Spontane lieve acties van andere mensen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 00:12

Ik zag gister (of naja ik fietste er langs) een vrachtwagen stoppen op een plek waar wel vaker vrachtwagens stoppen om te lossen. Vervolgens stapt de man uit en loopt naar een verstandelijk gehandicapte vrouw in zon bestuurbare rolstoel ding die achter zijn vrachtwagen stond, en de stoeprand niet op kwam. Bleek dat hij speciaal daarvoor de vrachtwagen had gestopt, en niet om te lossen <3
okee misschien ging hij nadat ik hem niet meer zag want ik fietste dus nog lossen maaar vind dit toch wel een mooi verhaal

JuliaKamm

Re: Spontane lieve acties van andere mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 00:39

Als je in een dip zit, lees dit topic. Het heeft zo'n speciale sfeer waar je gewoon blij van word! :D

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 00:46

Ik zat er deze week een beetje doorheen, teveel aan m'n hoofd.. %)

Belde m'n beste vriendje gisteren op, dat ik me moest aankleden en optutten. Hij heeft me lekker mee uiteten genomen, zijn naar een voorstelling geweest van Gladiator Live (aanrader!) en daarna nog even lekker een terrasje gepakt! :+:

Heerljk, heb er echt van genoten! Heeft me goed gedaan. :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:29

Ik heb ongelooflijke Vliegangst maar voor school moest ik toch naar Frankrijk vliegen (deed de opleiding tot docent Frans). Mijn vriend heeft me helemaal met de trein naar het vliegtuig gebracht (3 uur heen en 3 uur terug voor hem) en ik heb zijn kettinkje om gehad tijdens mijn vlucht naar Frankrijk. Dat zou geluk brengen (:

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:46

Wat een heerlijke verhalen!

Ik ben nog altijd blij verbaasd hoeveel spontane hulp ik kreeg tijdens mijn verhuizing 2 jaar geleden toen ik het had uitgemaakt met m'n ex.
Ik zette een oproepje op Facebook en had binnen een mum van tijd een verhuusploeg van zes mensen en nog twee op de reserve lijst.
Toen ik een beetje liep te mokken op stal 'moet ik een verhuisauto huren, duur...bleh mweh..' zei een stalgenoot, ook een bokker trouwens, 'welnee joh, ik rij toh gewoon even met de trailer!'
Met trailer en drie auto's waren we in één ochtendje over.
Echt zo lief allemaal!!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:05

Wat een heerlijk topic, zoveel positieve dingen.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:15

Wat een leuke verhalen allemaal :+:

Ik was met een vriendin bij de Jumbo bij ons in de buurt. Bij het afrekenen vroeg de cassière ons of wij ook punten spaarden voor de juichpakken. Dus wij iets te enthousiast roepen van wel, kregen we van haar spontaan de punten van de mevrouw voor ons erbij, zij had wel voor tachtig euro geshopt maar wilde de punten niet! Dankzij haar waren we in 1x klaar met sparen.
Vervolgens kwamen we er beneden achter dat we geen kleingeld mee hadden genomen voor parkeren. Wij al helemaal balen want dat betekende dat we ergens moesten pinnen, maar we hadden geen idee waar dat kon. Gooit er een jonge student die achter ons stond prompt twee euro voor ons in de automaat! Vond ik ook zo ontzettend lief. We zijn echt met een super gevoel daar weggegaan.

Edit: Oh ja herinner me nog wat! Ik reed laatst met mijn auto langs het winkelcentrum, ging daar op de stoep een oude man onderuit. Verder niemand in de buurt. Die auto voor mij stopt midden op de weg, springt er een hele grote stoere donkere man uit die de weg over rent, over de bosjes heen springt, naar die oude man toe om hem overeind te helpen! Vond ik ook echt zooo :+:

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 14:33

Ik was met een vriend naar een concert toen zijnzwangere vriendin in ene flipte (zij was thuis). Hij voelde zich ellendig en is naar huis gegaan. En daar stond ik dus. ... Zonder telefoon, zonder geld, zonder iets.
Lieve mensen hebben mij hun telefoon geleend zodat ik mijn man kon bellen en hebben me na het concert een eind richting huis gebracht, zodat mijn man me makkelijker op mijn pikken

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 15:07

Wat een leuk topic dit :j.

Rond mijn verjaardag heb ik een pakketje gekregen uit Finland. Ik heb namelijk 3 weken dagelijks opgetrokken met een meisje uit Finland. Dit was in Australië, we hebben ook een stuk samen gereisd. Ik was in Australië altijd enorm verslaafd aan Nerds, die dingen kun je hier en daar ook in Nederland krijgen alleen zijn ze dan super duur.. Dit wist ze, en ze heeft voor mijn verjaardag 5 pakjes Nerds opgestuurd in alle smaken + zelfgemaakte warme sokken. <3 Zo lief!!

Zelf heb ik naar een vriendin die in Australië woont een pakketje opgestuurd toen ze ging trouwen. Ik heb 3 nachten bij haar mogen slapen waar ik van alle luxe gebruik mocht maken. Ze heeft me echt een soort van gered aangezien ik 10 dagen vast heb gezeten in een cycloon. :=
Als bedankje heb ik haar een blauw BBQ schort met Amsterdamse huisjes erop gestuurd, samen met 2 kaarsjes met oud Hollandse print erop, servetten met Hollandse print erop.. Voor een romantische diner samen ;). Verder nog stroopwafels natuurlijk! (Het moest klein en licht blijven gezien de verzendkosten).
Kreeg ongeveer een maand later een foto terug gestuurd van hun samen aan een romantisch diner met mijn kaarsen en mijn servetten hihi, en een foto van haar man met het schort aan de BBQ :D.

Ik heb zoveel lieve mensen ontmoet eigenlijk met reizen. Maar ook gewoon in het dagelijks leven. Ik had heel veel gezeik met administratieve rompslomp op school en mijn vrienden/klasgenoten waren allemaal super suportive. Heel lief! Ook ben ik sinds deze maand verhuist naar een nieuwe kamer waar ik samen woon met studenten die komend schooljaar gaan afstuderen. Ze hebben allemaal al gezegd dat ze me echt wil willen helpen met mijn herkansing die ik deze zomer moet maken. Ook super fijn, ik ken hun helemaal niet en toch willen ze me helpen :j.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 15:20

ik heb een keer gehad dat ik om 6 uur s'ochtends de bus had gemist naar school. ik heb nog een heel eind achter de bus aangerend omdat er nog stoplichten waren en ik hoopte dat hij rood licht zou krijgen.
toen stopte er een wildvreemde mevrouw die mij een lift aanbood naar een van de volgende haltes van de bus zodat ik alsnog optijd zou komen op school :)

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 15:28

Ik ben mijn paps diep dankbaar dat hij spontaan aanbood komende tijd samen met mij naar het ziekenhuis te gaan zodat ik niet alleen hoef te gaan. En mijn mams omdat ze mij soms zomaar uit het niets wat lekkers toe stopt omdat ze ziet dat ik het zo zwaar heb. <3

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 22:38

Wat een fijne verhalen allemaal weer. We gaan dit topic toch niet zó snel al dood laten bloeden he? Merk dat er nu al zoveel mensen vrolijk van worden :D

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:56

Hé een fijn positief Topic op Bokt!
Ik zeg ook vaak: je krijgt wat je geeft in deze wereld.
Mijn oma ligt slecht en ik had eigenlijk weekenddienst, dus stuurde een berichtje naar een collega:
Kan jij heel misschien de eerste paar uurtjes draaien zondagochtend?
Ik wist niet hoe laat het ging worden zaterdags en mijn familie woont een eindje verder weg.
En dat je dan een bericht terug krijg: Ben jij mal! Ik draai gewoon jouw hele dienst! Ik wil je hier niet zien!
Terwijl zij toch ook veel werkt, een man en een kleine heeft... Dat vond ik toch wel hartverwarmend.
Dankzij haar heb ik toch een extra ochtendje met mijn oma en mijn familie gehad.
En ze was nog 'beledigd' ook omdat ik persé een dienst voor haar terug wilde draaien haha.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:28

Ik denk dat een van de aardigste en liefste acties van de afgelopen maanden allemaal van een persoon zijn :)

- ik zat nogal in de stress omdat de arts hier in Nederland geen informatie wilde geven qua medicijngebruik tijdens een operatie. Toen heb ik het ziekenhuis in Duitsland gebeld. Iedereen was druk bezig dus iemand zou mij wel terugbellen. Toen heeft een chirurg mij in een pauze opgebeld en heeft alles uitgezocht voor mij.
- ik was doodsbang voor naalden en ( dezelfde ) chirurg zag dat dus. Hij heeft een sinaasappel gepakt en een naald en heeft mij een lesje prikken gegeven zodat ik het zelf kon doen :) ook eiste hij van de verpleegsters dat ze mij het zelf zouden laten doen. Heb toen 13 spuiten zelf gezet en helemaal geen angst had.

Die man heeft in die 6 dagen nog veel meer geweldige dingen gedaan die hij niet had hoeven doen :) die hele afdeling was super.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:39

Heerlijk positief hier!
Misschien hoort het hier niet helemaal, maar vond het wel een fijn gevoel geven: Ik reed met mijn scooter op de weg en ik zag een egeltje lopen dus ik ging vol in de remmen (natuurlijk in mijn spiegels gekeken) om het diertje veilig naar de overkant te helpen door het licht van m'n lamp, toeterde een taxi chauffeur heel hard. Vervolgens zet ie de wagen stil en komt helpen met oversteken en verontschuldigde zich nog omdat hij het diertje niet had gezien. Was een kast van een vent haha (met een hart voor dieren!)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:49

Oh wat leuk om dit te lezen!

Ik heb dit weekend een goed gesprek gehad met een vriend, helpt dat ook? Het is fijn om te horen dat je in sommige dingen/angsten niet alleen bent en dat er iemand is die altijd voor je klaar staat :)

Oh en euhm, dames, doen we af en toe zelf ook wel eens lieve dingen? :D Ik probeer daar zelf heel erg op te letten. Vorige week heb ik een grote zak muffins meegenomen omdat we met een groep vrijwilligers wat aan het opzetten waren voor een theaterfestival in Delft. Iedereen werd er blij van :D

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:56

Een zangleerling kwam met een kerstpakket aan. 'Want zangjuffen krijgen nooit een kerstpakket en dat vind ik best stom!'
Super lief!

Een buurvrouw kwam met een net sinaasappels aan de deur. 'Twee voor de prijs van één, maar twee netjes is te veel voor mij dus alsjeblieft!'

De buurman die spontaan m'n gras maait en vraagt 'hè buurvrouw, wil je een fles wijn heben, ik heb een heleboel gekregen'

Allemaal geen bezwaar. Super lief!!

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:58

Vorige week zat ik er echt even doorheen met de stress en mijn vriend was behoorlijk bezorgd. Hij zou vrijdagavond pas langskomen omdat hij die dag nog super veel te doen had, maar donderdagmiddag belde hij op met de mededeling dat hij diezelfde avond nog naar mij toe zou komen! Hij woont ruim 2 uur bij mij vandaan en wat was ik blij om hem te zien, heeft me echt goed gedaan :)

Afgelopen zondag moest ik ook werken, eigenlijk helemaal geen tijd voor, dus ik kwam al te laat op het werk plus ik was onwijs moe en chagrijnig. Zeer moeizame ochtend gehad tot aan de lunch. Een collega had zelfgemaakte lasagne meegenomen en iedereen mocht een stuk voor de lunch. Mijn hemel dat was echt heerlijk, ik heb zitten genieten aan tafel! Maakte mijn hele dag weer goed. Aan het einde van de middag kwam de teamleider ook nog mars en snickers uitdelen aan alle medewerkers :)

En een goede daad van mijn kant vorige week. Ik liep samen met een studiegenootje via de 1e klas de trein uit, toen ik op een stoel een smartphone zag liggen. Ik twijfelde eerst om hem mee te nemen, want de deuren waren namelijk al open. Toch opgepakt en de trap op gesneld en in het halletje bij de deuren (dus in de trein) geroepen of iemand een telefoon miste. Oudere dame haar zakken controleren en er ontstond lichte paniek in haar ogen. Dus ik liet haar de smartphone zien en die was gelukkig van haar. Verder weinig woorden gewisseld maar volgens mij had het zeker haar dag wel gemaakt :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 01:07

Wat een leuk topic zeg, er komen leuke verhalen langs :j

Toen ik er een keer helemaal doorheen zat, heeft een vriendin me heel lief geholpen. Ze had me uitgenodigd en eerst een lekker drankje gemaakt en gwn ff kletsen enzo. Daarna ging ze me masseren :D kan ze erg goed. Ook met allemaal van die olieen etc, heel fijn. Daarna nog filmpje gekeken met chocoladefondue. Vond dit echt heel lief van dr, heeft me ook echt opgevrolijkt toen. Vergeet dat nooit meer!

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:08

Ik zit in de schuldsanering en moet alles per fiets doen.
Mijn oude vlogen de tandwielen me om de oren en op een gegeven moment knalde de trapas eruit.
Hebben kennissen mij een andere fiets gegeven. Daar was ik zo onwijs blij mee.
Dezelfde kennissen gaan een pony voor mij kopen en onderhouden. Omdat ze weten hoeveel ontspanning mij dat geeft en hoe graag ik de verzorging en het rijden wil.
Ook komen ze regelmatig met een zak aardappelen of ander eten aan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:20

Lieve acties staan hier.

Mijn man bakt brood voor mij, melkeiwittenallergie.
Bakt hij soms ook brood voor buren. Gaat sowieso regelmatig eten en bloemen naar de buren.
Toen ik eens reageerde op buuf haar foto met linzenmaaltijd, stond 5 minuten later haar dochter aan de deur met een bakje eten.

Vorige week zag ik pasje liggen op straat. Terug gereden, bleek er een bankpas achter te zitten.
Naar de bank gereden en afgegeven.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:26

Ik word er ook helemaal vrolijk van.

Ik heb zaterdag ook zoiets liefs meegemaakt.. We kennen het allemaal. Muntje of geld in een boodschappenwagentje. Ik had niks bij me (andere auto).. Zat een beetje in m'n zakken te zoeken en te mompelen en toen kwam er een man van middelbare leeftijd naar me toe met zijn kar.

Zegt hij; alsjeblieft lieve schat, er zit toch maar zo'n rot muntje in dus pak mijn kar maar.

Nou, voor mij was het geen rotmuntje op dat moment, maar een geweldige logistieke oplossing op dat moment!!! Dankzij die attente meneer :D

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:33

Of ik zelf wel eens aan lieve acties doe...
Ja best wel.
Heel lieve kennissen hebben door omstandigheden (zzp en ernstig ziek geweest) torenhoge schulden en zitten in het traject voor schuldsanering.
Die stuur ik af en toe anoniem een boodschappenpakket of een enveloppe met 20 euro.

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 08:48

De simpelste dingen kunnen ons gelukkig maken en dat probeer ik mijn kinderen ook bij te brengen.

Laats was ik naar de winkel en was er een oudere vrouw aan het worstelen om haar doos met boodschappen uit de kar te krijgen. Ik heb het over genomen en de doos in haar kofferbak gezet. Kreeg wel 100 bedankjes. Mijn dochter en haar nichtje stonden erbij met de mond open. Schijnbaar is het toch niet helemaal doorgedrongen bij de kinderen dat zoiets simpels iemand heel blij kan maken.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:41

Ik probeer ook altijd mensen te helpen. bijvoorbeeld met de boodschappen naar de auto dragen. vaak zijn die mensjes dan echt bang dat ze je niet kunnen vertrouwen dan wordt ik zo boos dat er door iemand anders een reden wordt gegeven dat ze niet zomaar iedereen kunnen vertrouwen