Doen andere landen ook zo gek tijdens het WK?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:16

Ik zie in elke straat wel vlaggen uithangen van belgië en die autospiegel hoesjes natuurlijk :') maar vooral veel vlaggen uit de ramen hier :j (regio Limburg )
Voor de rest wel op het station _O- ik ga elke morgend met de trein naar school, s'morgends kwam ik aan en hoorde ik al muziek van ver. Stond er een podium met braziliaanse zangers, 2 grote rode T-shirts waar je je naam op moest schrijven voor de voetbalspelers te steuenen, 2 voetballers (in uniform jaja :') ) die kunstjes deden met hun bal en voor de rest nog een paar mensen (ook in uniform :j ) die flaaiers uitdeelde :j een mooi scherm aan het station met vannale random kleuren (nutteloos in mijn ogen...)
Dat was wel grappig natuurlijk,maar is ook alweer voorbij.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:17

Gini schreef:
Ja hoor, praktisch heel mijn wijk heeft 1 of meerdere vlaggen uithangen. En dat zie je langs de weg wel vaker. Sommige stukken straat zijn zelfs helemaal in de Belgische kleuren getooid (brievenbussen, ramen, slingers over de weg,...).
Die autospiegelhoesjes zie je ook veel te veel voorbij komen. :+ WK-acties van plaatselijke handelaars, groot scherm op de markt,...
We hebben een WK moeten missen, dus ik merk wel dat het nu "volle bak" is (toch in mijn streek).

Echt gek hoe het verschilt, ik heb nog geen enkele vlag tegengekomen (centrum Antwerpen).
Volgens mij zal er volgende week pas veel verschijnen afhankelijk van het resultaat :+

Heeft iemand die lelijke rode duivel hamster van de AH gezien :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:18

In België jammer genoeg ook. Het lief van een vriendin rijd rond met 2 gigantische wapperende vlaggen bovenop zijn auto! de spiegelkapjes en vlaggetjes in auto's kun je ook niet missen. en natuurlijk vind je in elke winkel kledig/spulletjes in de belgische 3-kleur. ook kunnne we de rode duivels specials in de café's e restaurantjes niet vergeten!

Daaphh

Re: Doen andere landen ook zo gek tijdens het WK?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:27

Bij ons in de straat heeft zeker meer als de helft 1 of meerdere vlaggen buiten hangen.
Ook vlaggen op de auto's of de spiegelkappen.
Bij een tv boekje zat laatst ook een stift waarmee je in 1 keer de vlag op je wang kon schilderen

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:30

Ik denk dat het in België echt heel streekgebonden is. Eigenlijk vind ik het allemaal wel heel erg meevallen hier. Nog geen vlaggen gezien, enkel die achteruitkijkspiegelhoesjes, die ze hier dan ook nog eens willen verbieden want het beperkt het zicht veel te veel _O- In het Kruidvat zag ik vandaag wel een soort grappig pluisbeest en in een kledingwinkel een heel fijne trui (zo'n ding om 's avonds mee in de zetel te zitten, heerlijk zacht wastie :D) Ik denk dat de hype ook iets duidelijker is hier omdat de rode duivels al een paar jaar niet meer zo sensationeel spelen. Nu we überhaupt weer geplaatst zijn voor het WK zijn de Belgen een beetje wakker geschoten.
Maar toch, ik ben ooit in Nederland geweest tijdens het vorige WK, en ik kan uit ervaring melden dat het in Nederland algemeen genomen véél erger is dan in België :P Ondanks onze herwonnen hoop en vreugde voor dit WK denk ik niet dat we het niveau van de NLertjes ooit zullen bereiken hier _O-
Laatst bijgewerkt door xHaithi op 14-06-14 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:30

Wij wonen aan de Duitse grens, en daar hangen ook wel de vlaggen uit de autoramen en hangen sommige buurten ook vol hoor :')

Maar dat is net zoals in NL, ene buurt wel, andere niet.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 19:34

Wat grappig dat alleen wij gekke hollanders zo zijn _O- ik vind het heerlijk

ik heb zelf mijn nagels in oranje rood wit en blauw gelakt :') haha

bestaan er tijdesn het WK bij jullie ook Belgencampings zoals er bij ons Oranjecampings zijn? :=

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:37

Ik doe natuurlijk weer mee aan de oranje gekte.. :o

Mama heeft het hele huis al versierd met vlaggentjes, ballonnen, grote vlaggen etc, voor het WK officieel was begonnen. Toen was de straat verder nog leeg, en nu Nederland heeft gewonnen heeft iedereen (opeens) het huis versierd.. :+

Overal van die hoezen voor de autospiegels, of zelfs oranje wimpers op de auto plakken _/-\o_ :')

Oja, en niet te vergeten; die dingen die je kreeg bij de TUC die je voor je deur moet hangen.. o v e r a l.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:38

Ik vond het ook wel helemaal leuk dat alle Braziliaanse supporters mee liepen in de Nederlandse polonaises :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:39

Beetje offtopic maar wel waar :)F

Afbeelding

en

Afbeelding

:)F :)F :)F

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:40

*vind ik leuk* :')

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:42

Ik denk dat het in Nederland vooral een Nationaal gevoel is.
Ik heb bijvoorbeeld persoonlijk niets met voetbal, maar toch voel ik mij er op dit soort momenten wel 'verbonden' mee.
Misschien dat in andere landen dat Nationale gevoel wat minder is?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:45

Toevallig zag ik vandaag iets voorbijkomen op de diverse sociale media...

Afbeelding

:')

Furrow

Ekeif96 schreef:
Ik denk dat het in Nederland vooral een Nationaal gevoel is.
Ik heb bijvoorbeeld persoonlijk niets met voetbal, maar toch voel ik mij er op dit soort momenten wel 'verbonden' mee.
Misschien dat in andere landen dat Nationale gevoel wat minder is?

Dat denk ik ook, Nederlanders hebben hierin een andere mentaliteit denk ik.
Bv. als België de eerste wedstrijd wint, denken veel Belgen geniet ervan volgende keer is het vast anders. :D

Terwijl in Nederland, feesten ze al alsof ze gewonnen hebben :+

nathalie2000

:')
Afbeelding

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:50

Hier in Duitsland zie je meerdere auto's met de duitse vlag rijden, verder valt het nog wel mee. Meestal komt het wat meer na de eerste wedstrijd. Bij meerdere nederlanders die hier wonen hangt het wel vol met oranje vlaggetjes ed. Bij ons huis zal het ook niet lang meer duren ben ik bang.

Mijn zoon ging gisteren ook nog naar zijn vrienden met een oranje shirt aan (na de 5-1 winst) :j .

De Duitsers vinden het allemaal wel grappig. Bij het vorige WK (of was het EK?) waren ze ook voor Nederland nadat Duitsland uitgeschakeld was. Robben (en toen ook van der Vaart) is nl. ook een beetje van hun. Ze zijn ook jaloers op ons koningshuis _/-\o_ .

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:51

Hier in België in ons kleine ukkie dorpje in het centrum van België hangt aan bijna elk huis een vlag, ja hier ook maar dan wel binnen waar niemand komt :') en die spiegel hoezen, ik word een beetje gek hier.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:55

Suzzy_3 schreef:
Bwa, ik vind dat het hier toch goed meevalt hoor. Veel auto's met zo een spiegelhoesje. En 1 huis op 20 een belgische vlag die uit het raam hangt. Maar voor de rest toch niet veel te zien.... Of ik kom niet op de juiste plaatsen ;).

Wij komen dan wel uit dezelfde streek maar toch een paar dorpen tussen en ook ik vind het hier meevallen, wat spiegelhoezen, wat vlaggen en heel origineel, jeep-banden (grote) in de voortuin van een man die dat dus als hobby heeft (4x4's).

Geinig is ook die met twee vlaggen (vb Italiaans en Belgisch) om de spiegels. Vind alleen jammer dat sommigen geen ***** meer zien in hun spiegel.

Word vooral gek van die onsportiviteit, Spanje uit lachen enz... Alleen daarom al hoop ik dat ze keihard op hun bek gaan.

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:57

Ach, als Nederland had verloren had Spanje ons uitgelachen, net zoals Spanje ook al deed bij het vorige WK..
Vind wel dat Spanje zich moet schamen, maar Nederland is ook weer erg sterk geworden!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 19:58

Luca03 schreef:
Hier in België in ons kleine ukkie dorpje in het centrum van België hangt aan bijna elk huis een vlag, ja hier ook maar dan wel binnen waar niemand komt :') en die spiegel hoezen, ik word een beetje gek hier.

Dat zag ik deze namiddag ook toen ik met de auto op pad was ! :D Overal vlaggen en spandoeken uit de ramen...heel veel volk aan de kroegen, net alsof belgie vanavond al speelt :roll: en zo goed als elke auto met spiegelhoezen !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:01

nathalie2000 schreef:
Ach, als Nederland had verloren had Spanje ons uitgelachen, net zoals Spanje ook al deed bij het vorige WK..
Vind wel dat Spanje zich moet schamen, maar Nederland is ook weer erg sterk geworden!

Op zulke antwoorden zei mijn juf van het eerste studiejaar: Als Pietje van de brug springt, spring jij dan ook?

Hoogmoed komt voor de val. Ze hebben 1match gewonnen, niet het hele WK.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-06-14 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:02

nathalie2000 schreef:

Of Spanje is minder goed :')
Spanje en Nederland hebben allebei hun wedstrijd gespeeld. Ik lach Spanje niet uit, want het was pas de derde wedstrijd van het WK, wacht maar af :')

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:04

Ze hebben in ieder geval al de sterkste van de Poule gehad. Australië is ook niet super goed. Chili.. Gelijkspel? We gaan sowieso wel door dit jaar, waarschijnlijk halen we de halve finale en misschien wel de finale als ze zo door blijven gaan! Zou toch mooi zijn.. :)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:05

Pandora2 schreef:
Luca03 schreef:

Dat zag ik deze namiddag ook toen ik met de auto op pad was ! :D Overal vlaggen en spandoeken uit de ramen...heel veel volk aan de kroegen, net alsof belgie vanavond al speelt :roll: en zo goed als elke auto met spiegelhoezen !

Haha was jij in de buurt dan?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:07

Richting Kortenberg...over Erps-Kwerps :D