Ik weet niet wat ik wil worden 'later'.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 08:57

Sommige mensen 'zwerven' zo hun hele leven rond, niet iedereen kan zich zo op 1 ding concentreren en daar gelukkig mee zijn. Dat hoeft ook helemaal niet :)

Maartje1990

Re: Ik weet niet wat ik wil worden 'later'.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:00

Schrijven vind je leuk en reizen vind je leuk.. Combinatie van die 2 dan denk ik aan journalistiek?

In hoeverre zou de politie trouwens iets voor je zijn? Dat is ook geen kantoorbaan, het is een duaalopleiding, is op mbo niveau ook en je zou na 3 jaar als gewoon agent kunnen gaan voor de bereden politie, stukje dieren en gezien je op bokt zit.... gok ik zo dat je wel iets met paarden hebt :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:06

Ik dacht ook aan politiewerk, maar ts geeft aan niet sportief te zijn.

Wat dacht je van accountant? Dat is heel veel pietje precies cijferwerk, betaald erg goed waardoor je kunt reizen, meestal kun je al werkend leren en moet je ook regelmatig langs klanten, dus zit je niet altijd maar op 1 kantoor.

Accountancy is wel echt pittig, maar als het je ding is en je vind het leuk moet het wel te doen zijn toch?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:07

Joh, ik ben 32 en ik weet nog steeds niet wat ik wil worden;)
Na verschillende opleidingen geprobeerd te hebben uiteindelijk afgestudeerd als maatschappelijk werker.
Kan je trouwens ook mee in de schuldhulpverlening werken, is ook met cijfers..;)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 09:07

Colorado schreef:
Sommige mensen 'zwerven' zo hun hele leven rond, niet iedereen kan zich zo op 1 ding concentreren en daar gelukkig mee zijn. Dat hoeft ook helemaal niet :)

Haha ja dat is zeker waar :D

Maartje1990 schreef:
Schrijven vind je leuk en reizen vind je leuk.. Combinatie van die 2 dan denk ik aan journalistiek?

In hoeverre zou de politie trouwens iets voor je zijn? Dat is ook geen kantoorbaan, het is een duaalopleiding, is op mbo niveau ook en je zou na 3 jaar als gewoon agent kunnen gaan voor de bereden politie, stukje dieren en gezien je op bokt zit.... gok ik zo dat je wel iets met paarden hebt :D

Politie is denk ik niks voor mij, ik ben best een softie met een zachte stem en ik ben maar 1.55 lang :') Maar informeren kan altijd :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 09:09

_Nelleke_ schreef:
Ik dacht ook aan politiewerk, maar ts geeft aan niet sportief te zijn.

Wat dacht je van accountant? Dat is heel veel pietje precies cijferwerk, betaald erg goed waardoor je kunt reizen, meestal kun je al werkend leren en moet je ook regelmatig langs klanten, dus zit je niet altijd maar op 1 kantoor.

Accountancy is wel echt pittig, maar als het je ding is en je vind het leuk moet het wel te doen zijn toch?

Mijn vriend is toevallig accountant haha en ik denk dat ik die opleiding te zwaar vind, maar kan altijd even kijken:)
Majabeestje schreef:
Joh, ik ben 32 en ik weet nog steeds niet wat ik wil worden;)
Na verschillende opleidingen geprobeerd te hebben uiteindelijk afgestudeerd als maatschappelijk werker.
Kan je trouwens ook mee in de schuldhulpverlening werken, is ook met cijfers..;)

Dat is ook een leuk idee :D

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:12

Ik loop al een aantal jaartjes rond (46 jaar) ik wist nooit wat ik wilde worden..... Nog steeds niet, maar heb een leuke baan waarmee ik mijn vakanties, paard en huis kan betalen.
Ik heb wel mijn school afgemaakt (secretaresseopleiding _O- ) en werkte al fulltime toen ik 18 was. Ondertussen van alles gedaan. Nu werk ik als databeheerder (wat landmeetkundige (MTS) opleiding vraagt) wat een vreselijk leuke job is.

Een tip: wees flexibel (het toverwoord voor de toekomst).
Laatst bijgewerkt door yarrah op 20-06-14 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:18

Lengte maakt geen drol uit! :D Ik ben 1.60 en sta voor de klas, heb jongens in de klas die wel zo'n 2 meter zijn en ondanks mijn lengte luisteren ze gewoon braaf naar mij hoor :D Maar als je ook een zacht stemmetje en een softie bent dan is dat wellicht inderdaad minder geschikt voor je :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:24

Facility management? :)

Ik studeer zelf pedagogiek, ik zit hier helemaal op mijn plek! :)

Misschien is wat Nessah oppert over twee dagen testen een goed idee. :)

Enne, ik ben ook op mijn 20ste/21ste pas begonnen met deze opleiding omdat ik in mijn koppie volledig vastliep met wat ik wilde op mijn vorige opleiding. :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 09:26

Die test ga ik even uitzoeken, lijkt mij ook een goed idee :D
Ik ben wel blij dat ik niet de enige ben trouwens :') (Wist ik stiekem natuurlijk wel maar is toch een goed gevoel als mensen je verhaal herkennen :o )

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:29

Ik dacht ook meteen aan accountant. Ik doe de opleiding zelf, maar denk er wel aan dat je pas gaat reizen (verschillende bedrijven bezoeken) als je na je HBO nog een Post HBO of universitaire opleiding hebt gedaan. Je bent niet direct na je HBO adviseur. Maar het is wel een hele goede economische opleiding!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 09:33

suus_pepper schreef:
Ik dacht ook meteen aan accountant. Ik doe de opleiding zelf, maar denk er wel aan dat je pas gaat reizen (verschillende bedrijven bezoeken) als je na je HBO nog een Post HBO of universitaire opleiding hebt gedaan. Je bent niet direct na je HBO adviseur. Maar het is wel een hele goede economische opleiding!

Ja dat wordt mij denk ik te zwaar, het liefst blijf ik gewoon werken met cursus/deeltijd opleidingen
Aangezien ik nu niveau 3 heb, zal ik eerst opnieuw aan niveau 4 moeten beginnen en dan mijn HBO en dan ben ik al 5 jaar verder, deeltijd misschien nog wel langer :P

Het allerliefste zou ik een eigen kledingwinkel willen hebben, en dan zelf inkopen doen, de commercie en de administratie. Alleen in deze economie is dat gedoemd te mislukken :')