Wat kost een bruiloft?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:13

Dat mensen het ons niet in dank gaan af nemen vind ik raar. Ze betalen er toch ook niet voor? Zou wat zijn als onze ouders ons zouden verplichten 10000 euro uit te geven oid

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:13

Onze bruiloft heeft rond de 12.000 euro gekost geloof ik, maar een heel groot deel daarvan is door mijn SO betaald.
Wat wij zelf hebben betaald komt op totaal ongeveer 2000 euro (Jurk van mijn vader gekregen, die was incl. schoenen e.d. ook 2000 euro).

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:15

ik weet het niet meer precies, maar ik denk dat wij klaar waren met 3500- 4000 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:22

Salsa schreef:
Het zal niet voor iedereen gelden hier hoor maar ik ken stellen die langer bezig zijn met het afbetalen van hun trouwerij dan hun huwelijk heeft geduurd.

Daarnaast om financiële reden ook nooit mee gaan met dagjes weg en uit eten gaan. Tja idd een keuze die je maakt.

Ik ga voor ervaringen en echte vrienden en familie en niet om die ene dag je collega's en mensen die je 1xkeer per jaar ziet zich helemaal klem zuipen.

Liefde vier ik dagelijks met mijn geliefden en niet met veel redelijk onbekenden.

Als je een feest wil geven met trouwen is uiteraard prima maar zie veel stellen die een beetje de reden van trouwen en wat echt belangrijk is uit het oog verliezen.

Dat is een beetje een aanname want wie zegt dat anderen dat wel doen? Ik wil ook een feestje, maar alleen voor familie en vrienden die ik regelmatig zie. Dat geldt misschien ook voor anderen.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:28

Ik zeg ome2niet dat het op elke bruiloft zo is. Maar we kunnen niet ontkennen dat er veel grote bruiloften zijn van een mega budget die wel degelijk zo zijn.

Nogmaals ik ben niet tegen een klwin feestje die binnen je eigen budget past. Die van jou jolien vind ik niet zo heel groot klinken.
Alleen ik zie er te veel voorbij komen prive die om andere zaken draaien dan alleen de liefde.

Dan bedoel ik feesten met 200 man. Niemand kan mij vertellen dat je cloSe bent met 200 man
Laatst bijgewerkt door Salsa op 20-06-14 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:29

Salsa schreef:
Dat mensen het ons niet in dank gaan af nemen vind ik raar. Ze betalen er toch ook niet voor? Zou wat zijn als onze ouders ons zouden verplichten 10000 euro uit te geven oid

Nou ik snap dat voor onze families wel...

bij ons is familie heel belangrijk, ze staan altijd voor ons klaar en andersom. Het zijn geen ooms tantes neefjes en nichtjes... Het zijn vaders, moeders, broers en zussen...

Bij mijn vriend is de familie ook erg belangrijk. Alles draait om de opa en oma, van respectievelijk 94 en 97 jaar, die altijd voor ons klaar staan en andersom.

De spil van deze families is de liefde en het respect voor elkaar.

wat mijn zwager heeft gedaan, door in het klein te trouwen en daarbij alleen mijn vriend, zijn ouders en zijn zus uit te nodigen werd niet in dank afgenomen en dat snap ik.
Het is tamelijk respectloos om mensen waarbij je heel wat jaar in huis hebt gewoond niet uit te nodigen (opa en oma).

Het maakt niet uit of ze betalen of niet, ze horen (voor mij) er bij :).

En ik snap dat jij er anders voor kiest.
Maar ik snap ook dat het in mijn familie, die zo close met elkaar is dat je er meerdere malen per week over de vloer komt, en in de familie van mijn vriend, waar hetzelfde gebeurt, het niet in dank afgenomen wordt...

Bovendien worden wij ook uitgenodigd voor de bruiloften van onze familie leden en dan betalen zij ook voor ons :) dus ben ik ook bereid voor hun te betalen :)

en daarbij, bij ons zijn beide families bereid om mee te betalen aan de bruiloft. Dat maakte de keuzen van mijn zwager nog schrijnender...

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:33

Ik zou zeggen, blijf lekker bij jezelf en doe wat je goeddunkt. Ik vind de aannames die salsa doet best storend. Je zou toch nog maar willen plaatsen dat je bruiloft een ton heeft gekost. Durf je dat meteen niet meer want dan heb je het niet uit liefde gedaan en kun je het niet betalen... :+

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:34

Oké ik snap je verhaal.

Maar juist als je zo close bent ga je je geliefden toch niet op kosten jagen . Ik zou daar alleen maar respect voor hebben.

Wie weet hebben ze andere hoge kosten ergens aan en kunnen ze het niet betalen. En ik zou ook me totaal niet fijn voelen als iemand anders het betaald. Ook niet ouders oid

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:38

Ik doe geen aannames. Je moet goed lezen. Ik heb in mijn omgeving dit soort trouwerijen meegemaakt.

Zou wat zijn als je niet uit liefde trouwt . Heb ik namelijk ook niet gezegd.

Zeg alleen dat je niet moet vergeten waar het om gaat.

ik norm nergens een voorbeeld uit dit topic. Maar wie zich aangesproken voelt.......
Laatst bijgewerkt door Salsa op 20-06-14 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Doe waar jij en je loef je goed bij voelen.

Wij zijn heel klein getrouwd.
Mijn man roept altijd dat iedereen kan trouwen, bij elkaar blijven is lastiger.
Toen wij in 2012 dan 12,5 jaar getrouwd waren zijn we op vakantie naar Curacao geweest om het te vieren.

M_D_H

Salsa schreef:
Ik zeg ome2niet dat het op elke bruiloft zo is. Maar we kunnen niet ontkennen dat er veel grote bruiloften zijn van een mega budget die wel degelijk zo zijn.

Nogmaals ik ben niet tegen een klwin feestje die binnen je eigen budget past. Die van jou jolien vind ik niet zo heel groot klinken.
Alleen ik zie er te veel voorbij komen prive die om andere zaken draaien dan alleen de liefde.

Dan bedoel ik feesten met 200 man. Niemand kan mij vertellen dat je cloSe bent met 200 man

Hmm... dat ligt er natuurlijk aan he...

Mijn vriend zijn opa en oma zijn erg oud. Die hebben beide 3 kinderen gekregen... die kinderen hebben alle 3 gemiddeld 4 kinderen. Die 4 kinderen hebben gemiddeld 2 kinderen...
Dan zit je met aanhang al op ongeveer 46 man :+
Dan komt mijn familie er nog bij, doe iets kleiner is... maar toch al 26 man telt(er zijn nog geen kinderen)...
Tjah en dan komen de vrienden er nog bij... Ik weet niet of wij de 200 man zouden halen... maar boven de 100 komen wij al zeker :')

En wie zegt dat als jij een groot feest geeft, dat het dan niet meer om liefde draait?

Salsa

Re: Wat kost een bruiloft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:40

Zeg ik ook niet mdh. Lees mijn bericht erboven.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:40

Wij hebben ook echt niet gek gedaan hoor. Maar wel een leuke locatie, lekker eten met een select gezelschap die ook bij de voltrekking waren en 's avonds een feest met leuke dj voor familie en een klein aantal hele goede vrienden. We hadden makkelijk 200 man kunnen uitnodigen maar bewust gekozen voor een kleinere groep zodat je de mensen ook echt spreekt. Wij hebben een oom van mij weten te strikken voor de foto's dus dat scheelde een enorme kostenpost en ze zijn ook nog eens schitterend.
Voor ons was dit feest tevens een klein afscheidsfeest ivm onze op hande zijnde emigratie. En ja je doet het -als het goed is- maar 1 keer dus dan mag dat wat ons betreft best wat kosten.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:43

Salsa schreef:
Oké ik snap je verhaal.

Maar juist als je zo close bent ga je je geliefden toch niet op kosten jagen . Ik zou daar alleen maar respect voor hebben.

Wie weet hebben ze andere hoge kosten ergens aan en kunnen ze het niet betalen. En ik zou ook me totaal niet fijn voelen als iemand anders het betaald. Ook niet ouders oid

Daar hebben ze normaal ook geen problemen mee :') :+

Ik zou het ook niet erg vinden eigenlijk... Ik weet van mijn vader dat hij hoogstwaarschijnlijk sowieso mijn jurk wilt betalen... en het vervoer ook...
Sterker nog, hij zal er op staan dat te mogen doen... hem kennende...
De opa en oma van mijn vriend zou ik ook geen problemen mee hebben... die willen alles zelfs wel betalen als we maar nu trouwen zodat ze nog kunnen zien hoe hun laatste kleinkind trouwt :+

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:46

Wij waren ongeveer rond de 7.500 gulden kwijt.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:46

Maar dan is het voor jou toch prima.
Nogmaals ik ben niet tegen een bruiloft. Ik ga immers het zelf ook doen op andere schaal.

Ik zet alleen mijn twijfels bij een bruiloft die eigenlijk niet in je budget past of waar je imo jaren lang dingen voor moet inleveren die juist een huwelijk samen zo leuk maakt

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:47

Salsa schreef:
Ik doe geen aannames. Je moet goed lezen. Ik heb in mijn omgeving dit soort trouwerijen meegemaakt.

Zou wat zijn als je niet uit liefde trouwt . Heb ik namelijk ook niet gezegd.

Zeg alleen dat je niet moet vergeten waar het om gaat.

ik norm nergens een voorbeeld uit dit topic. Maar wie zich aangesproken voelt.......

Nogmaals, blijf bij jezelf. Waar het om gaat zal in essentie hetzelfde zijn maar kan daarnaast voor veel verschillen zorgen in de uitvoering.... Oh ja en die laatste bijwerking van je post had niet gehoeven hoor hihi

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:50

Ik was nog niet klaar en zit op mijn mobiel vandaar.

En ik hou het bij mezelf en mijn omgeving. Pak nergens een bruiloft uit dit topic als voorbeeld.

Dus als je je aangesproken voelt wie dan ook ligt dat aan je jezelf ;)

Weet ik veel misschien heb jij miljoenen op je rekening en is 25000 een schijntje
Laatst bijgewerkt door Salsa op 20-06-14 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:51

Salsa schreef:
Maar dan is het voor jou toch prima.
Nogmaals ik ben niet tegen een bruiloft. Ik ga immers het zelf ook doen op andere schaal.

Ik zet alleen mijn twijfels bij een bruiloft die eigenlijk niet in je budget past of waar je imo jaren lang dingen voor moet inleveren die juist een huwelijk samen zo leuk maakt

Ja dat snap ik wel.
Ik moet er ook niet aan denken om super veel geld uit te geven aan 1 dag om daarna nog geen nagel te hebben om je kont te krabben

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:54

Die van ons kostte zo'n 15000 euro... Heel wat geld ja, maar ik heb nergens spijt van en zou het de volgende keer weer zo doen!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:59

Ik zou wel graag redelijk groot willen trouwen, niet zo zeer veel gasten maar wel mooie locatie etc. Maar wel alleen als ik het geld ook echt kan missen. :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:00

Onze bruiloft kostte ongeveer 7500 euro
Eigen auto, hobby fotograaf en alles op 1 locatie.
Duurste was mijn jurk 1100 euro
En het feit dat wij op zaterdag trouwde ongeveer 900 euro.
Pak was ongeveer 500 euro
"s middags hadden wij 22 gasten (familie) en hadden we een buffetje
's avonds ongeveer 80 man incl sterke drank.

Mijn advies is wel, doe geen sterke drank... Ook wij dachten dat die paar die altijd sterk dronken dat zouden doen en de rest die normaal wijn of bier drinkt het daar bij zouden laten
Niets is minder waar!
Zelfs je eigen beste vrienden doen het! Wij dachten ook van niet. En er is dus flink gezopen waardoor we bijna 800 euro duurder uit waren dan van te voren de prijs opgaaf was.

Dus of een prijs laten vast zetten, of alleen bier/fris/wijn, of je vrienden in de gaten houden!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 19:04

naja dat scheelt dus ook aan dat wij geen avondfeest willen. Althans niet zo'n disco/zuipfeestje ;)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:04

Je kunt het net zo duur maken als je wilt, maar aan sommige kosten zit je nu eenmaal verbonden. Wij trouwen volgende week donderdag :o omdat we een huwelijksakte op moesten laten maken, op huwelijksreis willen, en een klein feestje in mooie kledij, zijn we alles bij elkaar denk ik 5000 :) meer zou ik er ook niet aan uit willen geven. Succes :)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:08

muntdrop schreef:
Ik zou wel graag redelijk groot willen trouwen, niet zo zeer veel gasten maar wel mooie locatie etc. Maar wel alleen als ik het geld ook echt kan missen. :)

Dat dus.......
Als ik serieus heel veel geld OVER zou hebben nam ik iedereen die dichtbij ons staat een lang weekend mee naar het Como meer in Italië en trouw daar met veel goed eten en heerlijke wijnen in een mooi landhuis.

Tot die tijd gaan we lekker met zn 4 tjes daar lekker genieten op vakantie want dat past wel in ons budget