Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Salsa schreef:Het zal niet voor iedereen gelden hier hoor maar ik ken stellen die langer bezig zijn met het afbetalen van hun trouwerij dan hun huwelijk heeft geduurd.
Daarnaast om financiële reden ook nooit mee gaan met dagjes weg en uit eten gaan. Tja idd een keuze die je maakt.
Ik ga voor ervaringen en echte vrienden en familie en niet om die ene dag je collega's en mensen die je 1xkeer per jaar ziet zich helemaal klem zuipen.
Liefde vier ik dagelijks met mijn geliefden en niet met veel redelijk onbekenden.
Als je een feest wil geven met trouwen is uiteraard prima maar zie veel stellen die een beetje de reden van trouwen en wat echt belangrijk is uit het oog verliezen.
Salsa schreef:Dat mensen het ons niet in dank gaan af nemen vind ik raar. Ze betalen er toch ook niet voor? Zou wat zijn als onze ouders ons zouden verplichten 10000 euro uit te geven oid
.
dus ben ik ook bereid voor hun te betalen 
Salsa schreef:Ik zeg ome2niet dat het op elke bruiloft zo is. Maar we kunnen niet ontkennen dat er veel grote bruiloften zijn van een mega budget die wel degelijk zo zijn.
Nogmaals ik ben niet tegen een klwin feestje die binnen je eigen budget past. Die van jou jolien vind ik niet zo heel groot klinken.
Alleen ik zie er te veel voorbij komen prive die om andere zaken draaien dan alleen de liefde.
Dan bedoel ik feesten met 200 man. Niemand kan mij vertellen dat je cloSe bent met 200 man

Salsa schreef:Oké ik snap je verhaal.
Maar juist als je zo close bent ga je je geliefden toch niet op kosten jagen . Ik zou daar alleen maar respect voor hebben.
Wie weet hebben ze andere hoge kosten ergens aan en kunnen ze het niet betalen. En ik zou ook me totaal niet fijn voelen als iemand anders het betaald. Ook niet ouders oid

Salsa schreef:Ik doe geen aannames. Je moet goed lezen. Ik heb in mijn omgeving dit soort trouwerijen meegemaakt.
Zou wat zijn als je niet uit liefde trouwt . Heb ik namelijk ook niet gezegd.
Zeg alleen dat je niet moet vergeten waar het om gaat.
ik norm nergens een voorbeeld uit dit topic. Maar wie zich aangesproken voelt.......

Salsa schreef:Maar dan is het voor jou toch prima.
Nogmaals ik ben niet tegen een bruiloft. Ik ga immers het zelf ook doen op andere schaal.
Ik zet alleen mijn twijfels bij een bruiloft die eigenlijk niet in je budget past of waar je imo jaren lang dingen voor moet inleveren die juist een huwelijk samen zo leuk maakt
omdat we een huwelijksakte op moesten laten maken, op huwelijksreis willen, en een klein feestje in mooie kledij, zijn we alles bij elkaar denk ik 5000
meer zou ik er ook niet aan uit willen geven. Succes
muntdrop schreef:Ik zou wel graag redelijk groot willen trouwen, niet zo zeer veel gasten maar wel mooie locatie etc. Maar wel alleen als ik het geld ook echt kan missen.