Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Britt_Sisi schreef:Ik zeg ook iedere keer tegen mezelf dat het nergens op slaat maar ik krijg er nu sinds gisteren ook steeds hyperventilatie van en sinds een paar dagen steeds duizelig en ook hartkloppingen.. Ik heb de dokter gebeld maar het is druk en ik kan pas maandag terrecht
)
Britt_Sisi schreef:Ik heb Propranolol gekregen.. Hopen dat het werkt!
) 

Kukkie schreef:Als je zo zenuwachtig bent dat je er fysiek last van hebt, is dat niets meer dan een enorme angst. Je lichaam zet zich schrap, maakt adrenaline aan om te vechten of te vluchten. Fysiek gezien kan dan niet met een volle buik, vandaar dat sommigen geen hap Door hun keel krijgen of overgeven om de maaginhoud maar kwijt te zijn voor als je moet vechten of vluchten. En als de spanning maar blijft stijgen en er geen fysieke actief volgt, kan het zijn dat je hersenen uitschakelen, en je flauw valt.
Wat veel mensen met extreme faalangst helpt is het geheel proberen te overzien. Scenario's bij falen en slagen doorlopen en niet alleen kijken naar DIE onvoldoende maar juist uitzoomen en die ene onvoldoende in het grotere plaatje van je hele leven plaatsen. Dan is het vaak helemaal niet zo erg als het lijkt. Falen is alleen maar een middel om van te leren hoe je een volgende keer wel slaagt.
Vergelijk jezelf niet met anderen, maar kijk naar je eigen behoeften en stijl en LACH om de poging, lach om het leven en lach om de onbenulligheid van het moment dat zo groot lijkt, maar dat echt niet zo groot is, in het algehele plaatje.
Matheno schreef:Kukkie schreef:Als je zo zenuwachtig bent dat je er fysiek last van hebt, is dat niets meer dan een enorme angst. Je lichaam zet zich schrap, maakt adrenaline aan om te vechten of te vluchten. Fysiek gezien kan dan niet met een volle buik, vandaar dat sommigen geen hap Door hun keel krijgen of overgeven om de maaginhoud maar kwijt te zijn voor als je moet vechten of vluchten. En als de spanning maar blijft stijgen en er geen fysieke actief volgt, kan het zijn dat je hersenen uitschakelen, en je flauw valt.
Wat veel mensen met extreme faalangst helpt is het geheel proberen te overzien. Scenario's bij falen en slagen doorlopen en niet alleen kijken naar DIE onvoldoende maar juist uitzoomen en die ene onvoldoende in het grotere plaatje van je hele leven plaatsen. Dan is het vaak helemaal niet zo erg als het lijkt. Falen is alleen maar een middel om van te leren hoe je een volgende keer wel slaagt.
Vergelijk jezelf niet met anderen, maar kijk naar je eigen behoeften en stijl en LACH om de poging, lach om het leven en lach om de onbenulligheid van het moment dat zo groot lijkt, maar dat echt niet zo groot is, in het algehele plaatje.
Dat is het hem juist, meestal weet diegene met een grote angst ook wel dat het achteraf niets voorstelde, of dat het gaat om iets onbenulligs (uit eten gaan bijv. of naar een bioscoop), maar het gevoel gaat niet weg.
Ga vooral niets laten omdat je bang bent dat je bijvoorbeeld misselijk wordt. Dan wordt het namelijk alleen maar erger..
maar nee... ik had een paar happen op en ik krijg spontaan een zweet en misselijkheids- aanval. En dan snap ik het gewoon niet.... al is de rest van de avond goed gegaan, uiterraad zonder nog enige hap te eten... Het voelt weer zo rot.
alleen hoop ik nog steeds dat die knop z.s.m omgaat....