Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bizzybijtje schreef:Je kan het natuurlijk ook gewoon met hem bespreken ipv op een forum gooien. Los daarvan, als ik zit te gamen (en het kan niet gepauzeerd worden) reageer ik ook maar half hoorVooral als ik niet gelijk doorheb dat er iemand tegen me praat
loveidefix schreef:Gewoon zijn naam eerst duidelijk zeggen, en dan wachten tot hij je aankijkt, of weer zijn naam herhalen. Gamende jongens (en meiden) willen gewoon niet gestoord worden, moet je dan iets belangrijks vragen, roep hem dan en spreek ook af dat je hem alleen om iets ''belangrijks'' roept en niet om gewoon ff te kletsen. Ik hoor ook niets voor iemand mijn naam heeft gezegd
En blijkbaar helpt het niet dat je gepraat hebt want dan zou het probleem niet meer bestaan (of je zou samen met hem een oplossing gevonden hebben)
het werkt wel Gypsy schreef:Ik zou negatief straffen in combinatie met positief belonen. Dit is een zeer beproefde methode om gewenst gedrag aan te leren. Het word eigenlijk vooral op beesten toegepast, maar ach, mannen, beesten... iedere keer als hij humn zegt voeg je leed toe. Plantenspuit, OF JE WORST LUST, spruitjes voorzetten, kies maar wat. En telkens als hij (perongeluk) gewenst gedrag laat zien bied je hem spontaan iets een glas cola, een schaaltje chips, sex, oid aan. Het duurt ongeveer een maand voordat een nieuwe gewoonte is aangeleerd. Deze aanpak is volledig wetenschappelijk, en (op dieren) getest. Veel succes!
Gypsy schreef:Ik zou negatief straffen in combinatie met positief belonen. Dit is een zeer beproefde methode om gewenst gedrag aan te leren. Het word eigenlijk vooral op beesten toegepast, maar ach, mannen, beesten... iedere keer als hij humn zegt voeg je leed toe. Plantenspuit, OF JE WORST LUST, spruitjes voorzetten, kies maar wat. En telkens als hij (perongeluk) gewenst gedrag laat zien bied je hem spontaan iets een glas cola, een schaaltje chips, sex, oid aan. Het duurt ongeveer een maand voordat een nieuwe gewoonte is aangeleerd. Deze aanpak is volledig wetenschappelijk, en (op dieren) getest. Veel succes!
Gypsy schreef:Ik zou negatief straffen in combinatie met positief belonen. Dit is een zeer beproefde methode om gewenst gedrag aan te leren. Het word eigenlijk vooral op beesten toegepast, maar ach, mannen, beesten... iedere keer als hij humn zegt voeg je leed toe. Plantenspuit, OF JE WORST LUST, spruitjes voorzetten, kies maar wat. En telkens als hij (perongeluk) gewenst gedrag laat zien bied je hem spontaan iets een glas cola, een schaaltje chips, sex, oid aan. Het duurt ongeveer een maand voordat een nieuwe gewoonte is aangeleerd. Deze aanpak is volledig wetenschappelijk, en (op dieren) getest. Veel succes!
ik conditioneer hem gewoon zoals je bij een hond of paard zou doen (met anderssoortige beloningen natuurlijk, denk dat ie een klopje in zijn nek niet zo apprecieert
) en hij heeft helemaal niks door van mijn stiekeme opvoeding
)

Maar ik had wel de aandacht.
Mijn ex had dan gezegd graag of niet.. 
Als hij jou iets vraagt, ook reageren met 'Hmm?' en dat standaard, op iedere vraag. Word ie gepikeerd? 'Tsja... irritant he?'
Zelf als ik aan het gamen ben heb ik er totaal geen last van als mensen tegen mij praten. Ik ben dan bezig met mijn spelletje, mensen praten tegen me en heb er naast ook nog skype open staan. De beste vriend van mijn vriend die kletst ook gewoon tijdens een spelletje. Nu snap ik best dat de ene er meer moeite mee heeft dan de ander. Maar ik val mijn vriend al amper lastig tijdens zijn spel. Ik kan best begrijpen dat als je zo op gaat in je spel dat je dan humn? zegt. Maar als je niet aan het gamen bent en gewoon met mij aan tafel zit of in de auto ( op een lange rustige weg ), is het toch niet nodig om achter elke zin humn? te zetten? Terwijl hij me wel gehoord heeft.