Mannen & typische vrouwen eisen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Murthul

Re: Mannen & typische vrouwen eisen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:42

Ach, mijn vriend wilde ook graag iemand die n beetje carriere gericht was, nu zit ie met een "gehandicapte" uitkeringtrekker :=

En ook de lengte zou me niks uitmaken hoor, als mn vriend kleiner waa geweest, prima joh.. En dat terwijl er vroeger niemand was met n langere eisenlijst dan ik geloof ik :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:44

Murthul schreef:
Ach, mijn vriend wilde ook graag iemand die n beetje carriere gericht was, nu zit ie met een "gehandicapte" uitkeringtrekker :=

Je ziet het verkeerd, je bent gewoon in dienst bij de overheid :Y)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:45

vuurneon schreef:
Murthul schreef:

Je ziet het verkeerd, je bent gewoon in dienst bij de overheid :Y)

Ik zeg altijd maar zo: ik word betaald om uit te slapen <<)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:46

Ooo ik vergeet er 1; er moet wel wat peper in de reet zitten :j en een ruggengraat hebben.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:48

vuurneon schreef:
Ooo ik vergeet er 1; er moet wel wat peper in de reet zitten :j en een ruggengraat hebben.

dat is idd ook belangrijk.

:j :j

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:49

Ik had na een vervelende relatie een enorme eisenlijst opgesteld voor een toekomstige man. Dat waren echter geen oppervlakkige eisen, maar hadden allemaal te maken met karakter en de manier waarop iemand in het leven staat. Ik vind bijv het studeren daar ook onder vallen: een studentenleven is vaak zo totaal anders dan wanneer je werkt, dat die levens gewoon moeilijk te combineren zijn, vaak toch een andere fase in je leven. Oppervlakkige zaken zoals uiterlijk en auto's, tja daar hecht ik gewoon helemaal geen waarde aan. Zijn ook erg veranderlijk en hoeven niks te zeggen. Een mooie auto betekent niet dat hij zn eigen boontjes kan doppen, wie weet betalen pappie en mammie wel of heeft hij een dure lening lopen om dat te betalen.

Toevallig voldeed 1 van mn beste vrienden aan vrijwel al mijn eisen en ben ik dus niet lang vrijgezel gebleven. Ik wilde absoluut geen gladde kerel, geen stoere praatjes maar juist zorgzaam, betrouwbaar, rechtvaardig en dan eigenlijk de belangrijkste: hoge intelligentie. Dat is voor mij echt belangrijk, omdat mn grootste hobby discussieren is en filosoferen over de wereld. Ik wil alles weten en begrijpen en heb iemand nodig die dat op zn minst begrijpt en het liefst hetzelfde is. Iemand met dezelfde fascinatie voor zaken en de wereld net zoals ik steeds loopt te analyseren. Heerlijk!
Enige eis waar hij niet aan voldeed was houden van dieren. Ik dacht altijd dat dit voor mij onoverkomelijk was, maar hij was er niet tegen en gewoon niet met dieren opgegroeid. Inmiddels heeft hij mijn beide paarden betaald, liggen de katten bij hem op schoot zodra hij thuis is en geniet hij bijna net zoveel van ze als ik doe. De laatste eis voldoet hij 11 jaar later dus ook aan :-)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:49

Bij de ouders wonen is trouwens wel echt een mega afknapper hoor %) Weet niet meer wie hier zei dat dat ook niet uitmaakte.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:51

Mijn vriend heeft een full time baan, een auto en heeft eigenlijk alles op de rit staan :)
Betaald ook alles zelf, maar woont nog wel thuis.
Daarnaast is ie ook 20 cm groter dan ik.
Hij rookt niet.

Dus voor mij is ie perfect <3

Boeien dat ie thuis woont, hij is net 23. En hij wil het huis pas uit wanneer die gaat samenwonen.
Hetzelfde plaatje als ik.

Eerder wilde ik perse een brede man die veel deed fitnessen :')
Dat doet mijn ventje niet, doet wel aan voetballen en hij is ook niet breed, maar mooi slank.

Tja, I have the perfect guy <3
Ondanks dat ie ooit wel eens zo een gruwelijk gebrek aan tact heeft (deur achter zich dicht willen doen, terwijl ik achter m loop bijvoorbeeld), is het toch wel echt een schatje.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:53

BaileyMix schreef:
Bij de ouders wonen is trouwens wel echt een mega afknapper hoor %) Weet niet meer wie hier zei dat dat ook niet uitmaakte.

Ik!

Mijn vriend woonde dan wel niet bij zn ouders, maar n half jaar voor ik hem leerde kennen nog wel, nadat het uit was gegaan met zijn ex was ie tijdelijk teruggegaan.. Had me niet uitgemaakt.. Een man die nog nooit alleen had gewoond had ik waarschijnlijk ook wel minder aantrekkelijk gevonden :=

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:56

Tijdelijk oké, dat komt soms gewoon zo uit. Maar net als de vriend van _Nancy (niet banketstaaf bedoeld verder tegenover jou of je vriend!) thuis blijven wonen totdat je samen gaat wonen... Nee dat zou bij mij echt niet gaan. Sowieso niet te zwaan-kleef-aan met snel willen samenwonen etc.

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:57

Auto of niet maakt mij niet uit.

Studie wel, ik ga zelf naar uni en wat niveau vind ik ook wel fijn. Stel ik ga met een mbo-er of lager (sorry mensen!) krijg ik namelijk gelijk een bepaald beeld in mn hoofd; ik werk fulltime en ben hoofdkostwinner, en meneer denkt nog wel even een tussenjaartje te nemen. Is wel een extreem voorbeeld natuurlijk (echt niet iedereen is zo!), of ik ben gewoon te ambitieus :+
Waar ik ook een hekel aan heb is mannen die hun l*l achterna lopen.
Doe mij maar iemand die op zn tijd lekker romantisch kan zijn en ook humor heeft.
Edit: en natuurlijk enige interesse in de paarden, geen standaart paardenmeisjes en paardrijden-is-geen-sport idee.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:00

BaileyMix schreef:

Mijn vriend woonde bij zijn ouders. Heeft zijn diploma gehaald en werkte fulltime en had dus (omgerekend van franc naar euro) 3000 euro van zijn 4000 euro loon om vrij uit te geven. Ik snap dus best dat hij nog thuis woonde toen hij nog single was! Ik had het ook zo aangepakt als ik niet studiegebonden uit huis had moeten gaan op mijn 18e. :+

Nu hebben we een grotere woning met mij die best aan de prijs is dus is zijn budget (en het mijne ook) een stuk krapper geworden. Maar een afknapper, nee zo zwart wit is het niet. Wel als die persoon gewoon een beetje een verloren type is, dus geen goede opleiding, geen werk etc. dat zou voor mij wel een afknapper zijn.

Maar iemand die alles al op een rijtje heeft, maar gewoon rustig afwacht, nee niet zo erg hoor. Of iemand die bijvoorbeeld nog studeert en daarom nog thuis woont omdat hij nog niet fulltime kan gaan werken, lijkt me geen drama.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:01

Wij woonden ook thuis voordat wij gingen samenwonen (zat wel jaren tussen haha), puur praktisch ivm geld. Maar.... Ik had het wel vreselijk gevonden als meneer nog geen ei kon bakken en magische gedachten had van; 'als de was vies is, gooi ik het in de mand en het komt vanzelf weer schoon in de kast!'. Niets zo onaantrekkelijk dan een kerel die (bij wijze van) zijn eigen kont nog niet af kan vegen :+

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:02

Dan denk ik dat wij sowieso verschillen in op wat voor types wij vallen (qua eigenschappen, en de 'mindset' van de persoon) :D

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:04

Springs schreef:

Studie wel, ik ga zelf naar uni en wat niveau vind ik ook wel fijn. Stel ik ga met een mbo-er of lager (sorry mensen!) krijg ik namelijk gelijk een bepaald beeld in mn hoofd; ik werk fulltime en ben hoofdkostwinner, en meneer denkt nog wel even een tussenjaartje te nemen. Is wel een extreem voorbeeld natuurlijk (echt niet iedereen is zo!), of ik ben gewoon te ambitieus :+
Doe mij maar iemand die op zn tijd lekker romantisch kan zijn en ook humor heeft.
Edit: en natuurlijk enige interesse in de paarden, geen standaart paardenmeisjes en paardrijden-is-geen-sport idee.

Grappig, mijn vriend zit op het MBO, maar heeft een eigen bedrijf en is altijd bezig met hogerop komen wat dat betreft. Ik voel me in onze relatie eerder degene met een 'tussenjaar'.

Ik studeer zelf aan de universiteit, maar heb nooit eisen gehad qua niveau. Over uiterlijk had ik wel een 'mening'. Zo wilde ik een jongen met bruin haar en blauwe ogen *\o/* (maar zou iemand niet afgewezen worden wanneer hij dit niet had).

Echter wilde ik absoluut geen vriendje dat jonger was dan ik. En toen kwam mijn huidige vriend :D
1,5 jaar jonger haha.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:05

Ik moet verliefd op hem kunnen worden. Mijn verliefdheid staat of valt niet met een opleiding of een bankrekening.

Mijn vriend heeft zijn zaken gelukkig voor elkaar, maar dat is allemaal bijzaak. We hebben het leuk samen, daar gaat het om.

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:07

Douce schreef:
Springs schreef:

Grappig, mijn vriend zit op het MBO, maar heeft een eigen bedrijf en is altijd bezig met hogerop komen wat dat betreft. Ik voel me in onze relatie eerder degene met een 'tussenjaar'.

Dat is wel fijn vind ik, maar het is niet echt een eis. Je weet namelijk nooit wie er op je pad komt en zeg dan nog maar eens nee.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:09

Springs schreef:
Douce schreef:

Dat is wel fijn vind ik, maar het is niet echt een eis. Je weet namelijk nooit wie er op je pad komt en zeg dan nog maar eens nee.

Helemaal waar :j.

Maar ik vind het wel fijn dat ik geen bankzitter heb. (Niets tegen mensen die gedwongen oid op de bank zitten, ik bedoel meer het type dat naar zijn ouders gaat, handje open houdt, terug richting bank keert en dat terwijl er lichamelijk/geestelijk niets aan de hand is).

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:14

Ik had weinig eisen, maar wel wat dingen die ik niet kon waarderen in mijn vorige relaties.
Inderdaad een jongen die liever lui dan moe is, naar zijn ouders terug gaat en zijn handje ophoudt om aan geld te komen, vreselijk! Ook roken vind ik heel erg, krijg altijd last van mijn ogen en luchtwegen.
Als laatste vind ik het erg als een jongen alleen zijn eigen zin door wil drijven en geen rekening houdt met mij.
En wat heb ik nu? Een jongen die al een aantal jaar gestopt is met roken, omdat hij inzag dat het slecht voor hem was, die altijd dingen wil ondernemen, hard bezig is met zijn werk en dit serieus neemt (soms vrijwillig 's avonds nog een paar uurtjes bezig) en die rekening houdt met mij. Wat een verademing na mijn vorige relaties!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:23

Ik heb geen eisenlijstje (als puber daarentegen schreef ik die elke week opnieuw met m'n vriendinnetjes uit := ) maar ik merk wel dat de mensen waar ik me tot aangetrokken voel wel kenmerken hebben die overeen komen. Maar dat betekent niet dat ik nooit met een hoogblonde, obese, onverzorgde man met het IQ van een lantaarnpaal thuis zal komen. Ik acht de kans heel klein, maar you never know. Ik word verliefd op een persoon, niet op een plaatje.

Wat ik wel merk wat bij mij een behoorlijke afknapper is: als er geen fatsoenlijk gesprek met iemand te voeren valt. Soms duurt het even voordat ik dat door heb, maar als ik alle oppervlakkige onderwerpen wel heb gehad en wat meer de diepte in wil en iemand heeft a) geen idee wat er zich in de wereld afspeelt of b) geen interesse in nieuwe/andere dingen of c) nergens een mening over, dan ben ik er heel snel klaar mee.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:27

Ik vraag me toch altijd iets af als ik al die eisen hier lees... Wat nou als je een jongen tegenkomt die knap is, lief, gezellig, leuk, charmant, en dan kom je erachter dat ie jonger is dan jij. Of dat ie geen rijbewijs heeft. (Wat ook echt niet raar is hoor, met name bij studerende mannen komt het er gewoon niet van en hebben ze het niet nodig, waarom zou je dan?)

Laat je hem dan lopen? "Oh je hebt geen rijbewijs/ bent jonger dan ik/bent kleiner dan ik, laat maar dan?"

Ik heb een relatie met een jongen die voldoet aan alle punten waar ik voorheen op afknapte :') maar hij bleef doorzetten en uiteindelijk heb ik maar toegegeven... Gaat al anderhalf jaar heerlijk :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:06

Ik heb zeker harde eisen die ik echt niet bij zal stellen; die lamme zak op de bank, die de godganse dag alleen maar games speelt omdat ie chronisch last van zijn werkspier heeft én ook nog verwacht dat ik zijn huishoudster bent kan de pot op. Ook al heeft ie qua lieve trekjes alles wat ik in een man zoek.

Op hygiene ga ik ook geen consessies doen :n moet wel een beetje fris erbij lopen buiten het werk/hobby om.

Een man moet ook het beste uit mij halen; dat zoek ik ook in een relatie. Hij moet mij goed aanvullen en mij kunnen steunen, adviseren en mij een schop onder de reet geven waar nodig. Beetje bijschaven vind ik geen probleem hoor O:) mijn vriend presteerde het om afgelopen week te klagen dat hij geen schone werkkleren heeft, dus heb hem gelijk een lesje; 'de waarheid achter de schone was in de kast' gegeven :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:19

Ik heb ook geen lijstje, ik val op iemand of niet. Inmiddels ben ik erachter welke overeenkomsten er zijn, nl. een aardig persoon (voor mij maar ook zeker tegen anderen), nuchter en ons gevoel voor humor moet overeen komen. Qua uiterlijk zit er geen logica meer in :D ik dacht altijd dat ik viel op donker haar en groene of blauwe ogen maar ik ben toch echt getrouwd met iemand die iets rossig is :) Fysiek vind ik gespierde armen en flinke schouders erg aantrekkelijk (geen sportschool spieren) maar ben er achter dat dit ook geen must is :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:21

die sportschool types (vrij breed gebouwd) vind ik helemaal niets. :+ :+ :+ := := := := := _O- _O- _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:22

O nee, echt die hele gespierde mannen vind ik niets; teveel met jezelf bezig zijn vind ik ook geen pluspunt :')