Vriend of pony..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:29

Vliegendeken inpakken en wegwezen.
Als ze er over mekkert betaald ze m maar.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:29

Ik zou de deken gewoon meenemen, of je moet hem echt aan haar gegeven hebben. Toen een bijrijder van m'n paard lang geleden stopte, heb ik haar ook al haar spullen meegegeven. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik wat kort houdbare artikelen (zoals vliegenspray) met toestemming heb gehouden omdat zij aangaf volledig te willen stoppen met de paardensport.

fourseasons

Re: Vriend of pony..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:34

Deken lekker meenemen. Als ze daar boos over word heeft ze lekker pech. Ze behandelt jou als stront dus dan zoekt ze het ook maar uit.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 11:38

Ik heb hem niet aan haar gegeven, wel speciaal voor de pony gekocht. Vanuit mijn principes vind ik het ondankbaar om hem mee te nemen, maar ik vind dit ook ondankbaar vanaf haar kant en zie niet in waarom ik de deken aan haar verschuldigd ben.

Ik heb ook geen idee of zo goed als nieuwe vliegendekens überhaupt te verkopen zijn. Ik zal daar ook eens naar kijken, mocht dat niet het geval zijn dan heb ik er gewoon niets aan. Ik ken ook niemand anders met zo'n kleintje die deze deken zou kunnen gebruiken. 't is maatje 145, dus niet echt een standaard maat deken die je eventueel later nog zou kunnen gebruiken. Of je moet een pony onder je deken zoeken. :+

Overnemen voor een bedrag vind ik overigens ook geen probleem, maar voor helemaal niets ...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:43

Nou ja het is wel duidelijk. Het vertrouwen is er ook gewoon niet meer dus ik zou er gewoon mee stoppen.
Misschien zou ik er zelf wel helemaal geen woorden meer aan vuil maken. Ze draait er toch steeds omheen en al ga je het gesprek aan blijf je denk ik twijfelen aan haar oprechtheid.
Het is zeker niet netjes van haar en ook idd niet te begrijpen, maar ik zou mijn spullen ophalen en er verder niet te veel aandacht meer aan geven.
De vliegendeken zou ik zeker meenemen. Die is gewoon van jou en misschien is het voor een volgende pony ook wel weer te gebruiken en anders kun je de deken altijd nog verkopen via de boktmarkt of marktplaats.

Lekker op zoek gaan naar een andere verzorgpony waar je zonder zorgen gewoon naar toe kan gaan :j

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:46

Ik vind het een beetje een poedersuiker reden die ze opgeeft en dat jij de dupe bent van een akkefietje die zij heeft.
Heel rot en vervelend van je verzorgpony maar met dit soort mensen zou ik ook gewoon niet om willen gaan.

Ik zou lekker inpakken en wegwezen daar. Vliegendeken ook meenemen, die kan je gewoon verkopen weer.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:48

Die deken krijg je wel verkocht hoor. Zou hem niet eens meer aan haar verkopen.

2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:50

Wat een vreemde mensen lopen er toch rond. Altijd jammer als je daar meer te maken krijgt.
Pak gewoon alles mee wat van jou is want je bent haar niks schuldig. Wat je later met de spullen doet maakt ook niet uit. Ga lekker genieten van je verliefd zijn en zoek ondertussen een verzorgpaardje met een eigenaar waar je een klik mee hebt en zelf zou ik haar duidelijk Zeggen wat je van de situatie vind en sluit het voor jezelf af. Loop weg met trots! Ik heb namelijk ook verzorgpaardjes gehad met rare situaties erbij maar je wordt er niet beter van als je er over na blijft denken of met een schuldgevoel weg gaat. Als je je hart gelucht hebt voelt het veel prettiger.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:59

Maar ts kun je niet gewoon even met haar gaan zitten. Deze vrouw zit blijkbaar in een lastige periode. Leg uit dat je het begrijpt ook al drukt ze zich wat ongelukkig uit.
Maak met haar de afspraak dat jullie het gewoon een maand nog proberen. Jij praat niet over haar bij de schoonfamilie en zij niet tegen jou over hun. Probeer het te echt te scheiden. Tenslotte ga je nog maar net met je vriend. Ik hoop het niet voor je maar misschien is het een ongelofelijke lompe zak na een paar week. En jawel die jongens bestaan ook.
Ga na een maand nog eens samen zitten en kijk dan of je door wil. Als zij of jij dan nog twijfels hebben neem je afscheid van elkaar.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:07

als ik het goed begrijp verzorg je de pony dus ook nog maar kort?
Dan zou ik zeer zeker de deken meenemen.
Maar eerst zou ik kijken of je haar even persoonlijk kunt spreken.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 12:49

SAKKIA schreef:
Nou ja het is wel duidelijk. Het vertrouwen is er ook gewoon niet meer dus ik zou er gewoon mee stoppen.
Misschien zou ik er zelf wel helemaal geen woorden meer aan vuil maken. Ze draait er toch steeds omheen en al ga je het gesprek aan blijf je denk ik twijfelen aan haar oprechtheid.
Het is zeker niet netjes van haar en ook idd niet te begrijpen, maar ik zou mijn spullen ophalen en er verder niet te veel aandacht meer aan geven.
De vliegendeken zou ik zeker meenemen. Die is gewoon van jou en misschien is het voor een volgende pony ook wel weer te gebruiken en anders kun je de deken altijd nog verkopen via de boktmarkt of marktplaats.

Lekker op zoek gaan naar een andere verzorgpony waar je zonder zorgen gewoon naar toe kan gaan :j

Ik ben ook echt niet op ruzie uit of dat ik haar de grond in wil trappen, maar als ik te horen krijg dat ik er niet op een volwassen manier mee om kan gaan, dus zij mij geen reden/uitleg/duidelijkheid verschuldigd is, vraag ik me af of er wel een reden is..

Zoals al eerder gezegd heb ik er alle respect voor als zij besloten heeft het toch zelf weer te gaan doen zoals ze al jaren deed, maar zeg dat dan eerlijk tegen mij, dan heb ik daar alle begrip voor. Om mij nu aan de kant te zetten ómdat ze haar baas niet te dicht in haar buurt wil hebben via deze manier vind ik gewoon niet fair en ook geen goede reden. Vandaar dat ik er nog zo mee bezig ben de echte reden eruit te krijgen, want stel ik heb onbewust wat fout gedaan zou ik dat liever horen dan dat ze me zwart maakt tegenover de stalgenoten..

Sicayes schreef:
Ik vind het een beetje een poedersuiker reden die ze opgeeft en dat jij de dupe bent van een akkefietje die zij heeft.
Heel rot en vervelend van je verzorgpony maar met dit soort mensen zou ik ook gewoon niet om willen gaan.

Ik zou lekker inpakken en wegwezen daar. Vliegendeken ook meenemen, die kan je gewoon verkopen weer.

Had al even gekeken op de BoktMarkt en zie inderdaad dat je vliegendekens nog wel voor een aardig prijsje kunt verkopen. Dus dan ga ik dat maar doen.

hannatjuh schreef:
Wat een vreemde mensen lopen er toch rond. Altijd jammer als je daar meer te maken krijgt.
Pak gewoon alles mee wat van jou is want je bent haar niks schuldig. Wat je later met de spullen doet maakt ook niet uit. Ga lekker genieten van je verliefd zijn en zoek ondertussen een verzorgpaardje met een eigenaar waar je een klik mee hebt en zelf zou ik haar duidelijk Zeggen wat je van de situatie vind en sluit het voor jezelf af. Loop weg met trots! Ik heb namelijk ook verzorgpaardjes gehad met rare situaties erbij maar je wordt er niet beter van als je er over na blijft denken of met een schuldgevoel weg gaat. Als je je hart gelucht hebt voelt het veel prettiger.

Het scheelt inderdaad wel dat ik het nu even kwijt ben, geeft ook weer een stukje rust.

Jennyj01 schreef:
Maar ts kun je niet gewoon even met haar gaan zitten. Deze vrouw zit blijkbaar in een lastige periode. Leg uit dat je het begrijpt ook al drukt ze zich wat ongelukkig uit.
Maak met haar de afspraak dat jullie het gewoon een maand nog proberen. Jij praat niet over haar bij de schoonfamilie en zij niet tegen jou over hun. Probeer het te echt te scheiden. Tenslotte ga je nog maar net met je vriend. Ik hoop het niet voor je maar misschien is het een ongelofelijke lompe zak na een paar week. En jawel die jongens bestaan ook.
Ga na een maand nog eens samen zitten en kijk dan of je door wil. Als zij of jij dan nog twijfels hebben neem je afscheid van elkaar.

Even voor de duidelijkheid nogmaals: ik wil de pony niet kwijt, maar als ik het niet uitmaak met mijn vriend mag ik haar pony sowieso niet meer verzorgen. Het is dus niet dat ik die pony aan de kant wil zetten ómdat ik een vriend heb..

Ik wil heel graag met haar in gesprek, maar dat wil zij niet. Ik houd sowieso mijn thuis-/schoolleven al gescheiden van mijn paardenleven. Dat is mijn hobby, sport en ontspanning en daar hoef ik geen vriendinnen bij te hebben die komen kijken, mijn vriend hoeft daar niet bij te zijn en de mensen van stal gaat het vrij weinig aan wie mijn vriendinnen zijn, wat ik naast de paarden/school doe, hoe het thuis gaat ed. Op stal praat ik dan ook echt zelden over iets anders dan paarden of als ik iets leuks heb gedaan met iemand van stal praat ik daarover.

opisop_shop schreef:
als ik het goed begrijp verzorg je de pony dus ook nog maar kort?
Dan zou ik zeer zeker de deken meenemen.
Maar eerst zou ik kijken of je haar even persoonlijk kunt spreken.

Dat klopt, vandaag zou het precies één maand zijn.
Daar is ze helaas niet voor in en reageert nu ook niet meer op berichten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:55

_Cowgirl schreef:
Ik ben ook zeker niet van plan mijn vriend aan de kant te zetten voor deze pony hoor, ze zeggen wel dat je nooit je vriend boven je hobby moet verkiezen, maar op deze manier hoef ik ook zeker niet met een eigenaar "samen te werken".

Wat ik alleen gewoon écht niet kan begrijpen is dat ze gewoon eerst loopt mee te helpen met het "koppelen", dan is het zo ver en dan dumpt ze me als oud vuil door middel van één berichtje, nog niet eens face-to-face. Geen eens een bedankje d'r bij, nee dat kwam pas toen ik helemaal niet meer reageerde..

Weet je wat ik denk? Jaloezie van haar kant.................om de een of andere reden.

Gewoon negeren en niet meer op in gaan, ze bekijkt t maar.

Er zijn heus meer verzorgponys in de omgeving.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 12:58

Ragdollcat schreef:
_Cowgirl schreef:
Ik ben ook zeker niet van plan mijn vriend aan de kant te zetten voor deze pony hoor, ze zeggen wel dat je nooit je vriend boven je hobby moet verkiezen, maar op deze manier hoef ik ook zeker niet met een eigenaar "samen te werken".

Wat ik alleen gewoon écht niet kan begrijpen is dat ze gewoon eerst loopt mee te helpen met het "koppelen", dan is het zo ver en dan dumpt ze me als oud vuil door middel van één berichtje, nog niet eens face-to-face. Geen eens een bedankje d'r bij, nee dat kwam pas toen ik helemaal niet meer reageerde..

Weet je wat ik denk? Jaloezie van haar kant.................om de een of andere reden.

Gewoon negeren en niet meer op in gaan, ze bekijkt t maar.

Er zijn heus meer verzorgponys in de omgeving.

Maar waarop zou ze jaloers zijn? Iemand anders riep ook meteen jaloezie (niet hier in het topic), maar ik kan me niet voorstellen dat zij als 32-jarige graag een relatie had gewild met mijn 17-jarige vriend? Ze heeft overigens zelf ook gewoon een relatie waar ze naar eigen zeggen dolgelukkig mee is.

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:13

Pff dat is niet fijn! Als ik jou was zou ik het dekentje mee nemen en afscheid nemen! Ik denk niet dat er een goede reden komt. Misschien kan je haar even op bellen en vragen om een gesprek?

Ik denk niet dat ze jaloers is op jouw vriend :')
Laatst bijgewerkt door prow op 16-06-14 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:17

Ik denk niet dat ze jaloers is vanwege je vriend.
Misschien bang dat je straks minder tijd hebt voor de pony doordat je een vriend hebt.

Verder vind ik het ook echt een bizar verhaal. Ik vind wel dat jij er voor een 16-jarige verstandig mee omgaat.
Maar als iemand vanuit het nit met zo'n rare reden komt en verder weinig uitleg geeft, zou het voor mij al gauw klaar zijn.

Jij hebt die deken betaald? Dan is die van jou. Die zou ik mooi meenemen. Die krijg je wel weer verkocht.

Succes ermee.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 13:20

ValerieM schreef:
Ik denk niet dat ze jaloers is vanwege je vriend.
Misschien bang dat je straks minder tijd hebt voor de pony doordat je een vriend hebt.

Verder vind ik het ook echt een bizar verhaal. Ik vind wel dat jij er voor een 16-jarige verstandig mee omgaat.
Maar als iemand vanuit het nit met zo'n rare reden komt en verder weinig uitleg geeft, zou het voor mij al gauw klaar zijn.

Jij hebt die deken betaald? Dan is die van jou. Die zou ik mooi meenemen. Die krijg je wel weer verkocht.

Succes ermee.

Dat dikgedrukte kan ik begrijpen, je zit natuurlijk eenmaal op een roze wolk en wil dan natuurlijk het liefst 24/7 bij je vriend zijn. Maar ik weet dat toevallig van mijzelf en heb duidelijke "afspraken" gemaakt met mijn vriend dat ik niet elke dag bij hem kan zijn omdat ik ook een verzorgpony heb staan die gewoon de aandacht verdient. Zeven dagen in de week daar zijn zou niet haalbaar zijn, maar dat hoefde naar eigen zeggen van de eigenaresse ook niet, dus daarin zouden we dan prima afspraken kunnen maken en eventueel vaste dagen afspreken.

Maar waarom zou ze dat dan niet gewoon eerlijk kunnen zeggen ...

Ik heb de deken volledig betaald, dus dan zou hij inderdaad gewoon van mij zijn. Die neem ik dan maar gewoon mee en probeer ik te verkopen, of ik moet iemand vinden die toevallig zo'n maatje kan gebruiken.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:38

Ik snap wel dat jij duidelijk afspraken erover maakt. Maar niet alle 16-jarige verliefde meisjes zijn zo ;) misschien heeft ze zoiets meegemaakt met een andere verzorgster.
Maar als ik jou verhaal lees denk ik niet dat dat het probleem is.

Zij heeft blijkbaar een probleem met zijn vader. En dat is HAAR probleem, niet dat van jou. Zij moet zo volwassen zijn om jou daar buiten te laten, maar ze sleurt jou erin mee door jou voor zo'n idiote keuze te zetten. En dan vervolgens geen eerlijk antwoord geven.
Het is heel banketstaaf voor jou en de pony, en ik begrijp dat je de pony toch wil blijven verzorgen. Maar als jullie dit evt oplossen, is er volgende week weer iets anders.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 13:43

ValerieM schreef:
Ik snap wel dat jij duidelijk afspraken erover maakt. Maar niet alle 16-jarige verliefde meisjes zijn zo ;) misschien heeft ze zoiets meegemaakt met een andere verzorgster.
Maar als ik jou verhaal lees denk ik niet dat dat het probleem is.

Zij heeft blijkbaar een probleem met zijn vader. En dat is HAAR probleem, niet dat van jou. Zij moet zo volwassen zijn om jou daar buiten te laten, maar ze sleurt jou erin mee door jou voor zo'n idiote keuze te zetten. En dan vervolgens geen eerlijk antwoord geven.
Het is heel banketstaaf voor jou en de pony, en ik begrijp dat je de pony toch wil blijven verzorgen. Maar als jullie dit evt oplossen, is er volgende week weer iets anders.

Het is inderdaad haar probleem en als zij werk, privé en paarden gescheiden zou willen houden dan had ik niet eens van dat probleem af hoeven weten.. Gaat me niets aan en al zou ze het niet gescheiden willen houden dan nog hoef ik dat niet te weten omdat ik geen zin heb om daartussen te komen.

Klopt, de pony heb ik opgegeven, dat gaat 'm niet meer worden omdat het op deze manier niet meer hoeft. Want dan is het volgende week misschien dat ik de verkeerde kleur schoenen aan heb, op de foto sta met iemand die ze niet zo aardig vind bijvoorbeeld, daar heb ik gewoon geen zin in.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:22

_Cowgirl schreef:
Klopt, de pony heb ik opgegeven, dat gaat 'm niet meer worden omdat het op deze manier niet meer hoeft. Want dan is het volgende week misschien dat ik de verkeerde kleur schoenen aan heb, op de foto sta met iemand die ze niet zo aardig vind bijvoorbeeld, daar heb ik gewoon geen zin in.

Lijkt me de beste beslissing, hoe poedersuiker het ook is.

Succes met het zoeken naar een nieuwe verzorgpony en heel veel plezier en liefde met je vriend! *\o/*

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 14:33

Bedankt, maar dat gaat wel lukken hoor. :+:

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 23:18

Onduidelijkheden zijn toch opgelost, avond heeft een totaal andere (en goede) wending gekregen. Ik ben single en we gaan even kijken of ik nog wat voor Babe kan beteken. Informatie hierover verstrek ik enkel via PB. Er hoeft dus niet meer inhoudelijk op de OP/reacties ingegaan te worden, dit is niet meer aan de orde.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 23:20

Wat naar om te lezen, hopelijk kan je dan toch nog blijven verzorgen!
En vind je een betere prins op het witte paard.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:43

Wat een gedoe zeg. Je gaat er wel goed mee om! Hopelijk loopt alles goed voor je af :)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:54

_Cowgirl schreef:
Oneerlijk is het zeker en meer dan "ik wil werk, privé en paarden" gescheiden houden komt er niet uiy. Het gekke is dat ze steeds iets anders zegt omdat er denk ik gewoon geen goede reden is. Wat voorbeelden:

- De familie van mijn vriend moet ik voor oppassen, nu ligt het niet aan mij, mijn vriend of zijn familie.
- Ik was geen 7 dagen in de week geweest, maar dat was later weer niet de reden.
- Mijn vriend was niks, daarna een geweldig lief jong met humor en vervolgens moest ik toch echt m'n ogen openhouden en m'n verstand erbij houden.
- Eerst is z'n vader een beetje bot maar bedoelt het niet zo, krap 7 uur later wordt hij zo gevaarlijk als een crimineel afgeschilderd en nu ligt het ook echt niet aan hem.

Ik heb haar met duidelijk gevraagd of ze het goed uit wil leggen, de echte reden wil geven en eerlijk wil zeggen wat er is. Daarop kreeg ik een ietwat boze reactie met dat mensen aan haar kant dit wel begrijpen en hier op een volwassen manier mee omgaan. Maar het ligt niet aan mij, mijn vriend en zijn vader hoor, dat staat los van deze keuze.

Heb daarop gereageerd dat ik het dolgraag wil begrijpen, maar ik het niet kan begrijpen. Daarna geen reactie meer, maar dat kan kloppen omdat ze naar de huisarts moest vanochtend.

Ik hoop maar dat er nog iets uit gaat komen, voor haar hoef ik echt niet meer te verzorgen. Maar ik wil gewoon een antwoord, ik vind niet dat je op deze manier met mensen omgaat en mensen als grofvuil aan de kant zet.

Misschien kun je gelijk het nummer van de GGZ uit jouw regio even opzoeken en meenemen.
Kunnen ze haar testen op borderline!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:55

Nou, dat is nog eens verrassende wending! Ik hoop dat je alles nu goed op een rijtje hebt en achter je beslissing staat om als single verder te gaan, maar daar zal je vast een goede reden voor hebben gehad. Fijn dat alles is uitgesproken en dat je met je pony verder kan, ik hoop alleen wel dat de eigenaresse in het vervolg duidelijker en directer zal zijn naar jou toe, dat zal jullie verstandhouding alleen maar ten goede komen.

Heel veel plezier met je pony! (en ik hoop snel een heeeeeel leuk nieuw vriendje :j )