaar of 10 kan ik echt denken: Wow, dat gaat ver.
Maar, het ligt grotendeels aan de ouders. Als die geen grenzen stellen en het goede voorbeeld geven, wie moet het ze dan leren?

Citaat:
“Onze jeugd heeft tegenwoordig een sterke hang naar luxe, heeft slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training… Jonge mensen staan niet meer op als een oudere de kamer binnenkomt. Zij spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap, … en tiranniseren hun leraren

Deze quote is van Socrates, een filosoof uit de Griekse Oudheid. Zou ook nu passen he? Misschien ligt het niet alleen aan de jeugd, maar ook aan de vorige generatie(s)...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:53

chanicha schreef:
Ik blijf erbij dat het komt doordat de kinderen geen grenzen kennen en dat is de schuld van de ouders. Tegenwoordig is het heel erg als je je kind een tik geeft, ze gaan liever urenlang in discussie met ze en een simpel nee nemen ze geen genoegen mee. Ik krijg er af en toe de griebels van hoe moeders ellenlang uitleggen dat hun kind niet mag schreeuwen in de supermarkt als ze hun zin niet krijgen. Mijn dochter heeft dat een keer gedaan en kon voor de deur wachten tot ik klaar was.

Dat zijn wel 2 dingen die niets met elkaar te maken hebben.

Ik heb nooit een tik gehad van mijn ouders maar kreeg echt niet (altijd) mijn zin en had echt wel respect voor hen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:55

In groep 1 leren ze een hele nieuwe woordenschat.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:56

Volgens mij komt dit in elke tijd voor, neemt niet weg dat het belachelijk is natuurlijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:58

phormicola schreef:
Dus omdat getinte kinderen en volwassenen e er ook wat van kunnen is het onzin dat dat soort termen bij volwassenen vandaan komen? het komt ergens vandaan, kinderen verzinnen die termen echt niet zelf.
Waar ze het dan oppikken en hoe ze er zelf uit zien doet er niet toe. Het komt altijd bij volwassenen vandaan.

Eeeh nee..
het komt idd altijd bij volwassenen vandaan. Hoewel, nee, het komt niet altijd bij volwassenen vandaan (zie de post van Eight bv).
Maar ik doelde op jouw uitspraak over 'ophef over buitenlanders', en dat heeft er niks mee te maken.. de kleur..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:00

Dat is helemaal waar, tegenwoordig is een kleine corrigerende tik al mishandeling. Als ik iets deed wat volgens hun niet goed was kreeg ik een tik.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:01

Brainless schreef:
chanicha schreef:

Dat zijn wel 2 dingen die niets met elkaar te maken hebben.
Ik heb nooit een tik gehad van mijn ouders maar kreeg echt niet (altijd) mijn zin en had echt wel respect voor hen.

Ik heb ook nooit een tik gehad, maar de zin "omdat ik het zeg" kan ik dromen.. :)
er werd met mij niet veel onderhandeld of uitgelegd hoor. Luisteren, hup! En daar is niks mis mee :D
Althans, ik ben niet een heel beschadigd iemand geworden (vind ik zelf :P )

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:05

Zulke mensen zijn een beetje bang voor vreemde dingen en hebben niet zo'n brede geest en geven dat door aan hun kinderen... Kun je niet zoveel aan doen zorg dat je erboven staat en wees blij dat jij niet alleen af gaat op uiterlijke kenmerken of een DNA maar op de persoonlijkheid van iemand!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:08

Ik vind het vervolg eigenlijk wel hoopgevend.

Je kunt er heel erg de nadruk op leggen dat er makkelijk gescholden wordt... maar er is dus ook een voorbijganger die iets onderneemt, en het werkt, want de kinderen bieden hun excuses aan. Dat lijkt me toch wel weer positief.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:32

Wat een onzin.. heeft weinig met kleur te maken denk ik..
De filmpjes van laatst waren toch gewoon gelijkgekleurden die iemand in elkaar aan het timmeren waren :?
je kan ook racisme zoeken waar het niet is misschien?

En wellicht gebeurde het vroeger plenty, maar zonder social media is de wereld gewoon wat kleiner :j

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:33

Oke ik ben 12 maar ik ben ook een poos trug aangesproken door, sorry voor hoe ik het zeg, Marokaanse of Turkse jongetjes van denk ik 8. Die zeiden ook zo "doodnormaal" :he kom is hier, lekkerding. Ik kon er wel om lachen maar onbeschoft vind ik het zeker. Oke ik ben opzich vrij opgevoed maar als ik iets deed wat niet door de beugel ging kon ik zeker een tik verwachten nu niet meer. Maar ik denk toch wel dat ieder land zo zijn eigen opvoed methode heeft, niemand gericht. Ik werd ook nog 2 keer aangesproken doir iemand van: 17 en een groepje van 16 ofsu. Opzich reageer ik er niet op. Onbeschoft vind ik het wel. En ik ben ook een kind met hele duidelijke mening maar alscik mijn mening gewoon mag laten uitspreken en je me me gang laat gaan heb je van mij geen hinder of zeg ik nu iets raars??

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:57

Ik fietste een tijdje terug naar school en twee meiden uit de eerste fietsten redelijk langzaam voor me. Ik bel dus heel kort en subtiel om te vragen of ik langs mag, de een gaat aan de kant dus ik kon langs maar op dat moment word ik vies aangekeken door dat andere kind (een meisje uit mijn buurt die altijd al lastig was en heel erg asociaal, als ik dan met de kleinere kinderen buiten was aant spelen kwam ze opscheppen over hoe duur haar kleding wel niet was, met hoeveel jongens ze geslapen had (kind was net 9) en wat ze allemaal wel niet voor speelgoed had) waarna ze brutaal vraagt "heet jij elise?!" Ik "nee" zij weer "dan blijf verdomme achter ons jij vieze bitch, ik was aan het praten!" Ik helemaal in shock maar ik dacht ach, gewoon door fietsen. Allebei natuurlijk keihard bellen en opeens komt datzelfde kind keihard op me af gefietst en beukt aan de zijkant tegen mn achterwiel om me de berm in te gooien denk ik. Ik kon nog net mijn fiets in bedwang houden en door fietsen maar was wel echt heel erg geschrokken. Daarna ben ik haar tegen gekomen toen ik uit de auto stapte en snauwde ze me af "oh, lui ben je ook nog jij vieze slettenbak?!" Ik kon mijn oren echt niet geloven en ben maar gewoon naar binnen gegaan. Een week later kwam ze langs me in de auto op een weg waar je niet zo snel mocht, dus ik ben er snel naast gaan fietsen en heb beleefd aan die vader van haar gevraagd waar ze zo'n brede woordenschat vandaan had en of ze er vanaf wisten dat ze zo doet. Heb dat kind nooit meer gezien.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:04

Ik ben een heel beschermend iemand naar mijn vrienden toe dus als ik of mijn vrienden ruzzie hebben schiet ik ook altijd in de verdedeging. En ik er ook rustig oo los schelden een trappen alleen trappen doe ik pas als je bijv. De halfe dag al tegrn de hele klas vervelend doet

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:06

kesha1 schreef:
Ik ben een heel beschermend iemand naar mijn vrienden toe dus als ik of mijn vrienden ruzzie hebben schiet ik ook altijd in de verdedeging. En ik er ook rustig oo los schelden een trappen alleen trappen doe ik pas als je bijv. De halfe dag al tegrn de hele klas vervelend doet

Ik hoop dat je inziet dat dat niet de juiste manier is om iets op te lossen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:08

Tuig van vroeger, voedt de jeugd van tegenwoordig op.
In de tijd van mijn vader had je knokploegen; als dan een jongen van het naburige dorp verkering kreeg met een meisje uit het rivaliserende dorp dan hoefde die jongen echt niet door het rivaliserende dorp te fietsen want dan was het niet te best geweest. Mijn oom is wel eens gered, omdat hij die jongen was en mazzel had er iemand ingreep :=

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:09

Hoe deden ze dat in de oertijd dan :D niet gemeen bedoeld ik ben heel sarcastisch van mezelf- als je het zo schrijft

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:10

Dus jij wilt jezelf vergelijken met een oermens?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:11

kesha1 schreef:

Weet je wat ik deed op jouw leeftijd? Gewoon naar de meester toe. Ik had geen zin in dat soort gedoe :') Mijn vrienden vonden dat zoooo stom van mij toen, maar nu ze ook grote mensen zijn snappen ze het volkomen en vinden ze het van zichzelf stom dat ze wel gingen terug vechten want het loste niets op. De meester loste het wél op.
Als je ouder wordt hoop ik dat jij snapt dat je niet zomaar partij moet kiezen, want ook vriendin kunnen ongelooflijk fout zitten en dan hoef je ze echt niet te blijven steunen. Ze moeten ook hun eigen sh*t op leren lossen.

Doe mij een lol, print je bericht uit en lees het terug als je ook groot bent geworden :)

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:14

Ik vind het trouwens ook echt niet kunnen hoe men zich tegenwoordig gedraagt.
Ik mag zòveel, ben heel vrij opgevoed, maar wel altijd met één regel: dat ik gewoon beleefd moet zijn en me redelijk moet gedragen. Verder nooit een tik gekregen of iets dergelijks, maar heb toch enorm veel respect voor mijn ouders en andere mensen. Mensen waarvoor ik geen respect heb negeer ik gewoon, want dat is het ook niet waard.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:14

Ja ik weet die eigenschap heeft ook een nadeel en bij ons geld de regek tussen de groep: NIEMAND VERLINKEN!! Dat is bij ons heel erg zo en je hebt dat een paar buitenbeentjes die dat wel doen dus ja dan verlinken wij ze ook. Oke, oke ik geef toe ik zit wel heel erg aan de jongens kant puur omdat ze meer en betere humor hebben. Maar jingens verlinken je zo goed als nooit en als ze doen alsof ze dat gaan doen is het een grapje

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:16

tsja niet iedereen is zo... ik zou dat bijvoorbeeld nooit doen, en ik ken heel veel mensen die dat ook niet zouden doen. Misschien afhankelijk van de plaats? hier is het nogal rustig, en nooit zoiets.

Wel een beetje makkelijk om dan meteen te zeggen dat álle kinderen zo zijn, oude mensen zijn ook niet altijd even aardig :)