Kun je ook uitvinden in welke map die ruimte dan in gebruik genomen is? Via rechtermuisklik op een map en dan Toon Info kun je zien hoeveel GB een bepaalde map in beslag neemt. Wellicht kun je op die manier het probleem vinden.
Marit
Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-14 17:08
Ik snap er echt NIKS meer van. Hoe in hemelsnaam kunnen er foto's bijkomen nadat er net zo'n 2000 heb gewist uit Lightroom?
Marit
Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-14 17:11
Kijjk, dat heb ik nu gedaan en hij geeft dit aan.. Dat is veeeeeel te veel GB..
De fotootjes die je ziet zijn ontzettend klein, amper 800 px groot. In Lightroom map zitten nu dus nog amper foto's omdat ik ALLE foto's die niet meer op mijn computer staan eruit gehaald heb, en in de 'Meeting' map zitten enkel 5 filmpjes van 10 sec. De Photo Booth en iPhoto bibliotheek zijn leeg. Dan kan er toch niks meer inzitten?
Marit
Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-14 17:19
JEEEJ vordering! Heb mijn gehele iPhoto bibliotheek weg gesmeten en iPhoto opnieuw een bibliotheek laten maken. Dat bleek de boosdoener! In een keer 90 GB weg Alleen jammer dat die ruimte nu is overgenomen door een zekere 'back-ups'
Maar goed, het schijnt dat deze back-ups spontaan verdwijnen zodra dat nodig is. Dus het is opgelost! Super bedankt voor jullie hulp
Laatst bijgewerkt door Marit op 25-06-14 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Time Machine even uit- en aan zetten. Dan is het gelijk weg
Tillie20
Geplaatst: 26-06-14 07:17
Clean my mac misschien gebruiken? Die haalt bij mij altijd enorm veel 'rotzooi' weg, zeker de eerste keren! En ik zou de permissies even herstellen: schijfhulpprogramma --> Je hebt bovenaan je hardeschijf staan(Bij mij: 64GB Apple SSD) en daaronder staat de hoofd partitie. Kijk ook even of daar misschien meerdere partities staan, dan kan het eventueel daar aan liggen. Bij mij is er verder maar een partitie die heel inspiratievol 'naamloos' heet. Klik daarop, en klik dan op 'herstel schijfbevoegdheden'. Vaak als ik weer een of andere fout heb, staan daar schijfbevoegdheden niet goed. Die controleert en herstelt hij dan automatisch(Heeft verder geen 'zichtbare' invloed). Als ik hem dan even opnieuw opstart is de melding 9 van de 10 keer weg.
Inderdaad, ik heb dat ook niet. Heb wel vaker dat het vakje 'overige' heel groot wordt. Had een keer alle bestanden verwijderd op mijn laptop en ik had nog maar 10GB over
Die back-ups zijn de lokale backups die opgeslagen worden totdat je je time machine backup weer maakt. Als je een Time Capsule of soortgelijk apparaat hebt, zou het vrij snel weg moeten zijn. Ik erger me er vaak dood aan en weet toch zeker dat het weg kan dus ik zet gewoon Time Machine even uit en weer aan