Filmpjes geweld op straat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:48

Toevallig het filmpje van die idioot die dat meisje zo onderuit schopte gister gezien.
Wát een respect voor dat meisje!!!!! Gewoon tot meerdere keren aan toe kwam ze weer overeind en vloog die gozer aan _/-\o_ Zou werkelijk niet bij mij opkomen, maar wat vind ik haar stoer! Of het slim was is een tweede... Voor hetzelfde geld had die andere knul die erbij was, zijn vriend geholpen en had het heel anders af kunnen lopen -O-
Hoop echt van harte dat hij er niet makkelijk vanaf komt!!

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:52

Ik zie het ook al steeds op Facebook voorbij komen. Ik kan er ook echt niet tegen. :n

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:53

Er wordt nu net gedaan alsof dit soort acties nieuw zijn. Ik ben heel blij voor die kinderen dat er nu mobieltjes zijn die kunnen filmen. Dan wordt er tenminste wat aan gedaan. In mij kindertijd kon dat nog niet. Ik herken mij zeer in dat meisje wat zomaar onderuit getrapt wordt en die jongen op de fiets. Dat andere filmpje heb ik niet gezien.

Bakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:59

Vind t echt sneu voor de slachtoffers en de daders, tsjaa, erger kan je haast niet doen

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:00

Ik heb vroeger ook eens een stomp in m'n buik gehad van een wild vreemde toen ik gewoon op straat liep.
Alleen toen hij zag dat ik er weinig van had rende hij snel weg :Y)

Er liepen wel meer mensen in de straat, maar het ging zo snel dat niemand het had gezien.

Ook een keer met een mes bedreigd, toen hij de buit binnen had (0,20 cent geloof ik) droop hij af. (Toen had je nog geen smartphones dus daar waren ze toen nog niet naar op zoek)

Van beide geen aangifte gedaan omdat ik niet wist wie het waren en niemand het gezien heeft.

De filmpjes lijken een beetje op die van de filmpjes een tijd geleden die ze dan maakte na het uitgaan ofzo, gingen ze ook ineens mensen in elkaar slaan.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:03

Doanique schreef:
Mocht het jullie nou eens overkomen dat je spontaan onderuit getrapt wordt op straat: stil liggen, NIET terugvechten als je niet sterk genoeg bent (zoals het meisje dat door die jongen wordt geschopt) en BRAND! roepen. Mensen reageren niet op help, op brand komt iedereen spontaan zijn huis uit.

Heb ook wel eens gehoord van een agente dat je gewoon keihard moet gaan gillen als vrouw. Iedereen die je hard en vaak schrikt het de dader af!

Jungles

Re: Filmpjes geweld op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:20

Jeetje... Als ik die filmpjes kijk, word ik zo verschrikkelijk boos. Nederlander of buitenlander interesseert me niet; als je dit doet dan spoor je gewoon niet, dan verdien je een enorm hoge straf. De Nederlandse wet voorziet in zo'n hoge straf, rechters geven er echter weinig gehoor aan en dikwijls is een eenvoudige taakstraf de consequentie. Dus we kunnen gewoon fijn door blijven schoppen en slaan. Die idioten die dat doen, geven waarschijnlijk ook weinig om de consequenties als een taakstraf en publicatie op internet. Kijken of ze nog zo hard schoppen als ze 12 jaar in de cel mogen doorbrengen of leuker nog: ze zelf half dood worden geschopt.

Vooral dat filmpje van die twee meisjes grijpt me ontzettend aan. Hoe kun je zo door blijven schoppen, terwijl dat andere meisje het uit gilt van de pijn?

Ik vind het een prachtig fenomeen dat dit op het internet gepubliceerd wordt, echt werkelijk waar prachtig. Niet omdat ik er graag naar kijk natuurlijk, maar omdat op deze manier openbaar wordt gemaakt wie die idioten zijn die dit doen. Laat ze maar de rest van hun miserabele leven lijden onder wat ze gedaan hebben. Dit houdt natuurlijk niet in dat ik erachter sta dat zoiets gefilmd wordt. In mijn optiek spoor je ook niet als je dit filmt. Maar als er dan toch van die idioten rondlopen die het filmen, laat het dan ook maar zien aan de hele wereld. Gadverdamme wat walgelijk dit zeg.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:20

Als ik dat soort filmpjes zie dan wordt ik echt boos.

Een paar jaar terug met uitgaan werd een vriend van me uit het niets bedreigd (achteraf bleek dat hij die jongen verkeerd had aangekeken, terwijl hij zich van geen kwaad bewust was iig) en uiteindelijk geslagen, getrapt + achterna gezeten door een hele groep. Ik was woest, maar werd als meisje zijnde tegen gehouden (gelukkig) en ben toen naar politie gesneld die verderop stond in een politie auto. De jongen die achterna gezeten werd waren we uit het oog, maar die hele groep agressieve jongens zaten nog achter hem aan. Dit uitgelegd aan de politie, deden ze helemaal niks!
Ik voelde me zo machteloos, vooral toen we de jongen belde en alleen maar gehijg en vanalles op de achtergrond hoorde..

Is wel goed afgelopen uiteindelijk, maar ik weet nu wel dat als ik iemand uit het niets zomaar iemand te lijf zie gaan, dat ik nog best de neiging heb om iig te roepen of ertussen te springen :=

Ik snap wel dat mensen het filmen trouwens, alleen of ik het op social media zou zetten weet ik niet. Maar de politie kan er iig wel wat mee, al moet het slachtoffer dan toch ook aangifte doen lijkt mij?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:44

Maar de rechters en politie moet ook niet gaan schrikken als mensen het heft in eigen handen gaan nemen... Dat zag je in Deurne al wel... Die twee overvallers die (terecht!) zijn neergeschoten...

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:46

Ik word hier ook misselijk van....

Stiekem ben ik blij dat mijn dochter op karate zit. Dan kan ze haar zelf in ieder geval verdedigen

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:46

Bij alle filmpjes staan er mensen om heen of er komen mensen langs.
En er is helemaal niemand die ingrijpt!! Dat kan ik niet begrijpen :x

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:08

heidy_wilco schreef:
Maar de rechters en politie moet ook niet gaan schrikken als mensen het heft in eigen handen gaan nemen... Dat zag je in Deurne al wel... Die twee overvallers die (terecht!) zijn neergeschoten...

ik moest stiekem meteen lachen,
zag van de week een filmpje op facebook voor bij komen, wat ook niet goed te praten valt maar wel begrijpelijk.

rechtzaak van een bulgaar die onderinvloed een kind had dood gereden.
de officier van justitie eiste (vaak wordt er dan een nog lagere straf af gegeven)
240 uur taakstraaf en 4 maanden voorwaardelijke cel straf.
die vader vloog op die bulgaar af, na veel moeite van de agente kregen ze hem van de bulgaar af,
en toen zei die vader als jullie het niet doen, doen we het zelf wel.

ik kon die vader eerlijk gezegt geen ongelijk geven.
ik zou ook door draaien als iemand me kind dood rijd.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:38

Ik vind het goed dat die filmpjes op internet komen, als hierdoor de dader gepakt kan worden. Wel jammer dat er vaak vrienden omheen staan die het natuurlijk erg grappig en stoer vinden, die mogen van mij ook wel een taakstrafje krijgen om door te krijgen dat het niet normaal is.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:42

Het meisje dat gefilmd is terwijl ze een ander meisje in elkaar trapt in Enschede zit inmiddels vast en van wat ik begrepen heb gaan ze haar ook vervolgen, justitie beraadt zich over de strafvervolging. De omstanders (kinderen die het filmden, o.a.) zijn ook allemaal opgepakt en verhoord, maar wel inmiddels op vrije voeten.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:45

ik zie vaak geweld aan het station, dan denk ik: gelukkig sta ik aan het station met veel vrienden etc.

er is naar het schijnt ook een redelijk oud filmpje van jongeren die een meisje onthoofden op straat? nee ik heb het niet bekeken. :) maar ik had het gehoord van wat vriendinnen.
Laatst bijgewerkt door janahxginger op 19-06-14 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:45

Ik zou nooit kunnen filmen terwijl er zoiets gebeurd. Ik zou ertussen springen.. Helaas al vaker moeten doen en tja toen stonden er ook mensen te filmen.

Ik vind het allemaal heel vreemd. Maar het is wel keihard bewijs als ze gepakt worden. Jammer dat het gros van deze stakkers minderjarig is.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:47

T is een of andere nieuwe hipe (als ik dat goed schrijf) MISSELIJK MAKEND.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:08

Ik vind dat soort filmpjes echt vreselijk om te zien, wat bezielen die mensen?!

En er kan wel heel leuk gezegd worden wat je moet doen in zo'n geval, maar ik kan helaas uit ervaring spreken dat je echt niet weet hoe je dan reageert in zo'n situatie. Zelf stond ik stijf stil terwijl ik van mezelf had verwacht dat ik wel zou terug vechten.. Maar helaas.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:14

xTammyy schreef:

En er kan wel heel leuk gezegd worden wat je moet doen in zo'n geval, maar ik kan helaas uit ervaring spreken dat je echt niet weet hoe je dan reageert in zo'n situatie. Zelf stond ik stijf stil terwijl ik van mezelf had verwacht dat ik wel zou terug vechten.. Maar helaas.

Dat is zo Ik was is de eerste auto achter een erg auto ongeluk en ik kon nog net de politie bellen, maar het lukte me niet om mn auto uit te komen. Gelukkig was het druk en waren er mensen die wel gelijk konden helpen.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:19

Ik klik op facebook gewoon aan, ik wil dit niet zien. Ik hoef het ook echt niet te zien. Ik vind het erg schokkend dat dit gewoon kan en mag op facebook. Zijn toch schokkende beelden. Ben niet blij met dit social media gedoe. Wat je krijgt zijn indd klopjachten, en mensen die voor eigen rechter gaan spelen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:24

xTammyy schreef:

Klopt helemaal.. Bij mij gaat er echt iets om als ik het zie en ga ik in de aanval, terwijl ik dus normaal echt helemaal niet van het geweld en ruzie ben. := Overigens heb ik totaal geen behoefte om zo iemand op te zoeken en kort en klein te slaan, zoals je nu overal leest. Dan ben je zelf ook niet zo veel beter bezig.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:26

Heb ze vandaag toevallig ook gezien...Echt vreselijk hoe iemand zoiets kan doen zonder zich te schamen. En dan nog heel trots op internet plaatsen. Nja, het tweede helpt alleszins wel om de dader(s) te vatten.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:27

Ik heb plots geen zin meer om op facebook te kijken vandaag...

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:38

Als dit zo door gaat in de maatschapij, wordt t straks ware oorlog op straat in de toekomst. idereen neemt straks het heft in eigen handen voorzich zelf en of slachtoffers. het grijpen naar wapen gebruik ligt op de loer. krankzinnig wordt de menselijke mentaliteit???

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 07:22

er was eerst een meisje onderuit getrapt door een jongen die jongen is opgepakt, later zag ik nog een filmpje dat 2 meisjes elkaar grepen maar die ene meid die begon is vrijgesproken :s toewel zij die andere meid tegen dr hoofd schopte, het maakt me zo kwaad. het is ook laf. come on people, heb t lef om je naam er dan ook bij te schrijven.
btw, voor die jongen is er al een "hij moet dood" facebook aangemaakt, daar spreekt niemand over zwart maken maar over gerechtigheid.
we leven in een rare wereld hoor!