Wie helpt mij met een scooter uitzoeken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:36

vilheide schreef:
JoellaLoves schreef:
yamaha neo's super scooter, lekker zuinig en genoeg ruimte!

Hahaha, dat zei ik ook al.

haha juist ! ik heb op meerderen gereden maar neo's blijft voor mij op nummer 1

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 17:36

vilheide schreef:
Ik heb zelf al mijn 2e neos. Hele fijne scooters en het voordeel is dat er veel ruimte onder het zadel is.

mijn broer heeft er zo een, maar vind het eigenlijk maar een saai ding..

Rosannee_

Re: Wie helpt mij met een scooter uitzoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:38

Een tweedehands runner?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:46

Ook hier een Sym Fiddle! Top ding! Wij maken vaak met zijn tweetjes toertochtjes, vriend van 1.87 en ik 1.64.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:01

canela schreef:
vilheide schreef:
Ik heb zelf al mijn 2e neos. Hele fijne scooters en het voordeel is dat er veel ruimte onder het zadel is.

mijn broer heeft er zo een, maar vind het eigenlijk maar een saai ding..

Saai klopt wel, maar lopen heerlijk en omdat ze zo saai en degelijk zijn val je niet zo snel op bij de politie. ;)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:35

LZP -> HTT

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 12:47

Ik ben gister naar een scooterzaak gegaan en heb op wat scooters gezeten, volgens de verkoper paste ik niet mooi op de sym fiddle.. Mn knieen kwamen dan ook tegen de sleutel aan. Maar er waren nog wat modellen van sym waar ik wel op paste en die er zeker ook niet verkeerd uitzagen.

Van de week ga ik met mn vader naar Arnhem om daar bij een hele grote scooterzaak te kijken en ga dan ook op wat sportmodellen zitten.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:54

Ik heb nu een Kymco Agility, een heel fijn scootertje. Hiervoor had ik de Sym Jet Sport X, die reed nog lekkerder dan de Kymco, maar is alleen zo groot dat ik hem wat onhanteerbaar vond en hij snel beschadigde bij de tuin/schuur inrijden. Maar misschien met jouw lengte wel een fijn ding!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 15:20

canela schreef:
Ik ben gister naar een scooterzaak gegaan en heb op wat scooters gezeten, volgens de verkoper paste ik niet mooi op de sym fiddle.. Mn knieen kwamen dan ook tegen de sleutel aan. Maar er waren nog wat modellen van sym waar ik wel op paste en die er zeker ook niet verkeerd uitzagen.

Van de week ga ik met mn vader naar Arnhem om daar bij een hele grote scooterzaak te kijken en ga dan ook op wat sportmodellen zitten.

Net als bij de paarden moet je er goed op passen maar hij moet je ook goed staan.
Een hele forse vrouw op een super ranke arabier is niet zo mooi.
En iemand van 1.80 kan niet rijden op een b-pony.

Als stoere chick ga je ook niet op een babykamer roze scooter rijden. En met je pipi langkaus vlechten en je roze legging ga je ook niet op een Gilera runner met race strepen rijden....

Veel succes met je zoektocht je vind vast wel een model wat bij je past waarmee je lekker kunt rijden!

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 15:24

Ik heb zelf een tweedehands Vespa van 1250 gekocht, prima ding, niks mee aan de hand.
Vespa's zakken veel minder in waarde dan bijv. zo'n chinees ding (heb ik ook gehad, van voordeelschooters.nl -> afrader!)
Dus ik zou zeggen: lekker voor een Vespa gaan!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:47

Ik zweer bij een Beta Ark Paddock. Was eigenlijk te hoog voor mij, want heb kortr benen, maar kwa uiterlijk vind ik het echt een stoere scooter :j

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:06

Ik heb een Peugeot Vivacity Motorsport.
Zelfde probleem als jij en lange benen (ik ben 1.81m), maar mijn scooter zit prima! Beetje sportief model. Ik heb hem nu 6 jaar, meer dan 25.000km gereden en hij doet het nog perfect. Heel blij mee, is ook bijna nooit kapot geweest, alleen gebruikssporen en dingen die daardoor vervangen moesten worden. Prijs is ook te doen, volgens mij bij alle peugeot scooters.
Enige is dat de voorkap los is gelaten, maar die is nu met kleine tie-rips vastgezet en daar zie je bijna niks van.
Peugeot scooter dus zeker aan te raden!

canela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 13:03

Careano schreef:
Zelfde probleem als jij en lange benen (ik ben 1.81m), maar mijn scooter zit prima! Beetje sportief model. Ik heb hem nu 6 jaar, meer dan 25.000km gereden en hij doet het nog perfect. Heel blij mee, is ook bijna nooit kapot geweest, alleen gebruikssporen en dingen die daardoor vervangen moesten worden. Prijs is ook te doen, volgens mij bij alle peugeot scooters.
Enige is dat de voorkap los is gelaten, maar die is nu met kleine tie-rips vastgezet en daar zie je bijna niks van.

hij ziet er op fotos ook redelijk groot uit, zou ik mogen vragen welke lengte broekmaat jij hebt? want dan zou ik het een beetje kunnen vergelijken haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:07

Sym alo staat hier thuis (Niet voor mij hoor :+ ) en hij is best ruim.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:08

Ik heb een Vespa Retro, onwijs fijne scooter! Ben zelf ook meester in het lange benen probleem... :') ben 1,80 m en heb genoeg ruimte tijdens het rijden. Dus zeker een aanrader!!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:13

Ik heb ook een zip gehad, erg jat gevoelige scooters en mijne is uiteraard ook gejat geweest (gelukkig wel terug gevonden)
Zip is inderdaad een erg kleine scooter en net als bij een aerox weinig beenruimte.

Ik heb nu een Kymco agility, hiervoor een kymco vitality gehad ook een erg fijne scooter met veel beenruimte.

Sym fiddle is ind een best grote scooter waar ik denk jij makkelijk op zal passen, beetje een vespa look a like

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:14

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:16

Aprilia RS 50 heb ik hier en nooit meer anders dan een schakelbrommer wat is dat leuk zeg <3

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:18

Als je een wat sportievere scooter wilt zou ik gaan voor een aprillia SR factory 50.
Stoere scooter, prima motorblokken (bijna niet stuk te krijgen)
en aardig wat beenruimte, ik heb die ook gehad en mijn vriend met zijn 1.85 reed er ook op en paste er prima op.

Afbeelding

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:21

Aprilia Mojito misschien iets voor je
Afbeelding

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:09

canela schreef:
Careano schreef:

hij ziet er op fotos ook redelijk groot uit, zou ik mogen vragen welke lengte broekmaat jij hebt? want dan zou ik het een beetje kunnen vergelijken haha.

ik heb ook een vivacity, maar vind dit niks voor lange mensen... ik vouw zelf al mijn benen naar achter toe wil ik een beetje lekker kunnen zitten... (ik ben 1.69 maar redelijk lange benen voor mijn lengte)
zijn fijne scooters tot je een keer onderuit bent geweest en je alle kappen met ty-rips vast moet zetten.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:19

ladyflame schreef:
canela schreef:

ik heb ook een vivacity, maar vind dit niks voor lange mensen... ik vouw zelf al mijn benen naar achter toe wil ik een beetje lekker kunnen zitten... (ik ben 1.69 maar redelijk lange benen voor mijn lengte)
zijn fijne scooters tot je een keer onderuit bent geweest en je alle kappen met ty-rips vast moet zetten.

Ben ik niet echt met je eens.

Ik heb lengtemaat 34, soms 36, dan weet je hoe lang mijn benen ongeveer zijn ;)
Ik kan prima zitten en raak met mijn knieën nooit de voorkant. Kan zelfs 20 kilo zakken voer meenemen op de scooter tussen m'n benen en dan zit ik alsnog niet oncomfortabel.

Als je echt languit ruim wil zitten met je benen moet je inderdaad voor een Neo's of Vespa gaan.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:21

een kymco zit heel erg lekker! en ook erg mooi

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:24

Sym Allo!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:25

Ik ben vrij klein (1.60) maar heb voor een wat grotere scooter gekozen. Een kymco agility 50. 1500 nieuw, topscooter. Heeft me tot nu toe nog niet laten staan haha. Deze scooters worden ook vaak gebruikt voor thuisbezorgen bij pizza ketens etc.