Mooiste aanrechtblad of waterkerende rand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:33

Wij hadden eerder altijd een waterkering en tegenwoordig niet meer...

Eerlijk? Vroeger toen wij klein waren speelden wij ook in de spoelbak... al het water is gewoon op de vloer terecht gekomen :+

Als je echt een Waterballet er van gaat maken maakt het niet uit welke rand je hebt.

Kies gewoon voor het geen je mooi vind, je moet er nog jaren naar kijken...

Iris82

Re: Mooiste aanrechtblad of waterkerende rand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 22:36

Mijn moeder wist ook spontaan niet meer of ze er ook een had of niet, dus is je vergeven Murthul. :+

Iemand stelde per pb voor om het blad mm uit het lood te zetten naar achter. Misschien ook nog een optie...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:39

Even doekje over je kastjes en je bent er ook vanaf toch? :D

Ik vind een korting van 90 euro wel erg karrig. Het lijkt mij dat je bij bestelling heb aangegeven dat je díe kleur mét rand wilde.. Zij hebben jou dus onjuist geïnformeerd. Lijkt mij dat er minstens een getalletje voor die 90 moet komen :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:42

Ik denk serieus niet dat je t echt zal missen, ik had eerst wel een waterkering maar daar gooide ik alsnog water op de grond, dus zoveel hielp dat niet :=

Ik vind zelf een recht aanrechtblad ook veel mooier dan een met zo'n waterkering, als je dit echt geen optie vind zou je m idd wat kunnen laten zakken aan de achterkant, maar als ik jou was zou ik het zo laten :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 22:46

Ik heb al heel veel korting gehad. Er is zoveel mis gegaan. Niet te filmen. :oo

Die 90 euro zijn de kosten die ze me meer rekenden voor die waterkering. Nou als ik die weer terug zou hebben, heb ik daar vrede mee. Als ik voor die optie kies.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:47

Ik zou voor zonder gaan.

A, helpt niet.
B. Lelijk

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:48

Hier geen rand, persoonlijk zou ik ook voor mooi gaan, randje scheelt me te weinig.

Eerlijk gezegd snap ik minder van een houten vloer in een keuken?
Er valt nu eenmaal weleens iets nats op..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:12

Ik moest toch ook even gaan kijken hoor _O- . Maar ook hier helemaal geen waterkering. En ja als ik in een haastige bui ben valt er wel eens iets op de grond, maar dat is toch ook zo terug opgeveegd niet? En ik denk eerlijk gezegd ook dat als ik het had, het er toch alsnog over zou gaan. Als ik veel knoei dan is dat omdat ik met grove bewegingen vlug aan het werken ben, en dan vlieg je zo over een rand heen. Is je vloer echt zo gevoelig dat hij geen spatjes water kan verdragen? Als je kind heuse emmers water overboord kapt zou ik anders gewoon zoals iemand anders voorstelde een paar handdoeken op de grond leggen als hij in de wasbak zit.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:17

Iris82 schreef:
Mijn moeder wist ook spontaan niet meer of ze er ook een had of niet, dus is je vergeven Murthul. :+

Iemand stelde per pb voor om het blad mm uit het lood te zetten naar achter. Misschien ook nog een optie...

Zorg dan wel dat in elk geval je gasfornuis/kookplaat wel loodrecht staat, anders kan je niks normaal in je pan verhitten, al je olie loopt naar 1 kant.

Verder lijkt me dat eigenlijk best wel irritant, je keukenblad uit z'n lood, maar dat is meer een gevoel. :)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:22

_Nelleke_ schreef:
Iris82 schreef:

Zorg dan wel dat in elk geval je gasfornuis/kookplaat wel loodrecht staat, anders kan je niks normaal in je pan verhitten, al je olie loopt naar 1 kant.

Verder lijkt me dat eigenlijk best wel irritant, je keukenblad uit z'n lood, maar dat is meer een gevoel. :)

Is redelijk ondoenlijk aangezien de achterkant van je kookplaat dan een grotere kier heeft dan de voorkant. En aangezien die dingen niet afgekit worden, blijf je dat dus zien :n Ook niet mooi.

Zoals inderdaad al heel vaak gezegd. Die rand gaat je niet helpen. Jou niet en je kleine niet. Een paar spetters rollen echt niet zomaar van een normaal blad af en als het meer is helpt die waterkering niet bepaald.

Gewoon een mooi blad nemen ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:23

ik heb die rand en altijd een waterballet in de keuken :Y)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:23

een mm uit lood.. Ik vraag mij af of het helpt en ook of je dat ziet op een kitrand? Die zijn nl. wel iets dikker dan 1 mm gok ik :)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:24

Ik heb geen rand, maar hij ligt wel iets achterover. Dat scheelt echt heel veel gemors op de vloer met wat dan ook. Het scheelt maar een halve centimeter van voor naar achter en dat zie je niet. idd wel je kookplaat waterpas zetten.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:39

pillow schreef:
Ik heb geen rand, maar hij ligt wel iets achterover. Dat scheelt echt heel veel gemors op de vloer met wat dan ook. Het scheelt maar een halve centimeter van voor naar achter en dat zie je niet. idd wel je kookplaat waterpas zetten.

Hoe heb je dat gedaan? Want bij mijn weten word een kookplaat niet afgekit. En 'maar een halve centimer' is op een blad met een diepte van 60cm echt wel heel veel hoor :') Aangezien kookplaten meestal 50 zijn, ligt je kookplaat ook zowat een halve centimeter uit het lood t.o.v. je blad.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 00:13

Ik zou ook voor zonder gaan. Die randen helpen niks.

Wij hebben ook een houten vloer. Bij plekken waar het nat kan worden gebruiken we deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/44881100/

Netjes zelf op maat gesneden, anders zijn ze wel heel groot. Maar wij hebben er bv 1 onder de buiten deurmat, onder de honden waterbak en dus bij het aanrecht. Ze zijn doorzichtig, je ziet wel iets kleurverschil. Makkelijk te dweilen als iets nat wordt. Af en toe wel optillen en onder dweilen anders zuigt ie zich vast.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 00:23

Misschien is het ook een optie om de wasbak niet meer te gebruiken als badje? of een badje te kopen voor je zoontje zodat ie daar in kan?

Dan is het probleem opgelost. want diep in je hart weet je heel goed wat je wilt!

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 06:36

Persoonlijk vind ik een waterkering in het blad een beetje gedateerd en niet mooi.

Hier een eikenhouten vloer en een hardstenen aanrechtblad zonder waterkering, geen problemen mee

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 06:49

Omruilen, je bent nu op kleur gefixeerd. Zit het blad er 1x in dan valt dat wel mee. Die rand ga je anders echt missen

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 06:56

Ik bedenk me net dat wij ook geen randje hebben. Heb het dus nog niet gemist (en ook een klein kindje in huis ;) )

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:00

Oooh heet die lelijke rand zo :')

Kun je inderdaad je kindje niet in een klein badje in de badkamer laten plonsen? Ik zou echt voor het blad gaan wat je het mooiste vind.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:05

Nu je dit topic zo hebt geopend is het me pas opgevallen dat mijn ouders thuis dus wel zo'n randje hebben en ik hier niet. Nou vraag ik me meteen wel af; als er een plens water op 'mijn' aanrecht hier valt, komt het er niet vanaf stromen maar blijft het keurig netjes waar het ligt. Nou is dit hele huis niet waterpas ( :') ) dus misschien ligt het toevallig iets naar achteren gekanteld, maar het water blijft echt liggen waar het ligt.

Dusseh... gooi eens wat water op je aanrechtblad en kijk of het inderdaad alle kanten opgaat? Wordt wel een interessant experiment zo. En dan; als je zoontje inderdaad flink veel water over de rand zou gooien dan vraag ik me af of zo'n randje genoeg zou zijn. Althans, die bij mijn ouders zou het niet tegenhouden denk ik...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:28

Lijkt me simpel, kind niet meer laten badderen in gootsteen :D

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:33

loopt naar de keuken en kijkt, ooo heb ik dus ook niet!

zou voor je mooie aanrechtblad gaan
zit de kleine in de wasbak, leg een handdoek ofzo op de grond voor het eerste nat op te vangen
en anders niet meer badderen in de wasbak

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:45

Je kan inderdaad, zoals hier eerder aangegeven is, er voor gaan om je kindje in een badje in de badkamer te zetten, kan je je mooie aanrechtblad houden.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:45

Maar ik heb het even opgezocht. Zo'n waterkerende rand, is enkel om te voorkomen dat de onderkastjes droog en schoon blijven? Het water kan gewoon via de ronde kant van het aanrecht af en wordt dan via gleufje aan de onderkant naar de vloer geleid?
Zo dus? http://i622.photobucket.com/albums/tt30 ... iabybm.png

Ik zou zeggen; kies voor smaak en wat mooier staat. Kans is groter dat je er vaker naar moet kijken dan dat je wat morst, toch? Keukenkastjes kun je ook gewoon weer afnemen na die tijd.